Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?
Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Kehotan miestäni lähes joka päivä erikseen vaihtamaan puhtaat vaatteet. Välillä suorastaan käskytän tai lopulta varastan vaatteita pesukoneeseen. Ellen toimi äitinä, hän pitää samoja vaatteita viikkoja ja nukkuukin niissä.
Kun olen puhunut muutaman kerran suoraan ja rumasti, on mies vain sanonut, ettei kukaan ole koskaan työpaikalla valittanut. Valittakaa, ei hän muuten ymmärrä!
Wau, ootko mun exän kanssa kimpassa? Haiseva sikamies, jonka kanssa aloitettiin joka aamu kuin mt-kuntoutujien asuntolassa " kyllä pitää kainalot pestä". Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.
Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.
Läheiselläni sama ongelma. Tähystetty on useammankin kerran. Hoitaa suunsa (hampaat, ikenet, kieli, nielu) täydellisesti. On kokeillut useita erilaisia ruokavalioita jne. Ongelma ei vaan poistu ja apua ei löydy. Vähän väliä tulee jostain puskista "täydellinen" kikka kolmonen, jonka pitäisi auttaa, mutta ei.
Mulla sama, ei ole hammaskiveä eikä mitään ongelmaa suussa. Ruokavalio mietitty yms. Mutta noi suuvedet kyllä pahentaa tilannetta, niitäei kannata käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aina jaksaa hämmentää syvästi nämä haisevat ihmiset. Minä RAKASTAN suihkua, suihkugeelejä, shampoita... Rakastan pestä itseni ihanan raikkaaksi, pukea ihanan raikkaat, puhtaat vaatteet päälle. Pestä hampaat niin, että suussa on raikas tunne. Lopuksi pari suihkausta hajuvettä ilmaan ja kävelen siitä läpi. Aivan ihana fiilis. Miten joku voi kulkea haisevana missään?!? Miten joku voi olla rakastamatta suihkunraikasta fiilistä?!
Haisevien ihmisten taustalla voi olla hormoonitoiminta, lääkkeet, elimistön bakteerikanta jne. eikä niitä saada pois, vaikka olisi jatkuvasti suihkussa.
Usein raskaana olevat ja vaihdevuosioireista kärsivät naiset, sekä teini-ikäiset voivat haista todella paljon, eikä voi tehdä mitään, eikä johdu huonosta hygieniasta.
Minulle asennettiin kierukka anemian hoitoon. Ensimmäinen kerta elämässäni hormonilääkityksellä ja huomasin heti, että hiki alkoi haista pahemmalle ja pahemmin. Piti vaihtaa normaalisti minua jo vuosikymmeniä hyvin palvelleet markettidödöt oikeaan supertehodeodoranttiin, kaikista muista puski hirveä haju läpi ja jäi vaatteisiin jo pienestäkin hiestä. Ennen on saanut hikoilla kuin sika haisematta lainkaan, jos kainalossa on jotain perus-Niveaa.
Meillä on sama "haju" ongelma hajusteyliherkän kanssa. Ei käytä mitään tuoksuvia saippuoita, deodorantteja eikä pese vaatteitaan millään tuoksuvilla aineilla, edes pyykkietikalla. Voitte sitten kuvitella, että ohi kulkiessa pelmahtaa tympeä pesemättömän haju, vaikka varmasti käy joka päivä suihkussa.
Itse olen se, joka sairastaa astmaa ja atopiaa, käytän silti mietoja ja raikkaita tuoksuja, kuten laventelilta tuoksuvaa pyykkietikkaa. Joskus saan kuulla siitä palautetta, että tuoksuu liikaa. Silti tämä tuoksuyliherkkä pystyy värjäämään hiuksiaan säännöllisesti ja myös tupakoimaan satunnaisesti.
Itselle tuo tympeä pesemättömyyden haju aiheuttaa yökkäämisrefleksin, jota joudun työssä peittämään ja yritän pysyä tietyn etäisyyden päässä tästä työkaverista. Tosi vaikea asia moneltakin kantilta, en usko, että pystyisin ottamaan mitenkään tuota pahanhajuisuutta puheeksi, koska asiaan liittyy hajusteyliherkkyyskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aina jaksaa hämmentää syvästi nämä haisevat ihmiset. Minä RAKASTAN suihkua, suihkugeelejä, shampoita... Rakastan pestä itseni ihanan raikkaaksi, pukea ihanan raikkaat, puhtaat vaatteet päälle. Pestä hampaat niin, että suussa on raikas tunne. Lopuksi pari suihkausta hajuvettä ilmaan ja kävelen siitä läpi. Aivan ihana fiilis. Miten joku voi kulkea haisevana missään?!? Miten joku voi olla rakastamatta suihkunraikasta fiilistä?!
Minä haisen, vaikka olisin käynyt aamulla suihkussa ja pessyt hampaat. Deodorantti pettää aina ja henkeni haisee.
Apteekista saa hyvintehoavia dödöjä ja hammasvälien putsaaminen päivittäin silikoniharjalla (niitäkin apteekista) auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kaveri joka urheili eikä koskaan suostunut käyttämään dödöä eikä muuta, lisäksi järkyttävän monta kiloa rastoja, joten voitte kuvitella sitä lemua. Väitti että se haju on hänen ongelmansa ilman syytään. Kämppä samassa kunnossa, tietty, eläimineen. Kuvioon kuului vielä sukulaiset jotka hyysäsivät vaikka asuntoa eivät saaneet kuntoon, siellä oli vaan polku....ja 2 m tavaraa, kaikkialla.
Mitä teet? No huomautin, ja meni välit. Se loukkaantuminen määrä oli ihan järkyttävä, alkoi pskanpuhe selänrtakana ja muiden saaminen mukaan. No ei se haitannut, mutta tyyppi näpisteli meiltä päälle, joten varmaan ne jutut oli sitten aika karmeita. Mutta ei näille mitään voi, hygienia oma asia ja näpistely niin pientä kuitenkin. Loppujen lopuksi en ehkä itse tajunnut ajoissa että autismikirjolla oli. Kun tajusin annoin anteeksi heti. Tämä ihminen oli pieni liekki joka paloi haisulina mutta on ihminen kuitenkin, jota voi arvostaa harmeistakin huolimatta. Jokaisella on syitä joista emme tiedä.
Mullakin oli rastapääkaveri, ei kyllä urheillut vaan oli lihava ja haisi hirveälle hielle. Tiesi kun hän oli jossain tilassa kun lemahti koko paikka.
Oletko varma, ettei työkaveri ole esim. koditon? Jotkut ihmiset saattavat peitellä tällaista häpean takia, ja silloin voi olla vaikeaa peseytyä säännöllisesti. Tai johtuuko peseytymättömyys mielenterveyden ongelmista.
Jos kyse on vain yleisestä välinpitämättömyydestä, niin ehkä hienovaraisesti asiasta voisi vihjata. Vaikea homma kyllä. Kuitenkin oma hygienia on aika henkilökohtainen juttu ja ketään on vaikea käskeä käymään useammin suihkussa. Itse en varmaankaan sanoisi mitään, koska asian luulisi olevan melko selvä henkilölle itselleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kemikaaleja välttelevää opastaa kiinnostumaan luomudödöilyyn: sitruuna, sooda jne mitä niitä on? Vaatteita ei varmaan pestä ensi talvenä sitäkään vertaa koska sähkö. Nyt tulee paljon haisevia ihmisiä kauppoihin, vanhukset ja muutkin joutuvat säästämään.
Olen huomannut, että näiden kemikaaleja välttelevien hajusteherkkien herkkyys on hyvin valikoivaa, pystytään käyttämään vahvalta haisevia hiusvärejä ja kynsipidennyksiä, tekoripsiä yms, mutta deodorantin tai edes tuoksuvan suihkusaippuan käyttö on nou nou. Luomuaineet ovat ihan yhtä pahoja heidän mielestään, esimerkiksi pelkällä sitruunalla hiusten huuhtelu haittaa heitä, mutta ruuanlaitossa käyttävät sitruunaa. Usein tuntuu, että hajusteherkkien vaatimukset ovat passiivista aggressiota muita kohtaan.
pitää olla rehellinen ja asiallinen. eli kysyt kovaan ääneen: hei haisuli, joko teidän huussi on kohta remontoitu, kun alkaa viemärin haju tarttumaan sun vaatteisiin. tai sitten pomo voi ilmoittaa, että se joka haisee eniten, maksaa pullakahvit kaikille, ja jonka jälkeen joutuu pesemään firman kaikki vessat.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.
Itselläni muodostuu haisevia proppuja nieluun tai ties mihin nenäonteloihin. Eikä niitä näe edes lääkäri.
Joskus irtoavat kunnon aivastuksen mukana ja tilanne helpottuu joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miten joku voi kulkea missään noin haisevana kuin sinä? Yleensä tuollainen haisuli käy henkeen enemmän kuin se hieltä haiseva.
Hieltä haisevalta voi kysäistä vaikka, että pettikö häneltä deodorantti ja suositella vaikka jotain apteekin supertehokasta. Tosin sitten on näitäkin kaikkea kemikaalikuormaa vältteleviä, jotka eivät käytä mitään deodoranttia.
Kuvitteletko aivan vakavissasi, että se tuoksuva suihkugeeli tuoksuu ihollani kovin pitkään suihkun jälkeen?? X"""""DDDD hahahahahahahah huomaa kyllä, ettei tuo hygieniapuoli ole vahvuuksiasi...
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettei työkaveri ole esim. koditon? Jotkut ihmiset saattavat peitellä tällaista häpean takia, ja silloin voi olla vaikeaa peseytyä säännöllisesti. Tai johtuuko peseytymättömyys mielenterveyden ongelmista.
Jos kyse on vain yleisestä välinpitämättömyydestä, niin ehkä hienovaraisesti asiasta voisi vihjata. Vaikea homma kyllä. Kuitenkin oma hygienia on aika henkilökohtainen juttu ja ketään on vaikea käskeä käymään useammin suihkussa. Itse en varmaankaan sanoisi mitään, koska asian luulisi olevan melko selvä henkilölle itselleenkin.
En tiedä vastasitko minulle, mutta tunnen työkaverin perheen, olen käynyt hakemassa hänet autolla työmatkalle hänen ja miehensä upeasta talostaan (jossa uima-allaskin kemikaaleineen on käytössä). Ei siis ole kyse asunnottomuudesta tai tyhmyydestä tai rahanpuutteesta, ettei käytä tuoksuja, vaan haisee tympeälle. Vaan siitä, että on hajusteyliherkkä eivätkä muut saa käyttää mitään tuoksuja (herkkyys ei tosin näy silloin kun värjää hiuksensa tms). Pitää kait vaan olla kärsivällinen, sillä vaikka hänellä ei ole mtongelmia, niin kai tämä valikoiva hajusteyliherkkyys jostain kuitenkin kertoo.
Tällä henkilöllä voi olla joku sairaus, jonka takia haisee voimakkaalle. Sellaisiakin sairauksia on, jossa haju on todella läpitunkevaa eikä se muutu vaikka kuinka kävisi suihkussa. Varmasti todella ikävää ihmiselle itselleen, eikä tästä silloin haluaisi huomauttaa. Voimakasta hajua on vähän turha lähteä peittelemään millään hajuvedellä, sillä usein se lopputulos haisee vain entistä pahemmalle.
Yleensä ihmisen ulkomuodosta voi jo hieman päätellä, onko hän mahdollisesti mt-ongelmainen tai muuten sellainen, joka ei välitä huolehtia itsestään ja siksi haisee. Normaali siistin näköinen haiseva ihminen ei todennäköisesti mahda hajulleen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haisen, vaikka olisin käynyt aamulla suihkussa ja pessyt hampaat. Deodorantti pettää aina ja henkeni haisee.
Apteekista löytyy tehokkaita aineita kuten Bats rolloni, tehoten heti kun stressin johdosta tuli sellainen haju ongelma niin että vesipesukaan ei auttanut kun ihan heti haisi ja petivaatteetkin haisi heti kamalalle.
Tavaratalo aineista ei ollut mihinkään. Ruokavaliosta sokerit pois katsoen pakkaus selosteita niin että mahdollisimman vähän piilosokeria. Suu vesiä voi kokeilla ja olen elmexin todennut parhaimmaksi. Apteekkariltakin voisi kysyä mikä siihen ongelmaan auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet se tyyppi jota kaikki inhoaa, sinun lähelläsi leijuu vanhojen hajusteiden lemu, jos sinulle on oma työhuone se haisee saat analta Lisäksi saat syövän tuommoisesta kemikaalikuormasta. Nykyään tupakoimattomien naisten keuhkosyöpä lisääntyy hurjaa kyytiä, syynä epäillään juurikin kemikaalikuormaa; hiustenhoito, kynsien laitto liimoineen, ripset liimoineen, ihonhoito jne. jne. Loput hoitaa huonetuoksut!
Ööööö sori mutta pesen vaatteitani usein ja käyn joka päivä suihkussa 🤣🤣🤣🤣 olet todella tyhmä, jos kuvittelet jonkun suihkugeelin jäävän tuoksumaan pitkäksi aikaa iholleni XDDD hiukseni tuoksuvat ja hajuvesi, jota suihkautan ilmaan ja kävelen läpi. että siinä sinulle kamalaa vanhaa kemikaalikuormaa🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Tällä henkilöllä voi olla joku sairaus, jonka takia haisee voimakkaalle. Sellaisiakin sairauksia on, jossa haju on todella läpitunkevaa eikä se muutu vaikka kuinka kävisi suihkussa. Varmasti todella ikävää ihmiselle itselleen, eikä tästä silloin haluaisi huomauttaa. Voimakasta hajua on vähän turha lähteä peittelemään millään hajuvedellä, sillä usein se lopputulos haisee vain entistä pahemmalle.
Yleensä ihmisen ulkomuodosta voi jo hieman päätellä, onko hän mahdollisesti mt-ongelmainen tai muuten sellainen, joka ei välitä huolehtia itsestään ja siksi haisee. Normaali siistin näköinen haiseva ihminen ei todennäköisesti mahda hajulleen mitään.
Kyllä mahtaa mitään hajuille kun vaan käy apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö kielen????
Hammaslääkärit eivät suosittele enää tätä.
Olen nyt pari kertaa haistanut niin järkyttävän hajun toisesta ihmisestä, että sääliksi käy niitä, jotka joutuvat olemaan tekemisissä heidän kanssaan. Haju oli perseen ja lannoitteen sekoitus. Ja toinen henkilö oli edessäni kassajonossa ja toinen ihan ulkoilmassa, niin ikään jonottamassa edessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet se tyyppi jota kaikki inhoaa, sinun lähelläsi leijuu vanhojen hajusteiden lemu, jos sinulle on oma työhuone se haisee saat analta Lisäksi saat syövän tuommoisesta kemikaalikuormasta. Nykyään tupakoimattomien naisten keuhkosyöpä lisääntyy hurjaa kyytiä, syynä epäillään juurikin kemikaalikuormaa; hiustenhoito, kynsien laitto liimoineen, ripset liimoineen, ihonhoito jne. jne. Loput hoitaa huonetuoksut!
Ööööö sori mutta pesen vaatteitani usein ja käyn joka päivä suihkussa 🤣🤣🤣🤣 olet todella tyhmä, jos kuvittelet jonkun suihkugeelin jäävän tuoksumaan pitkäksi aikaa iholleni XDDD hiukseni tuoksuvat ja hajuvesi, jota suihkautan ilmaan ja kävelen läpi. että siinä sinulle kamalaa vanhaa kemikaalikuormaa🤣🤣🤣
Juu ja tosiaan minulla ei ole ikinä ollut mitään feikkijatkeita kropassani, että siinä vähän lisää kemikaalikuormaa XDDDD Olen ihan oma luonnollinen itseni :)