Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?

Vierailija
21.10.2022 |

Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan

Kommentit (525)

Vierailija
501/525 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemmehan Suomessa ja suomalaisia, joten sanominen asiasta ei tule kyseeseen.

Haisuli ei välttämättä tajua itse haisevansa, koska siihen hajuun turtuu.

Nyt kun joulun aikaa kohta eletään, niin hankkisin apteekista purkin Absolut Torr - ihmeainetta ja kylkeen vielä jonkun kivan dödön, paketoisin söpöön pakettiin ja kirjoittaisin mukaan jonkun kivasti muotoillun viestin asiasta ja allekirjoittaisi viestin tyyliin t:Toimistotontut.

Vierailija
502/525 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä toivoisin, että joku sanoisi. Kahden kesken rehellisesti.

Voi olla jokin vakava sairaus tms. eikä ole reilua, että kaikki muut vaan selän takana puhuu tai vihjailee jotain epäsuorasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/525 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hänen hajuaistinsa on mennyt?

Vierailija
504/525 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytätte sanaa haisuli? Vaikka nenulinne tuntee todellisia tai kuviteltuja hajuja, ihmiseen suhtaudutaan sivistyneesti.

Vierailija
505/525 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti jos hengitys haisee niin haisuli ei edes tajua sitä. Hengityksen paha haju on kyllä hirveä. Annoin eräälle lempinimen löyhkäleuka. Varmaankin vaimonsa on huomauttanut, joten en itse sanonut mitään. Se ettei käy edes pesulla on asennevamma. 

Vierailija
506/525 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö se sun työkaveri haisee vai saiko jo potkut lemujen vuoksi? Aloitus vuodelta 2022.

Vierailija
507/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhia sellaiset et "pitäis käydä suihkussa" tai "korjauttaisi hampaat".

Vika voi olla suussa, nenässä (poskiontelot), kurkussa, vatsassa, takapuolessa, suolistossa. Ei se ole aina niin yksinkertaista.

Vierailija
508/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhia sellaiset et "pitäis käydä suihkussa" tai "korjauttaisi hampaat".

Vika voi olla suussa, nenässä (poskiontelot), kurkussa, vatsassa, takapuolessa, suolistossa. Ei se ole aina niin yksinkertaista.

No ei ole ihan turhia. On niitäkin, jotka ei vaan tajua hoitaa hygieniaansa, jollei käsketä. Armeijassa tuli näitä nähtyä ja piti komentaa pesulle ja vaatteiden ja petivaatteiden vaihtoon. Oli tällaiseen syy mikä tahansa, niin ensiksi kannattaa tehdä mitä on tehtävissä. Sairaudet tai vahva ominaistuoksu on sitten asia erikseen ja ne täytyy käydä läpi ammattilaisten kanssa ja mahdollisesti loppujen lopuksi hyväksyä.

Vierailija
509/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö se sun työkaveri haisee vai saiko jo potkut lemujen vuoksi? Aloitus vuodelta 2022.

Toivottavasti tästä on apua vuodelle 2022.

Vierailija
510/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää varmaan haisen kun nykysin käyn kokovartalopesulla vain kerran viikossa. Osapesuja teen tietty joka päivä. Mutta ruuan hinnannousut ja sähkön hinnannousut estävät.

Vierailija
511/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on yllättävän paljon. Kuljen välillä paikallisjunalla toimistolle. Todella usein viereen osuu joku haisuli. Monet ulkoisesti ihan siistin näköisiä, mutta silti esim. ulkovaatteet haisee. Tai henki. Tai joillakin tuore hiki jo ennen seiskaa aamulla. 

Vierailija
512/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää varmaan haisen kun nykysin käyn kokovartalopesulla vain kerran viikossa. Osapesuja teen tietty joka päivä. Mutta ruuan hinnannousut ja sähkön hinnannousut estävät.

Ei kai suihku maksa euroakaan? Pese viileämmällä ja nopeasti. Säästä jostain turhemmasta.

Vierailija
513/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kyllä raskaita ja vaikeita tilanteita. Itse aloin välttelemään haisulia, vaikka ei sekään todellakaan oikea tie ole. En vaan enää jaksanut. Mutta ehkä joku hoiti asian puolestani, koska yksi päivä haiseminen loppui kuin seinään. Ikinä ei tullut selville mikä sen aiheutti, kun noin nopeasti ongelma myös loppui. 

Vierailija
514/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jalkahikiongelma, joka johtuu vaihdevuosista. 

Pesen jalat aamuin ja illoin, välillä jopa keskellä päivää aina tarvittaessa työpaikan pikkuruisissa WC:ssä ja vaihdan samalla sukat. 

Hien lemu on kauhea.

En voi asialle mitään.

Vierailija
515/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti jos hengitys haisee niin haisuli ei edes tajua sitä. Hengityksen paha haju on kyllä hirveä. Annoin eräälle lempinimen löyhkäleuka. Varmaankin vaimonsa on huomauttanut, joten en itse sanonut mitään. Se ettei käy edes pesulla on asennevamma. 

Pahanhajuista hengitystä pääsee ainakin pakoon ellei työ vaadi lähikontaktia. Mutta jos haisee koko ihminen voimakkaasti, siinä haisee koko huone.

Vierailija
516/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tästä ketjusta olla apuja monelle muulle..

Vierailija
517/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on tuollainen haisuli. Itse ei käsitä tai haista ollenkaan edes jos poikansa on huomauttanut. 

Olen ymmärtänyt että on tullut immuuniksi omalle hajulleen, kaikki hänen vaattensakin haisevat kamalalle. Deodoranttia ei käytä väen vängälläkään tai sitten jos suostuu käyttämään niin laskee ne dödössä luvatut 72 tuntia  ennen kuin suostuu uudestaan käyttämään. En ymmärrä koska mielestäni kainaloiden pesu ja dödön pyöräytys kainalossa ei ole kovinkaan vaativa juttu. 

Meillä kun anoppi yöpyi niin sohva haisi lakanan käytön jälkeen niin pahasti että soodalla täytyi sohva käsitellä kahdesti.

Vierailija
518/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehotan miestäni lähes joka päivä erikseen vaihtamaan puhtaat vaatteet. Välillä suorastaan käskytän tai lopulta varastan vaatteita pesukoneeseen. Ellen toimi äitinä, hän pitää samoja vaatteita viikkoja ja nukkuukin niissä.

Kun olen puhunut muutaman kerran suoraan ja rumasti, on mies vain sanonut, ettei kukaan ole koskaan työpaikalla valittanut. Valittakaa, ei hän muuten ymmärrä!

Miksi menit naimisiin mieslapsen kanssa? Aika kieroutunutta ottaa äiti-poika -suhde parisuhteessa. Norman Bates kamaa..

Vierailija
519/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on tuollainen haisuli. Itse ei käsitä tai haista ollenkaan edes jos poikansa on huomauttanut. 

Olen ymmärtänyt että on tullut immuuniksi omalle hajulleen, kaikki hänen vaattensakin haisevat kamalalle. Deodoranttia ei käytä väen vängälläkään tai sitten jos suostuu käyttämään niin laskee ne dödössä luvatut 72 tuntia  ennen kuin suostuu uudestaan käyttämään. En ymmärrä koska mielestäni kainaloiden pesu ja dödön pyöräytys kainalossa ei ole kovinkaan vaativa juttu. 

Meillä kun anoppi yöpyi niin sohva haisi lakanan käytön jälkeen niin pahasti että soodalla täytyi sohva käsitellä kahdesti.

Ainahan naisilla se haisuli on anoppi eikä oma äiti. Äiti tuoksuu vain hienoimmilta ruusuilta.

Vierailija
520/525 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan naisilla se haisuli on anoppi eikä oma äiti. Äiti tuoksuu vain hienoimmilta ruusuilta.

Voi kun olisikin oma äiti niin kehtaisin sanoa suoraan että haiset hirveälle. Polttaisin kaikki vaatteet ja vaatisin pesun+dödön aamuin ja  illoin. En suostuisi istumaan autoon jos äitini hienhaju myrkyttäisi koko tilan niin että ikkunat täytyy avata, nyt täytyy vaan kärsiä ja kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä