Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?
Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Haisevasta hengityksestä kärsivät, joita on tutkittu ja hutkittu, ilman syyn löytämistä, onko teillä tasaisesti paha haju vai vaihteleeko se?
Minulla paha haju hengityksessä pysyy poissa, kunhan jätän perunan syömättä. Kaverilla hajuongelma katosi, kun jätti punaisen lihan. Meillä vika ei ole suussa vaan vatsahapoissa tai jotain sellaista, tietyt ruuat eivät sula normaalisti.
Nyt ongelmani on järkky jalkahiki, hyviä vinkkejä siihen? Sukkia vaihdan jopa kesken päivän, kotona pyrin olemaan paljain jaloin, pesen ja kuivaan huolella, paria eri saippuaa kokeillut, esim. suolasaippuaa, toistaiseksi ei ole helpottanut. Onko talkista ollut jollekin hyötyä? Miten sitä kannattaa käyttää? Mitään hirveän kallista en haluaisi ostaa, muutenkin rahasta tiukkaa.
Muutama tuttu on saanut avun vauvan talkista.
Itse en ole kokeillut, kun en jalkahiestä erityisemmin kärsi.
Kärsiikö hän itse tästä hajusta, vai kärsitkö sinä. Jos vastaat, että sinä, niin se on tasan tarkkaan sinun ongelmasi. Yritä nyt jotenkin elää sen kanssa miten parhaaksi katsot. Oliko muuta valittamista tähän hätään?
Suomalaiset voisivat olla avoimempia, hoitaa ongelmia rohkeasti. En tarkoita aggressiivisuutta tai marmatusta, sitä suomalaisilla voisi olla vähemmän. Jos kokee olevansa viihtyvän ympäristön arvoinen... ei pitäisi olla kovin luonnoton asia kyetä tarvittaessa myös puhumaan siitä.
Mitä mieltä olisit firman omistajana tai johtajana, jos palkkaamasi esimiesi ei huolehtisi työntekijöiden viihtyvyydestä, kuten raikkaasta hengitysilmasta?
Vierailija kirjoitti:
Ei auta suihku jos ei käytä döksää.
Tai jos ei pese vaatteita usein.
Vierailija kirjoitti:
Kärsiikö hän itse tästä hajusta, vai kärsitkö sinä. Jos vastaat, että sinä, niin se on tasan tarkkaan sinun ongelmasi. Yritä nyt jotenkin elää sen kanssa miten parhaaksi katsot. Oliko muuta valittamista tähän hätään?
Yritätkö auttaa? Miksi et vain eläisi parhaasi mukaan sen kanssa, että ongelma on sillä tai niillä, siis yhdellä tai monella, eikä toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti ne jotka ei halua/voi (sama asia?) olla puhtaita, eivät tosiaan pese vaatteitaan. Kuona kertyy niihin, eltaantuu ja homeet syö sitä, itiöiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti ne jotka ei halua/voi (sama asia?) olla puhtaita, eivät tosiaan pese vaatteitaan. Kuona kertyy niihin, eltaantuu ja homeet syö sitä, itiöiden.
Ajatelkaa, jos heistä kasvaisi itiöpesäkkeitä...
Nenä- ja korvaontelossa voi kasvaa hometta, joka tuottaa toksiineja. Kun puolustusjärjestelmä on kompromississa. Sellainen kun pärskähtää, lentää itiöitä mukana!
Tämä on vinkki niille joiden henki haisee eikä mitään syytä ole löydetty. Runsas kahvinjuonti aiheutti minulle haisevan hengityksen josta kärsin niin minä kuin työkaverit. Siirryttyäni teen juojaksi, haju hävisi.
Tiedän tunteen.... Minulla on lähityökaveri, jonka hiukset/päänahka haisee pesemättömölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö auttaa? Miksi et vain eläisi parhaasi mukaan sen kanssa, että ongelma on sillä tai niillä, siis yhdellä tai monella, eikä toisella.
En yritä autaa. Loppuun ei ole mitään kommentoitavaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko karjakkko? Miten siellä sikalassa muka huomaa pienet hienhajut??
Meinaatko ettei siat ole vielä valittaneet?
Vaikea tilanne.
Jos ap on edes vähän hyvännääköinen nainen, niin ainoa mitä keksin, että sanot antavasi pillua, jos haisuli huomioi jatkossa työtoverit kainaloiden pesulla ja dödöllä.
Toki asian voi tökssäyttää myös ilman itsesi tarjoamista, mutta sitä on vaikeaa tehdä ilman loukkaamusta, vaikka olisikin oikeassa. Tuossa tapauksessa haiseva työläinen voi vain ihan uhallaan jatkaa haisemistaan.
Kaupankäynti kunniaan!
Lisäys: En huomioinut, että haiseva voi olla myös nainen. Hyvin todennäköisesti siinä tapauksessa lesbo, joten se pillun tarjoaminen hygienian vastikkeeksi toiminee silti.
Vierailija kirjoitti:
Haisevasta hengityksestä kärsivät, joita on tutkittu ja hutkittu, ilman syyn löytämistä, onko teillä tasaisesti paha haju vai vaihteleeko se?
Minulla paha haju hengityksessä pysyy poissa, kunhan jätän perunan syömättä. Kaverilla hajuongelma katosi, kun jätti punaisen lihan. Meillä vika ei ole suussa vaan vatsahapoissa tai jotain sellaista, tietyt ruuat eivät sula normaalisti.
Nyt ongelmani on järkky jalkahiki, hyviä vinkkejä siihen? Sukkia vaihdan jopa kesken päivän, kotona pyrin olemaan paljain jaloin, pesen ja kuivaan huolella, paria eri saippuaa kokeillut, esim. suolasaippuaa, toistaiseksi ei ole helpottanut. Onko talkista ollut jollekin hyötyä? Miten sitä kannattaa käyttää? Mitään hirveän kallista en haluaisi ostaa, muutenkin rahasta tiukkaa.
Suihkemainen antiperspirantti +talkki. Ja usein uudet pohjalliset kenkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se bakteeristo on joillakin kovempaa koska se hien koostumus voi olla kovempaa eli juurikin syöty väärin elimistöä rasittaen, kuten sanoin jo aiemmin. Kaikki ruuat ei käy vaan kaikille.Sitten syytetään bakteereja vaikka niihin voi nimenomaan vaikuttaakin. Haju on oire.
Ei se haju aina tarkoita, että söisi huonosti vaan sitä, että ruuassa on esim. rikkiä. Rikki on meille tärkeä hivenaine. Eli kananmuna ja parsakaali voi saada kenet tahansa haisemaan, mutta keho hyötyy tästä ravinnosta.
Toki paha haju voi johtua myös siitä, että syö huonosti, esim. jos syö paljon transrasvaa.
Jep transrasva alkaa tulla hajuna ihon läpi. Lähipiirissäni ihminen jonka ihosta tulee todella outo haju. Kävi ilmi että masennuksen vuoksi hän ei jaksa tehdä mitään ruokaa kotona . Tilaa joka päivä kebab ravintolasta kotiin 2-3 ateriaa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan. Ihan kamala vaiva jos ei tiedä mistä johtuu. Suu on tutkittu ja kunnossa, nielurisoja tai proppuja ei ole. Ei refluksia. Ei mitään lääkitystä. Ei hometaloa. Peseytyy kunnolla.
Todella kurja vaiva, kun joka puolella yskitään ja vihjaillaan. Puheet kääntyy aina johonkin haju-juttuihin :(
Juotko vettä tarpeeksi? Mulla alkaa iltapäivällä henki haisemaan jos en oo juonut vettä. Yleensä juonkin 2,5 litraa ja silloin ei tuu sitä pahaa hajua. Ja siis nimenomaan vettä. Kahvi pahentaa hajua.
Meillä on töissä myös haisuli, mies. Ei ilmeisesti peseydy kovinkaan usein, eikä varsinkaan vaihda vaatteita. Kulkee hiukset rasvassa, tahraiset ja saastaiset vaatteet päällä ja haisee metrien päähän. On lisäksi tupakoitsija, jolloin eltaantuneen ihon rasvan ja hien aromeihin sekoittuu tupakka ja nikotiinin kusimainen vivahde.
On muuten ihan fiksu ja mukava kaveri, mikä on hieman hämmentävää. Miten ei muka tajua, että haisee pistävästi kilometrin päähän, jos ei käy viikkoon suihkussa ja käyttää samoja saastaisia vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkemainen antiperspirantti +talkki. Ja usein uudet pohjalliset kenkiin
Suihkeet ja talkki voivat ärsyttää hengitystä ja talkki leviää herkästi pölynä kotona.
Laitan pestyihin jalkoihin tavallista antiperspiranttideodoranttia ennen kuin lähden ulos kotoa. Pidän eri antiperspiranttipurkit kainaloille ja jaloille.
Voimakkaasti haiseviin tulisi suhtautua [tahallisuudesta riippumatta] samalla tavalla, kuin tupakoitsijoihin tupakointi-kielletty -alueilla. (Tupakansavu sisällä ei edes haittaisi minua, kuten raadon tai kusen haju.)