Mitä koirarotua suosittelette
Noin viisikymppisellä 15-vuotiaan lapsen vanhemmalle. Asuntona kolmio kaupungissa. Koiria ollut lapsuudesta asti, omina terreristä rescue-koiran kautta saksanpaimenkoiraan. Kaikki kanssa meni hyvin koko näiden eliniän ajan.
Harkinnassa oli aiemmin bullterrieri, mutta olen luopunut ajatuksesta näiden kaikkien koirahyöykkäysten vuoksi. En halua koiraa, jolla voi napsahtaa, ja tämä tappaa toisen koiran. Koira saa olla suhtaktiivinen, tykkään tehdä pidempiäkin lenkkejä metsässä. Koulutettavuuden ei tarvi olla helpoin mahdollinen, mutta ei turhan haastavakaan. Koko mielellään keskikokoinen, ehkä 15-35kg painoltaan. Turkin hoidettavuudella ei niin väliä. Mieluiten vähähaukkuinen kerrostalossa asumisen vuoksi. Vahtivietillä ei niin väliä. Metsästysviettiä ei saisi olla.
Tiedän, ettei näin koiraa valita, mutta ajattelin jos tätä kautta tulisi uusia ideoita. Edellisen koiran poismenoata on nyt kaksi vuotta, koen että nyt olisi aika uudelle koiralle. Olen vastuuntuntoinen koiranomistaja, ja panostan koiran tapakoulutukseen.
Kommentit (1103)
Schapendoes, (Hollantilainen lammaspiski :-) aivan ihana ja reipas, ihminen on hänen laumansa. Voi pitää irti metsässä, ei ole kiinnostunut muista eläimistä, ja super kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut staffi 11 vuotta. Älä ota sellaista. Aivan ihana koira muuten, oli lapseni kanssa mahtava kun tämä oli pieni. Mutta se koira-aggressio, se on todella rasittavaa. Oma koirani ei voi sietää toisia koiria, ja saa aina olla silmät selässä. Kävisi varoittaen tai varoittamatta kaikkien kimppuun. Mikään koulutus ei saa tuota rodunomaista ominaisuutta pois. En ottaisi tällaista enää, vaikka hyviäkin puolia on paljon, enkä suosittele kenellekään. Kultainen noutaja on paras perhekoira, otan sellaisen seuraavaksi, dobermannin ja staffin jälkeen on hyvä palata kivempien rotujen pariin.
samoja kokemuksia, ex-mies hommasi joskus amstaffin. Ihana koira, mutta vihasi muita koiria.
Kaikki sheltit jonka minä olen kuullut haukkuvan, niin ovat kyllä todella kimakan kuuloisia. Jos sellaista jaksaa kuunnella niin mikäs siinä. Itse en sellaista ottaisi.
Sheltti on kiva seuralainen myös reipas liikkuja.6
Ei hauku kotioloissa ja harvoin ulkosalla. Tiedän kun on ollut yli 10 v.
Ihmeen arkoja, omistajan jaloissa räksyttäjiä. Joo jaksaa lenkkeillä. Näilläkin kurakeleillä saat sen sitten käyttää suihkun kautta noin neljä kertaa päivässä, koska omistaa pitkät karvat
Demonikoira tai bullterrieri. Jos haluat koirasosiaalisen koiran, niin kultainen noutaja. Bulli ja kultau olleet, kummatkin mahtavia koiria, mutta niin erilaisia kuin olla ja voi.
Espanjanmastiffi kannattaa hankkia kun ajat ovat täällä epävakaat
Suomessa staffit ovat usein omasta mielestä ylikokoisia. Helposti 22-24kg uroksia, ei ole yhtään rodunmukaista muokata noista liian isoja. Onneksi löytyy vielä kiinnostusta sportti-staffeille. Itselläni ollut 8 staffia 27 vuoden aikana, niistä yksi ollut tuollainen ylikokoinen, 23 kiloinen jässikkä. 6/8 on ollut koira-aggroja jossain kohtaan, kaksi ei koko elämänsä aikana.
Lassie-rotuinen.
Helpoin elokuvan muodossa.
Voi aina laittaa hyllyyn, kun ei jaksa.
Jodlaava matikkakoira, sen kan on kiva istua järven jäällä ja lauleskella jolalali lii jolaldi juu.......
ja se tykkää rutinofin kyydistä.
t. Bärnäsen korjaamolla molla
Venäjän seisottaja, se on oikein hyvä juoksuhauta vipeltäjä
-Wlaadimir
Pitkähampainen Persuntappaja olisi hyötykoira
Mun mielestä koirat pitäisi kieltää kaupungeista.
Minä haluaisin mopsin. Mutta kun olen tuollaisen gang stslkingin kohde ollut vuosikymmeniä, missä kaikki viritetty huippuunsa ja kaikki hakkeroitu eli etukäteen tiedetään mitä tulen ostamaan, on täysin syytä epäillä että mopsikin olisi käsitelty niin,että sisään ujutettu jotain pieniä teknisiä vempaimia, mitä ojaillaan netin välityksellä.
Hullijen houreita. Sanon ihan vilpittömästi, että toivoisin todellakin että olisi
Tässä ollaan tilanteessa missä en ikinä uskonut olevani. Se hulluja väittävä on oikeassa ja häntä hulluksi väittävät väärässä. No tekijät tietenkin tietää mikä on totuus ja ehkä tekijäjoukkoihin kuulumattomat älykkäät, jotka ovat huomanneet ja tajunneet jotai tässä vuosien varrella. Ehkä kuulleetkin jotain, mikä vahvistaa sen, että ei ole vain hullun houreita nuo väitteet.
Ketju alkoi lokakuussa 2022. Minkähän koiran ap hankki?
Jalosta ittelles susi mettästä! Siinä on luonnetta