Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää terapian tyrkyttäjät

Vierailija
21.10.2022 |

Ei auta kuule yhtään mitään, että joku vieras henkilö kuuntelee ongelmani ja traumani ja sitten ehdottelee jotakin hengitysharjoituksia tai uusia käyttäytymismalleja. Jos on sairas mieleltään, ei kukaan toinen henkilö voi omilla sanoillaan yhtäkkiä parantaa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole vielä kertaakaan saanut apua yhdestäkään terapiasta saati sitten lääkkeistä. Mielenterveys palasi sillä samalla sekuntilla kun lopetin stressaamisen ja aloin elämään rauhallisesti luonnon ehdoilla.

Et ole ollut alunperinkään kovin traumatisoitunut, joten olet kyennyt omin avuin ratkaisemaan ongelmasi, joten ole siitä kiitollinen!

Vierailija
22/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset nauttivat terapiasta, koska saavat puhua itsestään ja etsiä tekosyitä ongelmiinsa.

Myös miehet käyvät psykoterapiassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ärsyttää se, kun ne luulee että sinne terapiaan noin vaan mennään.

Kyllä Kela jakelee palveluseteliä ainakin pääkaupunkiseudulla jolla kuulemma helposti pääsee ruikuttamaan itsestäänselvyyksistä.

Vierailija
24/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset nauttivat terapiasta, koska saavat puhua itsestään ja etsiä tekosyitä ongelmiinsa.

Tämä. Ja sitten lopulta terapeutti tyrkyttää oikein vastaukseksi kaikkeen äidin narsismia. On niin nähty.

Vierailija
25/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin itsekin ajattelin, etteivät ne ketään pysty muuttamaan. Sitten huomasin, että muutos tulikin sitä kautta, kun psykologi toimi ikään kuin peilinä ja sai oikaistua vääriä/valheellisia ajatusmallejani. Kyseessä oli siis vain muutama käynti terveyskeskus-psykologilla.

Varmasti avun tehokkuuteen vaikuttaa asiakkaan ongelma ja psykologin/terapeutin ammattitaito. Tyrmäämällä kaikki jo etukäteen, apua ei ainakaan saa.

Vierailija
26/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on valtava bisnes! Ja koska nyt on erittäin trendikästä että siellä käydään käytännöllisesti katsoen huvikseen, voimaantumaan työterveyden tai kelan rahoilla, niin koko mätä instituutio oksettaa.

Vierailija
27/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja sitten lopulta terapeutti tyrkyttää oikein vastaukseksi kaikkeen äidin narsismia. On niin nähty.

+1

Se äitini/isäni/exäni/pomoni/siskoni on/oli narsisti tulee siellä terapiassa 90 % varmuudella.

Vierailija
28/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt nyt vuoden psykodynaamisessa terapiassa. Syyt terapiaan löytyvät loppuunpalamisesta töissä, kiusatuksi tulemisesta, adhd oireiden vaikutuksesta arkeen, autistisen lapsen yksinhuoltajavanhemmuudesta ja fyysisistä sairauksista ja päivittäisistä kivuista selviämisestä.

Kun käyn terapiassa, terapeutti kuuntelee, myötäilee ja kertoo kuinka ihanaa on jutella kanssani kun osaan muodostaa lauseita ja ajatuskokonaisuuksia.

Vierailija
29/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti on käytännössä kirjekurssitason tutkinto. Paitsi se ei edes ole mikään tutkinto.

Vierailija
30/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt nyt vuoden psykodynaamisessa terapiassa. Syyt terapiaan löytyvät loppuunpalamisesta töissä, kiusatuksi tulemisesta, adhd oireiden vaikutuksesta arkeen, autistisen lapsen yksinhuoltajavanhemmuudesta ja fyysisistä sairauksista ja päivittäisistä kivuista selviämisestä.

Kun käyn terapiassa, terapeutti kuuntelee, myötäilee ja kertoo kuinka ihanaa on jutella kanssani kun osaan muodostaa lauseita ja ajatuskokonaisuuksia.

Oikein trendinaisen lista ongelmista jotka kuuluu olla 🤣

Vierailija
31/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun äidin narsismi tmv. vika äidissä on usein se kivuliaan, kamottavan ja itsetuhoisen elämän juurisyy, niin minkäs teet? Jos todellisuus ei kiinnosta sinua, niin älä syytä todellisuutta!

Vierailija
32/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiasta voi saada placebo-lääkkeen kaltaista hyötyä. Placebohan oikeasti toimii, toisin kuin oikeat lääkkeet.

Vierailija
33/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini nauroi makeasti,kun kerroin,miten minua on nimitelty,en enää halunnut jatkaa,kuvottava ihminen kerrassaan,tällaisille vielä maksetaan tuollaisesta.

Vierailija
34/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti on käytännössä kirjekurssitason tutkinto. Paitsi se ei edes ole mikään tutkinto.

Kyllä: terapeutilla ja psykoterapeutilla on iso ero!

Vierailija
35/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela-akat ravaa terapiassa keski-iässä kun elämän tyhjyys aukenee eteen kaikessa kauheudessaan.

Vierailija
36/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeuttini nauroi makeasti,kun kerroin,miten minua on nimitelty,en enää halunnut jatkaa,kuvottava ihminen kerrassaan,tällaisille vielä maksetaan tuollaisesta.

Oho. Arvostan kyllä kys terapeuttia. 👌🏽

Vierailija
37/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli todella hektinen vaihe elämässä. Terapeutti ehdotti ratkaisuksi nykyistä tiheämmin terapiakäyntejä. Keksin toisen ratkaisuksi: järjestin itselleni lisää aikaa lopettamalla terapian.

Vierailija
38/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua.

Vierailija
39/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kannattaa kokeilla. Näin kuuntelijan näkökulmasta mikään ei ole rasittavampaa kuin kuunnella vuosikymmeniä ihmistä joka jauhaa vanhoja tapahtumia aina uudelleen ja uudelleen, kun ei ole oikeasti päässyt traumoistaan yli. Toisaalta säälittää, mutta samalla ei millään jaksaisi.

Vierailija
40/63 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä, että kerrotaan niitä ongelmia ja traumoja vieraille henkilöille ja sitten jos he ehdottavat ratkaisua ärsyynnytään siitä.

Jos mä avaudun traumoistani läheiselle ihmiselle (en tod. avaudu vieraille), se johtuu siitä, että kaipaan kuuntelijaa. Ei siitä, että haluan ratkaisuehdotuksia.

Aloituksessa puhuttiin nimenomaan vieraista ihmisistä. Toki läheisten kuunteleminenkin on tietysti tärkeää, mutta miksi ihmeessä et halua lähteä ratkaisemaan sitä ongelmaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän