Minkä ikäisenä ei enää tule finnejä?
Olen 30 ja naamassa on melkein koko ajan muutama finni. Kuukautisten aikaan koko leuka kukkii hormonifinnejä. Missähän iässä tämä voisi loppua, kun on näköjään voimakas taipumus tähän? :( teininä aknea hoidettu ihan lääkkeillä.
Kommentit (18)
Ennustan, että tästä tulee kruunualoitus!
42 vuotiaana kun käyttää joka aamu happokuorintaa.
Olen 40 v ja syön diane novaa edelleen. Muuten tulevat saman tien takaisin. Pelkään että kohta eivät anna mulle enää näitä pillereitä ja sitten saan taas kärsiä finneistä ja järkyttävän rasvaisesta ihosta.
Tällä aineella olen nujertanut aknen joka oli minulla 12-vuotiaasta 40-vuotiaaksi. Hinta on aika kirpeä, mutta riittää puoli vuotta kun käyttää vain aamulla. Ja huom! Ei saa aloittaa sillä 15%:lla se on vahvempaa. Tämä riittää itselläni, enkä ole koskaan tarvinnut tuota vahvempaa.
https://www.kicks.fi/dermaceutic/ihonhoito/kasvojenhoito/kasvojen-puhdi…
Ei se ikä vaan tasapaino. Kun saat sisimpäsi stressittömäksi ja tasapainoon.
Mulla ei ollut enää n. 52-vuotiaasta alkaen tullut kuin joku yksittäinen finni silloin tällöin, olen nyt 62-v. Hormonitoiminnasta se mulla on johtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tällä aineella olen nujertanut aknen joka oli minulla 12-vuotiaasta 40-vuotiaaksi. Hinta on aika kirpeä, mutta riittää puoli vuotta kun käyttää vain aamulla. Ja huom! Ei saa aloittaa sillä 15%:lla se on vahvempaa. Tämä riittää itselläni, enkä ole koskaan tarvinnut tuota vahvempaa.
https://www.kicks.fi/dermaceutic/ihonhoito/kasvojenhoito/kasvojen-puhdi…
Tämä on siis glykolihappoa sisältävä puhdistusvaahto. Happo kuulostaa pahalta, mutta ei ole itselläni koskaan ärsyttänyt ihoa ja minulla on couperosacin, joten melkein kaikki ärsyttää. Tämä poistaa kuolleet ihosolut ennen kuin ne ehtivät tukkia ihohuokosen ja siihen muodostuu finni. On hellävaraisempaa kuin joku kuorintavoide jossa on jotain murusia jotka kuorivat. Pidän tätä kasvoilla aamuisin hammaspesun ajan. Tosiaan kärsin aknesta kolmekymmentä vuotta, kunnes eräs kosmetologi suositteli tätä.
En enää välitä finneistä. Ne saavat näyttämään nuorekkaalta.
Pyysin diane novaa/vastaavaa joskus nelikymppisenä. Aikani söin, ja kun lopetin, ei enää tullut kuin satunnaisia.
Siihen asti kasvoi sarvet otsaan välillä, leukaan ja poskeen toisinaan. Posket ja kaula kutisivat ihan pienemmistä näpyistä.
Ärsyttää finnit. Naamaa kutittaa ja jos siitä kohdin ihan vähän raapii niin finnihän siihen heti ilmestyy.
Missä on miesten hormonifinnit vanhemmalla iällä?? -N49
Mulla niitä vasta alkoi tulla tuossa iässä, teini-käynkin selvisin täydellisellä iholla. Nyt yli nelikymppisenä parin vahvemman lääkekuurin jälkeen pysyy edes jotenkin kurissa pillereillä ja lääkevoiteella.
Jos nyt yhtään lohduttaa olen 70 vuotias ja edelleen finnejä tulee kasvoihin. Lähinnä otsaan nenän sivuille. Olkapäihin tulee myös ja ne isoja kipeitä. Finnit varmaan seurana kulkee läpi elämän.
56 olen ja ruusufinniä on. Koko ikäni olen finneistä kärsinyt, akne-iho. Nyt ei häiritse enää, hyvänä puolena on, ettei ole ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt yhtään lohduttaa olen 70 vuotias ja edelleen finnejä tulee kasvoihin. Lähinnä otsaan nenän sivuille. Olkapäihin tulee myös ja ne isoja kipeitä. Finnit varmaan seurana kulkee läpi elämän.
Tuopa se varmasti juuri lohduttaa.
Mulla kukkii naama edelleen 35-vuotiaana 😬
Minulla loppui vähän yli nelikymppisenä.
Ei se kaikilta lopu ikinä. Olen 50 ja finnejä tulee yhä. Ainoa aika kun iho oli tosi hyvä, oli kun söin Diane novaa joskus alle kolmikymppisenä, mutta moisiin myrkkyihin en ole pitkään aikaan enää koskenut.