Joo kiva. Mies ostanut sitten 11 olutta. Näinköhän tässä joutuu lähtemään äidin luo tuon lapsen kanssa vielä.
Kommentit (118)
Jos joudut pakenemaan humalaista miestäsi, kannattaisi ehkä miettiä, miltä lapsista tuntuu. Uhkaa ilmassa, lapset vaistoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap entäs sitte? Ite menit sen kanssa yksiin ja hyväksyt tuollaisen. Kikkeliskokkelis, mitäs läksit.
Minun exä aloitti ryyppäämisen kunnolla vasta lasten syntymän jälkeen, koska perhearki oli niin raskasta että oli pakko vetää joka viikonloppu pää täyteen. Eli ei kaikista ihmisistä voi etukäteen tietää että alkoholisoituvat
Alkoholistit ovat mestareita salaamaan juomisensa. Olen itse kokenut sen, kun muutettiin yhteen kivan miesystävän kanssa, jolla oli hyvä työpaikka ja kaikki vaikutti hyvältä. Kahden viikon asumisen jälkeen paljastui, että hänellä oli vakava ongelma. Mies oli todella vihainen juotuaan ja ajoi autoa kännissä. Olen istunut kyydissä, kun ajettiin täysillä päin punaisia. Ajattelin miten lasteni käy, kun olivat vielä kouluiässä. Hän tykkäsi myös polttaa kynttilöitä eri puolilla asuntoa kännipäissään. Omaisryhmässä kuulin kertomuksia siitä miten jotkut akoholistit osasivat salata juomisongelman mota vuotta, mutta sitten se paljastui, kun pari muutti saman katon alle. Juova osapuoli ei muuten aina ole mies, se voi myös olla nainen.
Minun ex-vaimo kävi kimppuuni juovuksissa ollessaan, hän oli tavattoman tulisieluinen ja mustasukkainen minusta ja ilman syytä. Jouduin piilottamaan keittiön kaikki veitset ja muut teräesineet jotta hän ei niitä raivo päissään löytäisi, monta kriisi ja AA-kerhon palaveria kävimme yhdessä, loppu tulos kaikesta oli ero.
Mitä sinä sitä vielä kattelet, ajattele mitkä muistot jää lapselle. Onneksi älysin lähteä hyvissä ajoin..
telttam kamiina sekä purkkiruokaa mukaan ja nauttimaan eräilemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni osti yhdet siiderit ja neljä olutta kummallekin. Ihan sopivasti, en tiedä jaksaako juoda yhtäkään kun naapurin pappa pyysi korttia pelaamaan ja siellä on kuitenkin pilveä tarjolla.
No joo, mutta tässä ap onkin alle 80-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä juoppoja palsta täynnä. Mulla laatta lentäisi jo puolesta tuosta määrästä. Alkoholi on hermomyrkky. Ei ole terveellistä juoda noin paljon.
Hohhoijakkaa mitä shaissea, älkää nyt viitsikö esittää.
Myrkky se on kyllä, mutta 11 olutta ei oikeasti ole juuri mitään viikonloppu päivänä/iltana vedettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa kuinka monen mielestä on ihan hyväksyttävää että lapsen läsnäollessa juodaan 11 olutta. Itse lähden jos mies juo tuollaisen määrän vaikkei meillä lapsia ole
Toivon kaikkien miesten puolesta, että sulla ei ikinä ole miestä ollutkaan.
Jos on noin nirppanokka ja tiukkapipo, ettei osaa elää rentoa ja nautinnollista elämää, niin älä hitossa ketään piinaa ottamalla jonkun sun rinnalle.
Vierailija kirjoitti:
11 oluttta. Toi menee tiskatessa ja imuroidessa ihan janoon.
Meinaatko, että miehellä on alkamassa kunnon suursiivous huushollissa ja vaimo lapsineen on sen takia lähdössä alta pois?
Minun mieheni on yhden oluen jälkeen vielä ihan ok. Kahden jälkeen naurattaa ja horjuu kävellessä. Kolmen jälkeen sammaltaa. Neljän jälkeen sammuu. Jos saisi juotua 11 olutta peräkanaa samana ehtoona, päätyisi varmaan arkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on yhden oluen jälkeen vielä ihan ok. Kahden jälkeen naurattaa ja horjuu kävellessä. Kolmen jälkeen sammaltaa. Neljän jälkeen sammuu. Jos saisi juotua 11 olutta peräkanaa samana ehtoona, päätyisi varmaan arkkuun.
Itse hain äsken kaupasta 24 oluen keissin ja nyt on menossa kuudes. Ei vielä tunnu oikeastaan missään. Mulla toki painoa 129 kiloa eli toleranssia massan myötä enemmän. Mutta luultavasti juon nuo kaikki samalta istumalta enkä sekoile edes nettikirjoituksissani.
Vierailija kirjoitti:
Jos joudut pakenemaan humalaista miestäsi, kannattaisi ehkä miettiä, miltä lapsista tuntuu. Uhkaa ilmassa, lapset vaistoavat.
Minä olen sitä mieltä, että jos ihminen joutuu pakenemaan omaa puolisoaan, oli syy mikä hyvänsä, kannattaa jäädä pakosalle ihan pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän 11 keskioluesta saa kuin kusihädän 🤣
Jos vaimoni asettaisi sovun säilymisen ehdoksi max. 11 kaljaa, ostaisin jotakin hyvää kivennäisvettä ja pakkaisin porukan uimahallireissulle jonka jälkeen pizzat. Lasten nähden en muutenkaan juo kuin viinilasin tai yhden oluen ruoan kanssa.
Vieläkö tämä metsäsuomalainen asenne elää eli "en juo lasten nähden". Keski- ja etelä-Euroopassa ynnä muualla hiukkasen eri meininki. Siellä istutaan iloisesti iltaa porukalla, vaarista vauvaan, eikä kukaan ala hyppiä pitkin seiniä syystä että pikku piltit näkee kun aikuiset ottavat juomia.
Kasvatammeko vielä yhden metsäläissukupolven?
Niinpä. Itse en ainakaan aio lapsilleni opettaa että alkoholi on mystinen myyttinen aine jota aikuiset juovat ja sitä ei saa nähdä, saati että se olisi palkinto tai kielletty hedelmä. Kuten se oli minun lapsuudessa.
Aion opettaa että se on periaatteessa myrkyllinen aine(kuten kaikki, kyse on aina annostuksessa, a-vitamiiniinkin voi kuolla yliannostukseen tai aiheuttaa vakavia vammoja keskushermostoon) joka pienissä määrissä on ihan oko niin halutessaan, alkoholia ei pidä mielestäni mystifioida.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuollaista posketonta kaljan kittausta. Miksei osta tiukkaa viinaa jos aikoo vetää lärvit?
Monet ei halua vetää lärvejä, vaan juo olutta ihan vaan rentoutuakseen ja seurajuomanakin loistava.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen isoja määriä jengi juo. Ei se nyt ihan normaalia ole kalsaritissutella tuollaisia määriä. Jos ei tunnu missään, niin melkoiset toleranssit on jo kehitellyt.
No yleensä puhutaan illan, tai jopa päivän aikana noista määristä.
Jos tunnissa vetäisee, niin aivan varmaan monikin on ympäripäissään.
Mutta illan aikana esim. ei tuo ole paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11 olutta?? Onko ukkosi niitä jotka sekoaa kun hieman pääsee makuun?
Useimmat tulee tusinasta olutta vasta hieman hilpeäksi.
Miksi et jätä tuollaista luuseria, jotka ei edes muutamaa olutta pysty ottamaan sekoamatta??
Siis mitä paatuneita läträäjiä te olette, keneen ei 11 olutta tee juuri vaikutusta? Itse olen juonut 4 vuoden ajan joka lauantai kaksi olutta ja olen niistä kyllä kännissä. Kolmannesta alkaisi horjuttaa ja sammaltaa. Viidestä sammuisin. 11 ja yrjöäisin väkivaltaisesti enkä pysyisi pystyssä.
Nainen, 42 vuotta, 159 cm ja 69 kg.
Joko valehtelet, tai sitten olet todella harvinainen ihminen.
Ja veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa, kuulostaa niin absurdilta toi tarina.
Meillä on aina olutta enemmänkin kaapissa, että ei niitä juoda kerralla. Miehesi on sitä lajia, että pakko juoda kaikki kerralla?
Elämä valintoja. Jos haluat elää tällä tavalla, niin se on susta kiinni. Älä kuitenkaan valita.