Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HSL ehdottaa lastenvaunujen kanssa kulkevien ilmaismatkojen lopettamista

Vierailija
21.10.2022 |

HSL esittää lippujen hintoihin korotuksia ja lopetusta lastenvaunujen kanssa liikkuvien ilmaisille matkoille.

Näin pitää toimia! Kaikkien pitää maksaa.

Kommentit (967)

Vierailija
581/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan ehdottomasti tätä uudistusta. Mutta vielä enemmän haluaisin että Helsingissäkin tulisi Lontoon ja Pariisin kaltaiset portit metron sisäänkäynneille. Loppuisi se pummilla matkustaminen metrossa.

Kyllä. HSL:n oransseissa busseissa on myös todella helppoa matkustaa pummilla.

Vierailija
582/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitäisi varmistaa, että lipun maksanut matkustaja myös käyttää maksamaansa palvelua. Nythän tilanne voi olla se, että vaunupaikat on jo täynnä. Sen vuoksi kohtuullistakin että saa matkustaa ilmaiseksi, kun kyydin saaminen on epävarmaa.

Uudistuksen jälkeen vaunupaikan todennäköisesti saa paljon varmemmin, kun kukaan ei ota vaunuja mukaan vain siksi, että niiden kanssa saa ilmaisen matkan. Omat vaunuiluaikani ovat jo ohi, mutta jos vielä kulkisin vaunujen kanssa, olisin todella iloinen uudistuksesta.

Niitä vaunuja pidetään mukana siksi, että vauva/lapsi on niissä. Vauvan kanssa liikkuminen on huomattavasti helpompaa, kun hän on vaunuissa - esim. kaupassakäynnit ja muu asiointi sujuu helpommin kun lapsi ei ole sylissä. Moni toki käyttää kantoreppua, mutta valtaosa suosii vaunuja/rattaita. Ja vielä parivuotias nukkuu päiväunet, ja ainakin oma lapseni nukkui nimenomaan rattaissa, jos olimme liikkeellä. Näistä ajoista on pitkä aika jo, eli itseäni ei uudistus koskettaisi.

Kyllä aika moni käyttää vaunuja/rattaita matkalippuna. Olen nähnyt äidin, jolla oli mukanaan  noin 6v poika. Poika käveli sekä pysäkille ja bussissakin istui penkille. Rattaat olivat mukana vain ilmaismatkan vuoksi. Myös eräs tuttavani tuskaili "kun oli pakko ottaa Ella mukaan vaikka oli kiire, jotta pääsi bussissa ilmaiseksi". 

Nuo oli vain pari esimerkkiä, mutta olen törmännyt moneen vastaavaan tapaukseen. Itse olen jättänyt lapsilta rattaat pois 2v9kk-2v 10kk iässä, koska rattaat on niin hankalat bussissa ja monesti ei päässyt kyytiin niiden kanssa kun vaunupaikat oli jo täynnä.

Mistä tiedät lapsen iän? Mistä tiedät kuinka pitkä matka heillä oli kokonaisuudessaan sillä kerralla kuljettavana?

Kuljitko itse 6v rattaissa? En ole 4v saakka enää itse rattaissa ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikukaanxxx kirjoitti:

Sen kännykkälipun saa se mamma ennen bussiin nousemista. Kuka enää käyttää fyysistä kortttia?

Mamma jolla ei (muka) ole älypuhelinta, ei nettä puhelimessaan ja elää vain satasella kuussa, eikä myöskään omista hsl:n kantakorttia, koska vasta pullan pyöräytettyäön kulkee julkisilla

kyllähän näitä selityksiä löytyy

Miksi sillä mammalla olisi jonkun muutaman satunnaisen matkan takia sovellus puhelimessaan tai latailisi korttia? Kyllä ne menee jatkossa autolla ne matkat.

Mulla on sovellus luurissa, vaikka käytän bussia ehkä kerran kuussa. Miksei olisi? Pitäisi kai viimeistään nyt olla jokaiselle selviö, että matkoista maksaa jokainen. Tuo lastenvaunuhomma on jo todella aikansa elänyt. Pummit kuriin.

Minä minä minä. Koska minä niin totta kai kaikki muutkin hilloaa puhelimessaan turhia sovelluksia. Koska MINÄ.

Pumme ei tällä saada kuriin.

T. Oikeasti pummilla kulkeva

ei tässä pummeille haettukaan maksuja - sen maksatte kiinni jäädessänne - vaan nyt lyttömälle systeemille, että muut kustantaa rattailla kulkevan aikuisen matkan, kun mitään perustetta sille ei enää ole ollut vuosiin.

Vierailija
584/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikukaanxxx kirjoitti:

Sen kännykkälipun saa se mamma ennen bussiin nousemista. Kuka enää käyttää fyysistä kortttia?

Mamma jolla ei (muka) ole älypuhelinta, ei nettä puhelimessaan ja elää vain satasella kuussa, eikä myöskään omista hsl:n kantakorttia, koska vasta pullan pyöräytettyäön kulkee julkisilla

Miksi sillä mammalla olisi jonkun muutaman satunnaisen matkan takia sovellus puhelimessaan tai latailisi korttia? Kyllä ne menee jatkossa autolla ne matkat.

Kortillahan on yleensä jo valmiiksi rahaa.. Ja jos ei osaa pari täppäystä tehdä (sovelluksen avaus, osta lippu, vyöhyke, maksa), niin homehdu kotiisi

Miksi homehtuisi? Tässä kun oli kyse siitä että ne valitsee sitten sen oman auton kun sillä on paljon helpompi mennä, ei tarvitse latailla yhtään mitään.

Ja voi kamala, ne teidän lippunne hinnat tulee tuplaantumaan sittenkin kun ei vaunukansasta saatu maksaa.

Vierailija
585/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuskien on vaan sitten bussissa odotettava että vanhemmat saavat rauhassa maksaa lipun ja pääsevät takaisin lapsen luokse, ennen kuin bussi lähtee liikkeelle. Sama toki muidenkin matkustajien kohdalla. On odotettava että pääsevät omalle paikalleen ennen kuin lähtevät liikkeelle. Niin monta kaatumista nähty

Koronan tultua HSL luopui ensin väliaikaisesti mutta myöhemmin pysyvästi käteismaksuista. Yhtenä syynä tuolle jälkimmäiselle ilmoitti, että käteismaksut viivästyttävät bussin kulkua. No, tuo ei nyt ainakaan yhtään nopeuta bussin kulkua, jos vanhempien pitää maksaa lippu ja mennä takaisin lapsen luokse, ennen kuin bussi voi jatkaa matkaansa.

Vierailija
586/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskien on vaan sitten bussissa odotettava että vanhemmat saavat rauhassa maksaa lipun ja pääsevät takaisin lapsen luokse, ennen kuin bussi lähtee liikkeelle. Sama toki muidenkin matkustajien kohdalla. On odotettava että pääsevät omalle paikalleen ennen kuin lähtevät liikkeelle. Niin monta kaatumista nähty

Koronan tultua HSL luopui ensin väliaikaisesti mutta myöhemmin pysyvästi käteismaksuista. Yhtenä syynä tuolle jälkimmäiselle ilmoitti, että käteismaksut viivästyttävät bussin kulkua. No, tuo ei nyt ainakaan yhtään nopeuta bussin kulkua, jos vanhempien pitää maksaa lippu ja mennä takaisin lapsen luokse, ennen kuin bussi voi jatkaa matkaansa.

Vieläkö jossain maalla maksetaan lipusta kuskille?

Vierailija
587/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että bussin kulkua nopeuttamiseksi ei oteta lastenvaunujen kanssa kyytiin lainkaan ja karsitaan linjoilta pysäkkejä. Kulku nopeutuu, kun ei tarvitse jokaiselle pysäkille pysähtyä.

Tämä oli sarkasmia.

Vierailija
588/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo ilmaismatka bussilla on joillekin tärkeä tuki, niin eikö sitä voisi anoa erikseen vaikka kelalta? Mulla on pieniä lapsia ja käytän julkisia, mutta mulla on kyllä kausilippu puhelimessa, koska käyn myös töissä. Eli olen matkani maksanut ja ei haittaa vaikka jatkossakin maksan. Vauva-aikoina en ladanut lippua, koska sitä ei vaadittu, mutta olisi mulla ollut siihen varaa silloinkin.

Tiedän, että ehdotukseni ei varmasti täällä paljoa hyväksyntää saa, mutta mun mielestä vanhempainvapaalla olo voisi oikeuttaa alennukseen kuukausikortista. Näin ollen ilmaiset matkat loppuisivat, mutta toisaalta se vanhempainvapaalla oleva henkilö pääsisi liikkumaan ilman niitä rattaitakin huokeampaan hintaan.

Jos ajattelen oman lapsen aikaa rattaissa , niin suurin ongelma oli mahtua bussiin. Jos oli määrätty aikataulu niin otin taksin tai muutaman km matkat kävelin.

Eli jos ostaisin pysäkillä valmiiksi kännyklipun, niin se ehtisi vanhaksi ennen kuin pääsen bussiin tai varsinkin jos olisi vaihto.. Leimattava kertalippu pitäisi käydä leimaamassa. Jos tulee rattaille pipoupakako, niin leimausmaite pitää olla keskellä ja rattaiden kanssa mahtua kyytiin yhtä usein kuin muutkin.

Se lippu on voimassa 80 minuuttia. Kuinkas usein odotit bussia johon mahtuisi yli 80 minuuttia? Vuorokausilippu on myös vaihtoehto, jos useita vaihtoja tekee ja edestakas matkustelee.

Sillä lipulla ostetaan tietty aika matkustaa. Jos tätä aikaa ei pääse kokonaan käyttämään liikennöitsijän puutteellisen kaluston takia niin totta kai se kuuluu korvata. Mikä ihme vänkäys täällä on korvauksia vastaan?

Mitä sä sekoilet? Ajatrelitko istua 80 minuuttia bussissa reissaten ympyrää, jotta joka sekunti tulee käytetyksi vai kulkea pisteestä A pisteeseen B?

Oletko ikinä ajatellut miksi siinä se aika on ekä vain kerta leimaus? Ilmeiseti et. Se on se mitä ostetaan joten jos se ei toteudu niin totta kai sillon myyjä on korvausvelvollinen. Tai sitten muuttaa kaikki kertaliput sellaisiksi kuin sinä luulet eli yksi kerta sisään ja se siitä lipusta.

Sä ostat sillä matkan sille välille, jonka kuljet, joka oikeuttaa käyttää julkista lipun leipaamisesta 80minuuttia. Se aika alkaa vasta silloin kun olet maksanut lipun. Ei etukäteen. Eri reiteille se toteutuu eri tavoin. Joillakin reitellä matka aikamkestää 45minuuttia, toisella 5 minuuttia.

Jos ei kelpaa, kävele.

Me muut ostetaan matkustusaikaa. Sinä osatat siis reittejä. Mistä sinä sitä oikein ostat? Oleko ikinä ostanut HSL:n lippua?

Kerro tuo vaikka reittioppaalle, että syötetään reitin sijasta matka-aika sä oot pösilö jankkaaja!

Hei pösilö. Miksi siinä lipussa on aika? Vai väitätkö ettei sinun lipuissa ole?

Vierailija
589/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen vauvan vanhempi voi ostaa netistä lipun, ei kuskilta.

Varmaan tekevät alkuun niin, että vaunun kanssa kulkijalla tulee olla nettilippu, mutta sitä ei tarvitse käydä näyttämässä kuskille. Sitä näytetään vaan tarkastajalle. Tai maksukortti ja lukijat laitetaan keskioville.

Vierailija
590/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko myös metrossa kulkemista ? Hiton hyvä jos tulee. Metrossa näkee paljon ulkomaalais taustaisia ja rattaissa milloin mitäkin. On ruokakasseja tai isompi muksu tungettu rattaisiin. 

Vierailija
591/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa mies saa jäädä etätöihin niinä päivinä kun on tarvetta liikkua pidemmälle lapsen kanssa, joten bussin sijasta kuljetaan sitten autolla. Itse pääsee huomattavasti helpommalla niin kuin vaihdella busseja ja miettiä mahtuuko bussiin vai ei. Jää ainakin meidän rahat HSL:ltä saamatta. Ja toisen autonkin osto on harkinnassa. Näillä Espoon bussilinjoilla matka-aika on kuitenkin tuplat mitä omalla autolla menisi kulkea .

Eihän toi muuta HSL:n tilannetta mitenkään kun jää tälläkin hetkellä ne rahat teiltä saamatta. Hyvä vaan muille rattaiden, rollaattorien ja pyörätuolien kanssa liikkuville kun mahtuvat paremmin bussiin teidän jäädessä pois.

Minä kun ymmärsin, että tarkoitus juurikin oli jatkossa saada rahat vaunullisilta.

Miten siis tilanne muuttuu, jos vaunullisia siirtyykin autoihin?

Se muuttuu niin, että ne jotka käyttävät julkisia niistä palveluista myös maksavat.

Niin miten tilanne mielestäsi muuttuu, kun et saa vaunullisista haluamaasi lisätuloa, vaan he siirtyvät autoihin? Idiootti.

Ihanko tosissa kuvittelet, että jokainen raittailla kulkeva siirtyy auton käyttöön? Ne, jotka kokee julkisen raskaaksi, käyttävät jo nyt omaa autoaan. Ne jotka käyttävät julkista niin suurella osalla ei ole omaa autoa olemassa. Luuletko, että ostavat auton ja maksavat juoksevat kulut kuin että maksaisi jonkun kympin kuussa julkisissa?

Minä tunnen vain yhden vauvan äidin. Siskoni joka on vannoutunut yksityisautoilija. Nyt vauvan kanssa kulkenut julkisilla. Onhan se sentään ilmaista mennä nuo pienet matkat.

Mitäpä luulet kun se maksaa? Ei siskoni tule enää yhteenkään bussiin nousemaan.

Minä kiitän koska en niitä kärryjä eteiseeni edes halua kun tulevat kylään.

Olisiko kenelläkään mitään fatkaa paljon niitä rattaita tuolla liikkuu? Etenkin jos ihan niin paljon että muiden hinta tulee tuplaantumaan jos mammat ei ala maksaa?

Vierailija
592/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tekevät alkuun niin, että vaunun kanssa kulkijalla tulee olla nettilippu, mutta sitä ei tarvitse käydä näyttämässä kuskille. Sitä näytetään vaan tarkastajalle. Tai maksukortti ja lukijat laitetaan keskioville.

Mikä ihmeen nettilippu?

Vierailija
593/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitäisi varmistaa, että lipun maksanut matkustaja myös käyttää maksamaansa palvelua. Nythän tilanne voi olla se, että vaunupaikat on jo täynnä. Sen vuoksi kohtuullistakin että saa matkustaa ilmaiseksi, kun kyydin saaminen on epävarmaa.

Uudistuksen jälkeen vaunupaikan todennäköisesti saa paljon varmemmin, kun kukaan ei ota vaunuja mukaan vain siksi, että niiden kanssa saa ilmaisen matkan. Omat vaunuiluaikani ovat jo ohi, mutta jos vielä kulkisin vaunujen kanssa, olisin todella iloinen uudistuksesta.

Niitä vaunuja pidetään mukana siksi, että vauva/lapsi on niissä. Vauvan kanssa liikkuminen on huomattavasti helpompaa, kun hän on vaunuissa - esim. kaupassakäynnit ja muu asiointi sujuu helpommin kun lapsi ei ole sylissä. Moni toki käyttää kantoreppua, mutta valtaosa suosii vaunuja/rattaita. Ja vielä parivuotias nukkuu päiväunet, ja ainakin oma lapseni nukkui nimenomaan rattaissa, jos olimme liikkeellä. Näistä ajoista on pitkä aika jo, eli itseäni ei uudistus koskettaisi.

Kyllä aika moni käyttää vaunuja/rattaita matkalippuna. Olen nähnyt äidin, jolla oli mukanaan  noin 6v poika. Poika käveli sekä pysäkille ja bussissakin istui penkille. Rattaat olivat mukana vain ilmaismatkan vuoksi. Myös eräs tuttavani tuskaili "kun oli pakko ottaa Ella mukaan vaikka oli kiire, jotta pääsi bussissa ilmaiseksi". 

Nuo oli vain pari esimerkkiä, mutta olen törmännyt moneen vastaavaan tapaukseen. Itse olen jättänyt lapsilta rattaat pois 2v9kk-2v 10kk iässä, koska rattaat on niin hankalat bussissa ja monesti ei päässyt kyytiin niiden kanssa kun vaunupaikat oli jo täynnä.

Mistä tiedät lapsen iän? Mistä tiedät kuinka pitkä matka heillä oli kokonaisuudessaan sillä kerralla kuljettavana?

Tällaisia tarkentavia kysymyksiä esittävät ne äidit, jotka haluaisivat kuljettaa vaikka 10-vuotiasta rattaissa, jotta vain pääsisi ilmaiseksi. Kyllä ne, jotka säännöllisesti kulkevat samoja reittejä bussilla, näkevät muita, jotka kulkevat heidän kanssaan yhtä matkaa. Ja kyllä, he saattavat nähdä, miten äiti ja rattaisiin tungettava iso lapsi haetaan päiväkodista ja kuinka he poistuvat bussista n. 500 metrin jälkeen kävelläkseen kotiinsa, jonka ulko-ovi näkyy bussipysäkille.

Kun asuin pääkaupunkiseudulla, näin useinkin samoja ihmisiä, jotka kulkivat samoja reittejä bussilla kuin minä.  Ja ison lapsen erottaa pienestä siitä, että iso lapsi on pidempi, kulkee jalkaisin sujuvammin ja puhuu selkeämmin ja paremmin kuin pieni. Useimmat ihmiset osaavat arvioida lapsen iän 1-2 vuoden tarkkuudella oikein.

Vierailija
594/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *miten äiti hakee ison lapsensa päiväkodista ja....

Vierailija
595/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikukaanxxx kirjoitti:

Saman valinnan me muutkin tehdään. Ei siinä mitään ihmeellistä. Jotkut käyttää julkisia. Jotkut ei.

Mamma pohtii lähtisikö kaverin kanssa juomaan lattea keskustaan. Ai hitto ensin pitää ladata se sovellus. Siihen pitää laittaa kortin tiedot ja tunnistautua. Olikohan siinä kortissa vielä rahaa? Ei mitään muistikuvaa.

Mamma soittaa kaverille että mennään autolla ja tavataan siellä kaupungin laidalla olevassa kahvilassa, ihan saman laten sieltä saa pienemmällä vaivalla.

Ja se mamma käyttää ensimmäisen kerran julkista?

Vierailija
596/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo ilmaismatka bussilla on joillekin tärkeä tuki, niin eikö sitä voisi anoa erikseen vaikka kelalta? Mulla on pieniä lapsia ja käytän julkisia, mutta mulla on kyllä kausilippu puhelimessa, koska käyn myös töissä. Eli olen matkani maksanut ja ei haittaa vaikka jatkossakin maksan. Vauva-aikoina en ladanut lippua, koska sitä ei vaadittu, mutta olisi mulla ollut siihen varaa silloinkin.

Tiedän, että ehdotukseni ei varmasti täällä paljoa hyväksyntää saa, mutta mun mielestä vanhempainvapaalla olo voisi oikeuttaa alennukseen kuukausikortista. Näin ollen ilmaiset matkat loppuisivat, mutta toisaalta se vanhempainvapaalla oleva henkilö pääsisi liikkumaan ilman niitä rattaitakin huokeampaan hintaan.

Jos ajattelen oman lapsen aikaa rattaissa , niin suurin ongelma oli mahtua bussiin. Jos oli määrätty aikataulu niin otin taksin tai muutaman km matkat kävelin.

Eli jos ostaisin pysäkillä valmiiksi kännyklipun, niin se ehtisi vanhaksi ennen kuin pääsen bussiin tai varsinkin jos olisi vaihto.. Leimattava kertalippu pitäisi käydä leimaamassa. Jos tulee rattaille pipoupakako, niin leimausmaite pitää olla keskellä ja rattaiden kanssa mahtua kyytiin yhtä usein kuin muutkin.

Se lippu on voimassa 80 minuuttia. Kuinkas usein odotit bussia johon mahtuisi yli 80 minuuttia? Vuorokausilippu on myös vaihtoehto, jos useita vaihtoja tekee ja edestakas matkustelee.

Sillä lipulla ostetaan tietty aika matkustaa. Jos tätä aikaa ei pääse kokonaan käyttämään liikennöitsijän puutteellisen kaluston takia niin totta kai se kuuluu korvata. Mikä ihme vänkäys täällä on korvauksia vastaan?

Mitä sä sekoilet? Ajatrelitko istua 80 minuuttia bussissa reissaten ympyrää, jotta joka sekunti tulee käytetyksi vai kulkea pisteestä A pisteeseen B?

Oletko ikinä ajatellut miksi siinä se aika on ekä vain kerta leimaus? Ilmeiseti et. Se on se mitä ostetaan joten jos se ei toteudu niin totta kai sillon myyjä on korvausvelvollinen. Tai sitten muuttaa kaikki kertaliput sellaisiksi kuin sinä luulet eli yksi kerta sisään ja se siitä lipusta.

Sä ostat sillä matkan sille välille, jonka kuljet, joka oikeuttaa käyttää julkista lipun leipaamisesta 80minuuttia. Se aika alkaa vasta silloin kun olet maksanut lipun. Ei etukäteen. Eri reiteille se toteutuu eri tavoin. Joillakin reitellä matka aikamkestää 45minuuttia, toisella 5 minuuttia.

Jos ei kelpaa, kävele.

Me muut ostetaan matkustusaikaa. Sinä osatat siis reittejä. Mistä sinä sitä oikein ostat? Oleko ikinä ostanut HSL:n lippua?

Kerro tuo vaikka reittioppaalle, että syötetään reitin sijasta matka-aika sä oot pösilö jankkaaja!

Hei pösilö. Miksi siinä lipussa on aika? Vai väitätkö ettei sinun lipuissa ole?

Minä en ymmärrä miksi pystyn ajastamaan lippuni alkamaan tiettyyn aikaan jos kerta ajalla ei ole väliä vaan ainostaan ostetulla lipulla? Sittenhän minä voin ostaa lipun aamulla ja illalla matkustaa sen 1,5h kaverin luokse Espooseen.

Vierailija
597/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ratkaisisi helposti odottamis- ja kaatuiluongelman, joka seuraisi, jos äiti jättäisi rattaat keskiosaan ja menisi muiden matkustajien vastavirtaan kuskilta ostamaan lipun/ näyttämään lippua lukijalle bussin etuosaan.

Vierailija
598/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, ja haluatteko te miten paljon tämä hidastaa bussin kulkua?! Olen aikoinani sekä ajanut bussia että asunut maassa, jossa kaikkien on maksettava bussimatkasta, myös vaunuja työntävän äidin. Siinä kuulkaa kestää yllättävän kauan, kun muija parkkweraa ne vaunut, tulee kuskin luo maksamaan, jonon perälle tietty kun muut matkustajat tulee ensin, ja menee takaisin paikalleen vauvan/taaperon luo. Lisäbonuksena se pikkuvauva saattaa hätääntyä, kun äiti katoaa näköpiiristä, ja rääkyy koko sen ajan, vaikka muutoin olisi hiljaa kun äiti on vieressä (osa äideistä tietty ottaa vauvan vaunuista syliinsä siihen maksuoperaatioon, mutta tämäkin hidastaa sit sitä maksamista ja paikoilleen menemistä).

Eli hyvät urpot, tämä uudistus tulisi tekemään sen, ettette jatkossa voi sitten valittaa, kun bussit ei pysy aikataulussa:)

M33

Kuskin. Luokse. Ei. Mennä. Maksamaan.

Eikö??? Olen koko aikuisikäni kulkenut bussilla töihin, ja voin kertoa ettei siellä bussissa sitä maksua suoriteta kenellekään muullekaan 🤣 kyllä se ainoa leimauspääte on siellä kuskin vieressä!

Ota silmä pois persauksista ja katso keskiovea kohti. Voit yllättyä.

Olen eri, mutta voi hyvänen aika tätä ihmisten typeryyttä! "Ota silmä pois persauksistasi"- voi kuules, niitä HSL:n linjoja ON yhä olemassa, joissa ei todellakaan ole mitään lukijaa keskioven kohdalla. Ainoa lukija kuskin vieressä. Tiedän, koska kuljen tällaisella viikoittain. Että ihan turha siinä dissata muita, jotka kehtaavat väittää, että ainoa lukija on kuskin vieressä... Toki jos matkat tulevat myös lastenrattaita kuljettaville maksullisiksi, oletan HSL:n lisäävän tuon laitteen kaikkiin busseihin myös keskiosaan (tämähän ei kaiketi ole ilmaista lystiä muuten, LOL).

Näin lapsettomana, kahta työtä tekevänä pienituloisena minä ainakin haluan, että bussit kulkevat jatkossakin suht ajallaan, eli paree ois lisätä ne lukijat sinne keskiosaan!

Kuka tätäkin alapeukuttaa?! Se nyt on vaan fakta, ettei kaikissa bussilinjoissa ole kuin yksi lukija, se mikä möllöttää siinä kuskin vieressä. Sekin on vaan fakta, että uusien lukijoiden lisääminen busseihin maksaa.

Lapsettomana, autottomana hsl:n "syrjäisemmällä" seudulla asuvana olen samoilla aatteilla, eli annetaan vaunukansan pitää ilmaismatkansa.

Kuka alapeukuttaa, no ketkä, jotka ymmärtää, että ehkä tuokin tulee siten, että keskiovea käyttävät lastenrattaita käyttävät eivät ole velvollisia näyttämään kuskille lippua (mutta voimassa sen on oltava tarkastajien tullessa sisään)m jos keskikäytävällä ei ole lipunlukua. Aika paljon busseja Helsingissä, jossa keskipaikallakin jo lukija ja niitä lukijoita tartte ees lisätä, kun KAIKILLA on älypuhelin. En ole yhtäkäön mammaa nänyt nokia 3110 kädessä

Vierailija
599/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ratkaisisi helposti odottamis- ja kaatuiluongelman, joka seuraisi, jos äiti jättäisi rattaat keskiosaan ja menisi muiden matkustajien vastavirtaan kuskilta ostamaan lipun/ näyttämään lippua lukijalle bussin etuosaan.

Kas kun teillä mammoilla ei kaadu järkikin jo Ei kelpaa, että on lukija edessä, koska kaikki voi kaatua Ja tiesitkö sen, että jos hsl:n liikenteessä on lukija kaatunut, saat matkustaa ilman lippua.

Seuraava tekosyy?

Vierailija
600/967 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikukaanxxx kirjoitti:

Kortillahan on yleensä jo valmiiksi rahaa.. Ja jos ei osaa pari täppäystä tehdä (sovelluksen avaus, osta lippu, vyöhyke, maksa), niin homehdu kotiisi

Miksi homehtuisi? Tässä kun oli kyse siitä että ne valitsee sitten sen oman auton kun sillä on paljon helpompi mennä, ei tarvitse latailla yhtään mitään.

Ja voi kamala, ne teidän lippunne hinnat tulee tuplaantumaan sittenkin kun ei vaunukansasta saatu maksaa.

Mihin se tuplaantuu, kun se vaunukansa maksaa tällä hetkellä 0 euroa? Ihan sama vaikka menisivät autolla jo nyt Teidän logiikka on jotain sanoinkuvaamatonta.