Onko itsetehdyt (aikuisten tekemät) joulukortit kivoja?
Moni askartelee ja piirtää itse joulukortteja, vaikka työn jälki ei ole millään tavalla ammattilaisen tasoista tai mainittavan hienoa vaan harrastelijan näperrys. Onko sinun mielestä ne silti kivoja (saada)?
Kommentit (65)
Jotenkin mielestäni kaikista vaivaannnuttavimpia kortteja on valokuvakortit. Jos siis näitä voi laskea itse tehdyiksi. Ne ovat aina samanlaisia; oma lapsi/lapset puettu tonttupukuun ja poseeraavat jonkin joulukoristeen edessä. Minulla on laatikot täynnä toistensa kanssa identtisiä valokuvakortteja. Niitä on hieman vaivaannuttavaa heittää roskiin. Joka vuosi saan varmaan kymmenen uutta. Eihän tollaisia nyt kannata lähettää kuin korkeintaan isovanhemmille. Jotenkin outoa koristella asuntonsa tuttavien lasten kuvilla, joten ei ne esille kuitenkaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Me lopetettiin Postin pomojen rikastuttaminen silloin kun WhatsApp tuli.
Meillä on sellainen tuttu ryhmäkööri. Väkerrellään itse hassuja joulukortteja, otetaan kuva ja lähetetään ne ryhmälle.
Säilyvät säilyttämättä.
Itse en koskaan ole lähettänyt joulukortteja, eikä minulle tarvitse niitä lähettää. Jotkut kaverit lähettävät kuitenkin ja sitten ihmettelevät kun minulta ei tullutkaan korttia. Olen sanonut, etten lähetä kenellekkään, enkä kaipaa kortteja itsellenikään. Kaikille ei mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka noita teet: miltä tuntuu ajatus, että saaja heittää sen heti roskiin?
Teen "lasimaalauksia" mustasta kartongista ja värillisistä silkkipapereista. Kuten lahjassa aina, se on lahjansaajan omaisuutta ja hän saa tehdä sillä mitä haluaa, se ei ole enää minun asiani. Eli ei haittaa, vaikka lähettämäni kortti menisi roskiin. Itsekin heitän tekeleeni roskiin siinä vaiheessa, kun ne haalistuvat tai repeilevät.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin mielestäni kaikista vaivaannnuttavimpia kortteja on valokuvakortit. Jos siis näitä voi laskea itse tehdyiksi. Ne ovat aina samanlaisia; oma lapsi/lapset puettu tonttupukuun ja poseeraavat jonkin joulukoristeen edessä. Minulla on laatikot täynnä toistensa kanssa identtisiä valokuvakortteja. Niitä on hieman vaivaannuttavaa heittää roskiin. Joka vuosi saan varmaan kymmenen uutta. Eihän tollaisia nyt kannata lähettää kuin korkeintaan isovanhemmille. Jotenkin outoa koristella asuntonsa tuttavien lasten kuvilla, joten ei ne esille kuitenkaan tule.
Tai tonttulakeissa olevien lemmikkkien kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tonttulakeissa olevien lemmikkkien kuvat.
Taikka toisaalta ottaisin kuitenkin mieluummin sen kultaisen noutajan tai pupujussin tonttulakissa kuin jonkun tuntemattoman lapsen kuvan. Eläimen kuvalle voi hymähtää hetken ja sitten heittää ihan hyvällä omalla tunnolla roskiin. Lasten kuvat on hieman toisenlaista heittää pois.
Koiran tai kissanpennun kuvan tonttulakissa voisin hetkeksi laittaa vaikka esillekin. Puolitutun lapsen kuvaa en. Se on vaan minusta hieman outoa.
On kiva saada. Ihanaa että joku on nähnyt vaivaa minua varten! Ovat joulun esillä ja sitten pois. En tajua miten joku voi tästäkin aiheesta saada pahan mielen.
Vierailija kirjoitti:
Ai, musta on kiva saada tällaisiakin kortteja. Ovat meillä joulun esillä niinkuin muutkin kortit. Joulun jälkeen menevät kiertoon (roskiin). En säilö niitä sen enempää. Kiva että ovat muistaneet minua kovalla kuvalla. Itse olen huono lähettämään yhtään minkäänlaisia kortteja.
Aloitteen tekijällä ei ole lapsia. Meillä ne tekee ilolla ihan lapset.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko aloitteen tekijällä aloittajaa, minua? On minulla yksi päiväkoti-ikäinen lapsi.
Ap
Mä teen ristipistoja ja saa heittää kortin kyllä roskiin kun siltä tuntuu. Teen siis ristipistotöitä ihan itseni takia, koska se on kivaa, ja kun kaikkia ei voi pitää itellään, niin sitten teen. esim. niitä lumuhiutaleita tai tonttuja kortteihin. Niihin ei yleensä mene pahemmin aikaa ja ne tosiaankin on mulle ajanvietettä ja rentouttavaa tekemistä. Mulle sen työn arvo on siinä tekemisissä, se on kivaa. Valmiilla työllä ei niin ole mulle enää tunnearvoa ja jos haluaa, sen voi heittää pois. En anna pois mitään sellasta jolla ois mulle tunnearvoa, paitsi jos joku kaveri on tilannut esim. koirastaan ristipistotyön, jonka tekemiseen mulla on mennyt aikaa ja hermoja (niihin kortteihin ei siis mene, kun ne on aina hyvin helppoja malleja)
Ajatus on ihana, mutta toisaalta niin turha. Pistän aina joulukortit roskiin joulun jälkeen, kun en tiedä mitä niille pitäisi tehdä? Säilöä kaapissa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi tehdä lasten kanssa koristeita, jotka jäävät kotiin. Tai sitten ihan tosi läheisille vaan lähettää. Lassten tekemillä korteilla ei ole tunnearvoa sellaisille, jotka lasta eivät edes kunnolla tunne. Lapset harvoin ovat kovin taitavia askartelijoita kuitenkaan. Inhottavaa heittää jonkun puolitutun lapsen askartelu roskiin.
Tykkään. En kyllä ole ikinä tajunnut niitä erikseen kehua. En ole tajunnut että sellaista odotetaan
Ne on kivoja vain tekijän itsensä mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatus on ihana, mutta toisaalta niin turha. Pistän aina joulukortit roskiin joulun jälkeen, kun en tiedä mitä niille pitäisi tehdä? Säilöä kaapissa?
Ei tarvi säilöä. Mutta miksi se on turhaa jos joku tykkää askarrella ja muistaa sua joulukortilla?
Ilahduttaa antajaa, mutta harvoin saajaa
Yhtä vähän ilahduttaa joku itse tehty sinappi joululahjana. Meneekö jollain käyttöön?
Rakastan saada itsetehtyjä kortteja.
Olen itsekin masentunut tämän asian takia. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢
Ap
Me lopetettiin Postin pomojen rikastuttaminen silloin kun WhatsApp tuli.
Meillä on sellainen tuttu ryhmäkööri. Väkerrellään itse hassuja joulukortteja, otetaan kuva ja lähetetään ne ryhmälle.
Säilyvät säilyttämättä.