Syödäänkö teillä kahtena tai useampana päivänä samaa ruokaa ?
Just tein kahdeksi päiväksi jauhelihakastiketta ja keitin perunat .
Kommentit (58)
Keitot, lasagne, laatikot esim. ainakin on sellaisia ja noutopizzat.
Usein sunnuntain aterialta jää mulle maanantaiksi lounas.
Voisi sanoa että meillä ei syödä mutta minä syön.
Yleensä kaksi teiniä syö aina kaiken valmistetun ruuan eikä sitä seuraavalle päivälle jää. Jos joskus jää niin korkeintaan sitten yksi annos jonka sitten itse syön seuraavan päivän lounaaksi - etätöitä kun jatkuvasti teen.
Vierailija kirjoitti:
Tein kaalilaatikkoa maanantaina ja tänään syön viimeisen annoksen.
Kaalilaatikko vain paranee vanhetessaan. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaksi teiniä syö aina kaiken valmistetun ruuan eikä sitä seuraavalle päivälle jää. Jos joskus jää niin korkeintaan sitten yksi annos jonka sitten itse syön seuraavan päivän lounaaksi - etätöitä kun jatkuvasti teen.
Tässä tapauksessa kannattaa ehkä pienentää valmistettavaa ruokamäärää, jos teinit jokatapauksessa syövät kupit tyhjiksi.
Joskus olen yksin ollessani tehnyt jääkaappiin ison pitsataikinan ja olen paistanut itselleni uuden pitsan päivittäin. Neljä päivää meni ennen kuin taikina loppui. Mies taas on sellainen, että haluaa syödä samaa ruokaa vain kahtena päivänä peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaksi teiniä syö aina kaiken valmistetun ruuan eikä sitä seuraavalle päivälle jää. Jos joskus jää niin korkeintaan sitten yksi annos jonka sitten itse syön seuraavan päivän lounaaksi - etätöitä kun jatkuvasti teen.Tässä tapauksessa kannattaa ehkä pienentää valmistettavaa ruokamäärää, jos teinit jokatapauksessa syövät kupit tyhjiksi.
Sitten en teinit puputtaa leipää nälkäänsä, joten ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Syödään, kahtena tai joskus kolmena päivänä peräkkäin. Pakastamaan en rupea, koska ruoka maistuu ja tuntuu mun suussa pahemmalta pakastamisen jälkeen, mutta ihan hyvin on mennyt näin.
Då djupfryser du och/eller tinar upp helt enkelt fel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaksi teiniä syö aina kaiken valmistetun ruuan eikä sitä seuraavalle päivälle jää. Jos joskus jää niin korkeintaan sitten yksi annos jonka sitten itse syön seuraavan päivän lounaaksi - etätöitä kun jatkuvasti teen.Tässä tapauksessa kannattaa ehkä pienentää valmistettavaa ruokamäärää, jos teinit jokatapauksessa syövät kupit tyhjiksi.
Sitten en teinit puputtaa leipää nälkäänsä, joten ei kannata.
Nälkäänsä vai tapaansa? Vai onko teilläkin sellaisia 2 metrisiä 100 kiloisia jääkiekkoa jokapäivä pelaavia teinejä?
Totta kai. Asun yksin ja teen yleensä neljän tai laatikkoruuissa kuuden ihmisen annoksen ja syön niistä useamman päivän. Olisi aivan turhaa lähteä väkertämään yksittäisiä annoksia ja sitten säilyttää jääkaapissa avattuja raaka-ainepakkauksia. Kätevämpää valmistaa kerralla enemmän, jakaa se annosrasioihin ja olla tyytyväinen, kun kaapissa on ruokaa useammaksi päiväksi.
Yksinasuvan teen yleensä aina neljän hengen annoksen. Samaa ruokaa kaksi päivää peräkkäin ja ne kaksi annosta sitten pakkaseen niille päiville joina en jaksa kokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä kahta kertaa samaa ruokaa. Meillä mitoitetaan ruoan teko niin, ett siit riittää just kaikille se mikä pitää. Jos jää yli niin joku ottaa santsilautasen.
Ollaan miehen kans molemmat perheistä joissa tehtiin isot satsit ruokaa joita syötiin monta päivää putkeen ja molemmilla traumoja siitä.
En ole tuon kommentin kirjoittaja, mutta sivusta ihmettelen alapeukkujen määrää? Ite voin syödä samaa ruokaa useammin kuin kerran, mutta jos joku viitsii tehdä joka päivä tarkan määrän ruokaa, niin keneltä se on pois...?
Typerä sähkönkulutus koskee meitä kaikkia.
Välillä. Yleensä kokkailen joka toinen päivä. Viikonloppuisin molempina päivinä. Tykkään tehdä ruokaa.
Aika harvoin, täytyy sanoa. Tykkään tehdä ruokaa, mies tykkää kokata joitain omia spesialiteettejaan. Kaksi päivää on ehdoton maksimi meillä samaa ruokaa, ja silloin on kyse esim. lasagnesta, makaronilaatikosta tai jollof-riisistä, jota todennäköisesti syödään ekana päivänä vaikka kanan ja tokana päivänä kalan kanssa, eli ei varsinaisesti sama ruoka kuitenkaan.
Itselleni saatan tehdä linssikeittoa, jota syön useamman kerran, mutta kukaan muu ei sitä halaja.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Asun yksin ja teen yleensä neljän tai laatikkoruuissa kuuden ihmisen annoksen ja syön niistä useamman päivän. Olisi aivan turhaa lähteä väkertämään yksittäisiä annoksia ja sitten säilyttää jääkaapissa avattuja raaka-ainepakkauksia. Kätevämpää valmistaa kerralla enemmän, jakaa se annosrasioihin ja olla tyytyväinen, kun kaapissa on ruokaa useammaksi päiväksi.
Lisään vielä, että tämä tapa on auttanut painonpudotuksessa. Kun tarkoituksella teen monta annosta ja jaan ne ruuan valmistuttua rasioihin, ei tule otettua lisää vain sen vuoksi, että ruoka on hyvää tai että ruokaa on vielä jäljellä eikä halua sen menevän haaskuun. Kun teen neljä annosta, siinä on neljäksi ateriakerraksi ruoka.
Lisukkeita teen aina vain yhdeksi ateriaksi kerrallaan, koska niiden kanssa ei tule avointen kylmäsäilytettävien ruokapakkausten ongelmaa. Kun keitän pastaa, riisiä tai perunaa, lämmitän kastikkeen kattilan päällä vesihöyryssä samalla kun lisäke kypsyy.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Eteenkin keitot ja laatikkoruoat sellaisia, että harvoin ne meillä kerralla menee.
Aivan, ja niitähän voi vähän tuunata eri makuiseksi vaikka lisäämällä jotain seuraavan päivänä, ja vaikka tekemällä eri lisukkeen, jolle taas tehdä seuraavana päivän vaikka uusi kastike.
Jos tekee vaikka jauhelihakastiketta ja makaronia, niistä tähteistä voi tehdä seuraavana päivänä laatikon lisäämälä munamaidon. Ja makaronilaatikon tähteistä voi tehdä vaikka munakkaan, tai vaikka täyttää sillä jotain lättyjä.
Kyllä pieni pula-aika taas tekisi tälle kansakunnalle hyvää.