Mitä laitat leivän päälle, jos kurkusta, tomaatista, kinkkuleikkeestä, juustosta yms tulee liian kallista?
Itse taidan laittaa pelkkää Oivariinia. Onneksi sentään syön ruisleipää, niin saahan siitäkin jotain ravinteita, vaikkei mitään ylimääräistä leivän päälle laittaiskaan. 🤷
Kommentit (93)
Ei ongelmaa, en juurikaan syö leipää. Kaurapuuro ja kananmuna aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oivariini se vasta kallista onkin. Voisit ostaa vähän halvempaa levitettä, niin saat sen kurkunkin ostettua. Vitsit kun ihmiset ei osaa käydä kaupassakaan. Ei siis minkäänlaista hintavertailua osata tehdä. Mulla ei oo vielä kertaakaan paukkunu ruokabudjetit yli. Ei vieläkään, vaikka hirveesti ostettiin viikonlopulle herkkujakin.
Mut kun oivariini on hyvää ja muut ala-arvoista roskaa.
Kyllä se kehokin kiittää, kun laitat sipasun pahan makuista levitettä leivälle, kun paksu kerros maistuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Sisäfilettä.
60% alesta lihaköntsä jonka paistan uunissa ja siivutan leivälle. Juhlapäivinä
En tähänkään asti ole leivälle laittanut kinkkuleikkelettä tai juustoa, vaan ruuan tähteitä esim. keitettyä perunaa, porkkanaa ja mikä parasta, porkkanalaatikkoa, ruisleivän kanssa. Joskus pelkkää oivariiniä ja kurkkua.
Vierailija kirjoitti:
Raakaa sipulia ruisleivän päällä renkaina tai murskattuna. Tosi hyvää ja sitä kun syö elää tosi vanhaksi.
Mun mummi teki noin ja joskus laittoi leivän päälle valkosipulia ja eli 97v viimeisen päälle hyvässä kunnossa.
Sipuli tekee hyvää verisuonille ja sydämelle.
Paputahnaa.
Marinoitua sipulia - puolet ja puolet vettä ja haluamaasi etikkaa, 1-2tl suolaa ja sokeria, kiehauta. Ohueksi viipaloidut sipulit purkkiin ja neste kuumana päälle, kansi päälle, anna jäähtyä vähän ja jääkaappiin. Seuraavana päivänä jo valmista.
Ostin tänään 3 tomaattia 1,25 e ja kurkun 1,35 e,riittää aikas monelle leivälle.
Itsetehdyt papulevitteet kuten hummus ovat hyviä. Esim. valkopavusta voi tehdä hummuksen kaltaista. Mukaan voi laittaa vaikka paahdettua paprikaa.
Minä laitan leivän päälle avokadoa.
En luovu noista mistään.
Kyllä sen verran on varaa ostaa.
Leivän päälle juustoa,kinkkua,kurkku viipaleita.
Nam 😋😋
Taikka maksamakkaraa ja herkkukurkku viipaleita.
Nam 😋😋
Näillä mennään......
1,64e makso kurkku. Hui kauheeta kun kaatuu talous!!