"nuorten lisääntyneellä väkivaltarikollisuudella tuskin on mitään yhtä ja ainutta selitystä."
"nuorten väkivaltarikoksissa on nähtävissä nöyryyttäviä piirteitä. Uhri saatetaan esimerkiksi pakottaa isolla porukalla nuolemaan kenkiä ja pyytämään anteeksi olemattomia vääryyksiä."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9cd58c8e-a8ee-4f9f-842c-738d17d7665e
Jännä juttu, kun minulle tästä kuvauksesta tulee mieleen oikein selvä yksi ja ainut selitys.
Kommentit (37)
Kuinkahan monen tekijän vanhemmissa on edes yksi akateeminen? Jep siinä selitys.
Hetkinen, eikö tuo ole naistenvaatemerkki?
pojalta vietiin teräaseella uhkaamalla Louis Vuitton -merkkinen vyö.
Haluan tuoda tähän keskusteluun terveiset päiväkoti maailmasta. Myös alle kouluikäiset ihannoivat pahaa, nykyään. Siinä missä ennen leikittiin hyviksiä pahuutta vastaan, haluaa nyt moni lapsi ottaa pahiksen roolin ja taistella hyviksiä vastaan. Olen kysellyt lapsilta tätä asiaa ja saanut vastaukseksi, että pahis saa tehdä mitä vain, sääntöjä ei ole ja se on hauskaa. Pahiksia tunnutaan ihannoivan.
Syitä ovat ankeat verhot ja paha puuro.
Yksinkertaiset ihmiset haluavat monimutkaisiin asioihin yksinkertaisia selityksiä
Nykyajan poliittista korrektiutta. Annetaan niin paljon vihjeitä, että kaikki tietävät mistä.porukasta on kysymys, sanomatta sitä kuitenkaan suoraan.
"Mitään yhtä ja ainutta selitystä." Tästä ei kuitenkaan seuraa, etteikö joku tai jotkut syyt selittäisi kasvanutta väkivaltaa. Ikään kuin ei otettaisi vastuuta koko ilmiöstä, kun se kerran on jotenkin hankalaa käsitellä ja levitelläään vain käsiä. Miten olisi yhtenä syynä vaikka kasvatus tai sen puute.
Vierailija kirjoitti:
"Mitään yhtä ja ainutta selitystä." Tästä ei kuitenkaan seuraa, etteikö joku tai jotkut syyt selittäisi kasvanutta väkivaltaa. Ikään kuin ei otettaisi vastuuta koko ilmiöstä, kun se kerran on jotenkin hankalaa käsitellä ja levitelläään vain käsiä. Miten olisi yhtenä syynä vaikka kasvatus tai sen puute.
Kyllä se selitys on uskonto/kulttuuri, joka ei ole yhteensopiva Suomeen.
Kannattaa kysyä Ruotsista apuja jos ei itse keksi yhtään syytä. Jospa ne siellä olisivat jo keksineet tämän ilmiön syy-seuraussuhteen.
Yksi ja ainut selitys on yksinkertainen, mitä enemmän näitä tekijöitä tänne muualta tuodaan, sitä enemmän näitä asioita tapahtuu.
Eri kulttuureista tulleet ihmiset luulevat, että nuorena mitä tahansa voi tehdä joutumatta siitä vastuuseen. Sitten silitetään päätä ja voivotellaan olosuhteita, josta ollaan tultu. Ja kun rangaistusta ei tule, niin väkivallan kierre on valmis.
Lapsiasiavaltuutettu ja korkein tuomari etsivät suurennuslasin kanssa pilkkua, joka voi mitätöidä nuoren/lapsen tekemät rikokset. Ja kun rangaistusta ei tule, niin se on selvä viesti, että antaa mennä vaan.
Hyysäämiselle on tultava loppu, rangaistuksia kovennettava ja myös panna ne täytäntöön.
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa, että nuo niin homokammoiset ovat itse niin turhamaisia ja naismaisia himoitessaan naistenvaatteita yms "muotia" toisten päältä.
Miksi mitään tällaista ei tapahtunt juuri koskaan ennen, silloin kun täällä ei vielä ollut muualta tulleita?
Eikä tarvittu vartijoita joka paikkaan, eikä suojakoppeja alepoihin, jne jne jne?
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa, että nuo niin homokammoiset ovat itse niin turhamaisia ja naismaisia himoitessaan naistenvaatteita yms "muotia" toisten päältä.
Vierailija kirjoitti:
Maahanmuuttotausta yhdistää.
Ei yhdistä. Ainakin Oulussa (josta aloituksen linkki kertoo), suurin osa tekijöistä on suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Eri kulttuureista tulleet ihmiset luulevat, että nuorena mitä tahansa voi tehdä joutumatta siitä vastuuseen. Sitten silitetään päätä ja voivotellaan olosuhteita, josta ollaan tultu. Ja kun rangaistusta ei tule, niin väkivallan kierre on valmis.
Lapsiasiavaltuutettu ja korkein tuomari etsivät suurennuslasin kanssa pilkkua, joka voi mitätöidä nuoren/lapsen tekemät rikokset. Ja kun rangaistusta ei tule, niin se on selvä viesti, että antaa mennä vaan.
Hyysäämiselle on tultava loppu, rangaistuksia kovennettava ja myös panna ne täytäntöön.
Jo ala-asteelta alkaen, näistä tulisi tulla sakkoja myös vanhemmille, silloin ne asiat alkaisi kotonakin kiinnostamaan, nyt niistä ei tunnuta välitettävän.
Useamman sakon tulisi johtaa sitten jo maasta poistamiseen, näin asialle saataisiin uhkakuva, kun teoille tulisi merkittäviä seurauksia.
Siihen on yksi ja ainut selitys. Se on näiden tekijöiden korvien välissä se syy. Miten se syy sinne korvien väliin on syntynyt niin siihen voi olla montakin vaikuttavaa tekijää.
sä loukkaa mun äiti, nyt nuolla kenkä !