Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä siistit ja edes jotenkin siedettävät talvivaatteet halvimmalla?

Vierailija
20.10.2022 |

Edessä uuden talvitakin ja housujen osto. Tänä talvena vain pitää säästää rahaa, joten pitää löytää mahdollisimman halvalla. Kävin Kierrätyskeskuksessa, UFF:ssa ja Fidassa ja itku meinasi päästä. Olen kuitenkin ollut aiemmin aika hemmoteltu, aiemmat talvivaatteet olivat Stockalta ja Intersportista. Kyllä ne kestivätkin kauan, mutta nyt tulivat tien päähän.

Onko mitään toivoa löytää mitään siedettävää noista käytettyjen vaatteiden paikoista? Vaatteet näyttivät niin rumilta ja inhottaa ajatus vieraan ihmisen käyttämistä vaatteista.

Paikkakuntana siis Helsinki.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita etsiä Bootzletistä. Joskus on vaatteita -80 %. Vielä ei olla ihan sesongissa, joten voi löytyä.

Mitä talvivaatteita tarvitset ja mitä kokoa?

Vierailija
2/23 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta ostaa ne mitkä on oikeasti kestävät ja vastaa parhaiten omaa tarvetta ja kokoa ja käyttää ne loppuun.

Mieluummin vaikka 120 euron hyvin istuvat laadukkaat kengät 5-10 vuodeksi kuin 20 euron kertakäyttökengät halpiskaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kolme vuotta sitten talvitakin SPR:n kirpparilta. Siellä oli -50% päivät ja päätin, että ostan lämpimimmän takin jonka löydän. Se oli pari numeroa liian iso ja väri ei ollut ihan mieleeni, mutta todella lämmin se oli. Puoleen hintaan takki maksoi muistaakseni 4,60 euroa. Kotona pesin sen ja ihmettelin mitä ylimääräistä helmasauman sisällä on - kahden euron kolikko! Takki tuli siis maksamaan 2,60 e ja nyt alkaa neljäs talvi, kun sitä käytän. Väri ja väljyys eivät ole käytössä haitanneet.

Ap, jos ei kirppareilta löydy hyvää takkia, niin kannattaa katsoa myös tori.fi ja Facebookin myynti- ja lahjoitusryhmät.

Vierailija
4/23 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta olen löytänyt parhaat takit. Helly Hansenin kansitakki oli ihan uudenveroinen, maksoi 60€. Olen käyttänyt sitä keväästä syksyyn ulkoillessa ja luonnossa liikkuessa. On pari numeroa liian reilu mulle, joten sinne mahtuu hyvin vaikka villapaita alle, pärjää jopa pakkasilla. 

Toinen hyvä löytö on viininpunainen hyväkuntoinen villakangastakki 80-luvun tyyliä. Ollut luultavasti jollain vanhalla rouvalla, joka on pitänyt hirveän hyvää huolta takista. Ja sen verran laadukas, ettei yhtään nukkaa tms. ole.

Suosittelen kyllä kirppareita. En Uffia, sieltä EI löydä juuri mitään, eikä itsepalvelukirppareilta vaan sellaisilta vanhoilta hyväntekeväisyyskirppareilta löytää.

Vierailija
5/23 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin zalandon alesta talvitakin, maksoin jotain 50e. Tulen luultavasti käyttämään sitä ainakin yli 5 vuotta. Sitten kkäytän farkkuja, nekin kestää ainakin 10 vuotta. Sinne alle paksut villasukkahousut, villasukat. Villapaitoja löydän kirppiseltä.

Vierailija
6/23 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista! Ja tiedän, että kuulostin hemmotellulta aloituksessa. Aiemmin olin vain pystynyt valitsemaan itseäni miellyttävät ja tarkoitukseen sopivat takit ja housut (ulkoiluasun, siistimmän talvitakin ja talvijuoksuvaatteet). Kyllä ne laadukkaina kestivätkin, vuodesta 2014 ja 2015, sen jälkeen en ole ostanut uusia.

Tuttavat olivat vain niin kehuneet, miten upeita löytöjä ovat tehneet kun ovat ostaneet käytettyjä vaatteita, että ehkä odotukset olivat liian korkeat. Mutta annoitte minulle toivoa!

Onko kenelläkään muuten hyviä ehdotuksia kirppareista Helsingissä (siis jos ovat parempia kuin UFF, Fida ja Kierrätyskeskus?) Ei siis kalliita vintage-liikkeitä, ja paikallisesta Facebookin Marketplacestakin kun katsoin, niin talvitakkien hinnat pyörivät siellä 80 eurossa, joka nyt on mielestäni hieman korkea hinta käytetystä vaatteesta.

ap

Vierailija
7/23 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on siitä hyvä, että löytävät aivan käyttökelpoisia käytettyjä vaatteita. Miehillä ei tämä toimi, koska miehet käyttävät yleensä vaatteet niin loppuun, että ne eivät enää kelpaa kenellekään. Miehethän eivät tunnetusti pidä vaateostoksilla käymisestä. 

Vierailija
8/23 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadium outletissa vois olla. Ja ylipäätään tarjouksia kytätä. Riippuu vähän sun koostakin että mistä voisi löytyä.

Vierailija
9/23 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan myös koosta. Itse jos katselen halpismerkkejä, niin järjestään kaulus tulee niin ylös että peittää nenän. Kalliimmilla merkeillä löytyy niitä, joiden kaulukset päättyvät leukaan. En voisi mitenkään ostaa kahta numeroa isompaa, koska mittasuhteet olisivat vieläkin älyttömämmät ja todellakin tämä ongelma haittaa liikkumista.

Vierailija
10/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xxl ja stadium outlet hyviä tarjouksia kokoajan.

Vierailija
11/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota Black Friday alennusmyyntejä, niihin ei ole kuin kuukausi ja Helsingissä pärjää vielä ilman talvivaatteita.

Vierailija
12/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvinta ostaa ne mitkä on oikeasti kestävät ja vastaa parhaiten omaa tarvetta ja kokoa ja käyttää ne loppuun.

Mieluummin vaikka 120 euron hyvin istuvat laadukkaat kengät 5-10 vuodeksi kuin 20 euron kertakäyttökengät halpiskaupasta.

Pätee kenkiin mutta ei kyllä takkeihin. Käytettynä tai alesta löytää hyviä takkeja, kun vähän jaksaa etsiskellä.

Vierailija
13/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on siitä hyvä, että löytävät aivan käyttökelpoisia käytettyjä vaatteita. Miehillä ei tämä toimi, koska miehet käyttävät yleensä vaatteet niin loppuun, että ne eivät enää kelpaa kenellekään. Miehethän eivät tunnetusti pidä vaateostoksilla käymisestä. 

Mistä kummasta sitten johtuu että kaikilla tuntemillani miehillä kaapit pursuavat vaatetta ja vaimot ovat hermoraunioita, kun niitä rättejä on joka paikassa. Melkein kaikki miehet sanovat että eivät tykkää shoppailla vaatteita mutta jostain niitä vain tuntuu ilmestyvän.

Vierailija
14/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppareilta olen löytänyt parhaat takit. Helly Hansenin kansitakki oli ihan uudenveroinen, maksoi 60€. Olen käyttänyt sitä keväästä syksyyn ulkoillessa ja luonnossa liikkuessa. On pari numeroa liian reilu mulle, joten sinne mahtuu hyvin vaikka villapaita alle, pärjää jopa pakkasilla. 

Toinen hyvä löytö on viininpunainen hyväkuntoinen villakangastakki 80-luvun tyyliä. Ollut luultavasti jollain vanhalla rouvalla, joka on pitänyt hirveän hyvää huolta takista. Ja sen verran laadukas, ettei yhtään nukkaa tms. ole.

Suosittelen kyllä kirppareita. En Uffia, sieltä EI löydä juuri mitään, eikä itsepalvelukirppareilta vaan sellaisilta vanhoilta hyväntekeväisyyskirppareilta löytää.

Vanha hyväntekeväisyyskirppari? Eli Suomeksi?

Vierailija
15/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatesakki ja täytteeksi jotain vanhoja villasukkia tms.

Vierailija
16/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista paikoista usein ei mitään löydykään, kun ihmiset vie sellaiset vaatteet lahjoitukseen, jotka eivät kirpparilla menisi kaupaksi. Suosittelen siis ihan oikeita kirpputoreja tai tori.fi. Tori on usein kalliimpi kuin fyysiset kirpputorit, mutta siellä on myös enemmän valinnanvaraa.

Vierailija
17/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonprix.fi

Saksalainen verkkokauppa Suomessa, asiakaspalvelukin vastaa suomeksi Espoosta.

Halvempi kuin Ellos tai Cellbes, esim.

toppatakki, vetovalikosta muut värit, kaunis oliivinvihreä alle 36 eur

https://www.bonprix.fi/tyyli/hupullinen-talvitakki-42141386/?catalogueN…

Vierailija
18/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tosiaan myös koosta. Itse jos katselen halpismerkkejä, niin järjestään kaulus tulee niin ylös että peittää nenän. Kalliimmilla merkeillä löytyy niitä, joiden kaulukset päättyvät leukaan. En voisi mitenkään ostaa kahta numeroa isompaa, koska mittasuhteet olisivat vieläkin älyttömämmät ja todellakin tämä ongelma haittaa liikkumista.

Minä taas pidän juuri tuollaisesta korkeasta kauluksesta, joka suojaa kasvoja. Samoin pidän jättikokoisista vaatteista, niihin on mukava kääriytyä ja alle mahtuu villapaita tai vaikka kaksi. Mutta jokaiselle omansa!

Vierailija
19/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en kenenkään vanhoja vaatteita osta.

Menen kauppaan ja ostan.

Tänään olen just menossa ostamaan uudet talvikengät Haloselta.

Vierailija
20/23 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonprix.fi

Saksalainen verkkokauppa Suomessa, asiakaspalvelukin vastaa suomeksi Espoosta.

Halvempi kuin Ellos tai Cellbes, esim.

toppatakki, vetovalikosta muut värit, kaunis oliivinvihreä alle 36 eur

https://www.bonprix.fi/tyyli/hupullinen-talvitakki-42141386/?catalogueN…

Tiuo ei ole talvitakki, tuo on muovipussi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme