Kokemusta Boxer-rodusta
Olen miettinyt Bokserin hankkimista. Ei tulisi ensimmäiseksi koiraksi. Millaisia kokemuksia näistä on? Eivät liene kovin aggressiivisia muita koiria kohtaa? Kysehän on aina yksilöistä, mutta nämä viime aikojen(täälläkin pitkä lanka) koirahyökkäykset ovat olleet aika karmeaa luettavaa. Sen vuoksi olen luopunut ajatuksesta ottaa entinen suosikkirotuno Bullterrierin edustaja. Boksereissa pidän ulkonäöstä, ja atleettisuudesta. Haluaisin tehdä pitkiä lenkkejä koiran kanssa, ja aktivoida tätä monella tapaa muutenkin.
Lisäkysymys: joutuuko tuolla nykyään oikeasti pelkäämään koirahyökkäysiä, jopa oman koiran hengen puolesta? Vai onko uutisointi/keskustelu osittain tämä hysteriaa?
Kommentit (21)
Terveysongelmista olen itsekin lukenut, itse rodusta ei muuta kokemusra kuin että kaverillani oli sellainen. Oli ihana koira. Koirahyökkäystä en ole 21 koiravuoden aikana onneksi kokenut, eikä kukaan tuttunikaan. Lehdistä joskus lukenut.
Jos tykkäät harrastaa koiran kanssa kaikenlaista, niin bokseri on varmasti hyvä rotuvalinta. Ovat energisiä ja ihmisrakkaita, mutta tuon energisyyden takia peruskoulutukseen ja -tottelevaisuuteen on hyvä kiinnittää huomiota. En ole ainakaan kuullut bokserin hyökänneen sen koommin toisen koiran kuin ihmisenkään kimppuun. Naapurin bokseri oli pikemmin vähän alistuva muiden koirien suhteen, pikkukoirat mukaan lukien.
Reippaita ja lapsellisia vielä vanhoinakin, mutta kouluttaa pitää.
Aivan ihania koiria. Eikä tarvi pelätä tap pajia. Ei niit joka kulmalla ole, muuten ihmisillä olisi edes koiria
Tuttu oli naimisissa sellaisen kanssa. Kulttuurierot aiheutti ongelmia ja myös hauskoja tilanteita.
Onko tuo staffien uhka oikeasti todellinen mielestänne? Siis että sellainen bulli hyökkää vaikka mäyräkoiran kimppuun ja vetää kylmäksi instanttina swn
Ei ole turkkia, ei pärjää suomen ilmastossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole turkkia, ei pärjää suomen ilmastossa.
Ok, hyvä tietää. Ollut kaksi tuollaista, yhteensä 20 vuoden ajan. Eipä ole ongelmia ollut, eikä muuten ole tapp*jiakaan näkynyt ei. Upeita, energisiä koiria. Vaativat kunnon tapakoulutuksen, ja tosi paljon liikuntaa. Energisiä ja nopeita.
Mulla boxerit jalassa. Hyvältä tuntuvat ja istuvat oikein hyvin.
Mahtavia vekkuilijoita ovat. Kiva rotu.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo staffien uhka oikeasti todellinen mielestänne? Siis että sellainen bulli hyökkää vaikka mäyräkoiran kimppuun ja vetää kylmäksi instanttina swn
No eipä ole staffeista tai muista "tappajista" ollut uhkaa, ei niitä nyt sentään joka nurkalla vastaan tule ja suuri osa niidenkin omistajista hallitsee koiransa ja tiedostaa rodunomaiset taipumukset, eikä päästä koiriaan muiden seuraan. Koirapuistossa jos käy, niin aina voi poistua jos huomaa, että sellainen nyt olisi tulossa puistoon.
Bokserit taas on pääosin erittäin mukavia ja todella aktiivisia, monet hyvin pitkäpinnaisia vaikka provosoitaisiinkin. Toki kun koirista on kyse, saattaa joskus kohdalle osua luonteeltaan tappelun haluinenkin uros bokseri, mutta eivät nekään nyt toisia koiria sentään hengiltä raatele, korkeintaan yrittävät jyrätä heikompansa alleen jos yhteenotto pääsee syntymään.
Tässä taistelu/tappelu koira paniikissa helposti unohtuu, että yhteenottoja sattuu kaikenlaisten koirien kesken. Minulla on ollut koiria (pääosin seurakoira rotuja) 32 vuotta ja aina ollaan myös käyty koirapuistoissa. 98% koirien välisistä kahnauksista syntyy muiden kuin tappelukoirien kesken, joskus melko hurjillakin seurauksilla, joten kyllä ne ns kiltitkin rodut osaa sille päälle sattuessaan.
Olen mm todistanut tilannetta, missä 2 kultaista noutajaa hyökkäsi cane corson kimppuun ilman syytä ja cc loukkaantui tilanteessa suht pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole staffeista tai muista "tappajista" ollut uhkaa, ei niitä nyt sentään joka nurkalla vastaan tule ja suuri osa niidenkin omistajista hallitsee koiransa ja tiedostaa rodunomaiset taipumukset, eikä päästä koiriaan muiden seuraan. Koirapuistossa jos käy, niin aina voi poistua jos huomaa, että sellainen nyt olisi tulossa puistoon.
Bokserit taas on pääosin erittäin mukavia ja todella aktiivisia, monet hyvin pitkäpinnaisia vaikka provosoitaisiinkin. Toki kun koirista on kyse, saattaa joskus kohdalle osua luonteeltaan tappelun haluinenkin uros bokseri, mutta eivät nekään nyt toisia koiria sentään hengiltä raatele, korkeintaan yrittävät jyrätä heikompansa alleen jos yhteenotto pääsee syntymään.
Tässä taistelu/tappelu koira paniikissa helposti unohtuu, että yhteenottoja sattuu kaikenlaisten koirien kesken. Minulla on ollut koiria (pääosin seurakoira rotuja) 32 vuotta ja aina ollaan myös käyty koirapuistoissa. 98% koirien välisistä kahnauksista syntyy muiden kuin tappelukoirien kesken, joskus melko hurjillakin seurauksilla, joten kyllä ne ns kiltitkin rodut osaa sille päälle sattuessaan.
Olen mm todistanut tilannetta, missä 2 kultaista noutajaa hyökkäsi cane corson kimppuun ilman syytä ja cc loukkaantui tilanteessa suht pahasti.
Todella fiksu ja hyvä kirjoitus. Kerrankin. Olen muuten itse todistanut aikanaan oudon, mutta ikävä koiratappelun, kun valtava bernhardilainen teki pahaa jälkeä dobermannille. Jouduttiin jopa pelastamaan tämän henkin. Näistä tappajista ei ole huonoja kokemuksia.
Asiaan: itsekin pidän boksereista. Energisiä ja vilkkaita.
Hirvee ylienerginen kuolaava lättänokka
Otat hyvästä linjasta, ei ole allerginen ja sairas yksilö
Olen tavannut niitä vain yhden, mutta pelkäsi minua ja kaikkia näkemiään ihmisiä aivan kuollakseen. Pelkäsi kuollakseen myös sokean opaslabbiskoiraa, jona ohitti sen jonkin viiden metrin päässä. Ihan hirveää.
Amerikanbokserit on ainakin ihania halipossuja.
Terveysasiat rodulla kannattaa tutkia ja miten hengittää kuonon kautta, mikä on ollut jalostuksen vaikutus. Entä tiedostaako pennun myyjä ne asiat, onko luvat kunnossa jne.