Mikä idea lehtipuhaltimissa? Kamala ääni ja kuitenkin ne lehdet pitää noukkia maasta säkkeihin tai tuuli ne levittää uudestaan. Eikös haravointi olisi taloudellisempaa ja samalla saisi hyötyliikuntaa?
Kommentit (24)
Minä tykkään haravoimisesta. Kuuntelen radiota/äänikirjoja samalla. Olen haravoinut isäni pihan jo monta kertaa, haravointi on itselleni terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun tulee sentti lunta, niin ne tulee niillä tankin kokoisilla kaivinkoneilla jyrräämään asfaltin pilalle järkyttävän metelin kera ja tietenkin YÖLLÄ koska saavat laskuttaa yölisän ja kukaan ei nuku taloyhtiössä tuolloin?
Melkosen pieniä ovat nuo taloyhtiöiden pihoissa lunta auraavat kiinteistoöfirmojen koneet.
Kun kaupunkien kerrostalojen tontitkin ovat niin pieniä ja ahtaita, ettei niihin isot koneet mahdu.
Eri asia teollisuuskiinteistöjen pihat, jotka ovat suuria, koska siellä liikkuu suuret rekat hakemassa kuormia.
Ja tietyt alueet pitää sankalla lumisateella aurata ja puhdustaa ensimmäisinä.
Kun niitä hoidettavia kiinteistöjä on paljon, niin homma pitää aloittaa varhain.
Jotkut lähtee töihin jo klo kuudeksi aamulla, joten auraaja aloittaa tietenkin aiemmin, että ehtii puhdistaa mahdollisimman monta pihaa, ennenkus ihmiset lähtee duuniin klo seitsemäksi ja kahdeksaksi.
Jos on auraamatin piha, niin kiinteistöfirman puhelinlinja hehkuu punaisena ja haukkumisia satelee korviin ja silmiin.
Kun ei pääse pihalta kadulle lumen takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään haravoimisesta. Kuuntelen radiota/äänikirjoja samalla. Olen haravoinut isäni pihan jo monta kertaa, haravointi on itselleni terapiaa.
On eri asia haravoida omakotitalon piha, kerran vuodessa, kuin vähäisellä työntekijä määrällä kiinteistöfirmassa useita kerrostalojen ja muita hoidettavia kiinteistöjä, sekä sen lisäksi hoidettava muut päivittäiset huoltomiehen tehtävät.
No tuossahan kyse olikin siitä että joku ihan yksityishenkilö laskuttaa 40e/h pimeästi. Tieysti kun firman kautta teet ja maksat kaikki lakisääteiset maksut, niin tuo 40e/h ei ole ollenkaan korkea hinta.