EU ottaa lisää velkaa jotta ihmisten sähkölaskut pienenisivät - Kokoomus ja Perussuomalaiset vastustaa velan ottoa
Jokainen saa maksaa sähkönsä itse, on Kokoomuksen ja persujen viesti
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ja Persut ovat itse syyllisiä näihin "Putinin hintoihin", kun ovat itse olleet hanakasti ajamassa energiakaupan katkaisemista Venäjän kanssa.
Niin... Parempihan se raha olis käyttää
SIVILIIEN JA SOTILAIDEN SURMAAMISEEN UKRAINASSA
Konkurssihan siitä tulee, kuten Venezuelassa. EKP painaa rahaa tyhjästä ja lainaa sitä valtioille, saajina ja maksajina ovat suurinpiirtein kaikki kansalaiset eli hölmöläisen peiton jatkamista, joka johtaa luottamuksen romahtamiseen valuuttaa kohtaan, hyperinflaatioon ja hirvittävään lamaan, jossa kaikki menee konkurssiin.
Tosin se voi olla tarkoituskin. Sosialistit haaveilevat Wef:n ajamasta suunnitelmataloudesta, jossa kaikki yksityisomaisuus imuroidaan ensin laman kautta pois. Sen jälkeen ainoastaan muutama valtava sijoitusyhtiö ja instituutiot omistavat ja saavat pyörittää yrityksiä, tavalline kansa asuu "kolhooseissa"=tiiviissä lähiöissä kaupungissa täydellisen kontrollin alla, saa käyttörahaa minimaalisesti ja ovat velvoitettuja tekemään, mitä suunnitelmataloutta johtavat määräävät.
Oli miten tahansa, sosialistinen idea luoda loputtomiin rahaa tyhjästä kansalle velaksi, tai lahjaksi, aiheuttaa täydellisen romahduksen, jonka rinnalla oikeistolainen suu säkkiä myöden eläminen on yhtä juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ja Persut ovat itse syyllisiä näihin "Putinin hintoihin", kun ovat itse olleet hanakasti ajamassa energiakaupan katkaisemista Venäjän kanssa.
Niin... Parempihan se raha olis käyttää
SIVILIIEN JA SOTILAIDEN SURMAAMISEEN UKRAINASSA
Kyllä se raha tulisi ihan ensisijaisesti käyttää energian ostamiseen. En tietenkään väitä, että Euroopan energiariippuvuus Venäjästä olisi mikään hyvä tai tavoiteltava asia.
Täysin typerää ottaa velkaa, tarkoittaa vain korkeampi veroja tulevaisuudessa. Parempi olisi höllentää ilmastotavoitteita jotta energian hinta laskisi.
Kyllä monelle tulee velanotossa raja vastaan, valtion velka noussut hallituskauden aikana yli 50 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Täysin typerää ottaa velkaa, tarkoittaa vain korkeampi veroja tulevaisuudessa. Parempi olisi höllentää ilmastotavoitteita jotta energian hinta laskisi.
Juuri näin. Sosialistit ovat ruvenneet leikkimään markkinataloudella, eli estäneet energiamarkkinoiden toiminnan tuotannon osalta. Tuotanto on pistetty pakkopaitaan päästökaupalla, yliverotuksella ja kieltämällä sekä rajoittamalla eri energiamuotoja. Nyt sitten tuotantoa ei voi syntyä kysyntää vastaavasti ja koska kyse on kriittisestä hyödykkeestä, hinta nousee rakettina. Päästökauppa pois, hiilen, öljyn, kaasun, turpeen ja puun käyttö energiantuotannossa vapaaksi, ydinvoimaa lisää sekä julkisena rakentamisena että myöntämällä lupia kaikille halukkaille. Energiantuotantoa syntyisi kysyntää vastaavasti muutamassa vuodessa niin, että sähkön hinta olisi markkinoiden toimiessa 4-5 senttiä kwh. ja yrityksille jäisi silti hyvät katteet.
Hallitsematon "vihreä siirtymä" ajaa maailman lamaan, jolloin voidaan unohtaa myös kaikki ympäristötavoitteet, jengi alkaa polttaa jo nyt kaikkea mikä syttyy tuleen. Itse hankin jo öljypolttimen, johon käy vaikka jäteöljy, jota olen ruvennutkin polttamaan.
Se onkin aina hyvä idea ottaa velkaa peruselämän asioiden hoitamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin aina hyvä idea ottaa velkaa peruselämän asioiden hoitamiseen.
Niinhän noiden äänestäjätkin elävät. Pikavippejä vaan pikavippien perään. Sitten inistään kun on luottotiedot menneet.
Niin jossain Romaniassa kun ulkomaille meni ne edellisetkin rahat. Toisaalta omissakin laskuissa on maksettavaa.
Eiks oo jännä, heti kun pari tyyppiä vääntää oikein rautalangasta jutun juonen, menee sossupellet hiljaisiks.
Oikeistolle on olemassa hyvää velkaa ja huonoa velkaa.
Hyvä velkaa ovat esim, miljardien koronatuet yrityksille ja Suomen miljardien takaukset eun ottamille valuuttalainoille. Myös Italian perustulokokeilut ja energiaremontit 200 000 kotitalouteen ovat hyvää velkaa. Leydenin Ursulakin suosittelee.
Huonoa velkaa ovat esim. sote-uudistuksen miljardit, hoitajamitoitukset ja lääkekorvaukset. Niistä menee Suomen valtio nurin.
"Puolueiden äänestäjäryhmistä erottuvat Liike Nytiä äänestävät (67 %) vahvalla Venäjämyönteisyydellään, mutta myös perussuomalaisten (48 %) ja keskustan (47 %) kannattajien suhtautuminen on keskimääräistä myönteisempää. Vihreiden kannattajat (15 %) ovat selvästi kriittisimpiä, mutta myönteinen suhtautuminen Venäjään on vähissä myös vasemmistoliittoa (22 %), RKP:tä (23 %) ja kokoomusta (25 %) äänestävien parissa. Näistä ryhmistä huomio kiinnittyy erityisesti vasemmistoliiton kannattajiin. Vielä vuonna 2004 liki kolme neljäsosaa vasemmistoliittoa äänestäneistä suhtautui Venäjään myönteisesti. Vasemmistoliiton nykyisistä kannattajista ei vastaavaa yhteyttä Venäjään enää juuri löydy."
EVA:n tutkimus v.2016