Ihanaa olla keski-ikäinen!
Saa luvan kanssa hidastaa. olen odottanut koko ikäni!
Kommentit (44)
Miksi pitäisi hidastaa, kun on elämänsä kunnossa ja on tietoa, sekä taitoa?
Onneksi oli keski-iän kriisi 35-vuotiaana ja nyt saa rauhoittua.
Ikinuori kirjoitti:
Miksi pitäisi hidastaa, kun on elämänsä kunnossa ja on tietoa, sekä taitoa?
Koska se on ihanaa!
No en kyllä ole havainnut, että olisi voinut mitenkään mitään hidastaa vaan kyllä ne kiireisimmät ajat ovat nimenomaan keski-ikäisenä.
M56
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ole havainnut, että olisi voinut mitenkään mitään hidastaa vaan kyllä ne kiireisimmät ajat ovat nimenomaan keski-ikäisenä.
M56
Itse valittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M56
Itse valittua.
Jep. Olisi voinut toki jättää pariutumatta, lapset tekemättä ja ryhtyä elämäntapapummiksi töiden sijaan.
M56
Vierailija kirjoitti:
M56
Juuri niin. Mutta niin olen myös halunnut. Vielä on vähintään kuusi vuotta ennen kuin on aika jäädä eläkkeelle, ja jos mielekästä tekemistä riittää, niin varmaan jatkan ainakin osa-aikaisesti töitä vielä pitempäänkin.
N59
Milloin on keski-ikäinen? Olen nyt 34-vuotias... olen hidastanut lähes koko elämäni. Haluan nauttia arjesta ja elämästä ylipäätään. Olen tehnyt vuosia osa-aikatyötä, jotta perheelleni jää enemmän aikaa. Lapsia on. Oma koti on (josta tietysti lainaa) ja pääosin kaikki ihan hyvin.
Toivottavasti ihmiset ymmärtää "hidastaa elämää" paljon ennen keski-ikää, mitä se ikinä sitten onkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M56
Itse valittua.
Onkohan tämä joku sukupuoliero? Miehet tahkoavat keski-ikäisenä tulosta uransa huipulla ja naiset haaveilevat down-shiftaamisesta ruuhkavuosien jälkeen.
Paras ikä oli 16...35 v.
Tästä en tingi.
Ihanaa on. Lapset jo omillaan, mukava työ molemmilla ja saadaan miehen kanssa nauttia elämästä rauhassa. Ei huolen häivää. N51
En tehnyt lapsia niin ei tarvitse hoitaa lapsenlapsiakaan, ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Ja saat olla vanhuutesikin ihan rauhassa yksin, ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin haluankin.
Ja niin ovat monet sellaisetkin, jotka tekivät lapsia "vanhuuden turvaksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sukulaisista ja ystävistä koskaan kuullut? Lapset voi asua vaikka ulkomailla tai katkaista välit.
Biskibisnestä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sukulaisista ja ystävistä koskaan kuullut? Lapset voi asua vaikka ulkomailla tai katkaista välit.
Aika harvalla vanhuksella niitä on enää elossa.
Vierailija kirjoitti:
Biskibisnestä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvalla vanhuksella niitä on enää elossa.
Haluan olla kokonaan rauhassa.
Niin on, vakituinen työ, talo kohta maksettu. Kaiken tämän eteen on tietysti tehty paljon töitä ja nyt se alkaa ikäänkuin maksaa itseään takaisin, helppona ja vakaana elämänä.
Olen köyhä mutta silti onnellinen. Elän normien ulkopuolella.
Minäkin nautin. Koti on valmiina. Lapset tehty. Rakkautta on. Mitään en ole vailla. Elämä on hyvää!