Miksi jotkut kuvittelevat keski-ikäisenä edelleen näyttävänsä parikymppisiltä?
Taas eräs puolituttu kehaisi miten näyttää edelleen 20-vuotiaalta ja miten muut hänen ympärillään rupsahtavat. Kyseessä 46v mies, jolla hiusraja pakenee ja ihokin näyttää ihan ikäisensä iholta. Lehdissä ja somessa taas on välillä ihan ikäisensä näköisiä naisia makkarankuoriasuissa, joita omien puheidensa mukaan luullaan päivittäin parikymppisiksi. Onko tämä jotain itsepetosta, vai kuvittelevatko muiden uskovan näitä juttujaan?
Kommentit (43)
Mä kuulun niihin, jotka pitkään näyttivät n. kymmenen vuotta nuoremmilta. En siis kuitenkaan nelikymppisenä kaksikymppiseltä. Työkavereillakin kirjaimellisesti loksahti suu auki, kun kuulivat ikäni. Mutta. Viittäkymppiä lähestyessä naama sitten alkoi valua pikkuhiljaa.
Se on se keski-iän kriisi, kun kuvitellaan oma nuori naama sinne peiliin ja kuviin käytetään 'hieman' nuorennusboostia :D Äitikin sanoo, että ''sinä se et oo yhtään niin vanhan näköinen kuin ne sun samanikäiset kaverit''. Kuulostaako tutulta?
N50
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi että nykyajan trendi on ettei saisi vanhentua. Vanhentuminen on vanhanaikaista, sitä tapahtui ennen mutta enää se ei ole muodissa..
Niin, ennen someaikaa oli ukkoutuminen tai mummoutuminen tosiaan hyväksytympää.
Vaikkei ole vielä kunnolla ruttaantunut nahka niin 7 kertaa suurentavalla peilillä näkee näkyy ikämuutokset. Ihon väri muuttuu, se ohenee ja löystyy.
+50v aamulla on melko pahan näköinen 🤣 Leuan alusta ja kaulanahka muuttuu. Silmät muuttuvat. Kyllä tarkkanäköinen voi päätellä todellisen iän ihan oikein kirkkaassa auringon valossa.
Kannattaa hankkia se kunnolla suurentava peili ja katsoa kirkkaassa auringonvalossa niin voi järkyttyä 😲
Senhän voi heittää ihan vitsinäkin, esim. että "on se kumma, kun entiset luokkakaverit on niin rupsahtaneet, mutta itse aina vaan näytän parikymppiseltä". Mutta joo - oman rupsahtamisen arviointi voi olla vaikeaa, koska itsensä yleensä näkee joka päivä peilistä, ja vanhenemiseen liittyvät ulkonäön muutokset tapahtuvat pikkuhiljaa. Silloin kun toisen näkee ensimmäistä kertaa pitkään aikaan, vanhenemisen huomaa helpommin.
Olen 42v ja näytän 52-vuotiaalta, joten en kuvittele :D Varmaan joku ikäiseni näyttää ikäistään nuoremmalta, ainakin jos minuun vertaa :D Minä näytän kuitenkin vanhemmalta!
35-vuotiaaksi on arveltu viime aikoina. Ja paperit kysyttiin helmikuussa (maskiaikaan). Vaatetyyli aika sama kuin 20 vuotta sitten.
M42
Vierailija kirjoitti:
Vaikkei ole vielä kunnolla ruttaantunut nahka niin 7 kertaa suurentavalla peilillä näkee näkyy ikämuutokset. Ihon väri muuttuu, se ohenee ja löystyy.
+50v aamulla on melko pahan näköinen 🤣 Leuan alusta ja kaulanahka muuttuu. Silmät muuttuvat. Kyllä tarkkanäköinen voi päätellä todellisen iän ihan oikein kirkkaassa auringon valossa.
Kannattaa hankkia se kunnolla suurentava peili ja katsoa kirkkaassa auringonvalossa niin voi järkyttyä 😲
Ei niillä parikymppisilläkään enää mikään vauvaiho ole, jos menee suurennuslasilla katsomaan. En tosin ymmärrä miksi niin pitäisi edes tehdä..
Vierailija kirjoitti:
35-vuotiaaksi on arveltu viime aikoina. Ja paperit kysyttiin helmikuussa (maskiaikaan). Vaatetyyli aika sama kuin 20 vuotta sitten.
M42
Jos vaatetyyli on tosiaan sama kuin 20 vuotta sitten, niin ei se sinua kyllä ainakaan nuorenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi että nykyajan trendi on ettei saisi vanhentua. Vanhentuminen on vanhanaikaista, sitä tapahtui ennen mutta enää se ei ole muodissa..
Niin, ennen someaikaa oli ukkoutuminen tai mummoutuminen tosiaan hyväksytympää.
Ahaa, someaikanako se "naisen ikää ei saa kysyä" - juttu onkin tullut?
Neljävitonen mies täällä ja jatkuvasti luullaan vähintään kymmenen vuotta nuoremmaksi. Papereita kysytään kaupassa ja Alkossa ohan säännöllisesti. En minä sille mitään voi, että näytän näin hyvältä.
Jotkut ihmiset oikeasti on ilmeisesti jotenkin sokeita omille ikääntymismuutoksilleen. Samoin kuin moni on sokea omille painonmuutoksilleen, mielikuva kehosta muuttuu paljon hitaammin kuin keho itse. Mutta mitäpä siitä, antaa heidän ajatella näyttävänsä edelleen kaksikymppiseltä, mukavaahan se varmasti on.
Esim. pelkkä valaistuksen tulokulma vaikuttaa siihen kuinka ryppyiseltä näyttää.
Eniten minua ihmetyttää se, miksi niin monen mielestä olisi erityisen hienoa tai haluttavaa näyttää nelivitosena kaksikymppiseltä. Minusta se olisi vain omituista. Näytän mielelläni nelivitosena nelivitoselta. Kummallista tämä nykyajan nuoruuden ihannointi.
Vierailija kirjoitti:
Esim. pelkkä valaistuksen tulokulma vaikuttaa siihen kuinka ryppyiseltä näyttää.
Joo. Esim. jos katson itseäni omassa kylppärissä, jossa on edestäpäin tuleva meikkaamiseen sopiva päivänvalon sävyinen valo peilissä, niin näytän aika rypyttömältä vielä. Mutta menenpä hissiin, jossa kelmeä valo tulee suoraan yläpuolelta, niin johan näkyy ryppyä otsalla, nenän sivuilla, nenästä suhun jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä parikymppisilläkään enää mikään vauvaiho ole, jos menee suurennuslasilla katsomaan. En tosin ymmärrä miksi niin pitäisi edes tehdä..
Kun näkee itsensä peilistä niin ei tarvitse toisia arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää se, miksi niin monen mielestä olisi erityisen hienoa tai haluttavaa näyttää nelivitosena kaksikymppiseltä. Minusta se olisi vain omituista. Näytän mielelläni nelivitosena nelivitoselta. Kummallista tämä nykyajan nuoruuden ihannointi.
Sama ihmetys. Minua hävettäisi näyttää nelikymppisenä kaksikymppiseltä. Haluan että ikäni ja elämänkokemukseni näkyy. Kun ajattelenkin kuinka tyhmä ja ihan lapsukainen olin parikymppisenä niin olisi ihan kamalaa jos näyttäisin ja tuntuisin siltä vielä 20-vuotta vanhempanakin.
Eivät voi hyväksyä vanhenemista ja yrittävät epätoivoisesti näyttää nuorelta.
Voi olla ,että haluaisi olla yhtä jaksava, energinen ja hyvinvoiva kuin nuorena. Tähän taas yritetään päästä sillä ,että näyttäisi jo päälle päin nuoremmalta niin olisi itselle helpompi uskotella olevansa vielä nuori.
Se, että pitäisi hyväksyä olevansa jo keski-ikäinen on jonkinlaista luopumista nuoruudesta. Silloin yrittää pyristellä jo vanhuutta vastaan olemalla vielä nuori tai ainakin nuorekas.😀
Jotkut ovat perineet sileäihoisen geenit jotenka iho näyttää paremmalta vanhanakin mutta kyllä muuten ikääntyy vaivoineen ja harmaantuu samalla lailla kuin muutkin.
Kuuskymppisenä siitä on haittaa jos luullaan kovin paljon nuoremmaksi, jos on paljon vaivoja ja sairauksia. Kun niitä väheksytään sanoen että, sinä olet vielä niin nuori. Eikä tunne itseään enää miksikään nuoreksi.