Jos olisit joku keskiaikaisen kylän henkilö nykyajan ammattisi perusteella, mikä olisit?
Aloittaja itse on koulutukseltaan kemiantekniikan insinööri ja olisi siten varmaan tietäjä/noitanainen joka keittelisi kaikenlaisia ihmeliemiä ja yrittäisi valmistaa kultaa :D
Kommentit (78)
Teen työkseni koulutussuunnittelua ja koulutusta, niin silloin olisin varmaan jonkun isomman talon rouva tai emäntäpiika tai muu vastaava, jolle lähetetään nuoria neitoja koulutettavaksi taloudenhoidon ja karjanhoidon saloihin. Jos olisin itse saanut päättää, olin mennyt nunnaksi ja keskittynyt lukemiseen ja käsitöiden tekemiseen.
Oisin aloittanut piikana linnassa ja edennyt vahintaan kuninkaan salarakkaaksi.
Nyt kilpailu on liian kova ja turvallisuusjarjestelyt. Eika suomessa edes ole kuninkaalisia :/
Tai ehka kirjuri/ maatilan emanta
En mitaan likaista ois tehnyt, kun mua kutittaa herkasti.
Hoitaisin ylimystön lapsia. Oletan että muut on lapsensa hoitaneet itse.
Olen varhaiskasvatuksen opettaja.
Yöastian tyhjentäjä Keskiaika
Ammatteja löytyy
katajala.net /keskiaika/elama/ammatit.html
Suunnittelisin taloja ja jakaisin rakentamisneuvoja.
Ehkä perustaisin rakennusliikkeen, pienen. Jos olisi varaa.
Olen ryhmäpäällikkö/insinööri, joten ehkä olisin voinut olla vaikka linnanvouti/linnanpäällikkö tai jonkinlainen rakennustyön johtaja. Mutta koska olen nainen, niin olisin todennäköisesti ollut enempi joku kamarinaisten tai palvelustyttöjen johtaja.
Seppä. Rakentelisin kaikkia outoja vitkuttimia. Tässä ajassa olen ict-konsultti.
Tosikko huomauttaa, että keskiajalla ei ollut pankkitoimintaa eikä giljotiinia.
Olisin varmaan sama kuin nyt eli keittäjä. Tai sitten joku palvelustyttö.
Oon aina ajatellut olevani Jasmine Aladdin elokuvasta. Mun tiikeri puree niitä kosijoita. Asun upeassa linnassa
Ja tietysti tehtäviin kuulusi myös "datankeruu" eli kirjaisin ylös kuukausittain näitä tietoja, ja niiden perusteella sitten piirtelisin kaavioita. Tulisi hienoja, varsinkin tuosta jälkimmäisestä. Voisi piirtää ikäjakaumaa päiden omistajista tai sukupuolijakaumaa tai jopa analyysiä giljotiiniin johtaneista rikoksista.
Kauheen raskasta vain olis plarata niitä pergamentteja.