Jos olisit joku keskiaikaisen kylän henkilö nykyajan ammattisi perusteella, mikä olisit?
Aloittaja itse on koulutukseltaan kemiantekniikan insinööri ja olisi siten varmaan tietäjä/noitanainen joka keittelisi kaikenlaisia ihmeliemiä ja yrittäisi valmistaa kultaa :D
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Rakentaisin kiviaitoja.
Eikä perustu nykyiseen ammattiin, vaan siihen että ne on aina kiehtoneet minua. Ehkä olen edellisessä elämässä tehnyt niitä.Nykytyö, eli tietokoneella istuminen ei ehkä vertaudu mihinkään. Jollei sitten lypsyjakkaralla istumiseen.
et kai sinä sillä koneella istu ihan vain koneella istumisen vuoksi? Jos olet esim. asiantuntijatyössä, voisit olla vaikka kylän vanhimman neuvonanataja. Vähän nyt ihmiset mielikuvitusta peliin.
En varmaan kylässä mikään, mutta linnanherran tms. palveluksessa hoitamassa rahoja.
Kai mä olisin jonkun emäntä vaan. Olisin mennyt naimisiin se olis se ura sitten siinä.
Seppä tai kylähullu = tuotekehitysinsinööri.
Olisin todennäköisesti linnanvouti tai kansleri
Vierailija kirjoitti:
Kai mä olisin jonkun emäntä vaan. Olisin mennyt naimisiin se olis se ura sitten siinä.
Eli olet kotiäiti tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Eunukki palvelia palatsissa.
Katsoisin naisten perään, mutta kikkeli ja pallit olisi leikattu pois.
Pissaisin kyykyssä nöyränä
Kannattaa varmaan harkita alan vaihtoa, jos nykyisessä työssäsi tunnet itsesi pallittomaksi, kyykytetyksi eunukiksi. Kiinnostaisi kyllä tietää, millä alalla ja mitä työtä teet, kun tuolta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eunukki palvelia palatsissa.
Katsoisin naisten perään, mutta kikkeli ja pallit olisi leikattu pois.
Pissaisin kyykyssä nöyränäKannattaa varmaan harkita alan vaihtoa, jos nykyisessä työssäsi tunnet itsesi pallittomaksi, kyykytetyksi eunukiksi. Kiinnostaisi kyllä tietää, millä alalla ja mitä työtä teet, kun tuolta tuntuu.
Olen heikkovirtainsinööri...
Olen yrtteihin erikoistunut puutarhuri. Olisin mielelläni jonkin sortin druidi.
Kulkukauppias, joka kiertelisi kylästä toiseen ja myisi kaikkea eksoottista tuontitavaraa sekä myös itsetekimiään uniikkeja käsitöitä
Myyn IT-juttuja firmoille, eli myyjä, eli ehkä länkyttäjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nunna ilmanmuuta. Kaikkein paras mahis pysyä hengissä. Linnanneito voisin myäskin olla.
Nykyajan ammattiin perustuva?
No, nykyajan naiset osaavat lukea ja kirjoittaa, matkustavat ja tekevät tiimitöitä. Tuohon aikaan vain nunnat olivat ns. oppineita. Heillä oli myös valtaa, eikä tarvinnut vaarantaa henkeään lapsentekopuuhissa. Nunnaluostareissa pystyi myös erikoistumaan eri tehtäviin: keittiö, maatalous, eläintenhoito, sairaanhoito, laulaminen, säveltäminen, kirjoittaminen ja piirtäminen, lukeminen...
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, meillä on tässä käärmeöljykauppias!
Postinjakaja, tai no, tuskin siihen aikaan paljon postia oli, joten viestinviejä tai lähetti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, meillä on tässä käärmeöljykauppias!
"Tästä herralle hyvä kärmesöljy, nopealle päättäjälle nauris kaupanpäälle!"
Olisin joko bardi tai nunna joka vastaa luostarin tekemistä käännöstöistä ja niiden tallennuksesta.
Todennäköisesti laulaisin rukouslauluja työskennellessäni.