Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri korkkasi lupaa kysymättä kosmetiikkatuotteen

Vierailija
19.10.2022 |

Kaverini oli kylässä ja meni käymään jossain vaiheessa vessassa. Siinähän ei ole mitään ihmeellistä mutta hänen lähdettyään huomasin että Italiasta ostamani kallis paikallisesta oliiviöljystä valmistettu käsisaippua, jota olin tarkoituksella säästänyt, oli otettu käyttöön.
Vieressä oli kaksi palasaippuaa mutta hän valitsi siis avata kalliin käsisaippuan (pumppupullon).
Miten toimisitte tässä tilanteessa? Olen tosi yllättynyt ja vihainen että hän kehtasi tehdä näin. Tapasin kaverin tänään ja otin asian puheeksi. Ensin hän kielsi kaiken ja sanoi käyttäneensä palasaippuaa. Sitten hän sanoi ettei muista mitä oli käyttänyt. Lopuksi hän sanoi että oli tietenkin käyttänyt pumppupullossa olevaa käsisaippuaa koska se on hygieenisin. Hän sanoo että pumppupullo oli jo ollut avattu, mutta tiedän ettei se ollut, koska en ollut avannut sitä. Hän väittää vaan painaneensa pumppua normaalisti. En tiedä mitä uskoa. Tiedän ettei se aukea itsestään. Jos aukeaisi niin pullo olisi auennut lentolaukkuun kotimatkalla. Kerroin että harmittaa pahasti koska saippua on kallis ja uuden tilaaminen Italiasta maksaa 35 eur jo postikuluissa plus tuotteen hinta.

Asiassa nyppii myös kaverin reaktio eli eka kiertely, se ettei pyydä anteeksi, ja se ettei tarjoudu (edes hyväntahdon eleenä) korvaamaan tuotetta. Ja olen myös pettynyt kaveriini koska en tiennyt että hän tekee tällaista.

Pitkä teksti mut pakko oli avautua ja kuulla teiltä muilta miten itse toimisitte tilanteessa.

Kommentit (310)

Vierailija
161/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkatuotteen? Luulin otsikon perusteella että kaveri oli laittanut kasvoillensa sinun meikkejäsi. Mutta saippua pumppupullossa? Ihan normaalia käyttää. Varsinkin, kun se on lavuaarin lähellä eikä muutakaan nestesaippuaa näy. Jatkossa laita kaappiin ne saippuat joita haluat säästää.

Vierailija
162/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Mulla kaveri korkkasi multa kysymättä pikkusiskon enkä jaksanut siitäkään hermostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet aukoo pulloja, myyntipakkauksia, kaupoissa. Minusta se on paljon ällömpää. Mutta palstalla sanotaan, että ei ne siitä miksikään mene. No, miksipä sitten apn saippua olisi mennyt pilalle.

Laita ap se palasaippua jemmaan odottamaan, kunnes nestesaippua on käytetty. Kyllä se säilyy.

Vierailija
164/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihme. Älä jätä saippuaa lavuaarin reunalle jos sitä ei saa käyttää!

Kaverisi ei ole ajatustenlukija, ei voi mitenkään tietää että juuri tuo saippua on vain koristeena. Normaali ihminen ajattelee, että saippua on käytettäväksi tarkoitettu ja jos se on lavuaarin reunalle laitettu niin se on siinä sitä varten.

Normaali ihminen tajuaa, että mitään toisen omaa ja avaamatonta tuotetta ei omin luvin avata eikä käytetä.

Kysytkö itse kyläillessäsi tosiaan luvan ihan kaikkeen? "Saanko tulla sisääsn, lainata henkaria, saanko ripustaa takin naulakkoon, saanko istua sohvalle, saanko käyttää vessaa, saanko käyttää wc-paperia, montako palaa..." Ihan älytöntä! Ymmärräm, jos kaverin luona tekee jotain erityisempää, kuten käy vaikka suihkussa ja tarvitsisi lainata pyyhettä ja hiustenkuivaajaa. Mutta jos tulee kutsuttuna toisen kotiin niin ei todellakaan tarvitse kysyä lupaa tällaisiin ihan normaaleihin juttuihin.

Vierailija
165/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saippua on monelle arkinen kulutustuote. Kaveri ei osannut ajatella vessan lavuaarilla olevaa saippuaa rakkaaksi matkamuistoksi. Ja jäähän siitä tuo pullo käytön jälkeen, johon voi lisätä halvempaa tuotetta. Nytkin pullo on tuonut mukavia muistoja, joten miksi ei toisi jatkossakin?

Koska kaveri korkkasi sen enkä minä. Kaikki upeat muistot ja muut mahdolliset positiiviset tunteet saippuapurkkia kohtaan ovat valuneet kirjaimellisesti viemäristä :((

ap

Jos et ole trolli, niin voi voi, hyvin ovat elämässäsi asiat, jos tällaisesta viitsit tull tänne jahkaamaan. Hanki elämä.

Vierailija
166/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap toimisi, jos kaverin vessassa käydessä telineessä olisi aloittamaton vessapaperirulla. Pyyhkisitkö kädellä?

Onko tämä mielestäsi niin sanotusti sama asia?

Ohis, mutta todellakin on sama asia. Avaamaton käyttötuote asetettu normaalille käyttöpaikalleen.

Vierailija
167/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti, nyt pystyt käyttämään sitä saippuaa ja nauttimaan Italian muistoista! :) Ei se muisto siitä miksikään mene, eikä yksi painallus saippuaa sitä purkkia mihinkään kuluta. Kun se tyhjenee, täytät vain uudestaan ja voit edelleen nauttia kivasta saippuapullosta.

Jos olisit halunnut, ettei siihen kukaan koske, olisit laittanut sen piiloon jo alunperin. Jos saippuapullo on esillä lavuaarin luona, se on siinä käyttöä varten. Et voi syyttää vierasta, ellet erikseen kieltänyt häntä käyttämästä sitä. Itsekin olisin voinut tulkita, että pullo oli nostettu siihen varta vasten, ettei vieraan tarvitsisi käyttää sinun jo käyttämääsi palasaippuaa.

Vierailija
168/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaverisi tunnistaa sinut tästä ketjusta, jos av.lla käy. Tuskin samanlaista tapausta tulee heti vastaan.

Vierailija
169/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kaverin pitänyt tajuta kysyä saippuasta, jos se oli avaamaton. Itse en menis kyllä availemaan kenenkään erikoisen näköisiä saippuoita, jos kerran saippuaa on jo avattuna (olkookin sitten vaikka palaversiota, saippuaa kuitenkin millä kätensä voi pestä).

Meillä käyvät vieraat on onneksi niin fiksuja, että kysyvät mihin pyyhkeeseen saa kuivata ja jos on käsipaperia vessassa esillä, niin kysyvät, että voiko kuivata niihin. Yhtäkään saippuapulloa kukaan ei ole availlut, vaikka olisi ollut esillä ja vaikka saippua ois ollut lähes loppu. Joskus kyllä oli kylässä yksi, joka tonki peilikaapin sisältöä. Kuulin, kun purkki tippui sieltä lavuaariin ja kaveri ähkäsee, että oho.

Jotenkin ehkä itsekästäkin vieraalta, että näkee jonkin hienonnäköisen pullon ja ajattelee, että minäpä avaan tuon ja pesen sillä käteni. Minä minä minä minä. Ihan sama, mihin se pullo on tarkoitettu ja kenelle ostettu jne. Jos tekee mieli avata, niin kysyä pitäisi ainakin. 

Vierailija
170/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi ei ole ajatustenlukija, ei voi mitenkään tietää että juuri tuo saippua on vain koristeena. Normaali ihminen ajattelee, että saippua on käytettäväksi tarkoitettu ja jos se on lavuaarin reunalle laitettu niin se on siinä sitä varten.

Normaali ihminen tajuaa, että mitään toisen omaa ja avaamatonta tuotetta ei omin luvin avata eikä käytetä.

Kysytkö itse kyläillessäsi tosiaan luvan ihan kaikkeen? "Saanko tulla sisääsn, lainata henkaria, saanko ripustaa takin naulakkoon, saanko istua sohvalle, saanko käyttää vessaa, saanko käyttää wc-paperia, montako palaa..." Ihan älytöntä! Ymmärräm, jos kaverin luona tekee jotain erityisempää, kuten käy vaikka suihkussa ja tarvitsisi lainata pyyhettä ja hiustenkuivaajaa. Mutta jos tulee kutsuttuna toisen kotiin niin ei todellakaan tarvitse kysyä lupaa tällaisiin ihan normaaleihin juttuihin.

Kyllä itse kysyn, että mihin voin takkini ripustaa ja missä voin pestä kädet, mitä saippuaa voin käyttää (jos tarjolla useampi) ja mikä pyyhe on tarkoitettu vieraille. Ei toisten koti ole minua varten, vaan siellä asuvia ihmisiä varten. Mieleenikään ei tulisi avata isäntäväen avaamattomia pulloja kysymättä.

Vierailija
171/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse kysyn, että mihin voin takkini ripustaa ja missä voin pestä kädet, mitä saippuaa voin käyttää (jos tarjolla useampi) ja mikä pyyhe on tarkoitettu vieraille. Ei toisten koti ole minua varten, vaan siellä asuvia ihmisiä varten. Mieleenikään ei tulisi avata isäntäväen avaamattomia pulloja kysymättä.

Kuka hullu nyt kyselee vessasta saanko pissata, saanko kakatakin, saanko laittaa valot, saanko astua matolle, saanko pestä kädet, millä saippualla, mitä pyyhettä saan käyttää.

Enpä ole moiseen törmännyt KOSKAAN.

Vierailija
172/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joka kertako kysyt ystäväsi tutussa kodissa, jossa olet vieraillut monta kertaa, että mihin voi ripustaa takia ja missä voi pestä kädet?? Jokseenkin vajaalta kuulostat..

Vierailija
173/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nyt kyselee vessasta saanko pissata, saanko kakatakin, saanko laittaa valot, saanko astua matolle, saanko pestä kädet, millä saippualla, mitä pyyhettä saan käyttää.

Enpä ole moiseen törmännyt KOSKAAN.

No ei kai sellaista nyt kukaan kysele, että saanko pissata tai kakata tai astua matolle. Mutta ihan normaalia kysyä esim. että saanko käyttää vessaa. Mihin kuivaan kädet. Jos ei tykkää tarjolla olevasta saippuasta, niin voi kysyä että saanko ottaa tuota toista. Se on myös isäntäväen huomioimista, eikä niin, että tehdään toisen kodissa mitä lystätään.

Vierailija
174/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saippua on monelle arkinen kulutustuote. Kaveri ei osannut ajatella vessan lavuaarilla olevaa saippuaa rakkaaksi matkamuistoksi. Ja jäähän siitä tuo pullo käytön jälkeen, johon voi lisätä halvempaa tuotetta. Nytkin pullo on tuonut mukavia muistoja, joten miksi ei toisi jatkossakin?

Koska kaveri korkkasi sen enkä minä. Kaikki upeat muistot ja muut mahdolliset positiiviset tunteet saippuapurkkia kohtaan ovat valuneet kirjaimellisesti viemäristä :((

ap

Jos et ole trolli, niin voi voi, hyvin ovat elämässäsi asiat, jos tällaisesta viitsit tull tänne jahkaamaan. Hanki elämä.

Niin, hänen elämässään on todennäköisesti asiat todella hyvin, mutta hänen itsensä mielestä kaikki on pielessä ja näkee kaiken negatiivisesti. Minullakin on ystäväpiirissä tuollainen ikuinen mielensäpahoittaja negailija. Se on luonteessa, ei sille mitään voi. Joku pitkä terapia tai aivopesu saattaisi auttaa. 

Vierailija
175/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkatuotteen? Luulin otsikon perusteella että kaveri oli laittanut kasvoillensa sinun meikkejäsi. Mutta saippua pumppupullossa? Ihan normaalia käyttää. Varsinkin, kun se on lavuaarin lähellä eikä muutakaan nestesaippuaa näy. Jatkossa laita kaappiin ne saippuat joita haluat säästää.

Mäkin luulin että tuo kaveri on mennyt likaisilla käsillään kourimaan vähintään jotain parin sadan euron kosteusvoidepurkkia!!!

Siis saippuasta tuollainen draama!

Vierailija
176/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita Italian saippuoita saa Stockalta kympillä.

Vierailija
177/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joka kertako kysyt ystäväsi tutussa kodissa, jossa olet vieraillut monta kertaa, että mihin voi ripustaa takia ja missä voi pestä kädet?? Jokseenkin vajaalta kuulostat..

Ap kertoi tuttavuuden olevan suht tuore. 

Vierailija
178/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kaverin pitänyt tajuta kysyä saippuasta, jos se oli avaamaton. Itse en menis kyllä availemaan kenenkään erikoisen näköisiä saippuoita, jos kerran saippuaa on jo avattuna (olkookin sitten vaikka palaversiota, saippuaa kuitenkin millä kätensä voi pestä).

Meillä käyvät vieraat on onneksi niin fiksuja, että kysyvät mihin pyyhkeeseen saa kuivata ja jos on käsipaperia vessassa esillä, niin kysyvät, että voiko kuivata niihin. Yhtäkään saippuapulloa kukaan ei ole availlut, vaikka olisi ollut esillä ja vaikka saippua ois ollut lähes loppu. Joskus kyllä oli kylässä yksi, joka tonki peilikaapin sisältöä. Kuulin, kun purkki tippui sieltä lavuaariin ja kaveri ähkäsee, että oho.

Jotenkin ehkä itsekästäkin vieraalta, että näkee jonkin hienonnäköisen pullon ja ajattelee, että minäpä avaan tuon ja pesen sillä käteni. Minä minä minä minä. Ihan sama, mihin se pullo on tarkoitettu ja kenelle ostettu jne. Jos tekee mieli avata, niin kysyä pitäisi ainakin. 

Onko teillä jotenkin kauhean kliininen instakoti tms. jossa ei pölyhiukkastakaan saa olla siellä missä ei kuulu? Kovinkaan kodikkaalta tai vieraanavaraiselta tuo ilmapiiri ei kuulosta. Vieraiden toiminta kuulostaa nimittäin aika erikoiselta, jos erikseen kysytään että saako esille asdtetulla käsipaperilla kuivata. Kävelläänkö muovipussit jalassa ja sohvien päälle asetetaan suojukset kun joku tulee kylään?

Vierailija
179/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti uutta tilaamaan. kotivarassa kuuluu olla italialainen oliiviöljysaippua

Vierailija
180/310 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla siis on lavuaarin päällä saippuapullo vain näytillä ja sitä ei kuulu käyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi