Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

******3-kuumeilevat viikonloppuun*******

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tosi kauas tiputtu! Onpa hiljainen perjantai!

Vierailija
2/24 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä lähdössä ystäväni luokse saunailtaan, mies saa jäädä kotiin lasten kanssa :)

Ansku taisi kysyä, että mitä ehkäisyä olen käyttänyt. En mitään, kuopuksen syntymän jälkeen. Hän syntyi joulukuussa 2004 ja menkat olivat pitkään poissa, kunnes alkoivat taas viime elokuussa. Saattaa olla, että hormonitoiminta ei ole täysin vielä palautunut synnytyksen ja imetyksen jäljiltä.

Tänään testailin taas Aconilla negaa. Nyt en kyllä aio testailla ainakaan viikkoon! Touhu meni jo vähän naurettavaksi. Toivottavasti täti tulisi nyt viikonloppuna, että saisin alkaa taas uuden yrityskierron.

Mutta nyt saunailtaan! Voin juoda viiniäkin hyvällä omallatunnolla noin monen nega-testin jälkeen ;)

Flina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin aamuisen kirjoitukseni myös tänne uuteen loppuviikon pinoon (kun ei tullut silloin aloitettua uutta).

Ansku78: Mukavaa, että jaksat heti taas yrittää.

MP73: Onnea oviksen etsintään.

Bastilli: Tervetuloa takaisin kun taas innostusta riittää.

Pandariini: Onnea piinailuun, onkin taas jännät ajat. Meillä on kaksi poikaa ja tottakai kumpi vauva vaan on tervetullut. Enkä mä missään nimessä koe olevani vähämpää äiti vain siksi, että molemmat lapset on samaa sukupuolta. Meillä päin on jopa niin, että aika monessa perheessä on kaksi tyttöä tai kaksi poikaa. Onkin naurettu, että kun on pienet ikäerot ei ole osattu muuttaa muottia. Mutta, kyllä mulla elää salainen toive pienestä tytöstä. Olisihan se kiva saada tutustua tyttöjenkin maailmaan. Meidän poikia kun tuntuuaivan luonnostaan kiinnostavan kaikki koneet ja autot. Ja kynttilöitäkin saisi polttaa vain siksi, että niitä on kiva puhaltaa... Pojalle olisi tietenkin kaikki vaatteet ja tarvikkeet valmiina. Tärkeintä on siis VAUVA.

Tutti: Ikävä, että täti tuli. Onnea uuteen kiertoon.

Tsirppana: Toivottavasti se on täti. Ja outo juttu se syyhy.

Lumituuli: Voisihan se vaikka onnistu. Tsemppiä.

Liipe. Onnea testaukseen. Uskotaan, että tulee vahva viiva.

Flina: Toivotaan, että on vaan piiitkä kierto ja plussa vielä ilmestyy. Mukava, että testit löysivät oikeaan osoitteeseen.

ON: Uutta kiertoa tässä kovasti odottelen. Millään ei jaksaisi.

Vierailija
4/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en hetkeen ole kirjotellut kun harmitti ainaiset negat.

Viikko sit ke testasin mut negan näytti. Aika kuitenkin kului eikä tätiä näkynyt, jo viikon yli. Eillen testasin varauksella ja arvatkaa mitä se oli sittenkin PLUSSAA!!!!

Viiva ei ollut ihan selvä, oli joku kaupan testin kun apteekkiin en keriinnyt. Testi olisi pitänyt tehdä aamulla ja tein sen päivällä ennen töihin menoa. Mutta selvästi kaksi viivaa, toivottavasti voin luottaa siihen. juuri olisi tullut puolivuotta yritystä. nyt la olisi 7.7.07 Kiva päivän määrä.

Nyt on ihan sekava olo. Jotenkin epävarma ja kuitenkin tekisi mieli hihkua oikein kunnolla. Kenellekkään ei voi sanoa mut onneksi voin jakaa iloni teidän kaikkien kanssa. Kiitos teille.

Oikein paljon onnea kaikille plussanneille. ja paljon voimia teille joidenka luona täti kävi vierailulla.

Vierailija
5/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea plussasta kovasti. ´tiedän tuon tunteen kun ei oikein tiedä pitäisikö hihkua vai mitä

on

mä tein tänään nyt sitten taas testin. nyt se viiva tuli tosi pian ja on ihan selkee. ei epäilystäkään. eli nyt sitä ollaan raskaana sitten. neuvolankin varasin jo samalla kun soittelin muutenkin neuvolaan. se oisi sitten joulukuun alussa. tasan kuukauden päästä.

että silleen... ootellaan että kohtahan se huono olo alkaa. huimaus on jo alkanut. mut ei onneksi paha.

liipe ja rv 4+

Vierailija
6/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta! Hyvää kannatti kuitenkin odottaa ;) Ja paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan!

Liipe: Ihanaa, että sunkin viivat vahvistuu! Paljon tarrasukkia myös sinne!

Kivaa kun saadaan tonne Kotiloihin kohta enempikin porukkaa! :)

ON: Eipä erikoisempia. Välillä öklö olo, muttei onneks oo päätä särkeny enää! Ehkä tää sit on poika, kun ei noista tytöistä mitään pahoinvointeja ollu ;)

PP 7+6

Vierailija
7/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällpä onkin rauhallista. Toisaalta uutiset ovat sitäkin parempia.

Onnea 72oinas ja Liipe, ihanaa että viiva vahvistui. Hauskaa matkaa Kotiloihin.

Vierailija
8/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan.

Ja onnea plussanneille. =)

Aika hiljaista tosiaan on nyt ollut. Liekkö kaikki reissussa tänä viikonloppuna.

Täällä on yksi reipas ja hyvin levännyt mamma.

Mies nousi lasten kanssa ja nukuin klo 10 saakka. En edes muista koska nukkunut näin pitkään ja hyvin koko yön.

Kyllä ne sitten taitaa ne menkat olla. Vuoto sen kun jatkuu, vaikka ei olekkaan ihan yhtä runsasta kuin sillon joskus ennen lapsia.

Ehkäpä ne ensi kiertoon mennessä taas normaalisoituu. Vaikka ei olis niin väliksi vaikka eivät enään ensi kuussa tulisi.=)

Kyllä totisesti toivon ettei tätä kuumeilua kestä useita kuukausia koska muuten me hukutaan vauvan vaatteisiin.

Olen suurimman osan myynyt edellisten vauvan vaatteista. Vain muutamia säästänyt. Ja nyt joka kirppis kierrokselta jää käteen joku aivan ihana ja halpa vauvan vaate. Pääosin olen ostanut täysin uudenveroisia.

Ja jos joudutaan pitkäänkin kuumeilemaan niin mulla olis vauvan vaatteita kokonaiselle vauva armeijalle.

Mulla on joku vauvan vaate pakkomielle. Niitä on niin ihana hypistellä.

No eipähän tartte jatkuvasti sitten pestä. Jokapäivälle eri vaatteet. =)

Tsirppana kp3

Vierailija
9/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siis 2 tytärtä, 2v9kk ja 8½kk. Olen kuumeillut kolmatta lasta kuopuksen syntymästä lähtien, mutta nyt kuume on ehkä hieman laantumassa.. Tosin paras ystäväni plussasi juuri tällä viikolla ja odottaa siis kolmattaan ja olen molemmilla kerroilla plussannut kun hänen synnytys on lähestymässä. Ehkä siis tyydyn silittelemään hänen masuaan, tai sitten historia toistaa itseään ja mä raskaudun taas ensi kesänä ;)

Meillä mies ei ole hirveän innoissaan kolmosesta. Häntä pelottaa eniten taloudelliset seikat ja hän on sitä mieltä että kaksi lasta riittää meille vallan mainiosti. Olenhan mäkin samaa mieltä noista asioista, mutta kuitenkin minun tekisi NIIN mieli vielä yhtä lasta..

Miten te muut olette suunnitelleet tulevaisuutta kolmen kanssa? Tarkoitan siis taloudellisella puolella.

Me kuitenkin mieluummin eläisimme kahden lapsen kanssa hyvin kuin kolmen kanssa kitkutellen. Eihän vauva tai pieni lapsi mitään suuria kustannuksia tee kun kaikki tarvikkeetkin on valmiina, autoon mahtuu kolme, sekä rakenteilla olevaan taloomme tulee 4 makuuhuonetta. Mutta sitten kun lapset kasvaa, tulee harrastuksia, opiskeluja (vuosimaksuja, matkakuluja jne) niin mitä se on sitten? Haluaisimme kuitenkin tarjota lapsillemme hyvät mahdollisuudet harrastaa ja kehittää itseään, joten tuntuisi kurjalta jos ei sitten olisikaan rahaa siihen. Tuntuu jotenkin tyhmältä miettiä näitä jo nyt, mutta kun mä tiedän, että me maksamme asuntolainaa seuraavat kolmekymmentä vuotta ja se tietty rahasumma menee joka kuukausi lainaan. Ja tämä aika kun menee tunnetusti nopeasti, niin pian on jo ne harrastuksetkin ajankohtaisia. Eihän elämää tai sen laatua voi rahassa mitata, mutta ei ikuinen kitkuttaminenkaan kivaa olisi.

Mitenhän paljon kolmas lapsi sitten tulee lisäämään kuluja? Siis kun kasvaa? Jotenkaan mä en jaksaisi uskoa, että se nyt ihan hirveästi kuluja lisäisi, mutta miestäni tämä asia enemmän mietityttää. Mitä te olette mieltä?

Tää nyt oli tällaista sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea. Mä siis lähinnä kuumeilen itsekseni, mies vain rakentaa taloa ja on tyytyväinen kahteen lapseemme.. Itse kyllä ehdotti ehkäisyn jättöä kokonaan (mulle tulee päänsärkyä sekä muita oireita pillereistä) ja sanoi, että jos se kolmas lapsi sitten päättäisi tulla, niin tervetullut olisi. Eli vahingossa saisi tulla muttei suunnitellusti? Voi noita miehiä!! ;)

Mikaela

Vierailija
10/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Jaksoin lukea loppuun. =)

Ja hoksasin että en ole miettinyt elämää noin pitkälle. =)

Tiukkaa tekee kahden pienen kanssa, mutta kolmas meille on tilauksessa. Tulee mitä tulee.

Apua minusta ei siis kyllä ole noihin asioihin pohtimaan.

Kun meillä eletään päivä kerrallaan.

Jos miettisin asioita noin pitkälle niin saisin potea ainaista stressiä ja migreeniä.

Tsirppana

Vierailija
11/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vastasit. Mä en kanssa tiedä, miks mä niin pitkälle mietin. Ehkä siksi, että mä olen tällainen luonteeltani, en siis mikään ex-tempore-ihminen vaan hyvin harkitsevainen. Ehkä liikaakin joskus.. ;)

Vierailija
12/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan voi olla myös hyvä miettiä asioita pitemmällä tähtäimellä.

Mulla se ei vaan luonnistu.

Ja tuossa kun nukutin lapsia niin mietin että herttinen sentään onkohan meillä 13 vuoden kuluttua rahaa lasten harrastuksiin.

Ja totesin että jos ei ole niin säästetään. Niin olen tottunut saamaan jotakin mistä haaveilen.

Nyt minulla on säästöpossu jonne kerään kolmatta lasta varten rahaa. Elikkä kaikkia hankintoja varten ja sairaala laskuja ja ristiäisiä varten.

Laitan sillon tällön 10e tms. Ennen kuin vauva syntyy niin rahaa on säästössä sen verran ettei hätä yllätä.

Samalla tavalla voi laittaa lapset säästämään rahaa.

Minä itse aikoinani säästin rahaa tuolla tavalla. 11vuotiaana ostin itse polkupyörän ja 15 vuotiaana kävin kielimatkalla.

Säästin koko lapsuuden ajan kaikki rahat mitä sain jouluna tai synttäreillä mummoilta ja kummeilta.

Tämän luultavasti opetan lapsillekkin.

Kaikkea ei saa tostanoinvaan. Pitää eka säästää.

Tsirppana

Vierailija
13/24 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä kuin sinä, että lapsen täytyy oppia rahankäyttöä ja se, ettei kaikkeen haluamaan kertakaikkiaan vain ole rahaa. Mä olen normaalista " työläisperheestä" ja rahaa ei ollut liiemmälti ja se kyllä jossain vaiheessa vähän häiritsi, mutta pakkohan se oli hyväksyä, että kaverit saavat mutta minä en. Olen kuitenkin kokenut, että olen saanut ihanan lapsuuden, kaikkea tarpeellista oli aina. Haluaisin siis hemmotella lapsiani, mutta kyllä järki kädessä se täytyy tehdä. Jos lapsi haluaa jotain erikoista, saa itse säästää rahaa ja sitten ostaa sen. Siinä oppii samalla sen, ettei se raha vanhemmillakaan puussa kasva vaan sen eteen tehdään töitä ja säästetään.

Ja tosiaan, kyllähän sitä välillä myös miettii, että oli meillä kaksi tai kolme lasta, niitä menoja on aina. Jos lapsia on kolme, on kolmet harrastukset, mutta ei niiden tarvitse olla mitään ylettömän kalliita, tai ainakaan emme lapsia ohjaa sinne suuntaan ;)

Kyllähän sitä aina toimeen tulee, jostain muusta on sitten tingittävä että raha riittää myös harrastuksiin ja näihin hemmotteluihin.

Tää on tätä sydämen ja järjen taistelua mulla. Sydämessäni haluan kolmannen lapsen, mutta toisaalta kupissa painaa nämä muut miettimäni asiat. Mutta tunnen kuitenkin, että se LAPSI meille se rikkaus olisi, raha-asiat kyllä selviävät kun sitä käyttää järkevästi. Ja kymmenen vuoden päästä rahatilannekin voi olla ihan minkälainen vain. Ehkä paljon parempi, ehkä paljon huonompi, mutta eihän sitä voi mitään tehdä jos liikaa ajattelee ja pelkää.

Vierailija
14/24 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan asiaa ajatella myös niin että kun on vanha niin yrittää silloin nauttia enemmän rahallisista iloista. Mutta on myös vanhana rikkaus kun on lapsia ja saa nauttia heidän lapsistaan.

Ei raha ja hienot harrastukset tee lapsista onnellisia.

Minulla oli ihan hyvä lapsuus vaikka ei rahaa koskaan ollut niin paljon että olisi voinut kaikkea haluaamaansa saada. Ja vanhemmat yrittivät todella paljon meidän eteemme ja antoivat niin paljon kuin pystyivät.

Itse haluan olla vapaa vanhempana ja hoidella lastenlapsia silloin tällön. =)

Täytän vasta ensi vuonna 24 vuotta jotenka olen nelissä kymmenissä kun meidän lapset muuttaa kotoa (suunnilleen).

Hyvällä tuurilla niillä main mummokin jo (jos alottavat lapsenteon yhtä aikaisin kuin minä).

Ja kuuskymppisenä ehkä jo isomummo.

Haluan etten ole vanhana yksinäinen höppänä jota kukaan ei käy vanhainkodissa katsomassa.

Ja lastenteolla varmistan asian. (Vaikka eihän se silti ole varmaa etten olisi vanhana yksin).

Mutta näin on mukava ajatella vanhuutta.

Vierailija
15/24 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni melkoiseksi pohtimiseksi tämä lauantai ilta. =)

Täytyy lopettaa pohdinnat etten suunnittele lasten elämää heidän puolestaan.=)

Ja takaisin todellisuuteen elämään päivä kerrallaan ja katsomaan mitä huominen tuo tullessaan.

Toivottavasti Mikaela saat selvitettyä itsellesi mikä teidän kohdalla on " oikea" lapsiluku.

Ja toki olet tervetullut liittymään tänne meidän keskusteluihin.

Tsirppana

Vierailija
16/24 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuinpa äsken kadottamaan kaiken kirjoittamani. Pahus.

Tsirppanalle terveisiä. Oletko ostanut tytölle, pojalle vai molemmille sopivia vaatteita. Mä olen ihan onnettoman huono käymään kirppiksillä. Ihmettelen aina kun ihmiset onnistuvat tekemään niin hienoja löytöjä. Onneksi ei ole tarvinnut ostaa lapsille kaikkea uutena. Meille on tullut vaatteita mitä ihmeellisemmiltä tahoilta. Oikeastaan vasta nyt kun esikoinen on 3,5v täytyy ruveta enemmän hankkimaan itse.

Mikaela77: Mä en ole kovinkaan paljon miettinyt taloudellisia seikkoja kolmosen haluamisessa. Tulevaisuuden harrastuksista ja kiinnostuksista ei vielä voi tietenkään tietää mutta uskon, että asia ratkeaa ajallaan. Jostainhan voi aina säästää. Uskon, että elämä kantta ja asioilla on taipumus järjestyä.

Olisikohan enemmän miesten omonnaisuus pohtia taloudellisia seikkoja. Munkin mies odottaa sitä, että minä menen vielä takaisi töihin ja sitten on enemmän rahaa käytössä. Itse annan tosi suuren arvon sille, että saan olla mahdollisimman kauan kotona kun lapset ovat pieniä. Voi nauttia kiireettömyydestä (uskon, että tämä on sitäkaiken hulinan keskellä) ja aikatauluttomuudesta. Olikohan tästä mitään apua. Jokainen joutuu kuitenkin miettimään asiat omalta kohdaltaan eikä yhtä tai kahta oikeaa ratkaisua ole olemassa. Voimia rakentamiseen.

Terveisiä kaikille muillekin. Malttamattomana odottelen uutisia, omia kun ei ole.

Vierailija
17/24 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela: Tsirppanan kanssa olen samaa mieltä siitä, ettei ehkä kannata asioita liian pitkälle miettiä. Mä ajattelen positiivisesti, että kaikki menee hyvin. Kaikkeen ei ole varaa, mutta kaikki tarpeellinen ja liikaakin löytyy ;) Mäkin olen vielä nuori, joten taloudellinen tilanne voi olla 10-20 vuoden päästä mitä hyvänsä, sitä on vaikea tietää :)

Tsirppana: Mäkin olen ihan hulluna kirppareihin! Aina niiltä jää vauvan vaatteita käteen, vaikkei niin tarvetta olisikaan, kun on edellisetkin tallessa ;) Noille isommille ei enää niin usein löydykään kohtuuhintaista siistiä/ uudenveroista vaatetta. Ja mä olen ostanut aika paljon sellaisia vaatteita jotka menee molemmille, vaikka osa onkin pojalle enemmän ;) Josko meille sellainen siunautuis ;) Jos ei niin voin sitten myydä ne eteenpäin. Joskus oon huuto.netissä ihastellut jotain ihanaa vaatettta ja sitten löytänytkin tosi edullisesti kirpparilta, kun netissä ois saanu maksaa itsensä kipeeksi jostain käytetystä :b Ja lastenravikekirpputorit joita järjestetään aina välillä on parhaita :)

Eipä mulla mitään erikoisempaa tällä kertaa! Lähdetään tänään miehen kanssa pitkästä aikaa kahdestaan Jumboon shoppailemaan ja jätetään tytöt mun äidille muutamaks tunniks :) Täytyy pikkuhiljaa rupee jo kattelemaan ja miettimään joululahjojakin, äkkiä se vuosi on taas mennyt ;)

PP 8+0 :)

Vierailija
18/24 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuota vauvalle olen ostanut pääosin neutraalin värisiä vaatteita, mutta joukossa oli muutamia super halpoja tyttö ja poika vaatteita.

Kuten pikkupilu sanoi, että ne voi sitten myydä eteenpäin jos tulee vaikka tyttö.

Poikaahan minä kovasti olen haaveilemassa, mutta on pikku prinsessakin tervetullut.

Minä käyn yleensä tuossa keravan kirppiksellä ja perjantai aamusin järvenpään kirppiksellä kun siellä torstai-iltasin vaihtuu pöydät.

Ja sitten joskus olen käynyt noissa lastententarvike kirppiksillä mutta ne ei oo niinkään mun juttu ku harvat älyää laittaa vaatteisiin suoran hinnan ja on tosi rasittavaa udella hintoja ja sitten kun sieltä tulee jokin huuto.net hinta niin leuka loksahtaa auki ja vaate tipahtaa käsistä.

Esikoiselle ostin aikoinaan melkeen kaikki vaatteet uutena ja kyllä melkeen tytöllekkin.

Mutta sitten jossain vaiheessa löysin itsestäni kirppis kävijän ja nyt meille ei enään uusia ostella (hyvin harvoin).

Nuorempana mua ei saanu kirppiksellä kirveelläkään ja nyt käyn päivittäin.

En tiedä miten sinne ajauduin ja huomasin, että se on kivaa.

Tsirppana yk1 kp4

Vierailija
19/24 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, muistaako mua enää kukaan, kun en pariin viikkoon ole tänne kerennyt, me kun muutettiin tossa kuun vaihteessa isompaan asuntoon...

Täällä eletään jänniä aikoja, menkat on 3-4 päivää myöhässä ja huomenna ajattelin poiketa apteekkiin... On onneks tää muuttotouhu pitäny niin kiireisenä, etten oikeen oo oireita tai muutenkaan oloo edes miettiny...

Oireita: palelu, väsymys, valkkari (yleensä ennen menkkoja alapää kuin sahara) ja sit se, ettei oo mitään tätioireita (v*tutus, alaselkäsärky, finnit)... Nopeasti noustessa vihloo oikeelta puolelta aika ikävästi

Kisuli kp 42/33-38

Vierailija
20/24 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa. Muuttotouhuissa on todellakin se hyvä puoli, ettei ehdi ajattelemaan kovinkaan paljoa muuta :). Uutisia odotellessa, onnea uuteen kotiin!