Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri kaupassa ja voi hyvä luoja!

Vierailija
19.10.2022 |

Muutamaksi päiväksi ostin ihan perus elintarvikkeita ja hinta lähes 30€!!! Miten ihmeessä tässä selviää jos ruoan hinta vielä kallistuu?

Kommentit (537)

Vierailija
181/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden kananmunan boksi oli aiemmin varmaan vuosia 0,99 euroa, sitten 1,19, 1,29 ja nyt pompsahti sitten kerralla 1,65 euroon.

Ja tuo pakkauskoko on ainakin mulle se sopivin (niitä 4 munan bokseja ei ole juuri missään joka olisi vielä parempi) eli ihan sama vaikka kolme tusinaa munia saisi kolmella eurolla lidlistä. Mä en tarvitse sellaista määrää eli ne menee pilalle. Ja se lähin lidlikin on 60 km päässä..

Vierailija
182/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden kananmunan boksi oli aiemmin varmaan vuosia 0,99 euroa, sitten 1,19, 1,29 ja nyt pompsahti sitten kerralla 1,65 euroon.

Ja tuo pakkauskoko on ainakin mulle se sopivin (niitä 4 munan bokseja ei ole juuri missään joka olisi vielä parempi) eli ihan sama vaikka kolme tusinaa munia saisi kolmella eurolla lidlistä. Mä en tarvitse sellaista määrää eli ne menee pilalle. Ja se lähin lidlikin on 60 km päässä..

Mä en kyllä nuukaile kananmunissa. Ostan lähimyynnistä luomumunia, 30 kpl maksaa 12e mutta ovat tuoreita ja periaatteessa säilyvät hyvinkin pari kk. Tosin syön ne pois aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta enää muita lihoja kuin laputettuja ja laitan osan pakkaseen. Tuoreiden kasvisten sijaan pakastettuja jne. Menen tarjousten perässä. Kahvia ostan vain jos alle 5 egee paketti.

Vierailija
184/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilan ruuat kotiin kahdelle kerran kuussa noin 200e. Lisäksi täydennyksiin menee noin 40-60e. Tähän kuuluu esim. juustoja 50e, helposti voisi vähentääkin jos rahat ei riittäisi.

Ja sitten lounaat syötte töissä ja aamupalat kahvilassa. Muuten ei ole mahdollista, että saatte 2 hengen ruoat 250 €/kk.

Tietenkin on mahdollista. Puuroa aamulla. Peruna/riisi/pastalounas ja siihen joku pieni liha. Keksi ja tee välipalaksi ja illalla papuja/vihanneksia ja joku pieni liha tai säilykekala. 250€/30 pv on 8,30€ päivässä.

Vierailija
185/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneus valloillaan kaupoissa. Hintoja hilataan jatkuvasti ylöspäin.

Etkö sinä typerys todellakaan ymmärrä, että hinnat nousevat ihan ilman ahneutta?  Etkö ääliö ymmärrä, että kuljetuskustannukset ovat nousseet, palkatkin, monet raaka-aineketjut/kuljetusketjut eivät toimi tällä hetkellä kuten aiemmin?   Kyllä tyhmänkin pitäisi tajuta, että sähkön, polttoaineen... hinta on noussut. Vai onko ylivoimaista ymmärtää, että niitä tarvitaan myös tuotteiden valmistukseen ja kuljetuksiin? Jep, tietysti niiden kallistuminen näkyy sitten tuotteen hinnassa.

Ihan peruselintarvikkeet eivät ole kummasti nousseet. Joten osta raaka-aineita ja tee itse! Ei tarvitse niin kovasti uikuttaa.   -  Mutta jostain kurkusta jne ei tarvtise tulla uikuttamaan, koska mitä pidemmälle mennään kohti talvea, sen enemmän niiden valmistaminen maksaa, koska kaikki tuotetaan kasvihuoneissa.

Onko se ihan mahdotonta olla haukkumatta niitä kirjoittajia, jotka ajattelevat eri tavoin? Katso omaa käytössäsi ja puhetta ennenkuin alat nimittelemään muita. Ja ei, vaikka olisit kuinka turhautunut se ei ole syy nimitellä muita kirjoittajia.

Ohis

Vierailija
186/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten säästää? Itse mietin kirkosta eroamista hintojen nousun vuoksi. Sekin olisi kotiin päin.

Se kortti on jo käytetty 20 vuotta sitten.

Vierailija
187/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilan ruuat kotiin kahdelle kerran kuussa noin 200e. Lisäksi täydennyksiin menee noin 40-60e. Tähän kuuluu esim. juustoja 50e, helposti voisi vähentääkin jos rahat ei riittäisi.

Ja sitten lounaat syötte töissä ja aamupalat kahvilassa. Muuten ei ole mahdollista, että saatte 2 hengen ruoat 250 €/kk.

Tietenkin on mahdollista. Puuroa aamulla. Peruna/riisi/pastalounas ja siihen joku pieni liha. Keksi ja tee välipalaksi ja illalla papuja/vihanneksia ja joku pieni liha tai säilykekala. 250€/30 pv on 8,30€ päivässä.

No jo olisi köyhää ja huonoa ravintoa; perunaa riisiä ja puuroa. Mutta tuossahan sanottiin, että juustoihin menee jo 50 €.

Vierailija
188/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todella osta kirjoitti:

kesällä kasvaneiden kurkkujen ja tomaattien hintoja en todella ymmärrä KYLLÄ SYYNÄ ON AHNEUS

Ensi kesänä kasvata itse kasvikset.

Vierailija
189/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi monipaperipakkaus lähikaupassa maksoi ennen 10e, yhtäkkiä 12e ja nyt 15e. Kaikki muutamissa päivissä.

WC-paperi on tarpeellinen, nenäliinat kohtuu siedettäviä, talouspaperi aivan turhake.

Opetelkaa elämään ja lapsiperheet yms kitisijät, siirtykää rätteihin joita pestään.

Talouspaperi ei ole turhake, ja voi siihen lärvinsäkin pyyhkiä. Paperi nenäliinat ne turhakkeita on.  Riippuen mitä pyyhitään, talouspaperin palan voi antaa kuivata, ja pyyhkiä sillä myöhemmin vielä jotain muuta. Ei sitäkään tuhlata pidä. Ja rättejä kannattaa käyttää.

Vierailija
190/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai luulet että kauppa saa tuotteet ilmaiseksi hyllyihin ja sitten nostaa hintoja pelkkää ilkeyttään.

Vierailija
191/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todella osta kirjoitti:

kesällä kasvaneiden kurkkujen ja tomaattien hintoja en todella ymmärrä KYLLÄ SYYNÄ ON AHNEUS

Tarviiko kaikkea kaikkien edes ymmärtää

Vierailija
192/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostitko edes kaupan halpismerkkisiä?

Halpismerkkisiä, toisin sanoen kaupan omia merkkejä joilla riistetään tuottajia. Toisena vaihtoehtona ns. halvat ulkomaiset tuotteet (esim. saksalainen Ehrmann), joka on tuotu Suomeen polkemaan enemmän kotimaisten tuotteiden hintaa.

Vierailija
193/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on jo yhtä kallis kuin muutkin. Se on jossakin hintavertailussakin (Hesari) todettu.

Vierailija
194/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä typerys todellakaan ymmärrä, että hinnat nousevat ihan ilman ahneutta?  Etkö ääliö ymmärrä, että kuljetuskustannukset ovat nousseet, palkatkin, monet raaka-aineketjut/kuljetusketjut eivät toimi tällä hetkellä kuten aiemmin?   Kyllä tyhmänkin pitäisi tajuta, että sähkön, polttoaineen... hinta on noussut. Vai onko ylivoimaista ymmärtää, että niitä tarvitaan myös tuotteiden valmistukseen ja kuljetuksiin? Jep, tietysti niiden kallistuminen näkyy sitten tuotteen hinnassa.

Ihan peruselintarvikkeet eivät ole kummasti nousseet. Joten osta raaka-aineita ja tee itse! Ei tarvitse niin kovasti uikuttaa.   -  Mutta jostain kurkusta jne ei tarvtise tulla uikuttamaan, koska mitä pidemmälle mennään kohti talvea, sen enemmän niiden valmistaminen maksaa, koska kaikki tuotetaan kasvihuoneissa.

Ompa tekstiä! Toivott. helpotti.

Vierailija
195/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kyllähän munat säilyy kuukausikaupalla jääkaapissa. Itse ostin äsken 10 pakettia kun oli Tokmannilla päiväysmunat 20 senttiä kenno.

Olen elämäni varrella törmännyt vaan pari kertaa pilalle menneeseen kananmunaan. Ei ne kovin helpolla huonoksi mene, ei tarvitse päiväyksiä katsella.

Vierailija
196/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä nuukaile kananmunissa. Ostan lähimyynnistä luomumunia, 30 kpl maksaa 12e mutta ovat tuoreita ja periaatteessa säilyvät hyvinkin pari kk. Tosin syön ne pois aiemmin.

Lähituottajalta suoramyyntinä 30 kpl kenno 5 euroa.

Säilyvät pari kuukautta kun ovat tuoreita.

Vierailija
197/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 rullaa vessapaperia 4,95!!!!

Ostin just 16 rullaa 5 euron hintaan. Eli halpiskaupat jee.

Vierailija
198/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaleikkeleet on ollut jo pakko jättää.  Juusto on osa tervellistä ruokavalioita joten sitä menee ehkä kilo per kk.  Muutoin paljon vihanneksia, ja leipää ja puuroa. Yhtään vadelmaa en raskinut kesällä ostaa, puolukkaa on nyt varmaan 6kk pakastimessa. Mansikkaa söin hiukan ja omenia, ida red ostelen. Banaanit on hyvä välipala.  Juon vettä lähinnä ja kahvia.

Joskus harmittaa, mutta vaikka hallitus hehkutti kuinka eläkkeet nousee ne eivät nouseet heille jotka saavat asumistukea. Asumistuki laski sen mitä eläke nousi. Tämä on se "sokea piste", jota hallitus ei halua nähdä!

Vierailija
199/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomannut olen sen, että kaupan halpismerkitkin ovat kallistuneet.

Ennen viikon ruoka-kassi maksoi 50 euroa, nyt maksaa 70 euroa.

Vierailija
200/537 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme