Kävin juuri kaupassa ja voi hyvä luoja!
Muutamaksi päiväksi ostin ihan perus elintarvikkeita ja hinta lähes 30€!!! Miten ihmeessä tässä selviää jos ruoan hinta vielä kallistuu?
Kommentit (537)
VaahtoVasara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi monipaperipakkaus lähikaupassa maksoi ennen 10e, yhtäkkiä 12e ja nyt 15e. Kaikki muutamissa päivissä.
WC-paperi on tarpeellinen, nenäliinat kohtuu siedettäviä, talouspaperi aivan turhake.
Opetelkaa elämään ja lapsiperheet yms kitisijät, siirtykää rätteihin joita pestään.
. . . YÖSÄHKÖLLÄ.
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta enää muita lihoja kuin laputettuja ja laitan osan pakkaseen. Tuoreiden kasvisten sijaan pakastettuja jne. Menen tarjousten perässä. Kahvia ostan vain jos alle 5 egee paketti.
Mulla ei kohta ole varaa edes liputettuihin lahoihin!
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksoi 8€ nyt 64€.
Kohta se maksaa 4096 €. 🥱
Mua järkytti 700g jauheliha 9€!!!
Se on kauppias joka vetää välistä. Tuottaja saa vain hilut. Näin sanoo Tokmannin perustaja. Sähkön hinnan nousukin on sähköyhtiöitten ahneutta eikä johdu mistään Ukrainan sodasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista.
Minkä sille voi jos on minirahainen. Pitäisikö kuolla pois siksi että sattuu olemaan joku sellainen? Sekö oikeuttaa suuret hinnat, että muilla on rahaa.
Niin se taitaa oikeuttaa. Markkinataloudessa toimii hintajousto, joka määrittää miten hinnan nousu vaikuttaa tuotteen kysyntään. Hintoja voi nostaa niin kauan kunnes se alkaa merkittävästi vaikuttaa tuotteen menekkiin.
Kävin kaupassa ja unohdin itsekin voin.
Vierailija kirjoitti:
Se on kauppias joka vetää välistä. Tuottaja saa vain hilut. Näin sanoo Tokmannin perustaja. Sähkön hinnan nousukin on sähköyhtiöitten ahneutta eikä johdu mistään Ukrainan sodasta.
Se on ihan sama mitä tuo ukko sönköttää. Jos tekee oikeasti hintavertailuja, huomaa että Tokmannilla on oikeastaan enää vain harva tuote halvempi. Se ei ole halpaliike enää kuin mielikuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Ostitko edes kaupan halpismerkkisiä?
Ne on nousseet prosentuaalisesti eniten.
-eri
5 kg perunapussi cittarissa 0.99. On se kallista
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan googlettaa että mikä on monipaperipakkaus. En ole kuullutkaan
No löysitkö vastauksen? Minäkin googlasin ja hakutuloksena kaksi linkkiä tähän keskusteluun, ei muuta. :D
Ei sellaisia taida siis olla olemassakaan. Jonkun itse keksimä nimi jollekin paperille tai papereille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneus valloillaan kaupoissa. Hintoja hilataan jatkuvasti ylöspäin.
Koska kauppojen sähköt, kuljetukset tai huollot sekä korjaukset ei ole yhtään kallistuneet itse myytävistä tuotteista puhumattakaan?
Olen tästä ennenkin kirjoittanut; S- ja K-kaupat ovat nostaneet hintojaan todella rajusti ja pieni osa siitä menee mainitsemiesi asioiden kallistumisen piikkiin, mutta vain pieni osa.
Ajatelkaa nyt rekkalastillinen tavaraa, 10000 artikkelia esimerkinomaisesti. Näiden kappalehintaa nostetaan
50 senttiä koska kuljetuskustannukset ovat nousseet niin paljon. Eli kauppias saa 5000 euroa enemmän;
ei ne muut kulut ole nousseet ihan noin paljoa.
Ja miten on selitettävissä koronasta lähtien kaupparyhmien ennätysvoitot? Ja Ukrainan kriisi kiihdytti vielä voittojen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kauppiaat käyttävät nyt tätä tilannetta törkeästi hyväkseen - ja myös tuotteiden valmistajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kauppiaat käyttävät nyt tätä tilannetta törkeästi hyväkseen - ja myös tuotteiden valmistajat
Joo eihän tuotantokustannukset ole nousseet senttiäkään kaiken kallistuessa...Mistä näitä ääliöitä riittää?
Meidän liikkeessä ainaki sisäänostettavien tuotteiden hinnat on noussut selvästi. Osan kotimaisista tuotteista todella paljon. Ja tosiaan, yksi suurimmista menoista on nyt sähkö, jos laskut nousee tuhansissa niin kyllä näkyy kauppojen hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään kurkun 2,37eur.
Miksi ostit noin kalliin?
Kannattaa kaikkien jättää ne sinne kauppaan niin joko laskevat hintoja tai jakavat sitten hävikistä ilmaiseksi köyhille.
Onko muille Tamsilkin tuotteet tuttuja? Kuvittelenko vain vai onko niiden hinnat nousseet lähes kolmanneksen?
Itsellä ruokakassi maksoi ennen 38€ nyt 144€! Kuinka tässä selviää?