Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin juuri kaupassa ja voi hyvä luoja!

Vierailija
19.10.2022 |

Muutamaksi päiväksi ostin ihan perus elintarvikkeita ja hinta lähes 30€!!! Miten ihmeessä tässä selviää jos ruoan hinta vielä kallistuu?

Kommentit (537)

Vierailija
341/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnikala Lidlissä pieni purkki lähenee jo 2€ eli 15-18€/kg

Maalaissämpylät (sininen pussi)10kpl yllättävän halpa reilu 2€ sekä maksamakkara 1,05€

Ryöstökalastetun tonnikalan hinnan saisi nostaa kymmenkertaiseksi. No, loppuuhan sen syöminen kun sukupuutto on valmis.

Vierailija
342/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplasta löytyy ja kohta Jumbosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Sä oot selvinnyt halvalla tai sit mä en osaa ostaa oikeita asioita.. olen kauhistellut kanssa kulujen nousua mutta entisen 70e sijaan mulla menee kauppaan 120e keskimäärin kun ostan peruskamoja. Saatan ostaa kyl jotain pakkaseenkin ettei heti seuraavana päivänä tarvi kauppaan lähteä, mutta silti! Lähtökohtaisesti ruokakulut pyörii siinä 1000e molemmin puolin kuukaudessa.

Vierailija
344/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertasinpa juuri paikallisen lähikauppani Salen kuitteja tasan vuoden takaa tähän päivään.

Poimin vertailuun yleisiä jokapäiväisiä ostoksia, leipää, kinkkua, juustoa, maitoa jne.

Hinnat olivat nousseet 20,5 %.

Ainoa mikä ei ollut kallistunut oli Hiillosmakkara, se oli pysynyt samana.

Vierailija
345/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vaihtaneet laadukkaammat vessa- ja talouspaperit ulkomaisiin halpismerkkeihin?

En pysty. Halvimmat vessapaperit olleet käytössä jo 30 vuotta ja talouspaperit ei koskaan.

Mitä te käytätte arjessa esim. ruokaliinoina/lautasliinoina? Kankaisia? Meillä sitä virkaa hoitaa juuri talouspaperi.

Sivusta huutelen ettei meillä ikinä ole arjessa ruokaliinoja...

Ja kyllä löytyy talouspaperia tarvittaessa, mutta oikeastiko tarvitaan ruokaliinat eikö hiha riitä?

(OT) En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka eivät käytä lautasliinaa/talouspaperia kun syövät :D Ilmeisesti juuri siihen hihaan pyyhitään suupielet sitten, yök.

Tai osataan syödä ilman roiskeita.

Olen ihmetellyt veljeni perheen ruokailua, kun lapset korviaan myöten ruokaa ja isoja ovat jo.

Meillä on lapset syöneet aina ettei ruokaa ole pitkin naamaa.

Kyllä näitä sottanaamoja löytyy saman perheen sisältäkin. Toinen lapsi syö siististi ja toinen sotkee. Myös margariinipaketti on toisen jäljiltä aina sotkuinen, mutta toisen jäljiltä ei. Toisella nyt sattuu olemaan heikompi motoriikka kuin toisella.

Vierailija
346/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin pitkästä aikaa yksi päivä herkkuja, suklaalevy, patukka Ja cokis maksoivat yli 8e. No eipähän tarvi ostaa taas hetkeen.

Mä harkitsin tänään suklaalevyä piiiiiitkästä aikaa, mutta 3, 65 euroa näytti maksavan joten se siitä sitten.

Viimeksi kun ostin niin se maksoi alle kaksi euroa, olisiko ollut 1,79 euroa. No ilmankin pärjään kyllä.

No eihän toi ole mitään, kun ostat baarissa lonkeron se on yli 8 euroa.

Vierailija
347/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinsayn farkkujen hinta noussut vuodessa asteittain 6,99€:sta 14,99-16,99€:oon. Uutta hintalapputarraa vain vanhojen päälle, näppärää

Missä on Sinsayn myymälä?

Marginaaliväeston lähistöllä. Halpoja pikamuotiriepuja, mallisto vaihtuu kahden viikon välein. Myymättömät palautetaan Puolaan, sieltä sitten, niin, mihin? Poltetaan.

Vierailija
348/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina olen tarjousten perusteella valinnut missä käyn kaupassa. Eilen ostin nauta-sikajauhelihaa 400g, viisi pakettia 10€. Kolme pakkaseen (missä oli ennestään kaksi pakettia) ja kaksi jääkaappiin. Perunaa toisesta kaupasta viime viikolla 2€ 5kg. Kyllä sitä halpaa ruokaa löytää jos viitsii vaivautua.

Lähikaupasta ostan lähinnä jotain täydentävää mikä on unohtunut marketista ostaa.

oon huomannut että nautasika haisee sulatettuna ja paistettuna hirveälle..

Se on se nauta joka siinä tuoksahtaa navetalle, sianliha ei tuoksu miltään huomaa siitä jos ostaa pelkkää naudan jauhelihaa on haju melkoinen.

Niin muuten haisi mullakin, kun ostin pari pakettia nauta-sikaa. Mieskin ihmetteli, että mikä täällä haisee, kun paistoin sitä pannulla.

Kyseinen haju taitaa kyllä tulla siitä siasta, koska yleensä ostetaan aina pelkkää naudanjauhelihaa, se ei tuoksu ikinä millekään.

Kyllä, possusta tulee yököttävä haju. Paistan aina pakastettavan jauhelihan ennen pakastamista ettei tarvitse "keittämällä" valmistaa kun on sulattanut sen.

Pese haju pois.

Vierailija
349/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki hinnat on noussut? Ymmärrän että sota vaikutti ehkä joihinkin tuotteisiin mutta miksi kaikkien tuotteiden hintoja hilataan ylöspäin? Voiko joku avata tätä kun ihmetyttää.

Jotta SS-ryhmä ja KKK-ryhmä voivat takoa hillittömät voitot meidän selkänahoista.

Vierailija
350/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pökö kirjoitti:

Peruna ei ole mikään välttämätön osa ihmisen ravintoa, niin kuin tunnut ajattelevan. Jos ei ole tuoreita perunoita saatavilla, niin en yksinkertaisesti syö perunaa. Mikään pakko ei ole jotain perunajauhoja vetää.

Heh heh.....

Ei ole pakko, muuta kuin kuolla. Suomi taitaa olla omavarainen perunoiden suhteen, joten jos niitä ei ole saatavilla, niin ei sitten juuri muutakaan:(

Minulla on aika iso kotivara hankittuna ja se toimii myös inflaatiovarastona ja kauppana kotona.

Eli jos jääkaapista ketsuppi loppuu, niin sitä ei lähdetä kaupasta hakemaan, vaan lainataan kotivarasta.

Samoin osa kotivarastani on kokenut 67% hinnannousun.

Mutta aiheeseen, perunahiutaleet maksavat 2,99 per kg ja vastaa 10kg  tuoreita perunoita eli kilo perunamuusia tulee 29,9 c maksamaan ja säästyy kalliilta sähkönkulutukselta.

Missä ja mitkä perunahiutaleet maksaa 2,99 kg ? Todella halpaa , melkein ilmaisia .

Voisiko joku kertoa? Minuakin kiinostaa. Ostaisin heti. Se on helppo tuunata tosi hyväksi.

Onko täällä joku joka kertoisi kuinka säilyttää tuon 10kilon erän? Ajattelin ostaa. Meitä on vain kaksi ja kestää jonkin aikaa vissiin kun ei joka päivä syödä. Onko tuo yhdessä pussissa, jonka voi laittaa kannelliseen ämpäriin, vai miten se olisi viisainta säilyttää?

Vai kannattaako antaa osa sukulaiselle tai ystävälle, ettei menisi haaskuuseen. Kysyin jo chatissä sitä, mutta aspa ei osannut vastata. Lupasi ottaa selvää ja laittaa sähköpostia. Olen kuitenkin tekemässä tilauksen jo tänään, mikäli tuo säilytysongelma ratkeaa.

Kiitos etukäteen

Vierailija
351/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten itseäni ärsyttää tässä se, että ei kyse ole todellakaan siitä, että hinnat oikeasti nousisi, vaan törkeät kauppiaat tekee nyt näiden muutosten varjolla ennätystulosta. Toivon, että karma puree ja kovaa. Itse olen siirtynyt syömään vain halpoja vihanneksia esim. porkkanaa ja perunaa. Niiden kanssa kastike, johon ei tarvitse paljon lihaa. Kanamuna korvaa osan proteiinista. Ennen ostettiin monta paprikaa, avocadoja, mansikoita jne. Nyt ostan kaupan omaa merkkiä ja laimennan sitäkin vedellä. Ketuttaa. 

Vierailija
352/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin juuri Jenkeistä,jossa ruoan hinta noin tuplat Suomen hintoihin. Toki paremmat palkatkin joillakin, mutta paljon myös köyhiä, mitenhän elävät. Kananmunat maksoi 7-8dollaria, tuorejuusto 6dollaria, maitopurkki ( vajaa pari litraa) 5-7dollaria, mehu 3-6dollaria, pikkuhousunsuojat (halpismerkki) 5dollaria, paahtoleipä 3dollaria, pikakahvi 7dollaria ( pienin purkki).

Pikaruoka on siellä halpaa minkä näkee jo niiden ulkomuodosta. Et ole tainnut ostaa mehuja Suomessa viime aikoina? Nuo hinnat voit muuttaa euroiksi. Mehukatin tiivistemehutkin ovat nousseet muutamassa vuodessa alle kahdesta neljään euroon ja halpamerkeille käynyt samoin.

Meidän ostama luomuappelsiinimehu maksaa n. 7 dollaria hieman vajaa kaksi litraa. Halvempaakin mehua on tietenkin, mutta me ostamme tätä luomua. Pikaruoka, mitä meillä syödään noin kerran kuukaudessa, on In-n-Out hampurilaisketjun hampurilaiset ja ranskalaiset. Juustohampurilainen maksaa hieman alle 3 dollaria ja ranskalaiset hieman alle 2 dollaria. Parhaat ja edullisimmat hampurilaiset ehdottomasti.

Vierailija
353/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin kävin joka päivä ulkona lounaalla töissä. Nyt lounaan hinta on 16e ja kaupassa kaikki kallistunut useita kymmeniä ellei satoja prosentteja, joten ratkaisuni tähän on, että syön nykyään kaurapuuroa lounaalla. Olen nyt kuukauden syönyt kaurapuuroa ja tämä on ihan ok. Ketuttaa olla korkeasti koulutettu asiantuntija/johtotehtävissä ja tähän on tultu, jottei lasten tarvitse syödä halvinta ja kurjinta moskaa. 

Vierailija
354/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pökö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilan ruuat kotiin kahdelle kerran kuussa noin 200e. Lisäksi täydennyksiin menee noin 40-60e. Tähän kuuluu esim. juustoja 50e, helposti voisi vähentääkin jos rahat ei riittäisi.

Ja sitten lounaat syötte töissä ja aamupalat kahvilassa. Muuten ei ole mahdollista, että saatte 2 hengen ruoat 250 €/kk.

Empä tiedä onko täysin mahdotonta . Meillä menee 300e kuussa . Tosin asumme maalla ja kala tulee järvestä ja metsämarjat kuuluvat päivittäiseen ruokavalioon . Vastaavasti polttoainekulut ovat korkeammat kuin taajamassa asuvilla .

Sama meillä, aika tarkkaan menee ruokaan 5€/vrk/aikuinen.  Emme syö kodin ulkopuolella kuin omia eväitä. Minulla on maitoproteiini yliherkkyys ja gluteiiniton ruokavalio. Aika mahdotonta syödä `valmiista pöydästä`  . Ruuaksi en laske energia tai alkoholijuomia yms.

No onko ne energiajuomat jostain eri rahapotista? Paljonko niihin menee? Voihan tietty sitten jättää laskuista pois vaikka kahvit, tuoremehua, maidot, piimät ja jogurtit. Itse lasken mukaan ihan kaikki ostokset mitä kaupasta tulee ostettua ja kauppalaskussa on, myös kelmut ja paperit.

Vierailija
355/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luottokortissani kauppaan kulunut summa kuukausittain. Alkuvuodesta lähtien mennyt noin 500€ kuukaudessa minulta. Ehkä noin 10% nousu on nähtävissä, mutta ei sen merkittävämpää nousua ainakaan minulla.

Vierailija
356/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vihersiirtymän mallimaa omasta halustaan. Muualla Euroopassa sähkö ja ruoka maksaa saman mitä ennenkin.

Höpö höpö. Missä perssuolinkainen, siellä valhe ja vilppi.

Vierailija
357/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on monipaperipakkaus?

riisi?

Vierailija
358/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vaihtaneet laadukkaammat vessa- ja talouspaperit ulkomaisiin halpismerkkeihin?

En pysty. Halvimmat vessapaperit olleet käytössä jo 30 vuotta ja talouspaperit ei koskaan.

Mitä te käytätte arjessa esim. ruokaliinoina/lautasliinoina? Kankaisia? Meillä sitä virkaa hoitaa juuri talouspaperi.

Sivusta huutelen ettei meillä ikinä ole arjessa ruokaliinoja...

Ja kyllä löytyy talouspaperia tarvittaessa, mutta oikeastiko tarvitaan ruokaliinat eikö hiha riitä?

(OT) En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka eivät käytä lautasliinaa/talouspaperia kun syövät :D Ilmeisesti juuri siihen hihaan pyyhitään suupielet sitten, yök.

Tai osataan syödä ilman roiskeita.

Olen ihmetellyt veljeni perheen ruokailua, kun lapset korviaan myöten ruokaa ja isoja ovat jo.

Meillä on lapset syöneet aina ettei ruokaa ole pitkin naamaa.

Kyllä näitä sottanaamoja löytyy saman perheen sisältäkin. Toinen lapsi syö siististi ja toinen sotkee. Myös margariinipaketti on toisen jäljiltä aina sotkuinen, mutta toisen jäljiltä ei. Toisella nyt sattuu olemaan heikompi motoriikka kuin toisella.

Ei se, että käytetään lautasliinaa, välttämättä tarkoita, että syödessä sotketaan naama ja kädet. Eikö se liina vaan kuulu ruokailuun? Itse olen kyllä siihen tottunut ja kyllä sen paperin aina kattaa pöytään samassa kuin lautasetkin. Sen voi laittaa syliin ruokailun ajaksi vaikka ei ruokaa syliin tiputtelisikaan.

Suu on ihan hyvä myös pyyhkiä siihen ennen kuin juo välillä lasista ruokajuomaa, ettei lasi ole reunoiltaan likainen. Suu tietysti syödään tyhjäksi ennen kuin juodaan. Eikä veistä laiteta koskaan suuhun. Ihan lapsena kotona ruokapöydässä opittua.

Vierailija
359/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tapaan käydä päivittäin kaupassa. Taloudessa kaksi aikuista. Yhden päivän ostokset lähes aina vähän yli 30 e.

Juu, näin kävi itsellenikin kun kävin päivittäin kaupassa. Tämän selitti heräteostokset ja suunnittelemattomuus.

Nyt käyn kerran viikossa kaupassa, rahaa menee n. 70e/vk. Kahden hengen perhe.

Vierailija
360/537 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on luottokortissani kauppaan kulunut summa kuukausittain. Alkuvuodesta lähtien mennyt noin 500€ kuukaudessa minulta. Ehkä noin 10% nousu on nähtävissä, mutta ei sen merkittävämpää nousua ainakaan minulla.

Ei minullakaan mene enempää kuin ennenkään. Hyviä tarjouksia on, pitää vähän katsoa sen mukaan ruokalistaa.