Kävin juuri kaupassa ja voi hyvä luoja!
Muutamaksi päiväksi ostin ihan perus elintarvikkeita ja hinta lähes 30€!!! Miten ihmeessä tässä selviää jos ruoan hinta vielä kallistuu?
Kommentit (537)
Autoon polttoaine ja viina ovat köyhällekin aina halpoja
Ei kannata lihoa ja syödä 2-3 hengen edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina olen tarjousten perusteella valinnut missä käyn kaupassa. Eilen ostin nauta-sikajauhelihaa 400g, viisi pakettia 10€. Kolme pakkaseen (missä oli ennestään kaksi pakettia) ja kaksi jääkaappiin. Perunaa toisesta kaupasta viime viikolla 2€ 5kg. Kyllä sitä halpaa ruokaa löytää jos viitsii vaivautua.
Lähikaupasta ostan lähinnä jotain täydentävää mikä on unohtunut marketista ostaa.
oon huomannut että nautasika haisee sulatettuna ja paistettuna hirveälle..
Se on se nauta joka siinä tuoksahtaa navetalle, sianliha ei tuoksu miltään huomaa siitä jos ostaa pelkkää naudan jauhelihaa on haju melkoinen.
Niin muuten haisi mullakin, kun ostin pari pakettia nauta-sikaa. Mieskin ihmetteli, että mikä täällä haisee, kun paistoin sitä pannulla.
Kyseinen haju taitaa kyllä tulla siitä siasta, koska yleensä ostetaan aina pelkkää naudanjauhelihaa, se ei tuoksu ikinä millekään.
Kyllä, possusta tulee yököttävä haju. Paistan aina pakastettavan jauhelihan ennen pakastamista ettei tarvitse "keittämällä" valmistaa kun on sulattanut sen.
Ilmeisesti ostit valmiita ruokia. Eikö nykyajan(uusavuttomat/laiskat) ihmiset osaa enää ite keittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina olen tarjousten perusteella valinnut missä käyn kaupassa. Eilen ostin nauta-sikajauhelihaa 400g, viisi pakettia 10€. Kolme pakkaseen (missä oli ennestään kaksi pakettia) ja kaksi jääkaappiin. Perunaa toisesta kaupasta viime viikolla 2€ 5kg. Kyllä sitä halpaa ruokaa löytää jos viitsii vaivautua.
Lähikaupasta ostan lähinnä jotain täydentävää mikä on unohtunut marketista ostaa.
oon huomannut että nautasika haisee sulatettuna ja paistettuna hirveälle..
Se on se nauta joka siinä tuoksahtaa navetalle, sianliha ei tuoksu miltään huomaa siitä jos ostaa pelkkää naudan jauhelihaa on haju melkoinen.
Niin muuten haisi mullakin, kun ostin pari pakettia nauta-sikaa. Mieskin ihmetteli, että mikä täällä haisee, kun paistoin sitä pannulla.
Kyseinen haju taitaa kyllä tulla siitä siasta, koska yleensä ostetaan aina pelkkää naudanjauhelihaa, se ei tuoksu ikinä millekään.
Kyllä, possusta tulee yököttävä haju. Paistan aina pakastettavan jauhelihan ennen pakastamista ettei tarvitse "keittämällä" valmistaa kun on sulattanut sen.
Hyvin tuo sulaa jäisenä pannulla. Pakastan ohuena levynä.
Vierailija kirjoitti:
Pökö kirjoitti:
Perunahiutaleet maksavat 29,90 10 kg pussi ja vastaa noin 100kg tuoreita perunoita. Lisäksi säästyy energiaa kun noista tekee muusin ,ihan vain vedenkeittimellä kuumentaa veden ja sekoittaa hiutaleet sekaan. Kotivaraksi hiutaleita hankittiin , mutta ovat käteviä muuhunkin. Leivontaan, ja haukipihvien sekaan mm.
Meillä `säästeliäs elämäntapa` on harrastus ja syömme laadukasta ja terveellistä kotiruokaa.
Emme koe, että elämässämme mikään olisi paremmin jos käyttäisimme enemmän rahaa.
Tänäänkin leivon itse 12 kpl sämpylöitä ja käyn fillarilla keskustassa.
Jep, olemme työssäkäyvä pariskunta ja maksamme lasten koulutusta.
Hyi helvetti. Mieluummin näen nälkää kuin syön jotain jauhomuusia. Laihtuupahan ainakin, kun syö edelleen kunnon ruokaa mutta vain vähän, sen verran kuin on varaa.
Ehkä se sitten sinullekin kelpaa, kun muuta ei ole enää jäljellä. Vain vettä ja perunamuusijauhetta tai hiutaleita. Itse ostan kotivaraksi perunahiutaleita, koska niistä voi kätevästi tehdä perunarieskoja, kun muuta leipää ei ole saatavilla. Voi vaikka nuotiolla paistaa. Hädän hetkellä voi olla arvokaskin tuote. Saa siinä hyihytellä nälissään, kun toiset syö perunarieskaa ja muusia.
VaahtoVasara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi monipaperipakkaus lähikaupassa maksoi ennen 10e, yhtäkkiä 12e ja nyt 15e. Kaikki muutamissa päivissä.
WC-paperi on tarpeellinen, nenäliinat kohtuu siedettäviä, talouspaperi aivan turhake.
Opetelkaa elämään ja lapsiperheet yms kitisijät, siirtykää rätteihin joita pestään.
Tarkoittikohan monipaperipakkaus sätkäpaperia?
Kannattaa ostaa kotiviini tarvikkeet nimittäin kun juo ei ole nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pökö kirjoitti:
Perunahiutaleet maksavat 29,90 10 kg pussi ja vastaa noin 100kg tuoreita perunoita. Lisäksi säästyy energiaa kun noista tekee muusin ,ihan vain vedenkeittimellä kuumentaa veden ja sekoittaa hiutaleet sekaan. Kotivaraksi hiutaleita hankittiin , mutta ovat käteviä muuhunkin. Leivontaan, ja haukipihvien sekaan mm.
Meillä `säästeliäs elämäntapa` on harrastus ja syömme laadukasta ja terveellistä kotiruokaa.
Emme koe, että elämässämme mikään olisi paremmin jos käyttäisimme enemmän rahaa.
Tänäänkin leivon itse 12 kpl sämpylöitä ja käyn fillarilla keskustassa.
Jep, olemme työssäkäyvä pariskunta ja maksamme lasten koulutusta.
Hyi helvetti. Mieluummin näen nälkää kuin syön jotain jauhomuusia. Laihtuupahan ainakin, kun syö edelleen kunnon ruokaa mutta vain vähän, sen verran kuin on varaa.
Ehkä se sitten sinullekin kelpaa, kun muuta ei ole enää jäljellä. Vain vettä ja perunamuusijauhetta tai hiutaleita. Itse ostan kotivaraksi perunahiutaleita, koska niistä voi kätevästi tehdä perunarieskoja, kun muuta leipää ei ole saatavilla. Voi vaikka nuotiolla paistaa. Hädän hetkellä voi olla arvokaskin tuote. Saa siinä hyihytellä nälissään, kun toiset syö perunarieskaa ja muusia.
Ne on herkkua kun ruoka loppuu.
Eikö 30e normikauppareissulla ole ihan perus?
Tulevaisuuden köyhät syö herneitä soijaa ja papuja ja sirkkoja sekä prosessoituja lihankorvikkeita jotka on pumpattu täyteen koostumuksenparantajia. Maito on korvattu kaurajuomalla ynnä muilla litkuilla johon on keinotekoisesti pumpattu vitamiinit.
Lihan- ja maidontuottajat on sen kalliuden takia lopettaneet suuri osa koska sitä ei enää pidetä kannattavana ja lihatuotteet ja maito on lähinnä rikkaampien ruokaa. Niiden verot pumpataan ylös. Rikkaammat ei joudu kärsimään vihreän siirtymän aiheuttamista hinnannousuista ja oikeasti karsimaan kulutustaan. Köyhillä ei ole enää samanlaista mahdollisuutta vaikuttaa ruokavalioonsa.
Koska edelleen ruokajätit jyrää epäterveellinen ravintoköyhä prosessoitu ruoka on edelleen suht edullista eikä sen verotukseen kosketa. Ihmiset sairastuttaa itseään tällä, kasviöljyillä ja prosessoidulla moskalla.
Lääkeyhtiöt tekee yhä isompia voittoja.
Sinsayn farkkujen hinta noussut vuodessa asteittain 6,99€:sta 14,99-16,99€:oon. Uutta hintalapputarraa vain vanhojen päälle, näppärää
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin juuri kaupassa, ostin juuri harjan.
Miksi ostit juuri harjan? Minkä harjan muuten ostit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin tänään kaupassa ja tuli kallistuneiden hintojen vuoksi niin huono ja toivoton olo että en raaskinut ostaa kuin muutaman karjalan piirakan ja maitopurkin. Masennuin kaupassa ja äsken sitten uutisissa kerrottiin että vastaanotto toiminnassa valitetaan että ruoka on huonoa. Taustoitus kuvassa oli käsi joka laittoi lautasen täydeltä ruokaa, riisiä, salaattia, ja lihapullia.
Olisit sinäkin ostanut sitä riisiä etkä tolkuttoman kalliita karjalanpiirakoita. Olisit saanut kymmeniin aterioihin ainekset sillä hinnalla minkä nyt syöt suunnilleen yhdellä nielaisulla. Seuraavalla kauppareissulla olisit taas jättänyt ne kalliit karjalanpiirakat sinne kauppaan ja olisit voinut ostaa jauhelihaa ja näin sullakin olisi riisiä ja lihapullia.
Riippuu kenen karjalanpiirakoita ostaa. Itse ostan vain erästä merkkiä jonka nimeä en muista. Ennen maksoi 1,55€ 9kpl, viimeksi oli noussut 1,69 euroon se yhdeksän kappaleen paketti. Joskus olen löytänyt sitä myös -60% ilta-alesta. Ei ole kallis. Vähän rasvaa päälle ja kuumennus mikrossa, niin on ihan ok makuinen vielä. Laadukkaat toripiirakat ovat sitten täysin eri asia.
Kannattaa tehdä karjalanpiirakat itse.
Lokakuun alussa uutisoitiin miten S- ja K-ryhmät tekee loistavaa tulosta, liemessä on tuottajat ja kuluttajat. Kyllä pisti kiukuksi, maksaisivat edes tuottajille tarpeeksi että sitä ruokaa saadaan jatkossakin mutta ei, ahneuksissaan tehdään nyt voittoa vaan itselle. Eli tarkoittaa sitä että ruoan hintoja on nostettu reippaasti yli nousseiden kustannusten. Vaikka sähkön ja bensan hinnan nousulla ollut vaikutusta, niin hintoja nostettu vielä enemmän kuin tarpeen. Ja bensan hinta nyt sitä paitsi ok, että siihen ei voi vedota. Mitenköhän käy kun ihmiset alkaa ostelee vähemmän ja Lidlistä. Alkaa kauppiaiden valitus kun talous tiukalla, vaikka oma vika kun hintoja nostivat.
Vierailija kirjoitti:
Sinsayn farkkujen hinta noussut vuodessa asteittain 6,99€:sta 14,99-16,99€:oon. Uutta hintalapputarraa vain vanhojen päälle, näppärää
Missä on Sinsayn myymälä?
Vierailija kirjoitti:
Eniten pelottaa, kun kissan-koiranruokien hinnat nousevat. Ei ole niiden syy, että Putin sekosi ja laittoi sodan tulille 😿🥣🐕
Mutta on minun syy, että Putin sekosi ja laittoi sodan tulille?
Vierailija kirjoitti:
Tulin juuri Jenkeistä,jossa ruoan hinta noin tuplat Suomen hintoihin. Toki paremmat palkatkin joillakin, mutta paljon myös köyhiä, mitenhän elävät. Kananmunat maksoi 7-8dollaria, tuorejuusto 6dollaria, maitopurkki ( vajaa pari litraa) 5-7dollaria, mehu 3-6dollaria, pikkuhousunsuojat (halpismerkki) 5dollaria, paahtoleipä 3dollaria, pikakahvi 7dollaria ( pienin purkki).
Pikaruoka on siellä halpaa minkä näkee jo niiden ulkomuodosta. Et ole tainnut ostaa mehuja Suomessa viime aikoina? Nuo hinnat voit muuttaa euroiksi. Mehukatin tiivistemehutkin ovat nousseet muutamassa vuodessa alle kahdesta neljään euroon ja halpamerkeille käynyt samoin.
Jossain kohtaa tulee varmaan vielä sekin, että hinnat lasketaan roimasti. Esim. litra maitoa 10 senttiä, leipä 15 senttiä, kilo sokeria 5 senttiä, 400 g paketti margariinia 20 senttiä jne. Mutta sitten ei olekaan tavaraa. Kaupat tyhjinä.
Tilanne on päässyt syntymään siitä kun energian hintojen takia kaikki tuotanto jouduttiin lopettamaan ja mikään ei liiku. Sähköautoille lyödään kohta semmoset verot, että loppuu niidenkin kauppa.