Minkäikäisenä teidän lapsi oppi sanomaan äiti?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ei oppinut koskaan.
Kamalaa.
9 kk ikäisenä sanoi, että "ätä". Voisi tietysti tarkoittaa myös vaikka hätää, mutta ätänä pysyin pitkään. Sitten vuorossa oli äitä.
1v 8 kk. Varmaan tavallista myöhemmin, mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan. Toinen ei vielä sano äitiä vaikka alkaa olla sen ikäinen mitä isompi oli oppiessaan. Sanoja on nyt alkanut tulla siihen malliin, että ehkä pian.
Vierailija kirjoitti:
9 kk ikäisenä sanoi, että "ätä". Voisi tietysti tarkoittaa myös vaikka hätää, mutta ätänä pysyin pitkään. Sitten vuorossa oli äitä.
Pikkusiskoni ensimmäinen sana oli "ämmä".
Tuo on huono linja lähteä vertailemaan lastaan muihin. Kyllä sulle on jo neuvolassa se tavallinen ikä sanomisiin kerrottu.
10 kuukauden ikäisenä sanoi ekan sanansa Mummu ja sitten Emma, joka oli mummun koiran nimi. Samoihin aikoihin sanoi myös äittä, mutta ihan oikein sanoi äiti vasta n. 1 v 4 kk, jolloin muuten oppi myös r-kirjaimen.
Eka lausekin tuli jo ennen äitiä, se oli " anna mammaa " ( maitoa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oppinut koskaan.
Kamalaa.
Kaikki ei puhu suomea ja sano äiti. Suurin osa maailmassa.
Muistan sen hetken ikuisesti.
Asuimme tuolloin kaksikerroksisessa rivitalossa.
Kymmenkuinen esikoispoikani ähelteli matollaan alakerrassa. Itse olin yläkerrasta rappuja astellen tulossa alakertaan. Hän seurasi katseellaan minua, ja totesi kirkkaalla äänellä ja selvällä suomen kielellä: "Äiti"
10 kk oli "ätti" tai "äti", sitten "ääti" ja "äiti" n. 11 kk ikäisenä. Samaan aikaan tuli "mam", siis mum.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oppinut koskaan.
Kamalaa.
Kaikki ei puhu suomea ja sano äiti. Suurin osa maailmassa.
Ihan tosi?
En muista, mutta osaa nykysin puhua ja on 28 v. Eka sana oli kissa.
Ei oppinut koskaan.