Millaisista viriketuokioista vanhukset pitävät? Onko kokemusta asiasta kenelläkään?
Minun pitäisi järjestää jotain enkä tiedä mistä he pitäisivät.
Olisko jotain leivontaan liittyvää?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä ryhmä ja minkä kokoinen? Kahdenkesken on helppoa, käydä ulkoilemassa, jutella ja kuunnella, muistella mennyttä elämää. Lukea yhdessä lehtiä.
Ryhmän kanssa voisi kuunnella musiikkia, oman aikansa kappaleita. Lukea lehtiä tai kirjoja, runoja. Tuolijumppaa. Leipominen onnistuu myös jos tarvittavat ainekset saa hankittua. Esim piparit joulutortut, pullat voisi olla helppo toteuttaaMä olen nyt 61-vuotias. Mikän on mun "oma aikani"? Eli millaista musiikkia mulle pitäisi 20 vuoden päästä soittaa virikkeenä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Kysyisin sinulta että mistä musiikista tykkäät. Jos et kykenisi vastaamaan, niin soittaisin musiikkia siltä ajalta kun olet ollut nuori-siltä ajalta kun olet ollut keski-ikäinen. Toki tää ei välttämättä olisi oikeaa lempparimusiikkiasi, mutta minkäs minä sille mahtaisin jos et kykene ilmaisemaan tahtoasi mitenkään.
Sitä vähän arvelinkin, että mulle soitettaisiin jotain Hullujussia, Hurriganesia, kotimaista iskelmää (Lea Lavenia, Katri-Helenaa, Paula Koivuniemeä, Mikko Alataloa, Kake Randelinia jne), disco-musiikkia yms, jos en pystyisi enää itse ilmaisemaan, millaista musiikkia haluaisin kuunnella. Tokihan en itsekään voi vielä tietää, alanko 20 vuoden päästä hoivalaitoksessa tykkäämään tuosta kamalasta musiikista, mutta uskoisin tykkääväni silloinkin enemmän musiikista, jota kuuntelin viimeisinä vuosina ennen laitoshoitoon joutumista.
No laitapa vaikka hoitotahtoosi musiikki, jota haluat kuunnella. Mistä niiden hoitajien pitäisi se muuten tietää jos et kykene ilmaisemaan sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä ryhmä ja minkä kokoinen? Kahdenkesken on helppoa, käydä ulkoilemassa, jutella ja kuunnella, muistella mennyttä elämää. Lukea yhdessä lehtiä.
Ryhmän kanssa voisi kuunnella musiikkia, oman aikansa kappaleita. Lukea lehtiä tai kirjoja, runoja. Tuolijumppaa. Leipominen onnistuu myös jos tarvittavat ainekset saa hankittua. Esim piparit joulutortut, pullat voisi olla helppo toteuttaaMä olen nyt 61-vuotias. Mikän on mun "oma aikani"? Eli millaista musiikkia mulle pitäisi 20 vuoden päästä soittaa virikkeenä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Kysyisin sinulta että mistä musiikista tykkäät. Jos et kykenisi vastaamaan, niin soittaisin musiikkia siltä ajalta kun olet ollut nuori-siltä ajalta kun olet ollut keski-ikäinen. Toki tää ei välttämättä olisi oikeaa lempparimusiikkiasi, mutta minkäs minä sille mahtaisin jos et kykene ilmaisemaan tahtoasi mitenkään.
Sitä vähän arvelinkin, että mulle soitettaisiin jotain Hullujussia, Hurriganesia, kotimaista iskelmää (Lea Lavenia, Katri-Helenaa, Paula Koivuniemeä, Mikko Alataloa, Kake Randelinia jne), disco-musiikkia yms, jos en pystyisi enää itse ilmaisemaan, millaista musiikkia haluaisin kuunnella. Tokihan en itsekään voi vielä tietää, alanko 20 vuoden päästä hoivalaitoksessa tykkäämään tuosta kamalasta musiikista, mutta uskoisin tykkääväni silloinkin enemmän musiikista, jota kuuntelin viimeisinä vuosina ennen laitoshoitoon joutumista.
Kuulostatpa ärsyttävältä ihmiseltä. Pitäisikö muiden tietää mitä haluat kuunnella jos et ole sanonut sitä mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän he ole leiponut jo tarpeeksi. Miten olisi käsihoidot kera kynsien lakkauksen tai miehillä kynsien leikkauksen.
Komppaan tätä.
Mun muistisairas isoisä ei ollu koskaan (ainakaan hoidossa ollessaan, vaikka paikka itsessään oli ihan huippu ja siitä ei ole mitään pahaa sanottavaa) niin kiitollisen näköinen ja onnellisen oloinen, kuin sen jälkeen, kun linkkarin saksilla leikkasin hänen kyntensä kun hoitopaikasta ei kynsisaksia löytynyt.
Itse siis pyysi, kun kynsi raapi ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostatpa ärsyttävältä ihmiseltä. Pitäisikö muiden tietää mitä haluat kuunnella jos et ole sanonut sitä mitenkään?
Mä olen jo teini-ikäisille lapsilleni kertonut mitä toivon elämäni ehtoolla. Ei se niin kovin vaikeeta ole. Varsinkin ne asiat, jotka on mulle tärkeimpiä. En siis rasita liioilla yksityiskohdilla vaan tyyliin "jos ette mitään muuta, niin pitäkää huolta siitä, että kerran viikossa pestään hiukset, saan suklaata ja pitsaa sekä oluen tai lasin viiniä niin halutessani tms....
Vierailija kirjoitti:
Ryhmäseksi on ollut hyvinkin kysyttyä
Mitä se tässä tapauksessa on?
Puhutaan tuhmia, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän he ole leiponut jo tarpeeksi. Miten olisi käsihoidot kera kynsien lakkauksen tai miehillä kynsien leikkauksen.
Komppaan tätä.
Mun muistisairas isoisä ei ollu koskaan (ainakaan hoidossa ollessaan, vaikka paikka itsessään oli ihan huippu ja siitä ei ole mitään pahaa sanottavaa) niin kiitollisen näköinen ja onnellisen oloinen, kuin sen jälkeen, kun linkkarin saksilla leikkasin hänen kyntensä kun hoitopaikasta ei kynsisaksia löytynyt.
Itse siis pyysi, kun kynsi raapi ikävästi.
Taas kerran eräällä sairaakeikalla minulta lohkesi peukalon kynnestä ikävä riite, joka otti kiinni vaatteisiin yms.
Osastolta ei löytynyt kynsisaksia, joten minun oli pureskeltava rispaantunut kynsi sileäksi.
Ei kuulemma voi pitää saksia esillä.
Sain seuraavana aamuna harmia hoitiskalta, olisi kuulemma voinut tulehtua ja aiheuttaa silloisessa tilassani vaikka mitä.
Ei tulehtunut.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa Tempparientsiigausilta.
Tää ja viina tarjoilut samal.
Silloin kun on dementoitunut niin eihän sitä osaa varmaan vaatia yht mitään. Selväpäinen asuu kotona ja osaa hakea itse virikkeet ja riippuu koulutustasosta mitä haluaa.
Mun isoäiti kävi hetken jossain muistisairaiden päiväjutussa. Hanurinsoittajasta se oli pitänyt ja en tiedä, oliko yhteislaulua myös. Muuten oli ilmeisesti aika epämieluisaa ohjelmaa ja liian raskasta. Tai jokin siinä hommassa ei miellyttänyt. Ei yleensä muistanut kotona, mitä on tehty. Bingoa siellä ainakin pelattiin. Ihmettelin, kun tuli jonkun joulukoristeiden kanssa kotiin. Ei osannut kertoa, mistä ne on tulleet. Päiväunilta herättyä sitten puuskahti, että enpäs olekaan ennen eläissäni bingoa pelannut.
Eikö jossakin vanhainkodissa oltu järjestetty striptease-esitys. Olivat tykänneet kovasti.