Haluan toisen, mies ei
Meilllä on yksi 3,5v tyttö ja nyt haluasin kovasti toista lasta. Olen aina halunnut kaksilapsisen perheen.
Itse olen ollut ainoa lapsi perheessä ja tiedän miltä se tuntuu. Ja haluasin siis kovasti antaa tyttärelleni sen mitä minulle ei koskaan ole ollut, pikku siskon tai veljen.
Kuitenkaan mieheni on täysin eri mieltä asiasta, hän ei missään nimessä halua enää lapsia lisää. Minulla todettiin ensimmäisen synnytyksen jälkeen aika vakava synnytyksen jälkeinen masennus, josta mielestäni olen täysin toipunut. Ja ilmeisesti mieheni pelkää että sairastuisin uudestaan eikä siitä syystä halua enää riskeerata.
Tiedän että mieheni mielipide ei tuosta enää mihinkään muutu, ja minun on se vaan jotenkin kestettävä.
Miten tälläisestä selviää, kun joutuu heittämään tuollaisen haaveen romukoppaan? Olen jopa harkinnut avioeroakin.
Onko muilla kokemuksia, neuvoja?
Kommentit (7)
Kuten ensimmäisessä viestissä kerroin, sairastuin vakavaan synnytyksenjälkeiseen masenukseen, ja tulin vahingossa raskaaksi. Siinä tilanteessa olin itse niin " huonossa kunnossa" että en pystynyt kuuntelemaan oman sydämmeni ääntä, sen sijaan kuuntelin mieheni " järkipuhetta" . Ja voit olla varma, että tuota päätöstä olen katunut joka päivä sen jälkeen ja tulen katumaan elämäni loppuun saakka.
Nostan ja koitan vielä kerran saada asiallisia vastauksia.
en kaipaa tuomitsemista tai arvostelemista, osaan tehdä sen ihan itse.
Tai no onko. Mutta mulla on kuitenkin yksi lapsi ja haluaisin toisen. Miehelläni on kaksi lasta ekasta avioliitostaan, joten hänelle lapset jo riittävät.
Toivon, että mieheni mieli joskus vielä muuttuu ja toisaalta yritän itse keskittyä niihin hyviin puoliin, joita yhden lapsen kanssa olemisessa on. Esim. työssäkäynti on helpompaa, lapselle on enemmän aikaa ja rahaakin jne. Koetan siis tehdä itseni onnelliseksi äidiksi ja lapseni lapsuuden " ainoana" onnelliseksi, vaikkei kaikki ole niin täydellistä kuin toivoisin.
Ap:ta saattaa lohduttaa sekin tieto, että meitä on monta. Tutkimusten mukaan suurimpaan osaan suomalaisia lapsiperheitä syntyy lopulta vähemmän lapsia kuin naiset haluaisivat. Syitä on monenlaisia.
Mutta silti mielessäni haave toisesta, varsinkin kun minulla kerran olisi siihen ollut mahdollisuus, mutta en ollut tarpeeksi vahva.
meillä on yksi lapsi. mies haluaisi toista vaikka heti, minä en oikein uskalla. sairastuin myös synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja hirvittää että sama toistuisi uudelleen. myöskään synnytys ei houkuttele toistamiseen.