Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: 62 000 kotitaloutta tippunut köyhyyteen hintojen nousun takia

Vierailija
19.10.2022 |

Se on paljon. Itsellä on ruokakori kaupassa kyllä muuttunut, vaikka hyvätuloinen olenkin. Miten teillä on vaikuttanut?

Kommentit (416)

Vierailija
221/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno on kuin viidakossa. Kaikelle ei ole korvaavia tuotteita ja päivittäin ei voisi millään matkustaa kaukaisiin kohteisiin, etsimään jotain yksittäisiä tuotteita.

Vierailija
222/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Take that putin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä porukka piippaa tuotteet ja jättää maksamatta, en ole huomannut lähteekö ne kävelemään vai siirtyvätkö kassalle. Ei ole peruutusnappia jostain syystä.

Vierailija
224/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikuttanut. Ruokaan menee parikymppiä viikossa. Yksin asun ja pihi olen ollut aina.

Miten tuo on mahdollista? Miten saat 20 € viikossa riittämään? Oletko pelkällä porkkana ja vesi linjalla?

Saahan sen riittämään, jos ruoka on lähinnä kaurapuuroa tai makaronia ja jauhelihaa. Eineksistä jotain halvimpia lihapiirakoita. Myös sipsipussin saa alle parilla eurolla ja sen kalorit melkeinpä riittävät päiväksi. En itse ole tuo kirjoittaja, mutta opiskeluaikoina säästin juuri näin jotta oli rahaa mennä reissuille tai baariin. Saatoin syödä päivässä sipsipussin ja pari lihapiirakkaa, eihän se terveellistä ollut mutta tuli energiaa halvalla. Ja se kaurapuuro oli melkein jokapäiväistä ruokaa, välillä parikin kertaa päivässä. Päälle sokeria, koska en raaskinut ostaa hilloa.

Vierailija
225/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tultu siihen pisteeseen, jossa aidosti punnitsen, pitäisikö nostaa kytkintä ja muuttaa muualle. Todennäköisesti johonkin toiseen Pohjoismaahan se olisi. Meillä on miehen kanssa lapset ja talo, mutta onneksi sen saisi hyvin suurella todennäköisyydellä myytyä tällä seudulla. Työt sellaiset, että niillä työllistyisi varmaan muuallakin. On harmittanut jo aiemmin, miksen opiskeluaikana ollut rohkeampi ja silloin jo hakeutunut muualle. Sinänsä tiedostan, että onnelaa ei ole missään ja esim. koulutus maksaa muualla useimmiten paljon enemmän. Mutta silti, tähän pisteeseen on tultu. Nykyään herään joka aamu siihen, että v*tuttaa. Suomessa ei sinänsä pidättele mikään, kun sukurakkaitakaan emme ole emmekä siten kovin paljoa tekemisissä näiden kanssa, asuvatkin kaukana. Onko muilla samanlaisia pohdintoja?

Vierailija
226/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme yksi näistä köyhyyteen tippumassa olevia. Olen ihan tavallinen vuoroviikkoäiti Vantaalta, opettaja ammatiltani. Bruttopalkka alkaa numerolla 2 ja saan myös asumistukea. Kaupungin asunto, ei onneksi suuria sähkökuluja. Halvempia asuntoja ei löydy ja olen toki kiitollinen saatuani kaupungilta kämpän.

KAIKKI menee nyt teinien ruokiin ja kuluihin, vaikka ivatkin ihania ja fiksuja lapsia eivätkä käytä merkkivaatteitakaaan lainkaan. Heillä on myös omia kesätyötahoja vielä, niillä ostavat kaiken ekstran.

Olen perunut kampaajat ja kaiken, en osta itselleni enää mitään. Elämänpiiri on kutistunut jotenkin ankeaksi, työssäkäyntikin tuntuu typerältä. Tätäkö varten opiskelin ja otin lainaa? Pyrin elämässä eteenpäin? Perkele.

Tässä on melko osuva kuvaus suomalaisesta todellisuudesta:

- opetuksen hinta ei määräydy markkinoilla, joten opettajille ei makseta kunnon palkkaa

- pitkä koulutus (jonka veronmaksajat maksaa) alalle, jossa raha ei liiku

- kun rahaa (eli omaisuutta) ei ole eikä sitä kerry, niin veronmaksajat maksaa asumisenkin

- tuloksena ihminen, joka on täysin riippuvainen yhteiskunnasta, eli orja

Tsemppiä sulle! (ei ole siis kettuilua tämä)

Tällä palstalla aina paheksutaan julkisen sektorin työntekijöitä. Eikö nyt olisi aika tehdä kouluista yrityksiä. Ei tarvitse enää vikistä veronmaksajien rahoilla elävistä kouluista. Parhaat opettajat saisivat hyvät tulot ja omalle lapselleen voisi ostaa hyvän koulupaikan.

Niin, oishan se aika mieletön tilanne, että opettajille, sairaanhoitajille, yms. maksettaisiin työstä sen verran, mitä se työn arvo oikeasti on - eli toisin sanoen työn arvo määrittyisi markkinoilla. 

Toki ikävä puoli olisi se, että esim. päivähoidosta joutuisi maksamaan sen, mitä siitä kuuluukin maksaa.

Yhdysvalloista voi päätellä, että opettajien palkka romahtamaisi, eikä sairaanhoitajille maksettaisi enää mitään.

Hyvä idea.

Joo, todella hyvä idea. Koulutus ja terveydenhuolto loppuisi siihen, mutta eipä niitä toki mihinkään tarvitakaan.

Eipä ole loppunut jenkeissäkään. Sen sijaan alalle ei enää päädy narsistihägejä, jotka kuvittelevat että mistä tahansa tekemästään työstä pitää saada 5 tonnia palkkaa.

No, tämä Suomen systeemi romahtaa omaan mahdottomuuteensa, ja sitten tehdä Ruotsin tyylin kerralla ratkaisu. Saattaa koskea kovasti julkisen puolen työntekijöihin. Voi hoitajat, minkä teitte.

Ei Suomen talous enää kestä hyysäystä, kun hyysättävien määrä kasvanut ja samalla valtiolle tuottavia tehtaita lopettanut tai vaihtanut konttorin jonnekin muualle

Joko jostakin palvelusta on luovuttava tai sossutukia vähennettävä. Kaikkea ei voi saada

Vaikka julkinen terveydenhuolto ajettaisiin alas, ei ihmisten sairastelu mihinkään häviä. Jokainen saa sitten järjestää ja maksella hoitonsa itse ja se sitten tarkoittaa jokaisen laastarinkin laskuttamista erikseen. Tai sitten on hommattava vakuutukset. Kolmas vaihtoehto on antaa luonnon hoitaa heikot pois. Lisäksi jokainen saa hoitaa itse omat ikääntyvät vanhempansa, jos ei satu löytymään riihikuivaa rahaa suunnattomat määrät, jolla ostaa hoivaa.

Vakuutus ei korvaa sairauksia, joissa oireet tai sairaus on alkanut ennen vakuutuksen tekoa. Eikä terveystarkastuksia.

Itsellä vakuutus tehty 1982.

Pitää myös muistaa, että ei ne henkilövakuutuksetkaan mitään ilmaisia ole. Vuosimaksu useampi satanen.

Jos todella mentäisiin jenkkkien malliin, jossa valtaosa terveydenhuollosta on itse maksettavaan vakuutukseen perustuvaa, ei siihen mikään useamman satasen vuosimaksu riitä. Vakuutuksen pitäisi kattaa esimerkiksi kaikkein raskainkin tehohoito, joka vaatimmillaan maksaa tuhansia euroja per vuorokausi. Tai isot syöpä- tai sydänleikkaukset, sytostaattihoidot, monivammat ym.

Vierailija
227/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te valitatte? Lukekaa itsellenne korkeakoulututkinto niin saatte silloin parempaa palkkaa, koulutustaso määrittää palkkatason.

Jos sinulla on amk tutkinto ja valitat huonoa palkkaa niin opiskele sitten lisää niin palkkatasosi nousee.

Kauppatieteiden maisteri VM 2016.

Olen työtön. Pari kertaa kaupassa ollut töissä auttelemassa, lähinnä kassalla. Moni muu kurssikaveri samassa tilanteessa. Käytännössä 8/10 on pätkätöissä.

Koulutuksella ei Suomessa tee mitään, koska kaikilla ja sen äidillä on sellainen. Tuuri valtaa työmarkkinoita, ja 12-vuotiaan näköiset työvoimatoimistojen edustajat valitsevat "sopivat" työntekijät ymmärtämättä mistään mitään, parhaimmillaan pelkälllä peruskoulutuksella tai lukiolla.

Eli ha*sta p*ska. Vai pitäisikö tästä vielä opiskella tohtoriksi?

Älä nyt. Justiinsa oltiin huolissaan kun riittävän moni ei hanki korkeakoulututkintoa. Kylläpä kannatti päntätä ja stressata. Olis pitänyt mennä suoraan amikseen. Mutta hys, tästä ei saa puhua. T:toinen työtön KTM

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että mahdollisimman moni hankkii koulutuksen. Mutta on ymmärrettävä, että Suomessa ollaan nyt Japanin 90-luvun tilanteessa:

Kaksi japanilaista roskakuskia ajaa vastakkain.

Toinen heilauttaa toiselle-

- Konnichiwa, tohtori-san! Mites duunit?

Siihen toinen roskakuski.

- Konnichiwa, maisteri-san! Ei kauhean hyvin. Meitä tohtoreita on irtisanottu näistä vaativimmista tehtävistä, saa nähdä koska itselle tulee lähtö.

Vierailija
228/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

½ miljoonalla sähkölämmitteisellä taloudella loppuu se vanha "halpa" sähkösoppari tämän vuoden puolella. Tuhoa luvassa.

Aika monella asuntovelkaisella korkoa tarkastetaan talven aikana. Noin +3% tekee pahaa jälkeä juuri nuoriin perheisiin isoilla veloilla.

Päälle päivittäin nousevat ruokalaskut.

OL3 ei näytä tuovan apua hintoihin vielä joulukuussa?

Ei hyvältä näytä.

Sähkösoppariin voi vaikuttaa sen verran, että ostaa pörssisähköä. Ei tee mitään kiinteitä sopimuksia. Mulla on aina ollut pörssisähkö ja jatkossa tulee myös olemaan. Ei ole hintamuutokset ihan valtavasti hetkauttanut.

Asuntovelallinen on itse ajanut itsensä siihen tilaan. Liian suuri omistusasunto tai liian kallis omistusasunto on ihan omaa ahneutta. Kukaan ei ole käskenyt ostaa perheelleen isoa omakotitaloa tai kerrostalo-osaketta. Ihminen pärjää hienosti pienessäkin asunnossa. Täällä Ruotsissa on täysin normaalia, että ihmiset asuvat tyyliin 27 neliöisessä asunnossa: isä, äiti ja pieni lapsi. En ymmärrä sitä suomalaisten tapaa muuttaa järjettömiin kämppiin ja valittaa kustannuksien noususta. Me asutaan miehen kanssa 29 neliöisessä yksiössä ja hyvin menee. Ei me tarvita kotona pahemmin tilaa, koska vietämme aikaa pääasiassa sängyllä, sohvalla tai ruokapöydän ääressä. Ei noihin tarvitse omaa huonetta rakentaa. Jos erillään halutaan olla niin toinen lähtee johonkin tai molemmat lähtee johonkin. Päivittäin käydään ulkona asunnosta.

Ruokalaskuun voi vaikuttaa sen verran, että vähentää hävikkiään ja siirtyy halpismerkkeihin. Järkevöittää kuluttamistaan.

Kukin taaplaa tyylillään. Itse en enää suostu asumaan pienessä kopissa, nuorempana asuin sellaisessa vuosikausia ja ei kiitos enää. Arvostan asumisessa tilaa ja avaruutta. Toteutan asumiseen liittyvää unelmaani varallisuuteni mukaan. Tilavasti voi asua ilman että elää yli varojensa.

Vierailija
229/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa päättäjät ja taloustieteilijät ovat sitä mieltä että inflaatiota ei saa ruokkia suurilla palkankorotuksilla, monessa Euroopan maassa on toisin ja myös energiatuet kansalaisille ja yrityksille ovat ihan eri luokkaa ja Suomi ei varmastikaan voi yksin alentaa maailmanlaajuista inflaatiota vaikka palkkoja ei nosteta, hyttysen pissi valtameressä joten kärsikäämme taas muitten puolesta.

Vierailija
230/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme yksi näistä köyhyyteen tippumassa olevia. Olen ihan tavallinen vuoroviikkoäiti Vantaalta, opettaja ammatiltani. Bruttopalkka alkaa numerolla 2 ja saan myös asumistukea. Kaupungin asunto, ei onneksi suuria sähkökuluja. Halvempia asuntoja ei löydy ja olen toki kiitollinen saatuani kaupungilta kämpän.

KAIKKI menee nyt teinien ruokiin ja kuluihin, vaikka ivatkin ihania ja fiksuja lapsia eivätkä käytä merkkivaatteitakaaan lainkaan. Heillä on myös omia kesätyötahoja vielä, niillä ostavat kaiken ekstran.

Olen perunut kampaajat ja kaiken, en osta itselleni enää mitään. Elämänpiiri on kutistunut jotenkin ankeaksi, työssäkäyntikin tuntuu typerältä. Tätäkö varten opiskelin ja otin lainaa? Pyrin elämässä eteenpäin? Perkele.

Tässä on melko osuva kuvaus suomalaisesta todellisuudesta:

- opetuksen hinta ei määräydy markkinoilla, joten opettajille ei makseta kunnon palkkaa

- pitkä koulutus (jonka veronmaksajat maksaa) alalle, jossa raha ei liiku

- kun rahaa (eli omaisuutta) ei ole eikä sitä kerry, niin veronmaksajat maksaa asumisenkin

- tuloksena ihminen, joka on täysin riippuvainen yhteiskunnasta, eli orja

Tsemppiä sulle! (ei ole siis kettuilua tämä)

Tällä palstalla aina paheksutaan julkisen sektorin työntekijöitä. Eikö nyt olisi aika tehdä kouluista yrityksiä. Ei tarvitse enää vikistä veronmaksajien rahoilla elävistä kouluista. Parhaat opettajat saisivat hyvät tulot ja omalle lapselleen voisi ostaa hyvän koulupaikan.

Niin, oishan se aika mieletön tilanne, että opettajille, sairaanhoitajille, yms. maksettaisiin työstä sen verran, mitä se työn arvo oikeasti on - eli toisin sanoen työn arvo määrittyisi markkinoilla. 

Toki ikävä puoli olisi se, että esim. päivähoidosta joutuisi maksamaan sen, mitä siitä kuuluukin maksaa.

Yhdysvalloista voi päätellä, että opettajien palkka romahtamaisi, eikä sairaanhoitajille maksettaisi enää mitään.

Hyvä idea.

Joo, todella hyvä idea. Koulutus ja terveydenhuolto loppuisi siihen, mutta eipä niitä toki mihinkään tarvitakaan.

Eipä ole loppunut jenkeissäkään. Sen sijaan alalle ei enää päädy narsistihägejä, jotka kuvittelevat että mistä tahansa tekemästään työstä pitää saada 5 tonnia palkkaa.

No, tämä Suomen systeemi romahtaa omaan mahdottomuuteensa, ja sitten tehdä Ruotsin tyylin kerralla ratkaisu. Saattaa koskea kovasti julkisen puolen työntekijöihin. Voi hoitajat, minkä teitte.

Ei Suomen talous enää kestä hyysäystä, kun hyysättävien määrä kasvanut ja samalla valtiolle tuottavia tehtaita lopettanut tai vaihtanut konttorin jonnekin muualle

Joko jostakin palvelusta on luovuttava tai sossutukia vähennettävä. Kaikkea ei voi saada

Vaikka julkinen terveydenhuolto ajettaisiin alas, ei ihmisten sairastelu mihinkään häviä. Jokainen saa sitten järjestää ja maksella hoitonsa itse ja se sitten tarkoittaa jokaisen laastarinkin laskuttamista erikseen. Tai sitten on hommattava vakuutukset. Kolmas vaihtoehto on antaa luonnon hoitaa heikot pois. Lisäksi jokainen saa hoitaa itse omat ikääntyvät vanhempansa, jos ei satu löytymään riihikuivaa rahaa suunnattomat määrät, jolla ostaa hoivaa.

Vakuutus ei korvaa sairauksia, joissa oireet tai sairaus on alkanut ennen vakuutuksen tekoa. Eikä terveystarkastuksia.

Itsellä vakuutus tehty 1982.

Pitää myös muistaa, että ei ne henkilövakuutuksetkaan mitään ilmaisia ole. Vuosimaksu useampi satanen.

Jos todella mentäisiin jenkkkien malliin, jossa valtaosa terveydenhuollosta on itse maksettavaan vakuutukseen perustuvaa, ei siihen mikään useamman satasen vuosimaksu riitä. Vakuutuksen pitäisi kattaa esimerkiksi kaikkein raskainkin tehohoito, joka vaatimmillaan maksaa tuhansia euroja per vuorokausi. Tai isot syöpä- tai sydänleikkaukset, sytostaattihoidot, monivammat ym.

Yhdysvalloissa on monenlaisia ja -hintaisia terveysvakuutuksia. Halvimmillaankin ovat tuhansia dollareita vuodessa ja luonnollisesti, mitä halvempi, sen vähemmän hoitoa se kattaa. Tämä tiedoksi sille, joka ihannoi jenkkien mallia.

Vierailija
231/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kun lukee voin todeta että kai olen tehnyt joitain valintoja elämässäni oikein.

Ei lapsia, ei omistusasuntoa, ei opintolainaa. 

Ainut laina mitä maksan on autolaina. Sekin oli loppupelissä järkevä hankinta, kun ei tarvitse maksella kalliita korjaamokuluja pari kertaa vuodessa ja bensaakin kuluu vähän.

Koulutus on perustasolla, ei edes ammattitutkintoa. Osaamiseni olen hankkinut työtä tekemällä ja omalla mielenkiinnolla. Palkka bruttona lähes 2500€/kk ja hyvät työajat jne.

Sähkölämmitteisestä vuokratalosta tajusin muuttaa jo kesällä pois.

Vielä ei ole kauheasti tarvinnut karsia elämisestä. Käyn ravintolassa, ostan uusia vaatteita ja muuta "turhaa".

Ei ole tarkoitus leveillä vaan todeta, että kyllä jotkut pärjää hyvin ilman ylempää tutkintoa ja perheidylliä.

Vierailija
232/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla asuneena en voi kun ihmetellä Suomen hintatasoa. Siis erityisesti verrattuna nettopalkkaan. Suomalaiset ovat selviämisen mestareita.

Vierailija
233/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkulle olisi tullut hintaa 2,65e. Jätin kauppaan. Kyllä tämä meillä perheellisillä tuntuu, varsinkin kun on pieniä lapsia. Itse voi kyllä syödä pelkkää kaurapuuroa ja käyttää samoja vaatteita, mutta lapset kasvaa ja tarvitsevat vaatteita, välineitä, tilaa ja ruokaa ja kaikki nämä on aivan älyttömän kalliita. Julkisen puolen terveyspalveluja ei voi käyttää, koska aikoja ei käytännössä saa, joten lapsille vakuutukset ja yksityiset lääkärit. Autot on pakko olla näillä etäisyyksillä kun julkinen liikenne ei toimi "ison" kaupungin ulkopuolella. jne. Palkasta menee miehellä puolet ensin veroihin, itsellä kolmasosa. Yritä tässä sitten. Lomamatkasta tai mistään extrasta ei todella voi haaveilla. Siinä missä 10v sitten matkustettiin joka vuosi, käytiin elokuvissa ja ravintolassa, nyt ei toivoakaan.

Ja sitten ihmetellään miksei lapsia tule. No niinpä niin. [/quote

Miehesi kuukausitulot ovat n. 15 000 € ja sinunkin päälle 4000, jos mies maksaa veroja puolet ja sinä kolmasosan. Lisäksi saatte lapsilisät. Luulisi olevan kurkkuun varaa.

.

Vierailija
234/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn leipäjonossa 3-4 kertaa viikossa, kun aiemmin riitti 2 kertaa, ja menen uimahalliin kun tahdon saunaan. Puolen vuoden kortti työttömälle maksaa 30 €.

Vierailija
235/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Nyt on oikea sauma laskea asumistukia ja työttömyyskorvauksia toimeentulotuesta puhumattakaan. Rikkaille verohelpotuksia ja yrityksille lisää vastikkeettomia tukia. Setämiehille nuorta lihaa ja ulkomailta 80000 huippuosaajaa paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa.

T. kokoomus

*Otsaläts!*

Mitähän v*tt*a taas? Oletteko te yläpeukuttajat kaikki aivan sekaisin?

Meillä on VASEMMISTOHALLITUS.

T: VASEMMISTO, SDP ET AL

Vierailija
236/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassakin tuttavapiirissä on yksi varakas yrittäjä, joka kiroaa hallitusta apuun, jottei tarvitse luopua yhtään mistään. On jäätävän iso omakotitalo ja miljoonakämppä Helsingissä kerrostalossa, Tesla ja Porsche, lapsilla hevoset. Mistään ei kuulemma aio nipistää, vaan hallituksen pitäisi jotenkin tukea että saisi ylläpitää tätä elämäntapaa. Jos näin, niin miksi sitten kenenkään muunkaan pitäisi mistään tinkiä.

90-luvun lamameno päälle vaan,yrittäjät konkurssiin ja pelastetaan pankit  ja poliittinen eliitti.

Yrittäjät on nykyään eliitiiä, jos et tajunnut kun touhusatatonnisia alkoi koronan varjola tipahdella tilille.

Haista nyt jo p*ska äidinmaidossa saamasi yrittäjävihan kanssa. 

Muuten, olen itse ollut hommissa kahden firman kanssa, jotka molemmat ovat nyt kaatumisvaarassa kun ne "touhutonnit" perittiinkin yllättäen takaisin. Syynä riittämätön dokumentointi. Nyt olen itse kusessa, kun firmoilla ei ole varaa maksaa minun laskujani. Kiitos valtion perinnän.

Ei se hallitus mitään yrittäjiä auttanut, p*sk** puhuivat. Rahat menivät suuryrityksille ja valtion toimijoille, joilla kummallakaan ei ole yrittämisen kanssa enää mitään tekemistä.

Vierailija
237/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneet kauppiaat ja ihmettelen Kokoomuksen suurta kannatusta, hehän nauttivat köyhien kyykyttämisestä.

Herranen aika sentään kun vasemmistossa puhutaan jälkiviisaudesta. Eikö ihminen voi käyttää MAALAISJÄRKEÄ ja ennakoida asioita, mitä niistä tulee TULEVAISUUDESSA seuraamaan niin ei tarvitse syyttää ihmisiä jälkiviisastelusta. Kyllähän nyt jokainen JÄRJELLÄ varustettu ihminen tiesi, että korona tulee Suomeen, kun se muihinkin maihin levisi Kiinasta.

Vierailija
238/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät pärjäävät tässäkin tilanteessa. Tyhmyrit kärsivät. 

Muuten, rikkailla ja menestyvillä heikkolahjaisimmat ovat yleensä juuri niitä, jotka kuvittelevat älykkyyden olevan syynä omaan menestykseensä. Nämä tyypit harvoin huomioivat esimerkiksi lähtökohtia tai tuurin merkitystä lainkaan. 

Tämä siis ihan oikea tutkimustulos. Löytynee googlaamalla, itse en nyt jaksa.

Vierailija
239/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhän pitkäaikaistyöttömän pitää saada asua Helsingissä? Jos ei 2 vuoteen löydä töitä niin kaupungin vuokrakämpästä ulos ja pakkomuutto vaikka Nurmijärvelle missä halvempaa asua. Miksi sossupummeja pitää Suomen kalleimmassa kaupungissa asuttaa?

Taitaa tuollaiset pakkomuutot olla perustuslain vastaisia. Ja miksi esim. syntyperäinen helsinkiläinen pitäisi häätää kodistaan?

Pöndet ei siedä stadilaisia vaikka haluaa olla stadissa. On kuin käenpojat. Jakaa toisilleen duunit, ei rekryä stadilaisia ja haluaa aidot hesalaiset pois hidastamasta vihreää siirtymää, autottomuutta ja afrikkalaistamista.

Ja sitten kusihelve*-Helsingissä asuvalla taas karkasi mopo käsistä.

Vierailija
240/416 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää koko touhu ampuu omaan jalkaansa. Väki lopettaa kuluttamisen ja kauppiaiden ym. tulot putoavat. Sitten taas ihmetellään huulet pyöreinä, että kuinkas nyt näin?

Ahneella on paskanen loppu.

...Paitsi että suomalaisessa duopolissa ruuan saa tasan s- tai k-ryhmän kaupoista. Ja lidlistä, mutta sielläkin hinnat ovat jo käytännössä samat.

Eli tämä ei tunnu millään tavalla ruokakauppiaiden elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi