Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille tarjottaisiin tonni enemmän palkkaa muualta, vaihtaisitteko työpaikkaa?

Vierailija
19.10.2022 |

Merkkaako teille enemmän palkka vai työolot? Vaihtaisitteko palkan perässä yritykseen, jossa työolot ovat huonommat?

Itse en vaihtaisi. Oma työyhteisöni on niin loistava, ettei paremmasta väliä. Arvotan ihmissuhteet (ystävyyden) palkan edelle. Lisäksi olen jo aiemmin uuvuttanut itseäni paikoissa, joissa on liikaa kiirettä, huonot esimiehet ja vanhanaikainen johtamiskulttuuri.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Nykyinen palkka bruttona 2050, netto alkaa ykkösellä. 

Vierailija
22/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi tehdä etänä niin en tiedä kuinka paljon ne työolot sitten haittaisivat. Mutta jos on yhtään sellaista hajua ilmassa, että työpaikan pysyvyys on uhattuna, en vaihtaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi, mutta vain siitä syystä, että se vaikuttaisi aikuiskoulutustuen saamiseen. Valmistumisen jälkeen lähden kyllä heti toiseen työpaikkaan.

Vierailija
24/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän, jos työtehtävät ja vastuut olisi vastaavat kuin nykyiset. Ongelma onkin siinä, ettei etukäteen tiedä, mihin sitä todellisuudessa päänsä pistää.

Vierailija
25/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Voin itse tehdä sen tonnin lisää palkkaani, jos haluan, mutta pärjään oikein hyvin nykyisilläkin tuloillani ja tekemisilläni.

En mene muutenkaan enää vieraalle töihin ikinä.

Yrittäjä

Vierailija
26/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viihdy erityisen hyvin nykyisessäkään työssäni, mutta en silti vaihtaisi. Nyt saan tehdä etänä ja työ on suht vapaata ja pomo on rento tyyppi, joka jaksaa kuunnella mun jatkuvaa valitusta joka asiasta, koska tietää, että nurinasta huolimatta hoidan hommat silti mallikkaasti :'D

Vierailija
27/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vaihtaisin. Saisi olla aika paljon epämieluisampi työtehtävä, että jäisin nykyisen. Vaikka siis nykyinen on todella joustava ja positiivinen työyhteisö. 

Minulla on kaksi teiniä ja nykyisellä ihan ok palkallakin meinaa koko ajan rahat loppua. Tuntuu vaan, että ei ole aikaa ja energiaa etsiä uutta työtä, tutkia mitä on tarjolla ja mihin oma osaaminen sopisi. Jos joku tarjoaisi työtä parmmalla palkalla, tarttuisin siihen ehdottomasti. 

Vierailija
28/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin lähtisin. Mulla on niin huonot työolot, ettei huonommaksi todennäköisesti voi muuttua. Palkassakaan ei ole kehumista.

Jos työolot olisivat hyvä, niin en lähtisi. Kun on huonoissa oloissa niin osaa arvostaa työhyvinvointia!

T. Työpaikan vaihto mielessä

Vierailija
29/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vakituinen paikka ja tuo tonni tulisi nettona eli käytännössä 2.000 euron korotus pitäisi tulla.

Silloin voisin harkita.

Vierailija
30/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No myönnän, että minulle tonni olisi iso raha. Mutta en minä ihan mihin tahansa siitä huolimatta vaihtaisi. On nimittäin kokemusta myös ihan susipaskasta työpaikasta, jossa tuulella käyvä pomo kyttäsi ja kyykytti ja jossa stressikäyrä nousi niin korkealle, etten koskaan halua moista enää kokeilla. Nykyisessä työssä onkin aivan uskomatonta välillä, miten täällä luotetaan, ollaan kiinnostuneita työntekijän parhaasta ja jossa työyhteisö tukee ja auttaa toisiaan. En todellakaan luopuisi tästä ihan helpolla. 

Vierailija
31/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein noin eikä kannattanut,palasin aika pian takaisin vanhaan (kävi tuuri ja halusivat takaisin,toki palkkakin nousi)

Vierailija
32/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 tonnia vuodessa (miinus verot) on silti paljon rahaa, joten ottaisin huonommat työolot kunhan itse työ pysyisi kiinnostavana.

Vierailija
33/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti. Vaikka olenkin nyt velaton, haluaisin lisää rahaa. Ei sitä liikaa ole. Koen työni osin liiankin tutuksi ja olisi virkistävää kokeilla jotain uutta. Eläkkeeseen on 4-6 vuotta. Jos nuo huonot työolot tarkottavat riitoja, no prob. Tulen toimeen hyvidn vaikeitten ihmisten kanssa. Olen kphtelias ja ystävällinen kaikille enkä välitä muitten puheista. Kestäisin myös tylsää tai kiireistä työtä.

Jos taas lähityö 100% ja epåterveellinen meluisa työpaikka niin en ehkä lähtisi

Vierailija
34/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työyhteisö on hyvä,kannustava ja auttava, esimiehet samoin, ja jos työpaikka tarjoaa mahdollisuuksia kehittyä työssään ,en vaihtaisi tonnin takia. Enkä välttämättä suuremmankaan summan johdosta.

Vaarana on nimittäin päätyä allikkoon; huonoon työyhteisöön ja huonon johtamisen alle, mikä myös estäsi kehittymisen.

Työ on niin suuri osa elämää, että sen merkitystä muilla elämänalueille ei pidä väheksyä. Huono työpaikkaaiheuttaa siten ongelmia myös esim. parisuhteeseen ja jaksamiseen vapaa-ajalla.

On kovasti harmillista, että useissa työpaikoissa vielä tänäkään päivänä ei ymmärretä tätä asiaa.

Vierailija
35/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtaisin töitä, niin erittäin todennäköisesti palkkani nousisikin sen 1000 euroa. Tosin se tarkoittaisi työtä pk-seudulla, tämä nykyinen työni maakunnassa on sijainniltaan lottovoitto. Ei ole ainakaan vielä vaihtohaluja.

Vierailija
36/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologina vaihdoin valtiolta työterveyshuoltoon. Palkka nousi 800 euroa kuussa. Valtion palkat ei ole kikpailukykyiset...

Vierailija
37/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin juuri tehtäviä ja saan pienempää palkkaa. Syy: paremmat työolot, järkevämpi esimies, mielenkiintoisempi tehtävä, mahdollisuus etätöihin.

38/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti en vaihtaisi, jollei työssä olisi mitään muuta houkuttelevaa kuin tonnin parempi palkka. Olen siinä tuloluokassa, että progressio haukkaa ison osan tuosta tonnista, joten ihan pelkän rahan takia en lähtisi vaihtamaan.

Tämäpä juuri.

Viimeksi irtisanouduin huonosta työpaikasta ansiosidonnaiselle, koska suhde henkisen hyvinvoinnin ja työstä saatavan korvauksen suhteen ei kärsinyt kuten nettoansiot.

Vierailija
39/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope, 10min kävelymatka duuniin ja mahdollisuus hybridi-työhön painaa vaakakupissa paljon enemmän.

Vierailija
40/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, mitä tämä "muualla" tarkoittaisi. Esim. ruumiinavaajaksi en suostuisi, vaikka saisin miljoonia kuukaudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän