Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teille tarjottaisiin tonni enemmän palkkaa muualta, vaihtaisitteko työpaikkaa?

Vierailija
19.10.2022 |

Merkkaako teille enemmän palkka vai työolot? Vaihtaisitteko palkan perässä yritykseen, jossa työolot ovat huonommat?

Itse en vaihtaisi. Oma työyhteisöni on niin loistava, ettei paremmasta väliä. Arvotan ihmissuhteet (ystävyyden) palkan edelle. Lisäksi olen jo aiemmin uuvuttanut itseäni paikoissa, joissa on liikaa kiirettä, huonot esimiehet ja vanhanaikainen johtamiskulttuuri.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vaihtaisin. Käyn töissä vain rahan takia.

2/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettaisiinko kerran vai kerran kuussa?

Miten paljon ja mitkä asiat työoloissa huonontuisivat?

Riippuu noista vaihtaisinko. Todennäköisesti.

Vierailija
4/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tarjottu ja en ole vaihtanut. IT-alalla töissä ja on vaikeaa löytää leppoisaa työpaikkaa. Nykyinen on vaivalla löydetty, työilmapiiri on paras kokemani, stressistä ei ole tietoakaan ja työhyvinvointiin panostetaan todella.

Vierailija
5/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksettaisiinko kerran vai kerran kuussa?

Miten paljon ja mitkä asiat työoloissa huonontuisivat?

Riippuu noista vaihtaisinko. Todennäköisesti.

Piti siis laittaa, että kerran palkkajaksoon (mulla 2 vk) vai kerran kuussa.

Vierailija
6/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huonommat työolot jo ennalta tiedossa, niin en vaihtaisi. En edes hakisi kyseistä työtä. Suuri osa työssäjaksamista kuitenkin on ne työolot, niitä ei rahalla korvata.

Vierailija
7/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en vaihtaisi, jollei työssä olisi mitään muuta houkuttelevaa kuin tonnin parempi palkka. Olen siinä tuloluokassa, että progressio haukkaa ison osan tuosta tonnista, joten ihan pelkän rahan takia en lähtisi vaihtamaan.

Vierailija
8/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos muut edut ja työolosuhteet säilyisivät entisellään. Työpaikan pitäisi olla myös yhtä lähellä kotia.

Vierailija
9/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tarjottu, itse asiassa yli tonni. Syy, miksi en vaihtanut, oli että koin, ettei tarjottu rooli sovi omalle luonteelleni. En ollut valmis ottamaan vastaan kaikkea vastuuta ja kiirettä, mitä rooli toisi tullessaan.

Vierailija
10/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ ja muut siihen liittyvät edut olisivat samat kuin nykyään, niin tietysti vaihtaisin.

Vierailija
11/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttona vai nettona? Ensin laskisin jäisikö minulle yhtään enempää rahaa koska asumistuki laskisi tai lähtisi kokonaan. Todennäkösesti siis en vaihtaisi.

Vierailija
12/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttona vai nettona? Ensin laskisin jäisikö minulle yhtään enempää rahaa koska asumistuki laskisi tai lähtisi kokonaan. Todennäkösesti siis en vaihtaisi.

Palkkatarjoukset tehdään aina bruttona, ei se työnantaja voi arvioida sun nettopalkkaa.

Vierailija
13/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin. Olen nälkäpalkalla pankissa töissä. Oikeastaan pitäisi etsiä itse uusi työ, mutta ei oo niin helppoa.

Vierailija
14/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tarjottu, itse asiassa yli tonni. Syy, miksi en vaihtanut, oli että koin, ettei tarjottu rooli sovi omalle luonteelleni. En ollut valmis ottamaan vastaan kaikkea vastuuta ja kiirettä, mitä rooli toisi tullessaan.

Ja tämä ilman, että edes hain töitä. Istuin vaan kaljalla entisen esimieheni kanssa (tai no ei edes mun suora esimies, vaan yksi tiimiesimies samassa yksikössä missä työskentelin ennen)

Vierailija
15/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella minkään 1000 euron vuoksi lähtisi hyvästä työpaikasta mihinkään.

Työssä on tärkeintä mielyttävä ja hyvä työilmapiiri. 1000 ei p askasta tai huonosta työyhteisöstä tullutta pahaa oloa korjaa.

Vierailija
16/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin oitis. Nyt on pieni palkka ja huono työilmapiiri, joten kaikki olisi vain plussaa.

Vierailija
17/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaihtanut. Olisin saanut n 1000 € paremman palkan, jopa ylikin. Olisin saanut tehdä tai olla tekemättä vkonloppuja ja öitä. Ja muutenkin aika pitkälle päättää vuoroni.

Mutta jäin silti nykyiseen työhöni, josta tykkään pääsääntöisesti. Myös työyhteisö on ihan mahtava.

Vierailija
18/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todella minkään 1000 euron vuoksi lähtisi hyvästä työpaikasta mihinkään.

Työssä on tärkeintä mielyttävä ja hyvä työilmapiiri. 1000 ei p askasta tai huonosta työyhteisöstä tullutta pahaa oloa korjaa.

Komppaan täysin! Lisäksi työpaikan vaihto on melkoisen stressaavaa hommaa. Pitää ajaa itsensä sisään uuteen työpaikkaan ja jännittää, puretaanko työsuhde koeajalla.

Vierailija
19/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin. Olen nälkäpalkalla pankissa töissä. Oikeastaan pitäisi etsiä itse uusi työ, mutta ei oo niin helppoa.

Nyt alkoi kiinnostaa, mikä on nälkäpalkka pankkialalla ja mitä työ sisältää?

Vierailija
20/61 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N O s t O