Jos teille tarjottaisiin tonni enemmän palkkaa muualta, vaihtaisitteko työpaikkaa?
Merkkaako teille enemmän palkka vai työolot? Vaihtaisitteko palkan perässä yritykseen, jossa työolot ovat huonommat?
Itse en vaihtaisi. Oma työyhteisöni on niin loistava, ettei paremmasta väliä. Arvotan ihmissuhteet (ystävyyden) palkan edelle. Lisäksi olen jo aiemmin uuvuttanut itseäni paikoissa, joissa on liikaa kiirettä, huonot esimiehet ja vanhanaikainen johtamiskulttuuri.
Kommentit (61)
Maksettaisiinko kerran vai kerran kuussa?
Miten paljon ja mitkä asiat työoloissa huonontuisivat?
Riippuu noista vaihtaisinko. Todennäköisesti.
On tarjottu ja en ole vaihtanut. IT-alalla töissä ja on vaikeaa löytää leppoisaa työpaikkaa. Nykyinen on vaivalla löydetty, työilmapiiri on paras kokemani, stressistä ei ole tietoakaan ja työhyvinvointiin panostetaan todella.
Vierailija kirjoitti:
Maksettaisiinko kerran vai kerran kuussa?
Miten paljon ja mitkä asiat työoloissa huonontuisivat?
Riippuu noista vaihtaisinko. Todennäköisesti.
Piti siis laittaa, että kerran palkkajaksoon (mulla 2 vk) vai kerran kuussa.
Jos huonommat työolot jo ennalta tiedossa, niin en vaihtaisi. En edes hakisi kyseistä työtä. Suuri osa työssäjaksamista kuitenkin on ne työolot, niitä ei rahalla korvata.
Todennäköisesti en vaihtaisi, jollei työssä olisi mitään muuta houkuttelevaa kuin tonnin parempi palkka. Olen siinä tuloluokassa, että progressio haukkaa ison osan tuosta tonnista, joten ihan pelkän rahan takia en lähtisi vaihtamaan.
Vain, jos muut edut ja työolosuhteet säilyisivät entisellään. Työpaikan pitäisi olla myös yhtä lähellä kotia.
Mulle on tarjottu, itse asiassa yli tonni. Syy, miksi en vaihtanut, oli että koin, ettei tarjottu rooli sovi omalle luonteelleni. En ollut valmis ottamaan vastaan kaikkea vastuuta ja kiirettä, mitä rooli toisi tullessaan.
Jos työ ja muut siihen liittyvät edut olisivat samat kuin nykyään, niin tietysti vaihtaisin.
Bruttona vai nettona? Ensin laskisin jäisikö minulle yhtään enempää rahaa koska asumistuki laskisi tai lähtisi kokonaan. Todennäkösesti siis en vaihtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Bruttona vai nettona? Ensin laskisin jäisikö minulle yhtään enempää rahaa koska asumistuki laskisi tai lähtisi kokonaan. Todennäkösesti siis en vaihtaisi.
Palkkatarjoukset tehdään aina bruttona, ei se työnantaja voi arvioida sun nettopalkkaa.
Vaihtaisin. Olen nälkäpalkalla pankissa töissä. Oikeastaan pitäisi etsiä itse uusi työ, mutta ei oo niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tarjottu, itse asiassa yli tonni. Syy, miksi en vaihtanut, oli että koin, ettei tarjottu rooli sovi omalle luonteelleni. En ollut valmis ottamaan vastaan kaikkea vastuuta ja kiirettä, mitä rooli toisi tullessaan.
Ja tämä ilman, että edes hain töitä. Istuin vaan kaljalla entisen esimieheni kanssa (tai no ei edes mun suora esimies, vaan yksi tiimiesimies samassa yksikössä missä työskentelin ennen)
En todella minkään 1000 euron vuoksi lähtisi hyvästä työpaikasta mihinkään.
Työssä on tärkeintä mielyttävä ja hyvä työilmapiiri. 1000 ei p askasta tai huonosta työyhteisöstä tullutta pahaa oloa korjaa.
Vaihtaisin oitis. Nyt on pieni palkka ja huono työilmapiiri, joten kaikki olisi vain plussaa.
Minä en vaihtanut. Olisin saanut n 1000 € paremman palkan, jopa ylikin. Olisin saanut tehdä tai olla tekemättä vkonloppuja ja öitä. Ja muutenkin aika pitkälle päättää vuoroni.
Mutta jäin silti nykyiseen työhöni, josta tykkään pääsääntöisesti. Myös työyhteisö on ihan mahtava.
Vierailija kirjoitti:
En todella minkään 1000 euron vuoksi lähtisi hyvästä työpaikasta mihinkään.
Työssä on tärkeintä mielyttävä ja hyvä työilmapiiri. 1000 ei p askasta tai huonosta työyhteisöstä tullutta pahaa oloa korjaa.
Komppaan täysin! Lisäksi työpaikan vaihto on melkoisen stressaavaa hommaa. Pitää ajaa itsensä sisään uuteen työpaikkaan ja jännittää, puretaanko työsuhde koeajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin. Olen nälkäpalkalla pankissa töissä. Oikeastaan pitäisi etsiä itse uusi työ, mutta ei oo niin helppoa.
Nyt alkoi kiinnostaa, mikä on nälkäpalkka pankkialalla ja mitä työ sisältää?
Todellakin vaihtaisin. Käyn töissä vain rahan takia.