Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa vauvaperheessä

Vierailija
03.11.2006 |

Minulla on aina ollut kissa, jo lapsuuskodissa. Nyt kun olen raskaana, eräs naisystäväni on alkanut vihjailla, jopa torua ja komennella kissan suhteen. Vauva ja kissa eivät kuulu samaan talouteen, kissoista on vain haittaa vauvalle... Loputon lista. Vahvalle persoonalle kuten hänelle on vaan ollut vaikea sanoa vastaan.

En luovu kiltistä, rakkaasta kissasta. Olen aina ajatellut että eläimien kanssa eläminen omalla tavallaan kasvattaa lasta jo pienestä pitäen huomioimaan muita ja tietenkin itseään pienempiä. Allergiapuolesta en kuitenkaan tiedä virallisia tutkimustuloksia, mutta muistelisin, että niitä on vähemmän, jollei kaikki ole aivan kliinisen puhdasta (niin kuin kaverillani, jolla on myös puhjennut kaikille lapsille allergiat viimeistään viisivuotiaana).

Mistä tietoa kissan omistajuuden tueksi?

Tottahan toki tiedostan vauvan turvallisuustekijät, mm. sängyn suojukset, kissanhiekkalaatikon sijainti jne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos lakkaisit kuuntelemasta kissattomia ystäviäsi.

Minulla oli vauva ja kaksi kissaa, nyt taapero ja kaksi kissaa, eikä tarvittu mitään sängynsuojuksia ym.

Kissat pysyvät kyllä poissa epämääräisen huutavan käärön luota :)

Vierailija
2/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on myös kissa ja hyvin on sujunut vauvan kanssa. ei olisi ollut vaihtoehtokaan antaa kissaa pois sen takia että perheeseen tulee lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta ja kaksi kissaa. Hyvin ovat tulleet toimeen, eikä todellakaan ole tarvinut pinnasänkyä suojailla =)

Hiekkalaatikko löytyy saunasta, johon lapset eivät pääse omin luvin.

Vierailija
4/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten elo kissan kanssa sujuu, riippuu ihan sinusta. Samanlaista mekin saatiin kokea aikoinaan esikoista odottaessa: kissa kuulemma repii lapsen kasvot verille ja tukehduttaa sen ja koska se on niin vanha (esikoisen syntymän aikaan 7 v), niin se mustasukkaisuuksissaan ihan varmasti alkaa kuseskella ym. En lotkauttanut korvaanikaan, tuhahtelin vaan ja hyvä niin. Äläkä välitä sinäkään.

Meillä kissa ei päässyt makuuhuoneeseen ollenkaan vauvansängyn luo ja koska sitä ei ole koskaan leikitetty käsillä, vaan leluilla, se ei myöskään hyökkäile käsiin tms. Jos lapset käy liian tunkeileviksi, se hyppää koppaansa, joka on työhuoneessa kaapin päällä. Järjestä kissalle rauhallisia paikkoja, missä se saa olla rauhassa.

Kesällä tuli lapsille iso poru, kun mökillä kissa katosi ja oli 4 päivää hukkateillä ja sitä etsittiin pitkin maita ja mantuja. Lasten naamat kirkastui kummasti, kun kissa tuli takaisin ja muistivat sen jälkeen huolellisesti sulkea ovet perässään.

Älä kuuntele sitä kaveriasi....

Vierailija
5/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3,5kk tyttö,kaksi kissaa on myös,ja aluksi pelkäsin,että kissat ei sopeudu. Täysin totta on se,että kissat pysyy nyytistä kaukana :D pipä ihmeessä huoleti kissasi..

Vierailija
6/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kissa!

Jo alle vuoden ikäisenä vauva tykästyi kissaan. Nyt 1v ja 4kk taapero ja kissa ovat ylimpiä ystäviä.

Kun vauva oli pieni, meillä oli pinniksen päällä suoja, ettei kissa pääse vauvan sänkyyn. Ilman suojaakin olis pärjätty, mutta eipähän tarvinnut murehtia kun oli suoja. Suoja on itse tehty teräsverkosta, johon laitettu kehyslistat, suoja on ikäänkuin kansi sängyn päällä.

Vierailija
7/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kälyllä on 3 kissaa ja vauvoja vaikka kuinka ja paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän