Jos saisit tietää miehesi jatkuvasti pettäneen sinua
..jättäisitkö hänet? Mikä voisi olla syy siihen, että jatkaisitte? Kyseessä useamman kuukauden, jopa vuosien pettäminen.
Kommentit (25)
Löysi sieltä uuden rakkauden. Minä en olisi halunnut erota, mutta mies halusi. Ja myös lähti.
Mutta suhdetta en todennäköisesti voisi edes yrittää antaa anteeksi. Pelkkä ajatuskin erosta pelottaisi, mutta en usko että pystyisin elämään saman katon alla sellaisen miehen kanssa joka on loukannut minua niin pahasti. Siitä ainakin kärsisivät lapset.
Kärsin, itkin, surin ja rakastin. Se kipu ja tuska oli sanoinkuvaamatonta, mutta jollakin sairaalla tavalla tunsin että miehen petollisuus lähensi meitä. Sen jälkeen kun asia paljastui, sain rinnalleni mieheni katuvana, ihanana, rakastavana.. haki minulle sen kuuluisan kuunkin taivaalta kun pyysin. Puhuimme, keskustelimme, käänsimme asiaa kyllästymiseen saakka. Ja rakastin. Olin varma että selviäisimme kuitenkin yhdessä siitäkin asiasta.
Mutta. Mies teki sen uudelleen. Eikä edes mennyt kauaa.. ehkä pari kolme kuukautta kun jäi taas kiinni. Silloin lähdin suhteesta, ja nykyään tiedän että jos joskus eteeni tulee vielä vastaavaa, en jää katselemaan enkä antamaan enää toista tilaisuutta.
Kyllä se niin on, että mikäli rakastaa, niin silloin ei edes halua ketään toista. Ja jos pystyy toisen kanssa olemaan, ei rakasta kumppaniaan. Joten, miksi jäisin suhteeseen ihmisen kanssa joka minua ei rakasta??? Ei ole syytä.
Parisuhteessa kunnioitus, luottamus ja rakkaus on ne tärkeimmät. Ja jos pettää, voi olla varma että näistä yhtäkään ei enää omassa suhteessa ole.
Tiedän ettei mieheni ole viimeiseen vuoteen pettänyt minua koska ei käy muualla kuin töissä ja puhelinkin on vapaasti pöydällä. Silloin kun mies petti, hän oli joka viikonloppu ties missä ja palasi 7 aikaan aamuisin, jos silloinkaan. Lisäksi ei tullut useinkaan edes töistä suoraan kotiin vaan meni minne milloinkin. Piti myös puhelimen visusti aina itsellään ja mukana joka paikassa. Kaiken lisäksi katuu todellakin syvästi ja aidosti tekemisiään. Eli suuri muutos on tapahtunut. Rakastamme toisiamme, mutta en kuitenkaan usko aivan sinisilmäisesti mitään vaan pidän pienen varauksen aina taustalla, mutten kuitenkaan niin että se häiritsisi elämäämme. Mustasukkaisuusraivo kesti n. puoli vuotta, nyt se on normaalin kantimissa.