Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKOJEN PERJANTAI***

03.11.2006 |

IHANAA!!! PERJANTAI!!! Tuossapa linkki eiliseen pinoon.. :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8747542&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen pinoutuminen vielä ennen päivän loppua,

Hoytille ihan ensteks tervetuloa joukkoon mukavaan, tämä jengi on ihan ykkönen !

Viivi en ole porvoosta, vaan sipoosta, mutta synnyttämään pitäisi sinne mennä, ja menenkin vaikutti niin hyvältä ja kivalta paikalta.

Poppis: Mä kyselin lähes ainoona koko ryhmästä kaikkia tyhmiä kysymyksiä mutta luulen että niistä oli apua muillekkin, toiset kun on vähän ujompia kuin minä niin kyselin sitten niittenkin puolesta....ajattele säkin se asia näinpäin niin ei hävetä niin kauheesti kyselä.

Nyt toivotan kaikille oikein mukavaa viikonloppua, minä lähden kauppaan ja auttamaan miestä laminaattien laitossa....yäk, kamala sotku tulee ja keittiö kalusteet pitää siirtää jääkaappia ja pakastinta myöden, no onneksi tulee sentään hieno lattia ( laitetaan sellainen laattajäljiltelmä laminaatti ) se näyttää ihan oikealta laatalta, varpaalla pitää kokeilla että onko siinä saumaa vai ei.

Halitukset !

Aa ja neiti

Vierailija
22/28 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun hoytille tervetuloa!

Hyvä poppis, niin se napakin kiillottuu! Eikös tehnyt hyvää? Äläkä huoli siitä sokerista, mulle on tehty kaks kertaa rasitukset ja kun niissä ei tosissaan mitään häikkää ole, en oo kyllä jaksanut hirveesti stressata. Se glukoosi tulee jos on tullakseen.

Otsoko se ei osaa tulla ulos häätöpäivästä huolimatta... no mutta merkit kuulostaa niin hyvältä, että eiköhän ne kohta rupee avittamaan synnytystä, kun toihan on ihan pyllystä noin pitkä valmistelu.

larakin oli päässyt äippäpolille, eikös ole hauskaa se käyrällä olo. Mulla on niin paljon rasvaa mahassa et äänet kuuluu aina tosi vaimeesti, mutta kyllä siitä selvän saa et millon Santeri heiluu ku heinämies. Eli käytännössä koko ajan, ei tykkää ollenkaan seurannasta. Mä oon kyllä kans heittänyt kaks panadolia nassuun, kun päänsärky iskee, koska oon ajatellut ettei vauvalle oo hyväksi sekään, et mä märisen sängyssä unettomana päänsärkyäni.

Essille synttärionnittelut!

Noista body-pohdinnoista tuli mieleen, että H&M:llä myydään ainakin tyttövauvoille sellaisia bodeja, joissa lukee " Daddy loves me" ja vastaavast " Mummy loves me" . Vaihtoehdoksi, jos ei I love daddyjä löydy.

mammanalun kiukuttelu kuulosti tutulta, mutta sit toi hemmotteluosasto on ihan hepreaa. Mua ei suoraan sanottuna tällä hetkellä kiinnosta hemmottelut lainkaan... en jaksa laittaa ruokaa, en siivota, mies ei juo, en pääse kauppaan yksin hakemaan mitään hemmottelujuttuja... huono vaimo siis kaiken kaikkiaan! :( Oikeesti oon parina iltana miettinyt, että kyllä oon kamala ämmä ku kiukuttelen vaan.

kesis, tossa vaiheessa tuollainen määrä supistuksia kuulostaa kyllä paljolta, sen takia varmaan neuvolassa ottivat heti seurantaan. Joillekin kyllä vaan tulee paljon harjoitussupistuksia jo aikaisessa vaiheessa ilman, että niistä on haittaa. Mutta mulla niitä on sit ollut tosi vähän ja olisin tässä vaiheessakin ihan täpinöissä, jos joskus sattuis tulemaan 10 supistusta putkeen 2 tunnissa! Älä kuitenkaan hirveesti huolehdi, nyt neuvolassa etsivät syyn ja mitään vakavaa haittaa niistä tuskin on jos ei tosiaan vuotoja ole.

Sit ( . ): tänään oli kontrolli TAYSissa. Pississä oli proteiinia 1+, verenpaineet n. 135/95 (en jaksa tarkistaa). Erikoistuva lääkäri ehdotti heti, että josko laitettais osastolle, mutta sanoin etten kauheen mielelläni viikonlopuksi lähtis, et ens viikolla voisin sit harkita. Lääkäri konsultoi sitten erikoislääkäriä (tää erikoistuva oli sama, joka lähetti mut svo:lta osastolle ja erikoislääkäri se, joka hoiti mua osastolla) ja sain luvan olla kotona, jos tarkkailen proteiineja päivittäin tikuilla ja verenpainetta kans. Jos proteiinit nousee 2+:lle tai alapaine yli 100:n niin heti synnärille. Ottivat myös toksimiaverikokeet, mutta ilmeisesti niissä ei ole ollut mitään, koska eivät ole soittaneet perään.

Kohdunkaulalla ei ollut tapahtunut mitään edistymistä ja kokoa ei nyt arvioitu, kun kuulema kasvu on viikossa niin pientä että eri laitteesta ja mittaajasta johtuvat virheet vaikuttaa niin paljon. Olisin kyllä ihan mielelläni kuullut, onko Santeri yhtään kasvanut, meillä kun näyttäis tuo kasvu olevan tosi hidasta vielä näin lopussakin - edellisellä viikolla vain 50-100 g kun ainakin kandin lähteiden mukaan pitäis olla tuollaista 200 g. Mutta eiköhän siellä kunnossa olla, kovasti kuulema liikkui ja harjoitteli hengitystä, napanuoravirtaukset ok.

Mä nukuin taas viime yön tosi huonosti, en tiedä olinko edellisyönä nukkkunut liikaa vai jännittikö vaan. Illalla nimittäin oli ihan kipeitäkin supistuksia, sellaisia jotka sai selän kipeeksi just niinku arvelinkin mulle käyvän. Ne kyllä vaimeni suihkussa käydessä, ja loppu sit kokonaan. Kolmeen asti kuitenkin valvoin ja aamulla sit väsytti taas ihan hirveesti. Lääkärin jälkeen nukuinkin sit melkein neljään asti... saa nähdä, millainen ens yö on. Lääkäri sanoi et ihan tarkoituksella nyt ronkkii vähän paikkoja, että jos alkais tapahtua. Luultavasti mä roikun täällä yhtä kypsänä ku mörötin vielä kahden viikon päästäkin. Äitikin äsken puhelimessa sanoi, että älä nyt vielä rupee hermostumaan, ens viikon lopulla ne todelliset piinaiset päivät vasta alkaa...

Täytyy varmaan koettaa ruokkia itseään muullakin kuin suklaalla. Ja siellä kaupassakin pitäis käydä, saas nähdä millon mies tulee kotiin. Aiko huomenna mennä ylitöihin, kun vielä voi. Onneks mut on kutsuttu päivälliselle tädin luo, niin ei tartte yksin möllöttää kotona.

-Osse ja Santeri rv 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä superisi jne oli prismassa, harnittaa nyt kyl ku kävin siellä enkä cittarissa :/ no, jospa mä ehtisin viel ens viikol ostaa sen bodyn tai jonku..

Essille synttärionnittelut!!

Sarita, mitään noloa oo, nauti enemmänki nyt ku sua vielä passataa :) mun äiti sano muutenkin etten muka saa edes kauppakassia kantaa vaikkei ookkaan mitään kieltoja :D kannan tietysti kuitenkin. Mutta nauti sä nyt kun " pakosti" oot passattava!

Tervetuloa joukkoon hoyt!!!

Kesis, miltä ne tuntuu ne supistukset? Toivottavasti ei sit oo mitää, tuskinpa.

Joku teistä oli ollu " juhlimassa" myöhään yöhön, mikä on se jaksamisen salaisuus? Mulla kun on ne häät 18. päivä, kirkko alkaa jo klo 10, sit ruoat ym ja muut alkaa vetää viinaa ja VASTA klo 21 alkaa soittaa children of bodom mistä en niin välittäs mut pakko siellä on olla yhteen asti yöllä ku tulee bussikuljetus takasin, En viitsis yksin taksia (50e) maksaa sieltä pois... Niin että vinkkejä korkokengissä jaksamiseen?

Mä otan tän viikonlopun nyt ihan syömisen kannalta, kun oon " risteilyleski" nii ostin kaikkee mistä mies ei tykkää, sieniä, maustekurkkuja... NAM!!

Nyt täytyyki mennä jotain maistelee :)

Riikka tasan 18!!

Vierailija
24/28 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ätpötspäts.

Eli makkaralle piti kyl mennäkki se,et oon ollu samanlainen väsy ja kitisijä:D

Mut mammanalkuhan se oli, jolla oli niin ihanat lepyttelykeinot!!

Nii,ne on nää raskausaivot. Onneks voi viel jonku kuukauden vedota joka asias tähän raskautee.. Nyt muuten tajusin, et koht ei enää voi. Pitää nyt ottaa viel kaikki täst tilast irti:) On ollu tavallaa helppoo, ku joka asias voi vedota raskautee. Jos ei jaksa jotain tai ei muista tai ei osaa, kaikki johtuu raskaudesta:D Onks muut käyttäny tät " jäniksen passia" (vai mikskä joku sitä sanoi) paljon?

Mä oon ainaki.. Mut usein se on kyl totta, en pysty tekee mitää. Heh.

Jeps.Ei täs muuta, piti vaa tulla korjailee omii höpinöit.

Vierailija
25/28 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandi: nii,hyvän kokonen on jo meiän pikkumussukka:) ja just sellanen sopivan kokonen on varmaan syntyessään, et se kuulostaa tosi hyvältä. mä oon ite ollu 3450g, et aika saman kokonen varmaan. miehen painon perusteel ei voi sanoo mitään,ku on syntyny keskosena.

Unohin muuten sanoo tos aikasemmin, et kysyin sukupuoltakin, kun oli mukavan tuntunen se ultraaja. (En oo varma oliko lääkäri vai kätilö..ehkä kätilö?) Mut meiän vauva oli edelleen salaperäinen ja piti jalat visusti yhdessä,ettei varmasti paljastu mitään:D Ei siinä sit auta, kun ootella jännityksellä synnytykseen asti. Ja oikeestaan ihan kiva niin, et tulee yllätyksenä,vaik oonki kärsimätön ja utelias:)

Äippä epäili, et on tyttö, ku on niin siveellinen:D Mut mul on niiiin vahva poika-olo.

osse: Oli kyl kiva olla siin käyrällä. Mä en ees tienny, et pääsen sinne. Hassua vaan, kun eihän se remmi ollu ees kireellä ja silti vauva potki niitä juttuja, mitkä siihen mahalle laitettiin:D Ei tykkää seurannasta tääkään siis,hehe.

No nyt menen oikeesti pois. Ei kun en vielä,kun pitää viel sanoa, et oli niin hyviä kakkuja äipällä. Ja sellasia sydänmunkkeja,nam.

Mut nyt menen. Hih.

heiiiii.

Vierailija
26/28 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa nyt taasen tänne " työntämään" nokkani... Siis tuolta vauvapuolelta... Mutta kun RH83(?) kyseli vinkkejä raskaana oloon häissä, niin mulla oli kahdet häät kun odotin meidän poikaa, tosin viikkoja tais olla 15-16 tai jotain, mut kuitenkin, niin ja molemmissa toimin myös kaasona!!! Elikkäs mä join ihan hirveesti joka välissä vettä, ja söin pieniä välipaloja, laukku (tosin mulla tais olla kaksi!) oli täys suklaapatukoita, hedelmiä yms mikä vaan maitto. Ja sit kun alko jalat väsyy niin nostin menin vaan istuun ja nostin mieheni syliin jalkani :=) Ja molemmissa oltiin siis loppuun saakka, eli n klo 2 loppuivat molemmat häät.

Voi, vitsi kun on niiiiiin ihanaa tulla tänne lukemaan teidän juttuja, ja muistella vanhoja, tuo meidän vesseli kun täyttää jo viikon päästä 9kk! eikä ole enää niin pieni, niin ja sit täällä haaveillaan jo siitä pikkukakkosesta... Mutta oikein hyviä vointeja teille kaikille!!!

napero ja Eetu, pian 9kk

Vierailija
27/28 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis paketti tuli, kun intouduin ostamaan kaikenlaista, mutta ainakin suurin osa on ihan tarpeeseen...

Eli vihreän kartonkilaatikon sisältä mieheni löytää ensi viikolla seuraavia juttuja...

Omaan käyttöön:

- Superisä - t-paita

- Maailman paras isä -bokserit

Vauvalle:

- I love daddy... Daddy loves me -body (tekstit siis masussa ja selässä)

- Pikkiriikkiset keltasävyiset sukat

- Tuttipullo (vihreä Marimekko)

- Tutti (vihreä Marimekko)

- Lisätutteja tuttipulloon

- Sideharsoja (myös isi saa hoitaa röyhtäyttelyjä)

- Vaippoja, 3-6 kg (isikin joutuu vaipanvaihtohommiin)

Varpajaisiin:

- Konjakki 35 cl

- Viski 35 cl

- Minisikareita

En muistanut kumpi juoma oli tytöstä ja kumpi pojasta ja kun ei sukupuolestakaan ole tietoa niin otin molempia. Ja vaikka mies ei poltakaan niin eikös nuo sikarit (vaikka sitten minikoossa) kuulu asiaan... :)

Varpajaisten jälkeen:

- Buranaa

Unettomiin öihin:

- Korvatulpat

Ettei tosiasiat unohdu:

- Pestäviä liivinsuojia (noi on kyllä mulle, mutta hyvähän miehenkin on niistä tietää)

Yleiseen jaksamiseen:

- Sisua

Isin askarteluissa sattuvien tapaturmien varalle:

- Disney-laastareita

Hemmotteluhetkiin:

- Suklaata

Yhteiseksi iloksi:

- Tammen kultainen laulukirja (vanhojen lastenlaulujen kertaamiseen)

Aika paljon sitä kaikkea sitten keksi kun vähän enemmän asiaa pohti. Ehkä joku saa tästä jonkin vinkin itselleenkin, jos aikoo jotain vastaavaa koota.

Talvi tulee, lunta sataa :)

- Essi

PS. Kiitokset onnitteluista!

Vierailija
28/28 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täältä naukun majasta.

Rakenneultra on sitten käytynä ja viikkoja 20 täynnä, kaikki näytti hyvältä ja oikean malliselta. Bruno siis hoiteli ultrauksen ja tarkisti kohdunkaulankin, saatiin a4 pituinen raportti rakennetarkastelusta, dvd ja kuvia ja sukupuolikin lähes varma, tyttelihän se sielä myllää:)

Asuntokin on löytynyt ja vuoden vaihteessa edessä muutto eli paljon on tässä kaikkee ollut.

valitettavasti erehdyin tänne pinoon tullessa lukemaan tuon yhen down keskustelun ja taas huolestuin kun siellä todettiin että oli syntynyt down lapsi tai vieläkin vakavampi vamma vaikkei mitään löytynyt mistään ultrasta, niinhän se on mutta silti masentaa tämä jatkuva epävarmuus, siksipä osittain en ole täällä kovin usein vieraillut kun alan heti huolestua, olen kyllä usein yrittänyt laput silmillä lukea vain ja ainoastaan tätä enska pinoa mutta se uteliaisuus...eihän se maailman loppu ole jos saa vammaisen lapsen, mutta tottahan kaikki toivoo että lapsi olisi täysin terve

kaikille hyvää oloa toivottelen ja pahoittelen kun en hirveen hyvin ole kärryillä mitä kuuluu, mutta onnea vauvan saaneille ja suppareita niitä tarvitseville, onnea uusille plussanneille, ihanaa joulun odotusta kaikille! Käyn teitä välillä moikkaamassa.

nauku ja typykkä