***ENSKOJEN PERJANTAI***
IHANAA!!! PERJANTAI!!! Tuossapa linkki eiliseen pinoon.. :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8747542&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (28)
Kiukuttelin eilen illalla vähän miehelleni ja nyt päätinkin että olen tänä iltana oikein kiltti tyttö! :) Ihmeellistä se on kuinka tuo mieliala ja tunteet vain loikkii laidasta toiseen.. Ei viitsisi ihan pirttihirmun mainetta hankkia.. Oisko jotain muuta " lepyttely" vinkkiä? Uunilohta, miehelle viiniä, sauna, leffa ja yhdessäoloa..
hiljainen päivä töissä, enpä oikein tiedä mitä tekis! Outoa.
Kandin purukalusto on kunnossa - hurraaaa!!! Koville se ottikin :)
Jos ei nuo Mammanalun lepyttelytoiminnot riitä, niin ei kyllä sit mikään! Kuulostat olevan aika unelmavaimo. Tässä tulee itselle ihan morkkis...täytyy myöntää, että olen raskausaikana ollut aika hankala. En mitenkään riitaisa tms., mutta väsynyt ja kitisevä. Aina sattuu jostain ja väsyttää. Pitäis joskus pitää mölyt mahassa mutta kun mä vaan en pysty...no, toisaalta riemuitsenkin sitten kyllä tosi näkyvästi ja kuuluvasti. Seliseli :)
Jospa tekis kauppalistaa illaksi, muistakaahan että huomenna on kaupat kiinni!
Makkara 25+4
hengissä ollaan ja yhes koos vieläkin
Kandin hampilääkärit ei sitten mene ihan niinkuin pitäisi, onkohan vika sun kuulossa vain ajanvaraajan artikulaatiossa....mene ja tiedä, harmi että olet joutunut räppäämään edestakaisin.
Kovasti porukat on kaipailleet harrastustensa pariin, mä just eilen illalla sanoin miehelle, että olis niin ihanaa päästä salille rääkkäämään itseänsä, mun treenit kun on sellasia normitreenaajan treenit potenssiin 100, eli kidutusta, ja silti sitä kaipaa.
Me käytiin tosiaan keskiviikkona synnytysvalmennuksessa, täytyy sanoa että voin lämpimästi suositella kaikille, moni pelko pieneni kovasti, päästiin katsomaan synytys" saleja" ei ne ollutkaan niin steriilejä ja sairaalamaisia kun voisi kuvitella, vaan oikeastaan ihan mukavan oloisia paikkoja.
Prvoossa on mahdollisuus synnyttää veteenkin jos haluaa, hieno juttu.l
Kätilö näytti kuvia synnytyksestä, mutta ei kuitenkaan mitään hirmuisia missä vauvanpää tulee esiin, vaan sellaisia nätimpiä mutta mistä asia tulee esiin.
meillä ei synnytysvalmennus kestänyt kuin yhden illan 17-21, mikä on mielestäni tosi hyvä juttu, ei tarvitse rampata moneen kertaan.
Mitään hengitys ja synnytys harjoituksia ei tehty, kätilö sanoi että ne ehtii oppimaan sitten paikan päällä, nainen kyllä tietää mitä synnytyksessä pitää tehdä, löytyy tavallaan geeneistä, ja kätilö sitten auttaa jos siltä tuntuu.
Summa summarum, paljon on huojentuneempi olo nyt luulen että uskallan kuitenkin lähteä synnyttämään ( ihan niikuin siitä nyt olisi tässä vaiheessa mahdollista kieltäytyä )
Koitan viikonloppuna ehtiä kurkkimaan ja kommentoimaan, mutta nyt on ryhdyttävä jälleen auttamaan tuota sijaistani, ettei se raukka ihan mene sekaisin.
AinoAurora ja neiti 33+6
ihanaa... kymmenen astetta pakkasta vieläkin! aamulehti kyllä sanoi että osa näistä lumista lähtis ens viikolla vesisateen ja nollakelin mukana, EI!!!
mä en kyllä oo huomannut et meillä sisällä ois hirveen viileetä, miehen mielestä on. tänä aamuna käperty ihan kiinni lämmitteleen, ja sitten vielä sanoi että voisitko mennä kauemmas kun toi simppis tökkii häntä massuun:) eli simppiksellä aktiivinen aamu:) sanoin isukille että ois vaan hiljaa, kun mä oon näitä aamuheräämisiä saanut jo sen liki kymmenen viikkooa, et joku alkaa jumppaan kuuden ja seittemän välillä.
nyt mies lähdössä töihin. kiva kun menee välillä vähän myöhemmin niin saa rauhassa aamulla heräillä ja makoilla yhdessä ja ... ;)
(.) eilinen nyrkkeily sai liitokset taas vähän ärtsymmiksi. olivat jo siellä luulleet et nyt se on lopettanut tän kun en viime viikolla ollut paikalla. mut ehei! eilen taas sanoi se ohjaaja että kierrä vaan kunnolla lantiosta niin saat noi alakoukut lyötyä kunnolla. minä sit nauroin et kuule se on ihan sama miten mä yritän mun lantioo liikuttaa kun tuo pallo tuossa edessä on ja pysyy, niin sit tää mies huikkas " hei, anna äidin kiertää rauhassa!" :)
mammanalku: kyllä ihan hyviltä lepyttelysuunnitelmilta kuulostaa. tie miehen sydämeen käy vatsan kautta, mutta pieni viiniannos ei varmasti tilannetta pahenna, eikä myöskään pieni läheisyys;)
saritalle tervetuloa mukaan. näytetään samaa ikää olevan... eli taitaa sulla jäädä lumityöt lopputalveks miehelle. nyt sitten ihan rauhassa otat tästä eteenpäin! mäkin lupailin miehelle keskiviikkona et teen lumitöitä vaan sen mitä pystyn, et lopetan kyllä jos alkaa sattuun massuun.
kuten muutkin on sanonut niin poppis nyt nauttii niistä vapaistaan! (ai niin, eikös tänään oo perjantai? olikos se poppiksen siivouspäivä? meillä on tullut tavaks siivoilla sunnuntaisin...) mut esim pikkuisten vaatteiden pesu on ihan ok toimintaa, koska ei oo niin aktivoivaa jos on pesukone eikä tartte käsin pestä:) ite pesin eilen ekan koneellisen. jos sitä viikonloppuna jatkais, kun ei tänään taida ehtiä ja sit pitäis silittääkin:P
hienoa että heidin toukkakin siellä oikein päin makoili, ei tartte kääntämisestä murehtia.
kandi oli lopulta hamppulääkäriin päässyt. kiva että oli naureskelevat tädit ottamassa vastaan:) täällä päin keskiviikkona ihmiset oli pahimmillaan ootellut nysseä (bussia) reilun tunnin pysäkeillä kun se myräkkä vähän sotki aikatauluja:(
etten lopettaisi laskettelukeskustelua vielä. mun veljeltä tuli eilen viesti jossa tarjos omia kamojaan mun miehelle pilkkahintaan kun oli ite hankkinut joltain kaveriltaan uudet. miehellä vielä harkinnassa:) miettii vaan et millä ajalla sitä tässä lasketteleenkin ehtii... mut tosiaan käyhän ne toiset (niinku makkaran mieskin) golffaamassa jne. mut vielä joskus vien miehen ylläkselle talvella, kerran ollaan yhdessä käyty, häämatkalla heinäkuussa:)
voi kun tuo open tyttö on kyllä pikkuinen, varmasti oikein herttainen! mut hyvä että on paino lähtenyt nousemaankin jo.
ladie: mäkin eilen sanoin miehelle et nyt jotenkin on tosi raskaanaolevaolo:)
ninca: kyllä tosiaan jonkinasteinen kipuilu kuuluukin asiaan. mulla tais helpottaa joskus rv 14 tienoilla, ja vaikka nyt massu kasvaa vauhdilla niin ei enää aiheuta sellasia kipuja. ja jatkossa varovasti niissä portaissa!:)
makkaralle taas tervemenoa töiden jälkeen miehen kainaloon!
riikka koittaa keksiä jotain puuhaa siks aikaa kun mies reissaa. joku oli ainakin nähnyt jotain daddy-bodyja ihan citarissa...
aa:kin oli palaillut opetuksen parista. meillä moni tuolla nyrkkeilyssä nyt valittaa kun on löysempi tahti, mut se on mulle ihan sopiva tällä hetkellä. mut oottakoon vaan jos ei tahti parane keväällä kun toivottavasti palailen niin ei hyvä laula:) kyllä eilenkin katellisena kattelin kun toiset teki kunnon vatsarääkkiä... kyllä mäkin vielä joskus... valmennuskin oli teillä jo ohi, meillä on tässä kuussa kaks tollasta klo 15-18 pätkää, ainakin ite ootan niiltä jotain. mut hyvä että sun jännitystä helpotti, niiden jalkojen ristiminen ei enää välttämättä auta, ois pitänyt keväämmällä;)
juu, mutta eiköhän siinä tullutkin taas olennaisimmat. nyt vaan lähetetään viimeisiään veteleville kunnon suppareita että saatais enska-vauva tällekin viikolle:)ja heille kuten muillekin kunnon unia:)
tikru ja simppis 32
En kamalasti nyt ehdi kommentoimaan, mutta
Riikalle piti noista bodeista kertomani eli ainakin Omenan Cittarista löytyy I Love Daddy -bodeja, koska ostin sieltä itse eilen sellaisen. Olen monet kerrat aiemminkin niitä cittareissa tiennyt olevan aina ennen isänpäivää ja ajattelin, että jospa nytkin.
Kaverini on tuolla Sellossa töissä, mutta ei oo vielä vastannut, että löysikö sieltä noita samaisia bodeja. Yleensä niitä pitäisi olla kaikilla cittareilla, jos yhdellä on(tosin ei aina). Satuin menemään eilen tuonne Omppuun, niin eipä tartte enää lähteä Selloon katsastamaan.
Tosin, kannattaa olla nopea, koska ainakin aiempina kertoina nuo bodyt ovat menneet aika nopeasti loppuun.
Name it -merkin bodeja on Stockalla, mutta sieltä en löytänyt mitään isi aiheista bodya...
Mistä muuten löytyisi noita isi aiheisia t-paitoja tai vastaavia?
Onkos AinoAurora Porvoosta?
Ajattelin vain kun mainitsit Porvoon tuossa viestissäsi.
Olen asunut siellä koko ikäni ennen kuin muutin tänne pääkaupunkiseudulle miehen perässä n. kuutisen vuotta sitten.
Täällä ei kummoisempia.
Viikot paukkuu taas. Ihanaa.
Mietiskelin tuossa eilen, että mistä pitää hakea saikkua jos tuntuu siltä?
Ihan työterveyslääkäriltä vai neuvolasta vai mistä?
En nyt ihan hevillä ole jäämässä, mutta eilen aamulla oli aika tuskanen olo, kun otti selkään ja tuonne alavatsalle (sekin helpottaisi kun pääsisi johonkin makaamaan tai röhnöttämään silleen puoli makaavaan asentoon.. heh). Pisti itteäkin huvittamaan, kun piti kävellä sellaista tosi hidasta kävelyä tuolla käytävillä. Puolen päivän jälkeen tuo oli kuitenkin taas tiessään tuo vaiva..
Aina jossain välissä päivää noita tuntuu tulevan.
No juu..
Nyt ei ehdi enempiä.
Koitan tulla viikonloppuna tai vielä tänään jotain kommentoimaankin, mutta nyt ei ehdi.
Mukavaa perjantaintaita enskoille!
Niin juu ja Saritalle (?) tervetuloa joukkoon ja onnea plussastasi!! =)
-viivi ja onnimöttönen rv22+0
Ihanaa ihanaa ihanaa :O)
Mammanalku: noi sun hemmottelut kuulostaa hyviltä :O) joten etköhän noilla saa kiukuttelusi anteeksi
Makkara: kiitti tiedosta...olisin muuten unohtanut, että huomenna on pyhäpäivä.
Tänään on meidän luokkabileet :O) tai siis nähdään ammattikorkeakoulu luokan kanssa pitkään aikaan. Mennään siis ulos syömään jotain herkkuja :O) voi kun odotan, että pääsen herkuttelemaan.
Lisäksi tämä kampaaja ystäväni laittoi viestiä, että tarvitsee tänään mallia lainekampauksen harjoitteluun. Joten sinne tässä kohta kiirehdin laitettavaksi :O) Eli onpas tosi ihana päivä tulossa. vielä kun illalla sitten tämä vauveli alkaisi vaikka syntymään...taitaa olla toiveajattelua.
Heidi <3 Toukka 38+5
En tajua koko päivää perjantaiksi, kun täällä kotona olen ollut jo 1½ viikkoa putkeen, mutta miehus ainakin kotona seurana nyt taas pari päivää:) Saa valvoa ja katsella leffoja rauhassa, eikä herätyskello inise aamulla ensimmäisenä!
Eilen käytiin mun auto katsastamassa, unohdin ihan että se täytti 3 vuotta jo syyskuun alussa ja mä olen ajanut lähes 2kk katsastamattomalla autolla:( Nehän ois vienyt kilvet ja antaneet sakot jos oisin kiinni jäänyt.. kääks! No, nyt se asia kunnossa onneksi. Ja mä halusin sit katsastuksen kunniaksi käydä pizzalla, mullahan on vilja-allergia eli viime yö meni masukipujen kanssa ja nyt mulla on niiiiin ISO maha että näyttää et oisin loppusoralla. Tosin vain ilmaa " täytteenä" ;=)
Kaima, kiva et valmennus oli onnistunut, kun noita 70-luvun videoita ja muita ikäviä juttuja niissä välillä ollut. Mullakin on joku aikataulu, milloin niitä järkätään mut ehkä sit joskus vähän lähempänä vasta sellaseen..
Äiti tuleekin tossa iltapäivällä piipahtamaan mun seuraksi=) Kivaa kun saa juttuseuraa, teksi vaan mieli siivota mutta taitaa olla nyt miehen heiniä noi moppaamiset ja imuroinnit vielä hetken aikaa:( Tänään tosiaan muistettava kaupassa käydä, helposti saattais unohtua!
Olin siellä neuvolassa eilen, painoa nyt tullut yhteensä 5,7kg:((( *nyyh*, sf-mitta oli 20cm; tasan keskikäyrällä ja pissi puhdas. Eli kaikki ok näin päällisin puolin.
Nyt aamupalalle, mukavaa perjantaita tytöt!
Aurora + Poitsu rv 23+6 (Huomenna 24 täynnä!!)
Uskaltaudun nyt varovaisin mielin kurkistella tänne puolelle uutukaisena plussanneena. Tässä viikon aikana on pitänyt jo kolmen testin verran itselle varmistella tätä tapahtumaa, mutta varmastihan sen vasta myöhemmässä vaiheessa näkee miten käy. Olen ehtinyt jo helmikuusta asti kirjoitella tuonne kuumeilupuolen Ensikoihin ja yritystä yhtä kauan takana, kunnes nyt viimein onnisti.
Kirjoittelen tietoni tuonne esittelypinkkaan niin sieltä Ninca saa ne poimia. Mutta siis Pohjois-Pohjanmaalla asutaan, minulla ikää 23v. ja miehellä 27. Täytyy nyt myöntää, että tunnutte aika tutulta porukalta, kun moni on tuttu tuolta kuumeilupuolelta ja joka päivä on tullut tätäkin pinkkaa luettua. Muistan kyllä vielä niin tarkasti, kun ykkösope ja Amy plussasivat ja molemmilla on nyt nyytit jo sylissä. Mutta perästä siis tullaan!
Maanantaina suunnittelin soittavani neuvolaan ja samalla pitää alkaa miettimään käydäkkö alkuraskauden ultrassa. Mutta palaillaan siis asiaan, kunhan tässä vauhtiin ensin oikein pääsee!
Hoyt rv4+6
[color=CD1076]Taas on viikko lopuillaan..Perjantaisin tinkimisen onnistuminen on 48% varmempaa kuin maanantaisin. Ostakaa siis isosti! =)
Osse: kiittos vaan vinkistä eiliselle. Nyt on napa ihan punainen kun sitä aikani eilen ronkin sitä nöytää etsien. =D
Kandi oli vihdoin päässyt sinne hammaslääkäriin! Heikompi ois jo luovuttanut! =D
Ladielle onnittelut muuton läpiviemisestä! Se tavaroiden järjestely uudessa kodissa onkin jo paljon hauskempaa..=)
Keinis: hitto. Mä tuudittauduin siihen uskoon, että nyt kun sokrurasituksessa ei mitään näkynyt niin ei tartte enää huolehtia asiasta. Ja sit sun pitää informoida, että vielä voi kärähdellä? Argh! Miten tiukka ruokavalio sulla on?
Möröttimellä on vyöhyketerapiaa tänään..Kerrohan miten vaikutti..
Mykikselle pian langaton yhteys! =)
Mammanalun lepyttely kuulostaa hyvältä..Älä nyt enempää keksi mitään kun seuraavalla kerralla pitää sit pistää tätä kertaa paremmaksi ja sit vasta onkin sormi suussa! =D Mukavaa iltaa jo etukäteen!
Makkara, makkara! Mä oon just se ääliö joka pyhäpäivinä kävelee reippaasti kauppaan ja ihmettelee matkalla miten on niin kovin vähän ihmisiä liikenteessä..Heiluttelen käsiä liukuovien edessä manaillen ja sit vasta huomaan, että valot ei ole päällä. Eli kiitos tuhannesti tosta kauppajutusta..En ois taas muistanu! =)
AA: hyvä, että oli mukava synnytysvalmennus! Mulla on sama edessä sit tän kuun lopussa. Toivottavasti meidän ryhmässä saa kysellä paljon tyhmiä kysymyksiä..hmm..
Tikru! Eihän sunnuntai voi millään olla siivouspäivä! Kun sunnuntai on dvd, pizza ja röhnöttelypäivä! =D Mut juu..pesukone pyörii ja kissat on jo kaapeissa piilossa kun tietävät perjantain puuhat..=) ootko kauan muuten nyrkkeillyt?
Heidille mukavaa iltaa luokkakokouksen merkeissä! Ja hienoa, ettei tartte miettiä enää mitään sektioita! =)
Aurora: mä oon joskus miettinyt, että vilja-allergia ois kamalin juttu mulle kun oon sellanen leipäpylly, ettei toista! Jopa karkit ja makeat jätän mieluusti pois jos vaan on leipää. Onko sulla ollut ihan pienestä asti moinen vaiva?
Hoyt! Tervetuloa tänne puolelle oikein lämpimästi! Hyvä saada uusia kun täältä tippuu akkaa pois kuin viljaa heinäsirkkavitsauksen aikana! Huomasin jossain ainakin peipposkan ja jonku toisen, jotka ei kuulemma oikein uskalla tänne tulla kun ollaan kaikki niin pitkällä. Pöhpah! Kaikki tänne, että pysyy ihana palsta pystyssä! =) Eli onnea paljon..=)
Nyt pitäiskin alkaa riehumaan pölkkärin ja rätin kanssa oikein tositarkoituksella..Ja sit isoon kauppaan ostaan homppelina ruokaa, ettei kuolla huomisen aikana. Säilykkeitä!!!!! =D
Ihanaa perjantaita kaikille!! Voikaa hyvin!
t. poppis ja räpsytin rv28+2
Eli parin tunnin unet taas viime yönä otettu. Tekisi mieli haastaa kaikki ne opukset oikeuteen, jotka lupaa, että kun supistuksia tulee 10 min välein useamman tunnin ajan niin synnytys on käynnistymässä. PÖH! sanon minä tai sitten mulla on vaan pirun pitkät ja huolelliset nämä käynnistelyt. Eilen illalla alkoi nimittäin Housea katsellessa räpsyttämään aika kipeitäkin supistuksia 10 min välein ja sitä riemua sitten riitti aamuun klo 6 saakka. Oli jo supistuksissa sen verran ytyä, että liikkuminen teki kipeää, mutta vielä kurjempaa oli olla pitkällään. Niin sitä taas sitten vietettiin yö sohvalla puoliksi istuen ja puolihorroksessa dvd-elokuvaa katsellen kisuherrat seurana. Ei ole onneksi olo ihan kuollut, kun sai ne pari yötä nukuttua suht hyvin. Ja mielen pitää korkealla myös se, että tänään tosiaan on perjantai ja tuolla ulkona on aivan taivaallinen ilma: aurinko paistaa, lunta on maassa ja lämpötila on reilusti pakkasenpuolella.
Han_ille onnea tenttiin! Mulla viimeisenä opiskeluvuotena jäi useampaankin tenttiin lukeminen ihan rappiolle, mutta kummasti ne vaan meni läpi. Että kantsii tosiaan kokeilla onneaan bd
Kandikin oli sitten kiemuroiden kautta saanut hampaansa hoidettua. Seuraavalla kerralla pyydät niitä kyllä kotikäynnille! ;) Taisi olla kalusto kuitenkin sen verran kunnossa, ettei nyt ihan heti ole vastaavia seikkailuja tiedossa.
Jojolla on tänään neuvola, että niitä kuulumisia odotellessa. Meidän Otso ainakin tuntuu tykkäävän äidin kävelylenkeistä, kun supparit loppuu melkein samantien kun lähden kävelylle hakemaan niihin ytyä ;) Otso on myös ollut hissu nyt viimeiset pari päivää, että on taas saanut laskea liikkeitä. Toivottavasti se vaan keräilisi voimia synnytystä varten.
Vai oli mammanalku kiukutellut. No kyllä tosiaan noilla lahjuksilla pitäisi saada mies kuin mies leppymään ;)
Tikru vielä nyrkkeilee. Sullahan on säkki omasta takaa ;) Minua kovasti kiinnostaisi kuntonyrkkeily ja kerran olen sellaisella tunnilla käynytkin. Kieltämättä ihan kunnon liikunnan harrastaminen jo kovasti houkuttaisi, että tie vie varmaan takaisin salille kunhan tässä aletaan kunnossa olla ja jos Otso ei ihan tauotta tississä riipu. Kunhan nyt ensin tästä yhdestä treenistä eli synnytyksestä selvittäisiin.
Viiville infoa, että voit yrittää hakea saikkua omalta työterveyslääkäriltä tai sitten neuvolalääkäriltä. Neuvolalääkärit yleensä kirjoittaa herkemmin.
-Heidi-llä on taas kiva ilta tiedossa, hiustenlaittoa ja herkuttelua. Tahtois kanssa!
hoytille tervetuloa enskoihin!
Poppiksen kanssa samat suunnitelmat eli siivousta ja kaupassakäyntiä. Meinasi multakin jäädä ihan huomaamatta tuo pyhäinpäivä. Onneksi sunnuntaina on taas kaupat auki niin ei ihan kuole nälkään ;) Meille on vielä miehen vanhemmat tulossa kylään, että pitää varata sapuskaa niillekin. Voin taas kuvitella miten kaupassa ihmiset on tosiaan lastanneet kärrynsä kuin tuomiopäivän edellä. Pääsisköhän jonojen ohi jos teeskentelisi synnytyksen käynnistyneen? Kai nyt tästä olotilasta pitäisi vielä yrittää jotain hyötyäkin repiä ;)
No nyt touhuilemaan, että saa tänään jotain aikaiseksikin. Niin ja kirjoittelen sitten illemmalla raporttia siitä VT-käynnistä. Nyt taas niin toivoisin, että se löytäisi minusta jonkun nappulan, jolla päästäisiin ensi yönä viimeistään laitokselle sitä synnytystanssia tanssimaan ;)
Mörötin ja Otso, jolla vuokrasopimus menee tänään umpeen eli rv40+0
Ihan alkuun eilisiä äippäpoli-kuulumisia. (Kontrolliultra oli siis lakseneen sf-mitan takia)
Juu, kaikki oli hienosti ja vauva painaa nyt n. 2,5 kg :) Keskikäyrällä siis.
Ensin otettiin sydänkäyrää, oli jännä, kun kattelin vähän väliä millaset sykkeet on. Suurimmaks osaks oli siin 140 paikkeilla, mut huiteli välil myös 160 ja pari kertaa kävi 130. Vauva potki kauheest sen aikana, ja kuulu välil kauhee suhina, kun se liikku:)
Jäi vaan harmittamaan, kun luulin, et mul ois ollu lääkärin tarkastus, mut sitä ei sit jostain syystä ollutkaan.. Ja mies ei sit tullu sinne huoneeseen mukaan, ku aattelin et tehää se sisätutkimus.. Vaik toisaalt, ei se ois mua niin haitannu. Mut pääsehän se sit näkemää pikkusen jo ens kuussa päästä:)
Hyvää kannattaa odottaa, niin se sano ite, ku mä harmittelin:)
Osse: Juu,mä eilen sanoin siel polilla tost päänsärystä, mut mul on kaikki arvot kohdillaan, ni ei oikein viittaa mihinkää myrkytykseenkään.. Eli niskoista se varmasti johtuu. En oo lääkettä ottanu ku pari kertaa, mut siellä sanottii, et kannattaa ottaa kaks panadolia kerrallaan. Ja niin mun on varmaan nyt tehtävä, koska taas särkee niin ilkeest. Mä oon kyl ennenki kärsiny päänsäryistä ja just niskojen takii. Haluaisin nyt päästä vyöhyketerapiaan tai johonki hierontaan..
hoyt: Tervetuloa tänne puolelle!! Tarrasukkia masuasukille matkaan:)
makkara: Mä oon kans ollu tollanen, en riitaisa, mut huomaan itekki,et valitan koko ajan, ku joka paikkaa sattuu. Oon varmaan aika rasittava välil,mut minkäs teet.. Sun lepyttelykeinot kuulosti niin hyviltä!! Voi kun itekki sais lasin viiniä..No ehkä jouluna sitte pääsen maistamaan lasillisen:)
Mä en nyt muista yhtään,mitä piti kirjottaa.. Katos päästä.
kandi oli vihdoin päässy hamppilekurille. hyvä,et oli hampaat kunnossal. Mul on ens viikolla aika,huii.. Oon jättäny tällee viime tinkaan.
Juuh, eipä tässä muuta. Pääsee kohta syömään äipälle suklaakakkua. Nams. Sil oli eilen synttärit, ni siel ois sellasta tarjol:)
Nyt menen. Heipati. Hauskaa perjantaita kaikille!! :) Täällä paistaa jopa aurinko:)
lara ja mötkö 34+3
Nyt on sitten meidänkin autossa viimein talvirenkaat alla. Mies sai eilen vaihdettua ne, kun pääsi viikonloppuvapaalle ja lähti maakuntaan. Nyt voi taas turvallisin mielin huristella :)
Täällä siis synttäreitä vietetään ihan yksikseen. Eipä silti, ei meillä näitä koskaan kovin ihmeellisesti ole juhlittu, joten enköhän kestä...
... eli siis jatkoa seuraa
Aattelin tänään livistää ajoissa töistä pois ja suunnata minäkin tieni Selloon. Tarkoituksena olisi näin isänpäivän alla käydä etsimässä noita kivoja juttuja sinne isyyspakkaukseen, jonka aattelin isänpäivänä miehelleni antaa.
Mistä se superisi-paita oli löytynyt? Tommosta I love daddy -bodya täytyis kanssa käydä etsimässä, voiku citarilta semmosia löytyis - tai edes jostain. Malttamattomana jo odotan, että pääsisin jo kaupoille...
Ai niin, hoytille tervetulotoivotuksia! Kyllä tänne kaikki uudet mukaan sopii. Niin moni on taas jo jakautumaisillaan, että hyvä vaan kun saadaan uusia plussanneita joukkoon. Muutenhan pino hiljenee vallan...
Ei kai tässä auta kuin yrittää keskittyä vähän töihinkin välillä...
Ihanaa päivän jatkoa!!
t. Essi, rv 27+3
Olipa loppujen lopuksi aika kivuton hampilääkärireissu! :) Lääkärikin kehui että " hyvinhän sinä kestit vaikka varmasti tuntui" . Heh. Totesin vain että jos aikoo synnytyksen kestää, niin kyllä nyt pari hammaslääkärikeikkaakin.. ;)
SillySausage: mä olen kyllä aika kaukana unelmavaimosta. Olen meistä kahdesta se sottapytty, jätän kamat & vaatteet sinne sun tänne ja miesparka yrittää niitä siivota mun jäljiltä tai vähintäänkin ystävällisesti huomauttaa.. Ehkä tuossa " lepyttely- ja hemmotteluosastossa" olen sitten ihan hyvä. ;) Tiggerin mainitsema viiniannos & läheisyys on kyllä listalla priority 1 + 2.. Että jospa se siitä.
Saritalle & Hoyt:lle tervetuloa myös meikäläisen puolesta! :)
Ja kun noista ihanista bodyista puhuitte - kiitos vinkistä - soitin just siskolleni että saa mennä töistä päästyään kauppaan hankkimaan moisen I love daddy-bodyn juuri sieltä Ompun Cittarista!
Heidillä on niin ihana päivä edessä! :) Sainkin inspiksen soittaa itselleni kasvohoidon ja jalkahoidon sekä kampaajan vielä tämän vuoden puolelle!
Joku puhuikin että SU olisi siivouspäivä (?), niin myös meillä. Ja SU on myös mun jumppapäivä! Jumppaa en jätä väliin kuin sairaana tai ihan pakon edessä, on sen verran hyvä jumppa! Ja kun on lauantain saanut olla tekemättä mitään, SU on jo virtaa puuhastella..
Jep, taas töitä jatkettava.. Päivänjatkoja!
Mammanalku + tiitiäinen 18+0
P.S. Oon yrittänyt viimeisen vkon aikana yrittää tunnustella tiitiäisen liikkeitä, mutta vielä tuloksetta.. toivon mukaan se joku kerta pian mua muksauttaa..
olis tainnut olla viisainta olla mainostamatta täällä että tänään kannattaa sännätä kauppaan! Nyt tekin olette siellä mahoinenne tungeksimassa...hih. No ei vaiskaan, hyvä että oli joskus jostain meikäläisenkin kommentista hyötyä :)
Jihuu, Lara sekoitti mut ja Mammanalun, ja onnekkaasti ihannevaimon hemmottelukeinot meni mun piikkiin :) No, yritän tänään olla tuon väärinkäsityksen arvoinen ja tarjota miehelle herkkuja ja hellyyttä! (me muuten testataan tänään saunan kaiuttimia - että jos musta ei kuulu enää ikinä mitään ni me ollaan sit saatu joku pikku tärsky itse asennetuista vehkeistä...)
Kolmen tunnin päästä olen jo kotona - TA-RA!!!
Makkara
Että mie oon hyvällä tuulella tänään,heti aamusta kipasin vakuutuksen ottamaan tuolle meiän pienokaiselle ja sen jälkeen kävin hiukan shoppailemassa itelleni(en tosin paljoa löytänyt sitten kuitenkaan)vaatetta,tuntuu et toi massu on kasvanu ihan silmissä ja omat paidat ei riitä peittämään.
Käytiin äitin kanssa kaupassakin,pitihän miulla olla joku kassien kantajakin. Tuli kyllä ostettua semmoset määrät ruokaa että niillä pärjää pitemmän aikaa,on se vaan noloa kun haluaa mennä kauppaan ja ostaa enemmän kerralla ruokaa niin täytyy ottaa kantaja mukaan. Mut mitäpä en pienen mussukkani eteen tekis.
Tänään pitäs hiukkasen siivotakin,mieli on niin korkealla ja muutenkin masuasukilla on hyvä olla jotenka vois vähän huhkiakin ette sairasloma hurahtais tässä koneella istues aivan kokonaan.
Nytpä siis siivoilemaan:)Ihanaa perjantaita kaikille
Sarita ja Fisu 21+1
Onpas taas jo pitkät pinot tähän aikaan päivästä!
Mammanalkukin selvisi hampilääkäristä, hienoa! Ajattelin mennessäni ihan samaa, että eiköhän se pieni paikkailu ole synnytykseen verrattuna aika piece of cake ;) (Vaikka mua ei onneksi tarvinnutkaan sitten paikkailla.)
Laralei käynyt polilla, ja onpas teillä jo " iso" pikkuinen! Tosta jos lasket että noin 200g tulee viikossa, niin noin 3,6kg olisi laskettuun aikaan mennessä kasassa... Oikein hyvän kokoinen synnytettävä, siis :)
Möröttimen Otsolle voisi alkaa vihjailla syntymisen ihanuudesta vähitellen :) Millainen olo sulla muuten on, väsymystä ja supistuksia lukuunottamatta? Onko päänsärkyä, heikotusta, turvotusta, itkuisuutta, toiveikkuutta tms...?
Poppikselle hauskaa siivouspäivää, tänään on ainakin ihana ilma viedä mattoja ja vuodevaatteita ulos. Muakin kutkuttelisi siivota, mutta mepäs lähdetäänkin tulevien isovanhempien luokse Keski-Suomeen viikonlopuksi. Mies ei ole yhtään pahoillaan, kun missataan hyvä siivousilma ;)
AinoAuroralla takana onnistunut valmennus, kiva! Mä kyllä odotan jo kovasti sitä Haikaranpesän valmennusta, ja sehän onkin jo ensi viikolla. Muistan joskus kesällä ajatelleeni, että se valmennus on sitten ihan juuri ennen synnytystä... No ei se nyt ihan niinkään ole ;) Tässä vielä kuitenkin noin kahdeksan viikkoa aikaa harjoitella hengittämistä ja rentoutumista...
Tikrullakin simppis ottaa isukkiin tuntumaa :) Se on tosi hauskaa, kun vaavi potkii isäänsä selkään tai mahaan. Meillä Muhku taisi eilen ottaa nokkiinsa, kun olin miehen selkää vasten, ja hän puoliunessa liikkui lähemmäs töytäisten mun mahaa aika kovaa pyllyllään. Meni ehkä kymmenen sekuntia, ja Muhku alkoi kamalasti potkia ja myllertää takaisin! Sitten mies töytäisi varovaisemmin uudestaan, ja taas kohta Muhku potkaisi/muksaisi takaisin. Varhaista vuorovaikutusta parhaimmillaan! :)
Viivi, saikkua voit hakea sieltä, mistä ensisijaisesti yleensäkin haet saikkua. Työterveyslääkärit saattavat olla vähän nihkeämpiä pitemmän saikun suhteen, joten ehkä neuvolalääkäri on parempi siinä vaiheessa.
Tervetuloa Hoyt! Teilläkin jo ihan suhteellisen hyvin kuumeilua takana, joten plussaus tuntui varmasti erityisen upealta! Täällä saat sitten rupatella seuraavat 8kk, seura on mielestäni ihan yhtä tasokasta kuin kuumeilijoissakin ;) (Sieltähän me melkein kaikki ollaan tänne siirrytty.)
( . ) : Aargh, näin mun alavatsan kunnolla peilistä ekaa kertaa tänään. Se on ihan täysin revennyt, siis täynnä raskausarpia! Ja nyt niitä on jo navankin korkeudella! Meinasi kyllä itku päästä, vaikka tähän asti olen vaan ajatellut, että tulee mitä tulee. Tuntuu vaikealta uskoa, että ne arvet eivät muka häiritse miestä - eihän niitä voi olla huomaamatta! (Ehkä se sitten oikeasti tykkää musta pääasiassa tän pään sisällön vuoksi, eikä ulkokuoren...) Mullakin on ollut aina niin nätti ja ruskettunut maha, mutta miten mä sitä jatkossa enää kehtaan ruskettaa, kun se on ihan viiruinen?!
Kai tämä kriiseily on jossain vaiheessa käytävä läpi, kuka mistäkin aiheesta. Ja ehkä sitten seuraavan lapsen kohdalla arpia tulee vähemmän, kun ei tuohon enää paljon uusia mahdu tulemaan... :/
Mutta nyt pitäisi mennä ostamaan pikkuveljelle joululahja, ennen kuin suunnataan junan nokka kohti Jämsää. Hauskaa viikonloppua kaikille, yritän tulla vanhempien luota kurkkimaan kuulumisia jossain vaiheessa! Jos pääsen vetäytymään kaikelta siltä mahan taputtelulta ;)
Kandi & Muhku 32+1
Huhheijaa, hirveä kiire töissä. Nyt kuitenkin huoli painaa sen verran, että pakko on pikaisesti kysyä, että milloin supistelusta pitäisi huolestua? Mulla on nyt parina iltana töiden (toimistohommaa) jälkeen ollut supistelua, suunnilleen 10 kertaa parin tunnin sisään. Ihan kivuttomia ovat (tosin vähän epämiellyttävän tuntuisia) eikä mitään muuta " erikoista" ole ollut.
Neuvolaan jo soittelinkin, tulehduskokeita otetaan maanantaina. Jotenkin vaan jäi huoli kalvamaan mieltä, kun terkkari heti kyseli verisistä vuodoista, käski ottaa erityisen rauhallisesti ja puhui sairaslomasta. Että onkos tämä nyt merkki jostain vakavasta?!?! Mitäs sitten on ne paljon puhutut harjoitussupistukset? Vai kuuluisiko niitä olla vasta myöhemmin?
Siellä vaavi kuitenkin tuntuu masussa potkivan, se vähän sentään rauhoittaa mieltä.
Meikäläinen jatkaa nyt töitä ja palailee tänne kommentoimaan paremmalla ajalla!
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Kesis, rv 18+1
Pitkästä aikaa eksyin tälle puolelle teidän juttuja lukemaan, kun muuten aika kuluu tuolla joulukuisten puolella. Mutta nyt osui silmään nuo body ja paitaostokset isänpäiväksi tai isyyspakkauksiin. Eli itse tilasin netistä miehelle paidan ja tyynyliinan ja tulevalle vauvalle bodyn ja tyynyliinan myös. Varmaan olisi kaupasta saanut halvemmalla, mutta ei ollut aikaa lähteä kiertelemään. Jos jota kuta kiinnostaa niin kannattaa piipahtaa vilkasemassa nuo seuraavat linkit:
http://www.taapero.fi/
--> tuolta löytyy ainakin bodeja ja paitoja esim isin kulta tekstillä. Ja jos tilaa sunnuntaihin mennessä (maksaa siis tilauksen siihen mennessä) niin paketti tulee isänpäiväks!
http://riikuski.net/index.php
--> tuolla isin kulta ja rakas vauva bodeja sekä isä ja minusta tulee isä t-paitoja
http://www.lahjakas.fi/
--> tuolla myös aiheeseen sopivia t-paitoja, tyynyliinoja ja ruokalappuja;) Nekin lupaa nettisivuillaan, että vielä ehtii tilata isänpäiväksi. Itse maksoin tilauksena tiistaina ja tänään tuli jo paketti postiluukusta;D
nani 32+3
Ihana perjantai on täällä! :) Sain nukkua tänään tiitiäisen kanssa pidempään kun hammaslääkärin tuoli kutsuu. Toivottavasti olisi viimeinen kerta vähään aikaan.. Uh. Kun vielä töissä jaksaa päivän olla niin illalla ihanaa ruokaa ¿ uunilohta ¿ sauna rakkaan miehen kanssa ja toivottavasti vähän rentouttavaa hierontaa leffan lomassa.
Lauantaina saan siskon ihan hauvan (14v vanhus) itselleni hoidettavaksi. Voidaan käydä pakkaskelin lenkillä ja halia & paijata kovasti. Hän kun halii ja paijaa niin se varmasti tuntuu, sellanen labbiksen ja setterin sekoitus, ihana iso musta ¿mörkö¿. Hih! Lupasin itselleni että täytän ensimmäiset 7 pahvilaatikkoa jotka eteisessä jo odottaa viikonloppuna. Eli muuttoa valmistellaan..
Pohkeet on vähän jumissa, johtuisko siitä että olen jumpannut 5 päivää putkeen. No, nyt tulee lepopäiviä ainakin 2. Jos sunnuntaina taas.. Mutta, IHANAA PERJANTAITA ja viikonloppua kaikille! Palailen langoille taas töissä..
Mammanalku + tiitiäinen 18+0!!! WOW!