Onko sana "paneminen" syrjääyttänyt kokonaan sanan "rakastelu"?
Ei ole hyvä suuntaus minusta ainakaan. Ovathan ne suunnilleen 2 eri asiaa. Ainakin naisen kantilta katsottuna.
Kommentit (60)
Vierastan sanaa rakastelu vaikka itse toimintona se on mukavaa. Kuulostaa vain jotenkin niin imelältä. Mutta eipä tuolle toimenpiteelle taida yhtään hyvää neutraalia sanaa olla.
No pannahan voi (mies) vaikka sitä jolle maksaa, se tuskin on rakastelua.
Se on jotenkin yksipuolista miehen hyväksi tehtyä toimintaa yksinomaan.
Kuun taas rakastelu on selvästi sekä miehen että naisenvälilllä tapahtuvaa toimintaa, joka tähtää molempien nautintoon.
Minusta selvä ero.
Pelkästä panemisesta puhuminen "raaistaa" ja panee halvalla sitä rakastelua.
Jos ne ei rakastele?
Minulla ei ole rakasta, joten ei tule rakasteltua.
Seksiä saan kyllä välillä, mutten kutsuisi sitä panemiseksi, koska paneminen käsittää vain yhdynnässä nylkyttelyn eikä sitä kaikkea muuta, mitä seksi on.
Joidenkin kanssa ei edes panna, vaan harrastetaan esim. suuseksiä ja hierontaa.
Niin, kaikkeen rakasteluun ei suinkaan sisälly sitä panoa. Eikä lesbosuhteissalaan, tai hoimoilla siinä perinteisessä mielessä.
Sana "paneminen" ei liity seksiin millään muotoa. Panemista käytetään silloin, kun esim tehdään olutta.
Vierailija kirjoitti:
Oon nainen ja sanon paneminen tai nussiminen
Joo,ja pitää muistaa.Naiset ei pane mitään,vaan naisia pannaan.
Millä lailla ne ap ovat erityisesti naisen kannalta katsottuna eri asioita? Eiköhän kuitenkin ole ihan yhtä lailla miehenkin kannalta?
Mun suuhun ei vaan istu sana rakastelu. Jos noista kahdesta täytyy valita niin ehdottomasti sanon mieluummin paneminen. Ymmärrän kyllä merkityseron näiden kahden sanan välillä, mutta käytännön tasolla ne ovat mulle sama asia. Kun puhun panemisesta niin en tarkoita vain sitä edestakaista liikettä. Joten kyllä, paneminen on ehkä meidän nuorempien sukupolvien keskuudessa syrjäyttänyt rakastelun, mutta ei se tarkoita että suunta olisi se, että vaan jyystettäis menemään ilman tunteita ja syvällisempää yhteyttä.
N31
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla ne ap ovat erityisesti naisen kannalta katsottuna eri asioita? Eiköhän kuitenkin ole ihan yhtä lailla miehenkin kannalta?
Mun suuhun ei vaan istu sana rakastelu. Jos noista kahdesta täytyy valita niin ehdottomasti sanon mieluummin paneminen. Ymmärrän kyllä merkityseron näiden kahden sanan välillä, mutta käytännön tasolla ne ovat mulle sama asia. Kun puhun panemisesta niin en tarkoita vain sitä edestakaista liikettä. Joten kyllä, paneminen on ehkä meidän nuorempien sukupolvien keskuudessa syrjäyttänyt rakastelun, mutta ei se tarkoita että suunta olisi se, että vaan jyystettäis menemään ilman tunteita ja syvällisempää yhteyttä.
N31
Koska mies panee naista, on siis vain kohde. Just tuo esim maksullisessa, ei siinä se "pantava" ole mikään rakastelun kohde...mies panee jotta saa tyydytyksen, siis itselleen. Ei muuta. Ja usein just yhdenillan "panot" sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31Koska mies panee naista, on siis vain kohde. Just tuo esim maksullisessa, ei siinä se "pantava" ole mikään rakastelun kohde...mies panee jotta saa tyydytyksen, siis itselleen. Ei muuta. Ja usein just yhdenillan "panot" sama juttu.
Eri asia puhua maksullisesta tai yhden illan seksistä kuin parisuhdeseksistä. Tuskin maksullisen tai yhden illan tutun kanssa kukaan rakastelee, oli sitten mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31Koska mies panee naista, on siis vain kohde. Just tuo esim maksullisessa, ei siinä se "pantava" ole mikään rakastelun kohde...mies panee jotta saa tyydytyksen, siis itselleen. Ei muuta. Ja usein just yhdenillan "panot" sama juttu.
Luulet että mies saa aina pelkällä panemisella tyydytyksen? Vinkki: siementen lentäminen ei todellakaan ole sama asia kuin tyydytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia puhua maksullisesta tai yhden illan seksistä kuin parisuhdeseksistä. Tuskin maksullisen tai yhden illan tutun kanssa kukaan rakastelee, oli sitten mies tai nainen.
Tässä nyt puhutaan seksistä, ei ole erotettu ikävä kyllä, keiden välillä sitä käydään. Juuri siksi onkin negatiivissävytteinen ainakin omaan korvaani, että laajennettu koskemaan kaikkea seksiä, ja eniten sitä normatiivista nainen-mies seksiä. Ikäänkuin "miehen" normaalia seksiä on vain paneminen. Enhaluaisi tyttärelle tätä normia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt puhutaan seksistä, ei ole erotettu ikävä kyllä, keiden välillä sitä käydään. Juuri siksi onkin negatiivissävytteinen ainakin omaan korvaani, että laajennettu koskemaan kaikkea seksiä, ja eniten sitä normatiivista nainen-mies seksiä. Ikäänkuin "miehen" normaalia seksiä on vain paneminen. Enhaluaisi tyttärelle tätä normia.
Siis pitäisi puhua kaikesta seksistä, niin yhden yön suhteista, parisuhdeseksistä ja maksullisissa käymisestä rakasteluna? En nyt oikein ymmärrä. Ei se paneminen sanana nykyisin monellekaan tarkoita vain miehen tyydyttämistä jyystöllä. Mä sanon monesti miehelleni "haluan panna sun kaa" ja molemmat tietää että se sisältää ihan todella paljon muutakin kuin yhdyntää saati pelkkää miehen tyydyttämistä.
Niin kun asiaa oikein pureskelee ja miettii,
niin olisko tuo nainti sana sellainen yleissana
molemmissa tapauksissa. Jos vaikka toteaa:
he taisivat käydä välillä naimassa niin
asia selvä panivatpa sitten tai rakastelivat.
Mutta kovasti tunneperäisempihän tuo
rakastelu sana on ja todella sopivampi silloin
kun tahtoo sitä rakkaussuhdetta korostaa
eikä vain sitä, että on tarve paineita pudottaa
Vierailija kirjoitti:
Niin kun asiaa oikein pureskelee ja miettii,
niin olisko tuo nainti sana sellainen yleissana
molemmissa tapauksissa. Jos vaikka toteaa:
he taisivat käydä välillä naimassa niin
asia selvä panivatpa sitten tai rakastelivat.
Mutta kovasti tunneperäisempihän tuo
rakastelu sana on ja todella sopivampi silloin
kun tahtoo sitä rakkaussuhdetta korostaa
eikä vain sitä, että on tarve paineita pudottaa
Yleensä kai seksiä myyvän ja seksistä maksavan välillä ei ole rakkaussuhdetta.
No onko se rakkaussuhde jos mies vain panee, yleensäkin naista? Tai edes rakastelua? Mieshän voi aina panna huvikseen antamatta yhtän mitään naiselle.
Se että työntää kalunsa emättimeen ja jyystää, ei ole kai muuta kuin panoa, ei rakastelua.
Vierailija kirjoitti:
No onko se rakkaussuhde jos mies vain panee, yleensäkin naista? Tai edes rakastelua? Mieshän voi aina panna huvikseen antamatta yhtän mitään naiselle.
Se että työntää kalunsa emättimeen ja jyystää, ei ole kai muuta kuin panoa, ei rakastelua.
Itse puhuit rakkaussuhteesta ja sitten kuitenkin mainitsit että ketjussa on kyse ihan kaikesta seksistä. Siksi korjasin. Käänsit ketjun aiheen taas omaan lempiaiheeseesi. Siitä en ala tässäkään ketjussa kanssasi vääntämään, sinä parhaista parhain😘
Ei ole syrjäyttänyt ainakaan minun kohdalla,
vaikka olen mies. Jos vaimoni ehdottai, että
etkö panis minua tänään, niin hiukan siinä
olis eri sävy kuin jos sanois, että eikö rakasteltais, Vähän rempseämmin ilmaisis
asian, mutta kyllä ihan rakkaudella suhtautuisin. Tunneperäistä rakkautta ei
pidä unohtaa. Sitä oli ennen lauluissakin
enemmän. Ajattelen vaikka Olavi Virraa