Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsytkö koskaan lemmikkieläimesi hoitamiseen?

Vierailija
18.10.2022 |

Väsytkö itse tai joudutko teinillesi, jolle lemmikki on otettu, muistuttamaan eläimen tarpeista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa olin joskus väsynyt, etenkin pentuaikana. En voi myöskään väittää että olisin joka kerta lähtenyt innoissani lenkille. Tietenkin kuitenkin hoidin sen väsymyksestä huolimatta. Kissan kanssa on vähemmän väsymystä, mutta vessalaatikon tyhjennys ja putsaus ei kuulu lempiasioihini.

Vierailija
2/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koska russeli. 30min-90min ulkoilua 3 x päivässä on vaan pakko sille koiralle. Rakastan yli kaiken tätä koiraa mutta lenkki kolmesti päivässä joka ainoa päivä olis yksin liikaa. Hoidetaan vuoroviikoin lenkkeilyvastuu kumppanin kanssa. Onneksi kumpikin tykkää että näin on hyvä kunhan vaan välillä saa sen tauon.

Mikään muu ei rasita. Ruokkimiset, harjaamiset, kynnet, yms. ei mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, vähimmillään lemmikkini tarvitsee n. Minuutin hoitoa (veden vaihto ja siemeniä häkkiin). Siivous kerran kuussa. Mutta yleensä teen enemmänkin ja seurustelen otuksen kanssa mielelläni. Parikymmentä vuotta olen pitänyt jyrsijöitä lemmikkinä enkä vielä ole kyllästynyt.

Vierailija
4/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, erirotuisia koiria ollut ja jokaiselle rodunomaista toimintaa, lisäksi kunnolla ulkoilua ja aivotyöskentelyä kaipaavat kaikki rodut. Russelin omistaja tuossa voivottelee.. Tuohan on normi satsi lenkkeilyä joka koiralle.. Toisekseen oisko pitänyt miettiä rotua ottaessa paremmin? Russelit ym tarvitsevat runsaasti enemmän liikuntaa ja rotutyypillistä harrastusta jota varmasti löytyy kunhan etsii, jos ei löydy niin kehitä itse.

Vierailija
5/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Vanha mäyräkoiramme vaatii aika paljon hoitoa ja kyllä siihen usein kyllästyy. Mutta sellaista se on, ei auta.

Vierailija
6/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuh kirjoitti:

En, erirotuisia koiria ollut ja jokaiselle rodunomaista toimintaa, lisäksi kunnolla ulkoilua ja aivotyöskentelyä kaipaavat kaikki rodut. Russelin omistaja tuossa voivottelee.. Tuohan on normi satsi lenkkeilyä joka koiralle.. Toisekseen oisko pitänyt miettiä rotua ottaessa paremmin? Russelit ym tarvitsevat runsaasti enemmän liikuntaa ja rotutyypillistä harrastusta jota varmasti löytyy kunhan etsii, jos ei löydy niin kehitä itse.

Ei jokainen koira tarvitse noin pitkiä lenkkejä. Joku pieni vanha mäyräkoira jaksaa paarustaa ehkä viiskyt metriä. Kommettisi on rasittava muutenkin.

Vierailija
7/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyn. Jatkuvasti. Reaktiivisen, ahdistuneen koiran kanssa eläminen on uuvuttavaa. Jatkuva rähinä lenkeillä, tavaroiden tuhoaminen yksin ollessa ja loputon huomionkipeys aiheuttaa turhautumista, joka tietysti heijastuu kaikkeen vuorovaikutukseen koiran kanssa. Huono omatunto vaivaa päivittäin.

Vierailija
8/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väsy.

Vierailija
9/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyn. Jatkuvasti. Reaktiivisen, ahdistuneen koiran kanssa eläminen on uuvuttavaa. Jatkuva rähinä lenkeillä, tavaroiden tuhoaminen yksin ollessa ja loputon huomionkipeys aiheuttaa turhautumista, joka tietysti heijastuu kaikkeen vuorovaikutukseen koiran kanssa. Huono omatunto vaivaa päivittäin.

Uuvuttavaa se on koirallekin. Vaistoaa sinun tunteet myös. Etsi kouluttaja tai uusi koti (jos mahdollista) oman itsesi vuoksi. Ei kenenkään elämä tuollaista pitäisi olla.

Vierailija
10/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosen ja koulun kanssa vedin itseni nuorena ihan piippuun. 

Vierailija
11/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei huvita hoitaa, eikä saisi aikaiseksi, mutta kun vaan aloittaa niin yleensä se sit on ihan kivaakin 😊

Toki joskus miettinyt, että riittäisikö vähempikin eläinlauma, kun töiden jälkeen menee 1-1,5h että elukat on ruokittu ja koira pissatettu (joo, vain pissatettu, lenkki erikseen) mutta toisaalta niiden kanssa puuhastellessa mieli rentoutuu 😊

Kyllä lemmikit antaa enemmän kuin ottaa ja ehkä niitä siksi onkin tuollainen lauma 😁

Vierailija
12/12 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aktiivinen, paljon liikuntaa vaativa iso koira. Sen ottaminen oli paras päätös ikinä. Joskus vähän "väsyttäisi" mennä lenkille, etenkin sadekelillä, mutta on se vaan palkitsevaa. Joskus tekisi mieli ottaa muutama kalja tai viinipullo, mutta koirani pitää minut kohtuudessa.  Monia ystäviä olen saanut koiraharrastuksen kautta, miten sitä tällainen introvertti muuten saisi kavereita...

Pieni väsymys on mitätön hinta parhaasta kaveruudesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän