Liikaa maksetun palkan palautus
Miten pitää toimia että toimisi oikein, kun kunta on maksanut minulle liikaa palkkaa?
Työsuhde päättyi ja nyt kävi niin että maksoivat vahingossa liikaa. Ei voi korjata seuraavassa palkanmaksussa.
Ilmoitin asiasta kuntaan. Nyt sain sieltä tilinumeron ja summan maksettavaksi - ei lainkaan laskua. Siis vain tilinumero ja summa.
Mistä mä tiedän ettei tuo ole asiaa hoitavan oma tilinumero?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä mitään laskua tule. Mutta oikaisupalkkalaskelma on lain mukaan annettava, jossa takaisinperittävät määrät ilmenevät eriteltynä sivukuluineen. Yleensä tässä palkkalaskelmassa on Maksettavaa-kohdassa liikasuoritus miinusmerkkisenä ja palkkalaskelmalla tieto tilinumerosta, johon liikasuoritus palautetaan.
Oikaisu tulee, mutta on kuntakohtaista miten toimitaan. Lasku lähti työkaverille meidän kunnassa. Lasku on myös perintäkelpoinen.
Minä olen lähettänyt paljon laskuja liikaa maksetusta palkasta. Olin silloin kaupungilla töissä. Laskussa oli eriteltynä liikaa maksettu bruttosumma, vero%, tyel ja työttömyysvakuutusmaksu. Palkansaaja maksoi siitä liikaa maksetusta bruttosummasta nettosumman takaisin, eli sen, mitä on käteen itse saanut. Laskussa oli tilinumero, johon summa piti palauttaa.
Ole yhteydessä palkanlaskijaan, jos sinulla heräsi kysymyksiä liittyen takaisinperintään.
Ei siitä mitään laskua tule. Mutta oikaisupalkkalaskelma on lain mukaan annettava, jossa takaisinperittävät määrät ilmenevät eriteltynä sivukuluineen. Yleensä tässä palkkalaskelmassa on Maksettavaa-kohdassa liikasuoritus miinusmerkkisenä ja palkkalaskelmalla tieto tilinumerosta, johon liikasuoritus palautetaan.