Säälittää komeat iskämiehet
Hyvännäköinen mies meni lisääntymään ja nyt pukkaa lastenvaunua tympääntyneen oloisena. Lapset huutaa ja juoksee ympärillä. Miehellä ei naurata, on varmaan vielä komeampi jos hymyilisi ja nauttisi elämästään. Älkää menkö halpaan, älkää hankkiko lapsia vaan koska nainen haluaa tai koska vanhemmat haluaa lapsenlapsia tai koska kun muutkin lähipiirissä lisääntyy! Elämässä on niin paljon muutakin sisältöä kuin uusien veronmaksajien luominen tähän sotaisaan, sairaaseen maailmaan. Make love, not babies.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos juuri se mies on itse halunnut isäksi? Tulitko ajatelleeksi?
Yksikään mies ei oikeasti halua isäksi. Vai mistä luulette johtuvan, että niin moni tuore isä lähtee pötkimään pakoon ja jättää lapset exänsä huoleksi.
Mies haluaa elää vapaana ja villinä. Näin on aina ollut. Lisääntyminen on biologinen tarve, mutta lasten hoitaminen ei miehen kohdalla. Luonnottomampaa puuhaa saa hakea.
Aivan totta. Jos katsotaan vaikka megarikkaita isiä, niin eipä he juuri lapsiaan itse hoida. Kaikki ne miehet, joilla on mahdollisuus valita, valitsevat muuta tekemistä kuin vauvanhoitoa.
Olen mies ja haluan 4 lasta
Niin, mutta haluatko hoitaa heidät ilman apua aikuisiksi? Kakse eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenhan ei saa jälkeläisiä jos ei niitä tee? Ja ei ne ikuisesti oo huutavia kakkapyllyjä
Mun mielestä pienet vauvat on maailman ihanampia, hellyyttävimpiä ja ihanaa että heitä vielä syntyy tähän maailmaan, vaikka täällä paljon pahaa onkin. Ja tietysti toivon, että syntyvät perheeseen mihin heidät on toivottu ja heitä rakastetaan sellaisena kuin ovat.
Minustakin vauvat ovat ihania, KUNHAN minun ei tarvitse nukuttaa, syöttää, leikittää heitä, tai vaihtaa vaippoja, pestä paskoja yms. Mutta kun minuutin pari pitää sylissä, niin ihanampaa tosiaan saa hakea.
t. vela
Ok, minusta tuo kaikki on mukavaa. Pyyhinhän omankin pyllyni, ei eroa lapseni välillä.
Sä et varmaan miestäsikään sitten hoida jos sairastuu. Esim jos luut murtuu ja joutuisit auttaa pyllyn pyyhkimisessä pari kuukautta... Oikein ihanaa vaimoainesta, eikun... ootkin itsekäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään mies ei oikeasti halua isäksi. Vai mistä luulette johtuvan, että niin moni tuore isä lähtee pötkimään pakoon ja jättää lapset exänsä huoleksi.
Mies haluaa elää vapaana ja villinä. Näin on aina ollut. Lisääntyminen on biologinen tarve, mutta lasten hoitaminen ei miehen kohdalla. Luonnottomampaa puuhaa saa hakea.
Aivan totta. Jos katsotaan vaikka megarikkaita isiä, niin eipä he juuri lapsiaan itse hoida. Kaikki ne miehet, joilla on mahdollisuus valita, valitsevat muuta tekemistä kuin vauvanhoitoa.
Mutta heillä kuitenkin on lapsia, kuten lähestulkoon kaikilla laadukkailla miehillä. Luuletko että naiset ovat pakottaneet heidät niitä tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja haluan 4 lasta
Niin, mutta haluatko hoitaa heidät ilman apua aikuisiksi? Kakse eri asiaa.
Täh, onhan mulla vaimo? Mutta juu kyllä se hoitaminen on niinkuin se juttu. Miten ne muuten mun geenejä levittää?
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että tulee välillä ihan samat fiilikset paristakin naapuruston isukista. :D Masentuneen näköisenä repivät niitä riehuvia kakaroitaan pihan poikki ties mihin.
Tosin sama fiilis tulee monesta äidistäkin. Ja aina lämmittää sydäntä että itse olen osannut ja ymmärtänyt ehkäistä.
Luulet tosissasi että kaikki lapset ovat vahinkolapsia jotka syntyvät kun vanhemmat eivät osaa tai ymmärrä ehkäistä? Joo.. parempikin niin.. tsemppiä.
Jos ruma mies pukkaa lastenvaunuja naama kurtulla niin säälittää, että joutui tekemään lapset naisen mieliksi, koska rumalla miehellä ei ole mahdollisuuksia valita naista, joka ei halua lapsia.
Vaunuikäiset ovat aika haastavia. Itseäkin tympäännytti välillä. Nyt lapset jo 5/8v ja elämä on mahtavaa. Surkeasta vaimostakin pääsin eroon
T isämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta heillä kuitenkin on lapsia, kuten lähestulkoon kaikilla laadukkailla miehillä. Luuletko että naiset ovat pakottaneet heidät niitä tekemään?
.
No kyllä suuttuisin jos en omaa lastani saisi hoitaa. T.Mies
Vierailija kirjoitti:
Mies
Putin nimenomaan haluaa että esim. Suomessa ja Ukrainassa ei synny lapsia!
Totta kai voit hankkia lapsen. Se on hyväksi sulle. Se on hyväksi maailmalle. Se on hyväksi Suomelle. Se on meidän kaikkien moraalinen velvollisuus.
Mä olen itse jo kolmen lapsen isä ja lasten hankinta oli mulle kaikista paras päätös mun elämässäni. Aluksi tietysti emmin, mutta kun lapset syntyivät niin asiat kyllä järjestyi. Suomessa on maailman paraspaikka saada lapsia ja kasvattaa niitä.
Oon niin onnelline kun päätin hankkia lapseni. En vois ajatella elämää ilman heitä. Säälin lapsettomia, koska eivät koskaan voi tuntea tätä maailman vahvinta tunnetta ja sidettä: rakkautta lapseen.
Enpä ole aikoihin mitään yhtä typerää lukenut, ja se on palstalaiselta paljon sanottu. :D
Ihmisestä ei ole maailmalle ja sen biodiversiteetille muuta kuin haittaa. Jokainen syntymättä jäävä ihminen on maapallolle voitto.
Mutta kun minäminäminä.
Minä en ole lapseton, vaan 10 v. tytön äiti, mutta kyllä minuakin säälittää välillä vaikka ruokakaupassa, kun näen vanhempia, oli ne sitten isejä tai äitejä, raahaamassa mukanaan pesuetta riehuvia / itkeviä / nuhaisia haalareihin puettuja pikkulapsia. Se näyttää vaan niin raskaalta ja toivottomalta. Itse joku päivä varmaan vaan jättäisin kärryt ja ne 10 maitopurkkia ja sika-naudat ja vaippapaketit ja koko konkkaronkan siihen, ja yksinkertaisesti kävelisin tieheni.
Kun mun lapsi oli 4 v., olin viemässä häntä kerhoon ja eteisessä joku kerholaisista makasi lattialla ulvomassa kun olisi pitänyt riisua ulkovaatteet. Lapsi supatti minulle, että "äiti mitä sä tekisit ja minä käyttäytyisin noin?". Vastasin jotain sen tapaista, että varmaankin olisin jo vähän aikaisemmin yrittänyt kasvatuksella vaikuttaa siihen, ettei tuollaiseen tilanteeseen päädyttäisi Lapsi vastasi siihen, että "Ei, kun sä sanoisit että pärjätkööt, minä lähden nyt lopun iäkseni Ypäjälle." Se ei tosiaan ikinä riehunut tai marissut kaupassa, ei varmaankaan uskaltanut.
ap :D
Perusteellisesti rilluttujen poikamiesvuosten jälkeen tämä iskäaika on ollut jotain mitä en olisi ikinä osannut edes kuvitella. Poika on nyt 5-vuotias ja välillä tuntuu, että rakastan sitä niin, että halkean. Sen kanssa voi rakentaa legoilla ilman, että kukaan pitää hulluna ja uimahallista on tullut huvipuistoon vertautuva hauskanpitopaikka jne. jne. jne. Yritän vaan nauttia jokaisesta päivästä kun tiedän, että aikanaan kutsuu oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenhan ei saa jälkeläisiä jos ei niitä tee? Ja ei ne ikuisesti oo huutavia kakkapyllyjä
Mun mielestä pienet vauvat on maailman ihanampia, hellyyttävimpiä ja ihanaa että heitä vielä syntyy tähän maailmaan, vaikka täällä paljon pahaa onkin. Ja tietysti toivon, että syntyvät perheeseen mihin heidät on toivottu ja heitä rakastetaan sellaisena kuin ovat.
Minustakin vauvat ovat ihania, KUNHAN minun ei tarvitse nukuttaa, syöttää, leikittää heitä, tai vaihtaa vaippoja, pestä paskoja yms. Mutta kun minuutin pari pitää sylissä, niin ihanampaa tosiaan saa hakea.
t. vela
Ok, minusta tuo kaikki on mukavaa. Pyyhinhän omankin pyllyni, ei eroa lapseni välillä.
Sä et varmaan miestäsikään sitten hoida jos sairastuu. Esim jos luut murtuu ja joutuisit auttaa pyllyn pyyhkimisessä pari kuukautta... Oikein ihanaa vaimoainesta, eikun... ootkin itsekäs
Mamma heitti pikku aasinsillan. :D
Tuota se on kun ei voi kuvitellakaan elämää ilman mamma- ja vaimoidentiteettiä.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että tulee välillä ihan samat fiilikset paristakin naapuruston isukista. :D Masentuneen näköisenä repivät niitä riehuvia kakaroitaan pihan poikki ties mihin.
Tosin sama fiilis tulee monesta äidistäkin. Ja aina lämmittää sydäntä että itse olen osannut ja ymmärtänyt ehkäistä.
Luulet tosissasi että kaikki lapset ovat vahinkolapsia jotka syntyvät kun vanhemmat eivät osaa tai ymmärrä ehkäistä? Joo.. parempikin niin.. tsemppiä.
En, mutta luulenpa että moni valitsisi sen ehkäisyn jos saisi käännettyä aikaa takaisinpäin.
Mut rumat isät ei säälitä? Lapsettomat rumat miehet säälittää? Vai ei?
Miten se voi riippua ulkonäöstä?
Kehitysmaissa suuri lapsiluku tarjoaa sosiaalista turvaa, kun ainakin osa lapsista jää henkiin ja pystyvät aikuisina tukemaan taloudellisesti omia vanhempiaan, varsinkin äitiään. Kun sielläkin naisten koulutustaso nousee, niin elanto tulee palkasta, ei mieheltä tai lapsilta ja siten syntyvyys pienenee. Länsimaissa, poislukien USA:n mustien kulttuuri, valtiollinen ihanne on se, että mies ja nainen perustavat perheen ja hankkivat vähintään kaksi lasta, Suomessa nykyään kolme. Lähes jokaisen naisen haave ja tavoite on lisääntyä ennen 40. ikävuottaan. Miesten tavoite on saada mahdollisimman upea ja itselleen sopiva naaras. Komeat iskämiehet on tehneet oman valintansa elämänarvojen suhteen. Itse valitsin toisin ja elän juuri sellaista elämää kun haluankin.
Vierailija kirjoitti:
Vaunuikäiset ovat aika haastavia. Itseäkin tympäännytti välillä. Nyt lapset jo 5/8v ja elämä on mahtavaa. Surkeasta vaimostakin pääsin eroon
T isämies
Sama juttu mulla.
T: Komee kolmen pojan isämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entistä komiampi on, varsinkin naisten silmissä, kun oppii pukkaamaan niitä vaunuja hymyssäsuin ja ylpeänä omasta aikaansaannoksestaan.
Minun silmissäni ei ainakaan ole komea mikään marimekkoraitaan pukeutunut pehmeä ja lässyttävä isimies.
Eikä tarvitsekaan olla. Sinun silmissäsi olemisella ei ole mitään merkitystä tässä maailmassa. Olet yksi hylkiö.
Tiedän itse parikin komeaa iskämiestä. Molemmat heistä ovat halunneet itse perheensä perustaa ja ihan luonnollista on kenelle tahansa, että niitä turhauttavia päiviä ja pinnan kiristystä lasten(kin) kanssa tulee.
Mistäkö tiedät, että halusivat? Molemmat heistä ovat niin itse sanoneet ja toinen heistä on entinen poikaystäväni, jonka kanssa rakkaudestamme huolimatta erosimme, koska halusin hänelle perheen, mitä itse en halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entistä komiampi on, varsinkin naisten silmissä, kun oppii pukkaamaan niitä vaunuja hymyssäsuin ja ylpeänä omasta aikaansaannoksestaan.
Minun silmissäni ei ainakaan ole komea mikään marimekkoraitaan pukeutunut pehmeä ja lässyttävä isimies.
Eikä tarvitsekaan olla. Sinun silmissäsi olemisella ei ole mitään merkitystä tässä maailmassa. Olet yksi hylkiö.
Vetelän Marimekkoisukin vaimo suuttui. :D Tai ehkä marskuisukki itse?
Sinullahan se putinilainen musta-valkoiseksi logiikka on kun puhut lapsen hankinnasta vastuuntuntoisuutena. Käypä kysymyssä intialaisilta, jotka kärventyvät hirmuhelteissä, että mitä mieltä ovat siitä, että sinä hankit lapsia "vastuuntuntoisesti" kuluttamaan ehtyviä, rajallisia resursseja ja kuumentamaan maapalloa edelleen.