Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaaoksen kesyttäjät SUOMI

Vierailija
18.10.2022 |

Milloin alkaa?

Kommentit (545)

Vierailija
521/545 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tuota miesparkaa. Ei oikein hyvin ole mennyt eron jälkeen. Toivottavasti tsemppaa nyt. Poikakin oli vähän reppanan oloinen.

Poika oli hämillään kun ei osannut tätien kanssa leikittävää lässytysroolileikkiä mutta en laske sitä hänelle viaksi. En kyllä tiedä miten tuollaiseen lässytysformaattiin itsekään osaisi mennä mukaan.

Vierailija
522/545 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajaisälle keittiön kuiva-aineet lasipurkkeihin. Pieni veikkaus, ettei toimi. Ei varmasti jaksa hifistellä.

Olen kokeillut tuota kuiva -aineet purkkiin menetelmää parikin kertaa. Ei toiminut minulla, vaikka kauniilta ne purkit näyttivätkin. 

Iso työ on esim. ruoka-aineiden viimeisen käyttöpäivän kirjoittelussa ja paketeissa on paljon esim keitto-ohjeita ja keittoaikoja, mille voi olla tarvis. Jotain omaa mausteseosta on toki  lasipurkeissa.

Olen ihan samaa mieltä. Olen tarvinnut lasipurkkeja vain kerran: sellaisessa vuokra-asunnossa, josta löytyi keittiön tuhohyönteisiä. Ne olisivat syöneet tiensä kaupan kartonkipakkausten ja muovipussien läpi, joten lasipurkit olivat ainoa mahdollinen keino säilyttää kuiva-aineita. Metallipurkit eivät toimineet, koska tuhohyönteiset pääsivät sisälle metallin saumojen kohdalta.... : (

Täysin elämälle vierasta instagram-elämää tuo purkkien käyttäminen. Nykyaikana on ihan varmaa että kaikkein hygieenisin ja tarkoituksenmukaisin tapa säilyttää elintarvikkeita on pitää se pakkaus, johon ne on pakattu tuotantolaitoksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/545 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeinen jakso ei ollut oikein mielestäni hyvä. Ihan olisi muutamassa päivässä voinut isä itsekin viedä roskat roskiin ja tölkit keräykseen. Muu näytti ihan tavalliselta vähän huolettomamman kodinpitäjän jäljiltä olevalta. Eli olisi voinut palkata siivojan.

Vierailija
524/545 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alfa Tv,n ohjelmatiedoista ei tätä sarjaa ainakaan löytynyt? Onko sarjassa ehkä vasemmistolainen vire??

Juu nyt kun mainitsit niin saattaa olla jotenkin vasemmistolaista auttaa kanssaihmisiä ja olla ystävällinen. Voi se kyllä olla Lähi-Idästä peräisin olevien eri uskontojenkin eetosta.

Vierailija
525/545 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tuota miesparkaa. Ei oikein hyvin ole mennyt eron jälkeen. Toivottavasti tsemppaa nyt. Poikakin oli vähän reppanan oloinen.

Hassua, miten ihmiset ajattelee erilailla. Minusta mies ei ollut pätkääkään reppana, ehkä hieman boheemi taiteellinen typpi.

Enkä nähnyt mitään siihen viittavaa, ettekö menisi hyvin. Isossa kauniissa rivarissa asuvat enkä ppikaakaan pitänyt reppanana, ehkä ujo.

No, ehkä siivous ja lajittelu hakusessa.

Ihanat taiteelliset isä ja poika!

Vierailija
526/545 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viimeinen jakso ei ollut oikein mielestäni hyvä. Ihan olisi muutamassa päivässä voinut isä itsekin viedä roskat roskiin ja tölkit keräykseen. Muu näytti ihan tavalliselta vähän huolettomamman kodinpitäjän jäljiltä olevalta. Eli olisi voinut palkata siivojan.

Tällainen lievähkö repsahdustapaus on valtaosalle ihmisistä samaistuttavampi ja riittävän inspiroiva. Mullakin on esimerkiksi vaatehuoneessa puoliksi unohtunut pullo-ja tölkkikassi jonka löydän aina uudestaan kun alan etsiä jotain muuta.

Vierailija
527/545 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana tämä Roope, harmi etten ole sinkku, laittaisin heti viestiä.

Heh, naiset heti haluamassa päästä siivoojaksi.

Joo, ihme juttu. Sitten vuoden kuluttua havahdutaan yllättykseen, kun mies jättää tavarat lojumaan ja tuntuu kuin talossa olisi kaksi lasta. Palstan tuomio: jätä se sika.

Vierailija
528/545 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen lievähkö repsahdustapaus on valtaosalle ihmisistä samaistuttavampi ja riittävän inspiroiva. Mullakin on esimerkiksi vaatehuoneessa puoliksi unohtunut pullo-ja tölkkikassi jonka löydän aina uudestaan kun alan etsiä jotain muuta.

Tuskinpa sentään valtaosalle.

Vierailija
529/545 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajaisälle keittiön kuiva-aineet lasipurkkeihin. Pieni veikkaus, ettei toimi. Ei varmasti jaksa hifistellä.

Olen kokeillut tuota kuiva -aineet purkkiin menetelmää parikin kertaa. Ei toiminut minulla, vaikka kauniilta ne purkit näyttivätkin. 

Iso työ on esim. ruoka-aineiden viimeisen käyttöpäivän kirjoittelussa ja paketeissa on paljon esim keitto-ohjeita ja keittoaikoja, mille voi olla tarvis. Jotain omaa mausteseosta on toki  lasipurkeissa.

Minä pidän suurimman osan kuiva-aineista lasipurkeissa. Joku pasta nyt kuluu viimeistään vuodessa, jolloin parasta ennen -päiväystä ei tarvitse (kuivatuotteissa aika harvoin taitaa olla viimeistä käyttöpäivää). Tsekkaan pastan ja riisin kypsyyden maistamalla, joten keittoaikaakaan ei tarvitse purkkiin laittaa, mutta eihän sen tarvitse kuin kerran leikata irti paketista ja teipata purkin kanteen tai pohjaan niin sieltä löytyy. Sitten kun pesee purkin kiinnittää sen uudestaan.

Helpointa on tietenkin pitää kaikki ruoka-aineet omissa pakkauksissaan, mutta itse tykkään lasipurkeista, koska olen visuaalinen ihminen ja kodin kauneus pienissäkin asioissa on minulle tärkeää. Purkeista näkee myös heti miten paljon mitäkin on jäljellä.

Vierailija
530/545 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman tylsä ohjelmaformaatti. Ketä kiinnostaa toisten ihmisten töryt ja paha siivo. Kaikesta sitä viihdettä tehdään.

Kaikesta sitä jaksetaan marista, hanki elämä!

Vierailija
531/545 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä. Olen tarvinnut lasipurkkeja vain kerran: sellaisessa vuokra-asunnossa, josta löytyi keittiön tuhohyönteisiä. Ne olisivat syöneet tiensä kaupan kartonkipakkausten ja muovipussien läpi, joten lasipurkit olivat ainoa mahdollinen keino säilyttää kuiva-aineita. Metallipurkit eivät toimineet, koska tuhohyönteiset pääsivät sisälle metallin saumojen kohdalta.... : (

Täysin elämälle vierasta instagram-elämää tuo purkkien käyttäminen. Nykyaikana on ihan varmaa että kaikkein hygieenisin ja tarkoituksenmukaisin tapa säilyttää elintarvikkeita on pitää se pakkaus, johon ne on pakattu tuotantolaitoksessa.

Lainaamani kommentti oli kommentti postaukseen, jossa kerrottiin tuholaistorjujan ja ympäristökeskuksen asiantuntijan antamista ohjeista siinä tapauksessa, että keittiön kaapeista ja kuiva-aineista on löytynyt tuhohyönteisiä: vielä tuhohyönteisten hävittämisen, kaikkien pintojen desinfioimisen ja kaikkien kuiva-aineiden poisheittämisen jälkeenkin kaikki kuiva-aineet on pakko säilyttää lasipurkeissa tai mahdollisesti sellaisissa pakastemuovirasioissa, joissa on erittäin tiivis kansi, niin kauan kuin asunnossa ja rakennuksessa asutaan.  Jos tällaisessa tapauksessa halutaan välttämättä säilyttää kuiva-aineita niissä pakkauksissa, joihin ne on pakattu tuotantolaitoksissa, niitä on pakko säilyttää pakastimessa tai jääkaapissa, joihin keittiön tuhohyönteiset eivät pääse.

Vierailija
532/545 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit opettakaa lapsille, että roskat on tapana viedä roskiin eikä laittaa laatikoihin tai varastoon. (tarkoitan tuota isää, joka ei ole asiaa ymmätänyt).

Isällä ei siis kasvatusvastuuta ole tässäkään asiassa. Aina vaan äidit opettakaa sitä ja tätä. Koskaan ei syyllistetä isiä.

Ja jos joku aikamies ei osaa viedä roskiaan ulos vaan laittaa ne laatikkon(?) niin sekin on äidin vika.

Vierailija
533/545 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ihan yllätysvisiitti, annettu aikaa siistiä jotta tulisi vaikutelma että aivan mahtavat järjestelyt tehty. Toivottavasti riittävästi paneuduttu siihen mitä toivovat kodilta.

En itse jaksaisi ylläpitää noin pieniä kierrätys laatikoita. Liian vaivalloista vaikka olisikin siistin näköinen kun kaapin avaa. Jos vaan on kaapissa ovi niin riittää.

Tai nuo verhosysteemit. Tuskinpa viitsii aina verhoa työntää eteen ja pois. Todennäköisesti kenkiä eteistila täynnä verhon ympärillä.

Oudoksun kyllä sitä että tuotu ties mitä jämäpuita ja viritelmiä puusepän toimesta.

Ehkä olisi kaivannut edes sen yhden asujan mukanaoloa noissa suunnitelmissa. Toki sanoneet mikä eniten haitannut elämää..

Vierailija
534/545 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 9 purkkia ja niissä vakkarituotteet.

Esim kaurahiutaleet, sokeri, vehnäjauhot. Jos säilyttäisin pussissa, löytyisi niitä hyllyiltä. Mutta linssit käytän aina pussi kerralla. Niitä en kaada purkkeihin.

Vierailija
535/545 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistinen tyttö aivan ihana ja äiti oli rento nyt hänelle teki hyvää  kaaos pois oikein paljon halauksia. kaikista jaksoista pidin paitsi Äiti ja poika se ei ollut enään pojalla rentoa katsoi äitiin voinko sanoa eli Mulle tuli tunne että pojan osa surullnen ja äitin me asutaan kauan tässä kummalle paikka oli tärkeä.Varmaan poika osais kulkea kauempaakin kun olis oma huone ja makkariahan ei näytetty .No olihan joku päivä 8lapsen perheen koti ja KAASOS .nyky muoti.Lapset ei enään esittele sitä rakasta leluaan nalleaan nukkeaan 70 senä leikkiä ei voi kaaöksessa.Hyvät jatkot heille .Kaikkein paras oli Isä poika koti heissä vaan oli jotain .

Vierailija
536/545 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kiva ohjelma ja tunnistan monia samoja ongelmia perheiden kanssa: lasten vaatteita ja leluja kasautuu, omia vaatteita kasautuu, perintöastioita ja kalusteita ja tekstiilejä päätyy kaappeihin... Ei tästä oikein vinkkejä saa, mutta innostaa ja kannustaa käymään omia tavaroita läpi. Seuraava osa voisi olla semmoinen, missä pyritään jonkinlaiseen minimalismin. Olisi kiinnostava nähdä.

Vierailija
537/545 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti oli kaikilla pysynyt uusi järjestys kodeissa.

Vierailija
538/545 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitti Venlan. Onnea.

Vierailija
539/545 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdään niille ryyneille ja hiutaleille, jotka eivät sopineen lasipurkkiin? Tää on mulle arvotus. Ite säilytän paketeissa kaapissa.

Vierailija
540/545 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura on julkisuudessa kuin kala vedessä. Onnea heille.