Kaaoksen kesyttäjät SUOMI
Kommentit (545)
Katsoin vasta lätkäperheen jakson. Oli kyllä monella tavalla erikoinen poppoo! Vanhimpien lasten iästä päätellen äidin täytyy olla yli nelikymppinen, mutta puheet ja käytös olivat kuin yläkouluikäisellä.
En ihan saanut kiinni siitä lätkäasiasta. Jotenkin tuntuu käsittämättömältä, että nuorimman pojan, sen hiljaisen ja surullisen oloisen teinin, päätös lopettaa jääkiekon pelaaminen oli ollut äidille noin kova paikka. Äitihän kertoi, että hänellä meni "puoli vuotta ihan sumussa ja toipuessa" ja melkein kyyneleet silmissä hivelsi siellä jotain lapsensa vanhoja luistimia, jotka lopulta kehystettiin seinälle... Hyvänen aika! Se on lapsen har-ras-tus! Ymmärtäisin jotenkin, jos kyseessä olisi parikymppinen NHL-varaus, joka loukkaantuu vakavasti, saa aivovamman ja joutuu sitten lopettamaan pelaamisen, mutta tuo poikahan oli ehkä 13-vuotias, eikä ilmeisesti ollut enää vaan halunnut pelata...
Melkein toivoin, että ymmärsin jotenkin väärin tuon kuvion, vaikuttaa niin häiriöiseltä muuten.
Olen katsonut nyt kaikki jaksot. Kiva sarja.
Ihmettelen sitä, että näille ihmisille tuntuu karsimisesta huolimatta jäävän tosi paljon tavaraa. Esimerkiksi tuon hyperaktiivisen jääkiekkoperheen äidin vaatteet - Kauheasti karsittiin ja silti hän halusi tuoda kotiinsa vielä takaisin aivan valtavasti vaatteita, tangolla roikkui siivousurakan jälkeenkin varmaan kolmekymmentä samanlaista valkoista paitaa. En ymmärrä. Tai mopokypärät. Niitäkin oli vielä karsimisen jälkeen kymmenkunta ylähyllyllä. Meilläkin on puolisoni kanssa moottoripyörät, se on yhteinen harrastus. Molemmilla yksi kypärä. Ei ole tullut edes mieleen, että pitäisi hankkia useampia. Miksi ihmeessä?
Ei kait ihan kaikkia tavaroita ole viety sinne halliin? Näytti että paljon oli niitä muovilaatikoita ainakin pariskunnan kämpässä kun piti olla "tyhjä". Muutenkin aika vähän henk.koht asioita, jotka varmaan pitänyt ottaa jo alunalkaen pois näkyvistä kun kuvaukset alkaneet.
Ja todella vähän niitä sitten poistui, ei edes puolia joita vaadittiin.
Jääkiekkoperheen ajatus- ja arvomaailma ja elämänasenne oli juuri sellainen, jollaisiksi lätkäperheet stereotypisesti kuvittelen ja jonka takia en ikinä ole omia (urheilullisia) poikiani ohjannut jääkiekon pariin.
:-D
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissäni on samantapainen, mutta hankalampi tilanne Asberger ym. Dg-lapsen/nuoren kanssa. Äiti on antautunut lapsensa touhuille ja joustaa loputtomiin oman mielenterveyden kustannuksella. Äiti on sairastunut masennukseen. Lapsi pompottaa äitiä.
Minua säälitti ohjelman äiti. Mukavan oloinen nainen. Voimia.
Sääli on sairautta.
Fati ja Jari vaikuttivat kivalta pariskunnalta ja heillä oli nätti koti, mutta jotenkin ohjelman idea vähän vesittyi tässä jaksossa. Eiväthän he karsineet juuri mitään! Todella pienet kasat oli siellä hallissa menossa kierrätykseen ja lahjoitukseen, myyntiin taisi mennä muutama vaate. Tuon tavaramäärän perkaaminen olisi ollut kotona yhden lauantaipäivän homma, ei olisi tarvittu tv-tuotantoa avuksi.
Mitä järkeä laittaa verho eteiseen takkien ja kenkähyllyjen eteen? Se pitää kuitenkin vetää pois edestä jos tarvii jotain. ja näytti jopa sotkuisemmalta taitoksineen ahtaassa eteisessä kuin ilman. Mihin tarvitsivat niin monet kengät?
Fatiman vaatteita oli järkyttävä määrä, tuskin mahtuivat päälle. Onpa taas vihreää toimintaa. Sekä ne kangaskassit.
Luen otsikon aina: Kaamoksen kesyttäjät🙄😊😉😊🙄 onko muita???
Vierailija kirjoitti:
Luen otsikon aina: Kaamoksen kesyttäjät🙄😊😉😊🙄 onko muita???
En ollut itse sattunut lukemaan otsikkoa noin, mutta hauska huomio. Onneksi kaamoksen kesyttämiseen auttaa kirkasvalolamppu ja ulkoilu päivän valoisimpaan aikaan, mutta kaaoksen kesyttäminen onkin huomattavasti haastavampaa.
Jos tuollainen tavaranpaljous kehittyy huusholliin, niin itse siivoamalla vaikka huoneen kerrallaan on vaikea muistaa, oliko tuollekin sukalle pari jossain. Aika pitkään joutuu silloin perusteellista tavaran poistoa tekemään ja keräämään johonkin ne kaikki jatkojohdot ym, joita on tullut hankkineeksi, vaikka entsiisäkin olisi ollut "jossain".
Olen itse tänä kesänä tehnyt tavaranvähennysoperaation, eikä meillä pienehkössä asunnossa ollut mitään vaateröykkiöitä, mutta komerot ja kaapit olivat täynnä siististi pakattuja laatikoita ja pussukoita, joista joissakin ei sitten oikeasti ollut mitään säilyttämisen arvoista.
Aika kauan meni aikaa, mutta järjestys on nyt säilynyt. Ihan hymyilyttää, kun lähtee kauppaan ja miettii, että pitäisiko ostaa pesuainetta, niin on helppo mennä komeroon pesuainehyllylle ja katsoa sieltä, että on tai että pitäisi ostaa. Aikaisemmin niitä oli monessa paikassa, siivouskomerossa, keittiössä, kylppärissä jne.
Jari ois selvästi halunnut että heillä olisi lapsia puhui niin haikeasti. Tietty vihreä aate ei puolla lisääntymistä, mut hehän voisi adoptoida! Vaikkei tuonne asuntoon lasta mahtuisi siltikään.
Ois kiva nähdä ammattijärjestäjien omat kodit.
Mistä keksineet että noin puolet pitää poistaa tuolla kaaoksen kesyttäjissä? Siis tarkoittiko puolet joka tavararyhmästä vai yhteensä puolet?
Ainakaan viime pariskunta ei luopunut niin paljosta.
Kyllä omaan tavaramäärään selvästi sokeutuu. Ei näe niitä kasoja välttämättä. Nämä ohjelmat on hyviä silmien avaajia.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut nyt kaikki jaksot. Kiva sarja.
Ihmettelen sitä, että näille ihmisille tuntuu karsimisesta huolimatta jäävän tosi paljon tavaraa. Esimerkiksi tuon hyperaktiivisen jääkiekkoperheen äidin vaatteet - Kauheasti karsittiin ja silti hän halusi tuoda kotiinsa vielä takaisin aivan valtavasti vaatteita, tangolla roikkui siivousurakan jälkeenkin varmaan kolmekymmentä samanlaista valkoista paitaa. En ymmärrä. Tai mopokypärät. Niitäkin oli vielä karsimisen jälkeen kymmenkunta ylähyllyllä. Meilläkin on puolisoni kanssa moottoripyörät, se on yhteinen harrastus. Molemmilla yksi kypärä. Ei ole tullut edes mieleen, että pitäisi hankkia useampia. Miksi ihmeessä?
Tämä oli kyllä hämmentävä jakso. Tuli sellainen fiilis, että rahaa on ja varsinkin perheen isä nauttii suuresti saadessaan käyttää sitä tavaraan hetken mielijohteesta. Tavaraan, jota ei välttämättä kukaan tarvitse, mutta siitä ostamisesta vaan saa jotkut ihme kiksit. Se isä ei tuntunut näkevän mitään ongelmaa siinä, että niitä samanlaisia tietsikan piuhojakin oli ihan läjäpäin. Siksi en jaksa uskoa, että tuossa huushollissa tulokset olisi kovin pysyviä. Ja samaan aikaan siinä komeassa omakotitalossa oli esim. reikä ovessa, eikä se tuntunut haittaavan ketään. Ja prätkä olkkarissa. Ihan outoa.
Katsoin äsken uusimman jakson kartanon perheestä. Oli vähän jotenkin hämmentävä. Ihan sympaattinen perhe ja mielenkiintoista nähdä tuota kartanon elämään, mutta nyt tuntuu että jäi jotenkin todella pintapuoliseksi tämä juttu. Ehkä isä ja tytöt eivät olleet niin puheliaita ja sekin vaikutti? Mutta heillä oli paljon arvokastakin tavaraa, olisi ollut hyödyllistä kuulla mitä reittejä niitä voi esimerkiksi myydä, tai sitten olisi enemmän kaivannut karsimisprosessissa ajatuksia miten miettiä että mitä säilyttää ja mitä laittaa pois (varmasti monella nuo vanhat perityt asiat ovat ongelma) ja siis paljonko tuossa edes oli koko talosta? Jotenkin jäi fiilis että kartanosta löytyy sieltä jostain vintiltä vielä kolme kertaa tuo tavaramäärä tai jotain. En tiedä miksi tuon tieto jäi mua häiritsemään 😅 ja vaikka puusepän töistä olen aiemmin tykännyt, ehkä olisin kaivannut jotain "ylväämpää" tuonne vanhaan rakennukseen, eikä jotain irrallisia lipastonlaatikoita sinne tänne seinille. Jotenkin ei mun mielestä sovi niin talon henkeen. Vaikka mikäpä minä olen mitään tähän sanomaan, makunsa kullakin.
Mutta siis mun mielestä jotenkin rikkonainen ja laimea jakso, tuosta olisi varmaan saanut niin paljon enemmän irti. Kaipaan kyllä sitä uk-version paneutumista.
Kaikkea hyvää perheelle kyllä, nyt tuotanto olisi ehkä voinut skarpata 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe oli homman valmistuttua eniten innoissaan komeroista! Odotin hieman enemmän sellaisia ooh ja aah -huudahduksia nähdessään siistin ja kauniin kotinsa. Mutta ehkä heillä sitten oli ennen tulipaloaan niin siistiä, ettei uusi siisteys ollut niinkään "se juttu".
Odotan superinnolla kaikkia kauden jaksoja. Tällainen organisointi ois niin ihana omassakin kodissa, vaikka minulla ei olekaan noin paljon tavaraa. En esim. omista useita tuhia samoja tavaroita. Mutta turhia tavaroita kylläkin, joista on usein hankala päästä eroon juuri siksi, kun näkee ne kuuluvana vain sille paikalleen, vaikka toisessa kodissa tavaraa ei edes muistaisi! Saati, että tarvitsisi.
Näitä näkee vain amerikkalaisissa ohjelmissa. Suomalaiset on jäyhiä eikä tunteita riehaannuta näyttämään.
Olet niin säälittävän väärässä. Jokainen muu perhe, paitsi se eka on ollut just niin fiiliksissä, ja näyttänyt sen, kuin terve ihminen onkin, ja mitä heiltä muuten sarjassa olemisen pohjalta odotin. (En odottanut alun perusteella niiden kartanon lasten osoittavan lopussakaan isoja tai paljon mitään tunteita).
Vierailija kirjoitti:
Höppänäe kirjoitti:
Toi äiti oli aika hirvee.. Poika oli lopettanut harrastuksen ja se näytti olevan äidille traumaattista. Oikein suri asiaa..pitäisikö hänen ehkä kehittää jotain uutta sisältöä elämään, tai omaa harrastusta miettiä, kai nyt poika itse valitsee mitä harrastaa..huoh. onneksi poika uskalsi lopettaa. Tuollaisia yli-innokkaita vanhempia näkee vähän liian usein eri kenttien laidalle. Se luistimen sitominen seinälle oli kyllä ihan hanurista. Kiva pojalle että kokoajan muistutetaan että äidillä paha mieli koska hän lopetti hänen harrastuksen....muutenkin tosi raskaan oloinen se äiti, niin kun joku jo kirjoittikin...
Perheen vanhemmista sai aika pinnallisen kuvan. Isä oli sen oloinen että ajaa jotain Audia tuli perseen alla edellä meneviä hitaampia kuskeja hiillostaen. Ja vaikea uskoa että perhe arvosti oikeasti sitä sängynpäätyjen, lentopalloverkkojen ym. kierrätystä, koska eivät kyllä vaikuttaneet vähääkään ekohenkisiltä.
Ja tosiaan, muakin harmitti sen pojan puolesta koko ajan!
Mua ei harmittanut. Siitä just näki, että poika oli saanut asioihinsa sananvaltaa, koska ei kerran enää pelannut. Ja se kasvattaa vain luonnetta, jos äiti ei silitä päähän, että "voi, ei se mitään, ettet enää pelaa" jos on jotain muuta mieltä.
Se kartanojakson viinilasiteline. Siis se puuseppä sanoi, että oli löytänyt lasit jostain varastosta! Eli siis että niillä ei ole ollut edes käyttöä, ja nyt hän raahaa ison läjän laseja keittiöön, jotta saa tehdä niille telineen?? Nyt tuntui vaan siltä että halusi vaan tökätä sellaisen telineen johonkin taloon. Olisi edes laittanut sellaiseen, johon tarviikin niitä!!
Vähän menee idea noista tuunauksista.
Joku heidän kaverinsa.