Mitä pitää tehdä kun meinaa väsyä omaan lapseensa?
Huomaan miehestäni, että hän on väsynyt lapseemme. Ärsyyntyy tähän koko ajan sen takia eikä juurikaan halua viettää aikaa lapsen kanssa. Mies kuitenkin saa paljon omaa aikaa poissa kotoa, käy välillä yksin matkoillakin, joten niistä asioista ei tähän ratkaisua löydy avuksi.
Kommentit (28)
Anna kun arvaa: normi lapsi? Menehän hetkeksi erityislapsiperheeseen ja valita sitten.
Purra hammasta ja kestää, lisääntyminen ihan oma vapaaehtoinen valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaa: normi lapsi? Menehän hetkeksi erityislapsiperheeseen ja valita sitten.
En minä valita, vaan mieheni on se joka on väsynyt yhteiseen lapseemme. Etsin vinkkejä tilanteeseen. Ap
No oletko ap kokeillut piereskelyä. Voi auttaa stressiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä valita, vaan mieheni on se joka on väsynyt yhteiseen lapseemme. Etsin vinkkejä tilanteeseen. Ap
Valitsit miehen itse.
Nosta kissa pöydälle. Ota asia esiin omien havaintojesi kautta, syyllistämättä.
Kaipa se siitä helpottaa kun lapsi kasvaa ja alkaa viipottaa omissa menoissaan.
Mies voisi käydä ammattilaiselle juttelemassa, miksi lapsi ärsyttää.
Heitä se kakara lihamyllyyn ja tee lihamureketta.
Jatkossa sitten roiskitte mällit mahalle, eikö niin? Apinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsit miehen itse.
Mee ny menee
Lapsen ikää ei taas mainittu, vaikea vastata. Pikkulapsi voi rasittaa äänellä tai vilkkaudella, jos miehellä työt. Lapsen kehityksen kannalta on parempi että on leikkivä ja juokseva. Onko asunto liian pieni? Miehelle oma huone? Totteleeko lapsi joissakin asioissa. Ärtyvyyttä ei kauheasti kannata lapselle suunnata silti, ettei kehitys häiriinny tai lapsi ahdistu. Iso lapsi kestää vähän paremmin, että isä on väsynyt ärtyisä. Pakoilevuus on parempi kuin että olisi lapsen kanssa ja karjuisi. Onko kodissa säännöt, ettei lapsi riehu väärällä hetkellä. Iso lapsi kaipaa isän peliseuraa ehkä, lautapelit, kortti ja isä opettaa turvallisuutta vaikka kadun ylityksessä. 12v lapsen pitäisi olla "rauhallisempi", ellei ole jo teini-ikä.
Vierailija kirjoitti:
Nosta kissa pöydälle. Ota asia esiin omien havaintojesi kautta, syyllistämättä.
Tuskimpa mies kykenee ottamaan itseensä tuollaista jos lapsenkin läsnäolo ärsyttää noin paljon. Mies on vastuuton ja vastuuta ei voi toiselle pakottaa, se pitää ottaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ikää ei taas mainittu, vaikea vastata. Pikkulapsi voi rasittaa äänellä tai vilkkaudella, jos miehellä työt. Lapsen kehityksen kannalta on parempi että on leikkivä ja juokseva. Onko asunto liian pieni? Miehelle oma huone? Totteleeko lapsi joissakin asioissa. Ärtyvyyttä ei kauheasti kannata lapselle suunnata silti, ettei kehitys häiriinny tai lapsi ahdistu. Iso lapsi kestää vähän paremmin, että isä on väsynyt ärtyisä. Pakoilevuus on parempi kuin että olisi lapsen kanssa ja karjuisi. Onko kodissa säännöt, ettei lapsi riehu väärällä hetkellä. Iso lapsi kaipaa isän peliseuraa ehkä, lautapelit, kortti ja isä opettaa turvallisuutta vaikka kadun ylityksessä. 12v lapsen pitäisi olla "rauhallisempi", ellei ole jo teini-ikä.
Lapsi täytti äsken viisi. On kyllä luonteeltaan äänekäs ja vilkas, mutta miten se miehen työhön liittyy? Ja on minullakin työ. Asunto on kerrostaloneliö, isompaan ei ole rahaa. Ap
Ei tule helpottamaan. Meillä mies ärayyntynyt lähes aina helposti lapsiin. Suuttuu tosi helposti
Nyt kun lapset isoja, haluaa erota. Koska minä olen kasvattanut lapset väärin ja aiheuttanut sen, että hän on ulkopuolinen omassa perheessään. Haluaa lapset itaelleen. Vaikka siis ei yhtään kestä mitään niiden aiheuttamaa tunnekuormaa.
Ei vaan halua maksaa "sun elämistäs"
Ja ihan itse on aina tehnyt jotain muuta kun yhdessä perheen kanssa. Ei oo lasten asiat kiinnostanu. Paitsi se että tulisi koulussa hyviä numeroita.
Jos mies kuormittuu lapsesta. On se miehen oma tehtävä ratkaista asia. Et voi tehdä mitään toisen puolesta.
Toki, jos mies kuuntelee ja ottaa neuvoja vastaan, voit vinkata jotain käytännön neuvoja.
Ehdota miehelle, että ostaa oman kämpän ja muuttaa sinne. Sitten ei lapsi ärsytä.
Voisiko olla, että teillä on erilaiset näkemykset lapsen kasvatuksen suhteen, ja mies on osaltaan luovuttanut, kun asiat eivät suju hänen toivomallaan tavalla? Joskus näkee perheitä, joissa vanhemmuutta suoritetaan ja koko elämä pyörii lapsen ympärillä. Jos toinen vanhemmista toivoisi rennompaa kasvatustyyliä, sellaista, jossa lapset enemmänkin menevät siinä sivussa eivätkä määritä kaikkea tekemistä, voi vanhempi valita syrjäänvetäytymisen. Monille lasten tarvitsevuus aiheuttaa kuormitusta, jota nykyiset lapsikeskeiset kasvatusihanteet ruokkivat.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että teillä on erilaiset näkemykset lapsen kasvatuksen suhteen, ja mies on osaltaan luovuttanut, kun asiat eivät suju hänen toivomallaan tavalla? Joskus näkee perheitä, joissa vanhemmuutta suoritetaan ja koko elämä pyörii lapsen ympärillä. Jos toinen vanhemmista toivoisi rennompaa kasvatustyyliä, sellaista, jossa lapset enemmänkin menevät siinä sivussa eivätkä määritä kaikkea tekemistä, voi vanhempi valita syrjäänvetäytymisen. Monille lasten tarvitsevuus aiheuttaa kuormitusta, jota nykyiset lapsikeskeiset kasvatusihanteet ruokkivat.
Voi olla, että meillä on vähän erilaiset näkemykset kasvatuksen suhteen. Mutta eipä tuo kasvattaminen niin helppoa ole, että kumpikaan meistä saisi lapsen toimimaan juuri haluamallaan tavalla ja asioiden sujumaan juuri haluamallaan tavalla. On turha toivoa, että lapset menisi vähän siinä sivussa, jos lapset ei ole sellaista siinä sivussa menevää mallia. Ap
Nahkavyö