Kaksosten synttärit ja lahja
Lapsella on kaksoset kavereina ja sai kutsun heidän synttäreilleen. Lapseni juhliin tullessa he kätevästi toivat yhteisen lahjan, niin onko ok lapseni viedä heille myös yhteinen lahja?
Kommentit (14)
Apua, olenkohan minä ihan kauhea juntti, kun tosiaan tyttäreni (vuosi ikäeroa) ovat vieneet yhteisen lahjan, jos heidät on yhdessä kutsuttu johonkin synttäreille. En ole tullut aidosti edes ajatelleeksi! Ei me miehenkään kanssa viedä yhdelle synttärisankarille kahta eri lahjaa, toista minulta ja toista mieheltäni.
Kaksosten tilanteessa taas synttärisankareita on kaksi, joten tottakai molemmille oma lahja.
Vierailija kirjoitti:
Apua, olenkohan minä ihan kauhea juntti, kun tosiaan tyttäreni (vuosi ikäeroa) ovat vieneet yhteisen lahjan, jos heidät on yhdessä kutsuttu johonkin synttäreille. En ole tullut aidosti edes ajatelleeksi! Ei me miehenkään kanssa viedä yhdelle synttärisankarille kahta eri lahjaa, toista minulta ja toista mieheltäni.
Kaksosten tilanteessa taas synttärisankareita on kaksi, joten tottakai molemmille oma lahja.
Miksi kaksoset sitten saavat tuoda vain yhden lahjan?
Minusta on ok tuoda lahja per perhe, mutta se ei silloin kun juhlitaan kahta lasta.
Ihan tavallista että samaan perheeseen kuuluvat vievät yhteisen lahjan. Ei sukulaissynttäreillekään nelihenkinen perhe vie neljää lahjaa.
Se taas on junttia jos on useampi juhlakalu ja ei muista heitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat samaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He kuuluvat samaan perheeseen? Viettekö te jokainen perheenjäsen aina oman lahjanne jos perheenä menette? Äiti, isä, lapsi 10v, lapsi 7v, lapsi 1v?
Mulla oli kaksoset myös kavereina lapsena ja molemmat kutsuin synttäreille omalla kutsulla ja molemmat toivat joka kerta oman lahjan.
Aina noita kaksosia suositaan kaikessa... (sarkasmia)
Jos yksi "ylimääräinen" lahja tuntuu ap:stä karmealta, niin sanoo sitten vaan lapselle, että ei mene kaksosten synttäreille, eikä kaksosia enää kutsuta teille. Selitä sille lapsellesi, että kun lahjat ei mee päittäin tasan, niin ei oo sua kohtaan yhtään reiluu.
Ei se määrä vaan laatu. Viedään kaksosten vanhempina yksi vähän parempi lahja.
Hmm meillä lapseni eli siskokset vievät aina kaksi lahjaa, jos molemmat on synttäreille pyydetty.
Vie joku lautapeli, kalastuspeli, palapeli tai vastaava, josta molemmat voivat nauttia. Minusta ne sopivat yhteislahjana useammalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He kuuluvat samaan perheeseen? Viettekö te jokainen perheenjäsen aina oman lahjanne jos perheenä menette? Äiti, isä, lapsi 10v, lapsi 7v, lapsi 1v?
Kaverisynttäreille ei kutsuta perheitä vaan kavereita, ja jokainen kaveri tuo oman lahjan. Ja jokaiselle synttärisankarille viedään oma lahja. Toki arvokkaammalla lahjalla voidaan molemmissa tapauksissa kuitata kaksi.
Onpa ollut ajattelematonta toimintaa laittaa yhteisen lahjan kanssa. Yksilöitähän he ovat eikä sama ihminen. Sitten toki eri jos antaa vaikka 20€ lahjakortin yhdessä, mutta 10€ kohdalla maksaisin potut pottuina ja laittaain yhteisen lahjan.