Mistä ja miten löytää kumppani/puoliso?
Miten ihmeessä nykypäivänä voi löytää itselleen kumppanin / puolisoehdokkaan? olen 40v työssäkäyvä 2 lapsen äiti. Edellinen (Tinderissa sparkannut) etäparisuhde kariutui puolisen vuotta sitten pitkän välimatkan vuoksi.
Tinder tosiaan kokeiltu pari vuotta sitten, siellä jaksoin viikon verran, Bumble ja FB dating kokeiltu. Aivan ihmeellistä hyypiötä suurin osa, voisin kirjoittaa kirjan deiteistä joilla olen ravannut. En jaksa enää yhden illan juttuja enkä mitään poly/"avoin suhde" säätöjä.
Lyön kohta hanskat tiskiin :( Olen niin väsynyt tähän yksin olemiseen!
Kommentit (47)
n34. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä teille naisille kelpaa mikään niin hiukan outoa valittaa .
Nettideiteissä lähes 20 vuotta ollut enkä kertaakaan ole päässyt treffeille asti . Ihan normaali ja suht varakas mies olen . En tiedä millainen pitää olla että pääsee edes keskustelemaan .
Naisilla kuulostaa olevan tuhansia miehiä perässä niin luulisin joku löytyvän . Nornimiehien pitää valita siitä nollasta kontaktista seuransa . Se on hiukkasen haastavaa kieltämättä .Ei kelpaa miehillekkään. Minulla on jopa ollut ihan tosi upeita suhteenalkuja, mutta eipä ne ole sitten riittäneet. En tosiaan tiedä, mitä nämä miehet sitten hakevat. Yksikin luonnehti erohalujaan sanoin "onhan meillä tässä selvästi kemiaa, mutta jotain puuttuu". Ja tämä mies kuitenkin roikkui luonani kuukausia ja meillä oli aina tosi ihanaa olla yhdessä (myös muuten kuin seksin merkeissä). Toki jokainen saa niin päättää että jotain puuttuu, mitä ehdottomasti haluaa, tai sitten tuo oli vain tekosyy. Mutta väitän että moni ei noissa nettideiteissä oikeasti edes tiedä mitä haluaa, tai sitten etsii jotain täysin utopistista kumppania.
Itsekin olen antanut asioita anteeksi siinä treffikumppanissa, jos vaan tietyt peruspalikat on kunnossa (on tunteita toista kohtaan, seksuaalinen sopivuus, yhteisiä ajatuksia elämästä, toisen kunnioitus). Toki olen myös omalla tavallani aika vahva ja itsenäinen nainen, aivot omaava (ihan miestenkin sanoin), osaa miehiä sellainen selvästi myös jotenkin arveluttaa tai pelottaa tai sitten sitä ei vaan pidetä viehättävänä.
Ja olen siis ollut sinkkuna ja käynyt deiteillä jo kaksi vuotta hyvin aktiivisesti. Eli en todellakaan viikossa ole luovuttanut.... Nyt tosin tuntuu alkaa että minua hyljeksitään ihan jo sen takia, että olen ollut niin kauan tuolla. Toiset kun vissiin pariutuu jossain kuukaudessa.
Mulla sama kokemus miehistä. Tuntuu että etsivät jotain yksisarvista. Eivät halua tavata enää ekojen treffien jälkeen tai pitävät varalla. Osa alkaa heti haukkumaan. Olen itse myös hyvin itsenäinen ja luonnostani itsevarma eli en esitä mitään. En ole koskaan seurustellut . Kyllä varmasti minustakin ajatellaan että on jotain vikaa.
N26
Hyvä deittisivusto - https://hespac.com/datefi.htm Liittyminen on ilmaista ja suurinta osaa sivuston ominaisuuksista pääsee käyttämään ilmaiseksi.Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
n34. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettideiteissä lähes 20 vuotta ollut enkä kertaakaan ole päässyt treffeille asti . Ihan normaali ja suht varakas mies olen . En tiedä millainen pitää olla että pääsee edes keskustelemaan .
Naisilla kuulostaa olevan tuhansia miehiä perässä niin luulisin joku löytyvän . Nornimiehien pitää valita siitä nollasta kontaktista seuransa . Se on hiukkasen haastavaa kieltämättä .
Mulla sama kokemus miehistä. Tuntuu että etsivät jotain yksisarvista. Eivät halua tavata enää ekojen treffien jälkeen tai pitävät varalla. Osa alkaa heti haukkumaan. Olen itse myös hyvin itsenäinen ja luonnostani itsevarma eli en esitä mitään. En ole koskaan seurustellut . Kyllä varmasti minustakin ajatellaan että on jotain vikaa.
N26
Tuossahan sen itse sanot: "itsenäinen ja luonnostani itsevarma". Et ole parisuhdematskua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mikään kiire, tinderissä olen ollut pari kuukautta silleen vasemmalla kädellä. Oma esittelytekstin on vielä tekemättä. Olen tutustunut 5 eri mieheen ja kaikki olleet todella herrasmiehiä, fiksuja ja asiallisia. Ikävä kyllä kenenkään kanssa ei kipinöi oikeasti. Eräskin on ihan unelma, komea, perhekeskeinen, rehellinen ja me nauretaan vedet silmissä aina kun nähdään. En vain tunne mitään vetoa ja melkein inhoan itseäni sen vuoksi.
Toinen on äärimmäisen kunnollinen, hänen elämäänsä voi katsoa ylöspäin. Hyvin avoin, kaunis luonne ja kaikki kohdallaan. Sängyssä kipinöi. Muutoin taas ei.Olen jotenkin todella pettynyt itseeni. Noissa miehissä ei mitään syytä ole olla ihastumatta tai jopa rakastumatta mutta rinnassa ei liikahda mikään. Ja jos jään sitä odottamaan niin voi olla että tuhlaan vain molempien aikaa.
Eli minä yllätyin siitä mitä kivoja miehiä siellä onkin! Siihen en vain ollut valmis että
Et ole hankala, olet vain nainen. Tarvitset vain miehen, joka ei nosta sua jalustalle ja antaa yhden negatiivisen palautteen jokaista viittä positiivista palautetta vastaan. Näin naisten aivot toimii.
Hoida lapsiasi hyvin ja nauti heistä, tarvivat äitiään eron jälkeen. Nauti töissä aikuisihmisistä jos mahdollista että saat niitä aikuiskontaktieja lastesi lisäksi. Ehkä se mieskin joskus tulee.
Tinderissä puolisen vuotta. Joka päivä olen käyny tykkäilemässä lisää. Eli satoja tykkäyksiä. Itselläni nyt vajaa 20 kpl joista
kymmenisen tuli heti ennenkuin ehdin kuvia tai profiilitekstiä laittaa. Eli arvelen olevan sen takia että ostaisin maksullisen version.
Muutama mätsi tullut. Mutta aika hiljasta on vastapäässä ollut ja mätsit hävinneet. Yksi on ollut musta kiinnostunut mätsi tuli hetki sitten. Valitettavasti mua ei romanttisessa mielessä kiinnosta.
Ei kirjoittelun perusteella ja kun halus nähdä livenä kävin pyörähtämässä. Vahvistui vaan ettei kiinnosta. Vähän on vielä viestitelty senkin jälkeen. Ja olen kyllä kertonut ettei kiinnosta. Muuten kun ehkä kaveri mielessä. Eipä noita kavereitakaan ole niin katsotaan nyt.
Vaikka naisilla sitä huonoa materiaalia riittää niin ainakin on jotain valittavissa. Naispuoleinen työkaveri on kuvat ottanut ja profiilitekstiä olen pari kertaa vähän muokkaillut. Maksimi merkki määrä 500 niin ei kaikki kerrottava edes mahdu. Ei se varmaan ihan huono profiili ole. Varmaan Tinder algoritmin uhri. Jos ei ole heti kiinnostava niin sitten jää jonnekin taka alalle.
Jos joku hyvä tyttöytävä löytyisi niin voisi siitä jopa maksaa. Joskus oli eliittikumppanissa rahat takaisin jos ei pääse tilaus aikana treffeille. Myöhemmin kun katsoin niin oli muuttunut saat joku pari kk maksullista palvelua veloituksetta. Kertoo kyllä ettei palvelu toimi :) Nyt en ole katsonut onko palvelu vielä olemassa. Ja treffi palstoillakin panostaa viestiin johon ei vastata niin eipä sitä jaksa yrittää.
Sitä vähän ihmetellyt kun yhdellä sinkku palstalla ja itse asiassa tässäkin ketjussa mainittu että käydään "koko ajan" treffeillä. Miten se oikeen onnistuu.
Kuvittelen jos on ok näköinen nainen ei liene ongelmia treffeille pääsyn kanssa. Vaikkakin ei ihan unelmien prinssi materiaalia olekkaan tarjolla.
Ei kai siellä kaikki ihan paskaa ole. Oli tässä ketjussa mainittu tuo ihan ok kokemuskin.
Itsehän en oikeen missään käy niin se kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.
Pitänee rohkaistua livenä mennä juttelee. Kun tuo Tinder ei omalla kohdalla toimi. Vaikka koko ajan tulee ilmoitusta että täältä keskustelu seuraa yms.
Vähän oli 40v rauhallinen introvertti mies olen. Ei ole lapsia. Vielä en lapsi haaveita ole haudannut. Ei ole exiä. Joka kai joku red flag kenties.
Ensin opiskelu ja sitten työelämä ja harrastus (suunnistus) vienyt aikaa. Ja varmaan liian hyvin viihdyn kotona. Ja ehkä sitä on jo liian vanha. Pitäisi jo viettää perhe elämää.
Aina ei elämä mene suunnitelmien mukaan. Mutta tuntuu että aloittajan kaltaisia äitejä on tinder pullollaan. Niistäkään ei mätsejä tule.
Mutta ymmärrän kyllä ettei top valinta ole jos valinnan varaa on. Itse koen olevani ihan hyväkin vaihto ehto. Taidan hukkua sinne alkoholisoitujen hyypiöiden joukkoon.
Kylmä fakta on että mies löytää puolison jos on Isot Munat ja rutkasti rahaa ja valtaa. Jos näitä ei ole jää auttamattomasti yksin, ei työtä ei rahaa. Nykymaailmassa menestyy vain isomuna miehet. Mulla on pienet Munat, en saa naista eikä työtä ei oo kavereita. Naiset kohtelee minua kuin koira paskaa, kun olen ruma pienet Munat
Puoli vuotta sinkkuna ja niin väsynyt tähän yksin olemiseen :D Voi hyvä luoja. Ehkä kannattaisi opetella olemaan yksin ja todella miettiä mitä haluat, niin saattaisit onnistua löytämään oikeanlaisen kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun tietäis, en ole löytänyt vielä sitä ensimmäistäkään miestä. T. Ikisinkku N33
Asetuksista voit säätää hakemasi ikähaarukan (miehet yleensä 30+) ja kumpaa sukupuolta etsit.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mikään kiire, tinderissä olen ollut pari kuukautta silleen vasemmalla kädellä. Oma esittelytekstin on vielä tekemättä. Olen tutustunut 5 eri mieheen ja kaikki olleet todella herrasmiehiä, fiksuja ja asiallisia. Ikävä kyllä kenenkään kanssa ei kipinöi oikeasti. Eräskin on ihan unelma, komea, perhekeskeinen, rehellinen ja me nauretaan vedet silmissä aina kun nähdään. En vain tunne mitään vetoa ja melkein inhoan itseäni sen vuoksi.
Toinen on äärimmäisen kunnollinen, hänen elämäänsä voi katsoa ylöspäin. Hyvin avoin, kaunis luonne ja kaikki kohdallaan. Sängyssä kipinöi. Muutoin taas ei.Olen jotenkin todella pettynyt itseeni. Noissa miehissä ei mitään syytä ole olla ihastumatta tai jopa rakastumatta mutta rinnassa ei liikahda mikään. Ja jos jään sitä odottamaan niin voi olla että tuhlaan vain molempien aikaa.
Eli minä yllätyin siitä mitä kivoja miehiä siellä onkin! Siihen en vain ollut valmis että
Onko sulla itsesi kanssa jotain keskeneräisiä asioita, jotka estää tuntemasta vetoa noihin miehiin? Tsemppiä toivon kuitenkin sulle. 🙂
Tällä palstalla on parhaat miehet. Rikkaita ovat ettei niitten tarvii mennä edes töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä fakta on se, että nettideittailu on tehokkain ja paras tapa löytää seuraa vaikka siinä joutuukin käymään läpi suuren määrän ihmisiä, joista kaikki ei ole kovin mieluisia.
En oikein ymmärrä miksi naiset luovuttavat niin nopeasti? Miksi palveluissa ollaan vain viikko kun itselläni tavismiehenä voi mennä ihan jo kuukausia siihen, että ei saa yhtäkään vastavuoroista keskustelua tai treffejä toteutumaan.
Vaikka nettideittailu tavismiehenä on tuskaa niin se on silti edes pieni mahdollisuus tutustua ihmisiin verrattuna utopistiseen arkielämässä tutustumiseen. Kuka tekee aloitteita kuntosalilla tai ruokakaupassa?
Voi kai ihmisiin muuallakin tutustua kuin kuntosalilla tai ruokakaupassa. On kaikenlaisia harrastuspiirejä yms...
Seuraavaksi selitetään, että siellä ollaan vain harrastamassa eikä pariutumassa.
Ja sielläkin monet jo varattuja.
Kokemusta tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pekka Sauri sanoi jossain lehtihaastattelussa, että kumppania ei kannata etsiä baarista, koska siellä on todella monenlaisia ihmisiä eikä sieltä helposti löydä samanhenkistä ihmistä.
Tämä on vahva suositus baarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä fakta on se, että nettideittailu on tehokkain ja paras tapa löytää seuraa vaikka siinä joutuukin käymään läpi suuren määrän ihmisiä, joista kaikki ei ole kovin mieluisia.
En oikein ymmärrä miksi naiset luovuttavat niin nopeasti? Miksi palveluissa ollaan vain viikko kun itselläni tavismiehenä voi mennä ihan jo kuukausia siihen, että ei saa yhtäkään vastavuoroista keskustelua tai treffejä toteutumaan.
Vaikka nettideittailu tavismiehenä on tuskaa niin se on silti edes pieni mahdollisuus tutustua ihmisiin verrattuna utopistiseen arkielämässä tutustumiseen. Kuka tekee aloitteita kuntosalilla tai ruokakaupassa?
Voi kai ihmisiin muuallakin tutustua kuin kuntosalilla tai ruokakaupassa. On kaikenlaisia harrastuspiirejä yms...
Seuraavaksi selitetään, että siellä olla
Ruokakaupassa? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n34. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla kuulostaa olevan tuhansia miehiä perässä niin luulisin joku löytyvän . Nornimiehien pitää valita siitä nollasta kontaktista seuransa . Se on hiukkasen haastavaa kieltämättä .
Mulla sama kokemus miehistä. Tuntuu että etsivät jotain yksisarvista. Eivät halua tavata enää ekojen treffien jälkeen tai pitävät varalla. Osa alkaa heti haukkumaan. Olen itse myös hyvin itsenäinen ja luonnostani itsevarma eli en esitä mitään. En ole koskaan seurustellut . Kyllä varmasti minustakin ajatellaan ett
Tietysti kysii miestä joka asettaisi naisen alapuolelleen 😅
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä puolisen vuotta. Joka päivä olen käyny tykkäilemässä lisää. Eli satoja tykkäyksiä. Itselläni nyt vajaa 20 kpl joista
kymmenisen tuli heti ennenkuin ehdin kuvia tai profiilitekstiä laittaa. Eli arvelen olevan sen takia että ostaisin maksullisen version.
Muutama mätsi tullut. Mutta aika hiljasta on vastapäässä ollut ja mätsit hävinneet. Yksi on ollut musta kiinnostunut mätsi tuli hetki sitten. Valitettavasti mua ei romanttisessa mielessä kiinnosta.
Ei kirjoittelun perusteella ja kun halus nähdä livenä kävin pyörähtämässä. Vahvistui vaan ettei kiinnosta. Vähän on vielä viestitelty senkin jälkeen. Ja olen kyllä kertonut ettei kiinnosta. Muuten kun ehkä kaveri mielessä. Eipä noita kavereitakaan ole niin katsotaan nyt.
Vaikka naisilla sitä huonoa materiaalia riittää niin ainakin on jotain valittavissa. Naispuoleinen työkaveri on kuvat ottanut ja profiilitekstiä olen pari kertaa vähän muokkaillut. Maksimi
Ei meidän keskimääräisten miesten ole mitään järkeä käyttää deittisovelluksia. Sillä ei ole merkitystä kuka kuvat ottaa tai tekstit kirjoittaa, jos on keskinkertainen, ei mätsejä tule.
En itke ja valita epäreiluutta kuinka paljon paremmin asiat on edes keskinkertaisilla naisilla, sillä heillä on omat ongelmansa deittailussa.
Itse etsin seuran ulkomailta. Elämäni on suhteellisen mukavaa ja helppoa ilman mitään suomi-deittailua.
Elämässä tulee oikea rakkaus vastaan kerran-kaksi-kolme.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä tulee oikea rakkaus vastaan kerran-kaksi-kolme.
Tai nolla, kuten minulle.
N43
Harrastuksesta (miesvaltaisesta) itse löysin, pikku hiljaa vuoden aikana hiukan etäältä tutustuin häneen (en kiinnostunut vielä silloin ja hänelläkin edellinen suhde päättymäisillään) ja sitten eräässä illanvietossa juteltiin enemmän ja vapaammin ja kolahti aivan samantien.
Alku oli aika varovainen ja hidasta tapailua, kumpikin vähän epäilevä että voisiko tämä toimia vaikka kemia aivan valtava ja tosi onnellinen olo siinä toisen kanssa aina. Samat ajatukset tulevaisuudesta ja muutenkin elämästä. Nyt 4v yhdessä ja todella upea suhde, sovitaan niin hyvin yhteen ja molemmilla halu pitää tää suhde hyvänä ja rakastavana. Mies mua 10v nuorempi ja lapseton, itsellä kaksi vanhempaa lasta vuoroviikoin. Näistäkin lähtökohdista näköjään mahdollista ja mies tosiaan aivan täydellinen, no varakas tai hyvätuloinen ei ole mutta sitä en halunnutkaan.
Tinderissä ehdin olla on-off jonkun aikaa erosta toivuttua mutta itselle se oli aivan yhtä tyhjän kanssa, paljon matcheja ja innokkaita jopa kiinnostavia miehiä tyrkyllä mutta treffejä hiukan vaikea saada, nekin mitä kävin (ehkä 10kpl) niin itsestäni havaitsin että se kiinnostuksen syttyminen itsellä vaatii sen että tunnen tai tämän miehen jotenkin tuttuna ensin pidemmän aikaa. Rakentuu joku luottamus ja tuttuus siinä mitä ilman en pysty ilmeisesti kiinnostumaan.
N47
Viikko tinderissä ja luovutit? Olisit nyt edes puoli vuotta ollut siellä. Ei joka hyypiön yhteydenotoista tarvitse hermostua tai huonoista treffeistä lannistua.
Anna nahdollisuus myös niille tyypeille, joiden kanssa ei heti sytytä, mutta ovat kuitenkin muuten mukavia kelpo miehiä. Moni tietämäni rakkaustarina -muun muassa omani ja monen ystäväni tai tuttuni rakkaustarina- on alkanut niin, että nainen ei ole ekojen treffien/ensi tapaamisen jälkeen ollut vielä kovin innostunut, mutta kohta rakkaus onkin syttynyt.