Miten jotkut voi olla neljänkin lapsen synnyttämisen jälkeen yhtä timmissä kunnossa kuin ennen lasten syntymää?
Esim tämäkin nainen on synnyttänyt 4 lasta, eikä yhtään näytä siltä. Toiset taas plösähtää heti ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. 😳
Kommentit (49)
Geenit ja itsestä huolta pitäminen.
Esim mulla on vasta yksi lapsi mutta kropast ei tietäisi sitä yhtään. Lapsi on alle 2v.
N25
Mutta luulis neljän lapsen vievän niin paljon aikaa/jaksamista/energiaa että miten jotkut jaksaa siitä huolimatta huolehtia itsestäänkin?
Silti jotkut on yhtä pirtsakan näköisiä kuin heillä ei lapsia olisikaan.
Vai senkö takia pysyy hoikkana ettei vaan oo aikaa syödä?🤔 Ap
Ei ole aikaa makoilla,ei pahemmin syödä ja ei kerkiä istua netissä kirjoitelemassa.
Some on tuon naisen työ. On näytettävä hyvältä, jotta ihmisten mielenkiinto säilyy. Kannattaa kuitenkin muistaa, että luultavasti kaikkia tuonkin naisen julkaisemia kuvia on muokattu enemmän tai vähemmän.
Mä painoin 3. lapsen jälkeen 52kg, eli normaalipainon alarajalla. 4. lapseni sain 41v:nä ja painoni oli silloin noussut normaalipainon puoliväliin. Synnytyksen jälkeen heti painoin 3,5kg vähemmän kuin ennen raskautta.
Olen aina kävellyt muutaman kilometrin matkat kauppaan vaunujen kanssa, ulkoillut ja liikkunut lasten kanssa päivittäin. Syön luonnostaan pieniä annoksia. Lihaskunto on kasvanut 2 taloraksalla, en tarvitse salia.
Makeaa rakastan mutten syö päivittäin, sipsejä tai sidukkaa ei koskaan.
Käyn myös töissä joten itsestäni huolehtiminen (hiukset, vaatteet, hyvin kevyt meikki) on itsestään selvää
En tekisi päätelmiä jonkun muokattujen somekuvien perusteella. Käy mieluummin katsomassa uimahallissa, miltä tavalliset ihmiset näyttävät.
Palautuminen raskauksista ja synnytyksistä on yksilöllistä. Minä olen normaalipainoinen ja painan vähemmän, kuin ennen raskautta. Vatsalle jäi tyhjä kengurupussi, kun raskausvatsa oli iso suhteutettuna lyhyeen kehooni. Näytän synnyttäneeltä ja vaikka painan vähemmän kuin ennen raskautta, niin monet vanhat vaatteet eivät enää istu. Rintsikat ovat jääneet pieneksi ja osa housuista ei mene kiinni tuon kengurupussin takia.
No eihän se oo teoriassa muuta kuin syö tarpeeksi vähän kulutukseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Some on tuon naisen työ. On näytettävä hyvältä, jotta ihmisten mielenkiinto säilyy. Kannattaa kuitenkin muistaa, että luultavasti kaikkia tuonkin naisen julkaisemia kuvia on muokattu enemmän tai vähemmän.
No mä tunnen arkielämässäkin ainakin kolme äitiä, jotka on todella hoikkia ja hyvän näköisiä, vaikka kahdella on 3 ja yhdellä 4 lasta.
Eli kyllä niitä ihmemammoja ihan tosielämästäkin löytyy. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä tunnen arkielämässäkin ainakin kolme äitiä, jotka on todella hoikkia ja hyvän näköisiä, vaikka kahdella on 3 ja yhdellä 4 lasta.
Eli kyllä niitä ihmemammoja ihan tosielämästäkin löytyy. Ap
Ei se ole mitenkään ihmeellistä. Ei raskaus ja synnytys itsessään vaikuta juurikaan kroppaan, toki lantio saattaa leverä ja rinnat alkaa roikkua, jalkaterä laskeutua, mutta nuo ei ole suuria silminnähtäviä asioita. Enemmän vaikuttaa ihan normaali ikääntyminen ja jos sit samaan aikaan synnyttää, saattaa vaikuttaa siltä, että se raskaus nyt aiheutti sitä sun tätä.
Kolme lasta, elämäni kunnossa.
Jaa-a. Kolme lasta ja ikää tullut. Hävettää myöntää, että olen kerännyt kiloja niin että painan enemmän kuin raskaana ollessani. Syön varmaan liikaa, epäterveellisesti ja liikun liian vähän. Oon jatkuvasti väsynyt ja mielenterveyden kanssa haasteita.
Tuuripeliä kai tuo on raskaaksitulo kuin sekin miten paljon se vaikuttaa vartaloon.
Olen onnekas; Itselläni ei ole tullut mahaan raskaana lainkaan raskausarpia, ja muutenkin kaksi lasta tehneeksi ei kroppa juuri siitä eroa mitä oli, kun olin vajaa parikymppinen. Itseasiassa ikäisiäni (40v) naisia katsellessani voin sanoa, että kroppa on todellakin parhaiten säilyneiden joukossa.
Sitten on kavereita, joilla jäänyt pysyvät rutut mahaan, kiloja toistakymmentä jne. Joillain iho roikkuu koko vyötärön ympäpi löysänä vähän kuin pellehousut (kaksi lasta meillä samaa ikää). Näistä iso osa ollut selvästi pönäköitä jo nuoresta (näkynyt jo silloin, että nelikymppisenä ollaan tämmöinen perinteinen tanakka täti. Sen näkee itseasiassa monesta ala-asteikäisestäkin jo).
Toki aktiivisuus ja elintavat vaikuttavat paljon. Se miten paljon kokee stressiä jne.
Koska jokaisen keho on yksilöllinen, palautuminen (iho, nivelsiteet, lihakset) yksilöllistä, ja hormonien vaikutus eri tavoin eri ihmisillä. Joku voi kuntoilla, syödä oikein ja kevyesti, olla hyvässä lihaskunnossa mutta silti ylimääräistä painoa jää +10kg. Toisilla raskaudet helppoja, toisilla ei.
Ulkonäkökeskeisestä maailmasta pitäisi siirtyä enemmän hyvinvointimailmaan. Usein naisilla se pieni pyöreys itse asiassa suojelee monelta sairaudelta, ja ihailtu jäntevyys/hoikkuus lisää sairastumisen riskiä kun vaihdevuodet tulevat.
Kudostyyppi vaikuttaa ihon kireyteen. Toisilla iho jää roikkumaan raskauden jälkeen.
Kaikilla raskauskilot eivät häviä imettämällä ja iso osa ei imetä vaan juottaa vauvalle korviketta.
Vauva-aika voi olla stressaavaa, huonosti nukutut yöt jne. Väsyneenä ja stressaantuneena saattaa myös syödä epäterveellisesti ja kroppa kerää helpommin kiloja.
No tuo linkin nainen ei tietenkään olisi luomuna tuon näköinen. On totta, että moni säilyy hyvin. Geenit ja elämäntavat sen tekee. Itse plösähdin jo hyvissä ajoin ennen lapsia.
Syö riittävän vähän, mutta oikein, ja treenaa kroppaansa. Siinä se ainoa "salaisuus".
Jokainen voi ruveta fitness kissaksi, jos vaan tekee työtä sen eteen. Katsokaa se Iina Kuustosen uusi leffa, jossa treenaa oikeasti itsensä lyhyessä ajaksi fitness urheilijaksi. Samaan pystyy kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Geenit ja itsestä huolta pitäminen. . .
N25
Siinäpä se. Juuri näin. Mitä täällä kyselemään, tämän tietävät kaikki ja on tiedetty jo kauan!
Synnyttänytkin nainen voi pitää itsestään huolta.
Eise yleensä synnytyksestä johdu että lässähdetään ihan huolella, se johtuu synnyttäjästä. Synnyttäjä lässähtää ja jää paikoilleen.
Onneksi hänen isänsä käski sulkea tilin. :s Vaihtoehtoja: 1. Ei ole synnyttänyt, on adoptio, sijaisynnyttäjä, klooni tms. 2. Kuvankäsittelyohjelma. 3. Plastiikkakirurgia. 4. Jumppaohjelma ja geenit. 5. Pömpöttää edelleen kenties mutta kuvakulma valittu hyvin ja valaistus. 6. Vatsameikki tai maski. Lateksi? 7. Jokin vitamiini, juoma tai ravintoaine.
Minulla on kohta 2 v synnytyksestä (1 lapsi) ja vieläkin on erkauma ja kaikenlaisia fyysisiä ongelmia, jotka saavat pelkäämään liikunnan harrastamista, etten tee vain enempää vahinkoa. Mutta kyllä istuva elämäntyyli varmasti tekee vielä enemmän vahinkoa. Palautuminen on lähes 0, enempää lapsia ei ole tulossa.
Äitini on 60 ja edelleen yrittää pudottaa kahden lapsen aiheuttamia vauvakiloja... En ymmärrä minäkään. Itse en ole synnyttänyt ja näytän siltä kuin olisin 9 kk raskaana kun maha kuin pallo.