Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kivaa joulu herkkukoriin?

Vierailija
17.10.2022 |

Olisiko hyviä ideoita?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitä joulua sinne herkkukoriin laita.

Tai sitten opettele kirjoittamaan.

Vierailija
22/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, kannattaisi miettiä mahdolliset allergiat ennen korin kasaamista. Itse toivoisin mandariineja, omenoita, viinirypäleitä, glögiä, rusinoita, pähkinöitä, kuivattuja taateleita ym.... Olisin tosi onnellinen. En ole koskaan saanut joulukoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, loorat, rosollit, joulutortut ja piparit. Riisipuuro ja luumusoppa. 

Siinäpä se kiva joulu sitten onkin herkkukorissa. 

Vierailija
24/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakku, leivokset, kirja, rahaa, kännykkä, tähtitortut, suolakurkut kokonaisina, metwurstitanko tai kuivalihaa, konvehti, joulukukka (ei myrkyllinen), joulukalenteri, luomusaippua, luomusuihkugeeli, riipus, puhallettava mies, lahjakortti lempiputiikkiin, laadukas seerumi tai voide, askarreltu kortti tai kädentaitotuote.

Vierailija
25/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus rajana, ja lahjansaajan mieltymykset.

Oon noita aikoinaan työkseni pyöritellyt ja monenlaisia ideoita tullut vastaan. Riippuu paljon tietysti meneekö suoraan saajan kätöseen vai jonkun kuljetuspalvelun kautta, kannattaako laittaa särkyvää. 

Vierailija
26/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytekakku, leivokset, kirja, rahaa, kännykkä, tähtitortut, suolakurkut kokonaisina, metwurstitanko tai kuivalihaa, konvehti, joulukukka (ei myrkyllinen), joulukalenteri, luomusaippua, luomusuihkugeeli, riipus, puhallettava mies, lahjakortti lempiputiikkiin, laadukas seerumi tai voide, askarreltu kortti tai kädentaitotuote.

Siinä olisikin jos jonkinlaista sorttia.

Vierailija
27/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain peppuun pantavaa 🤔

Sellainen kysyjän perseeseen kuuluva tulppa?

Vierailija
28/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin: hyvää tummapaahtoista kahvia (ei mitään juhlamokkaa tai presidenttiä), säilykkeitä, leipää, jotain leivonnaisia (vaikka itsetehtyjä), kuohuviiniä, juustoja, hedelmiä.

Vierailija
29/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisvahakynttilöitä, kotimaista hunajaa, marjamehua, sienihilloke, yrttitee

Vierailija
30/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin Babybel-juustoja, glögiä, suklaata ja mandariineja.

Vierailija
31/38 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksella koottu hyvistä aineista koottu kori varmaan monelle mieleen, mutta tärkeä pointti on se, että ei kerää koria tuoteryhmien halvimmista (= huonoimmista) tuotteista. Esim. jos ostat koriin oliiveja, unohda ällöttävät halpisoliivit (vieläkö jotain hirveitä Figaro-oliiveja edes myydään?). Laadukkaat ja hyvänmakuiset ruuat mieluisampia. Mieluummin vähän ja hyvää kuin paljon halpismerkkejä.

Vierailija
32/38 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksella koottu hyvistä aineista koottu kori varmaan monelle mieleen, mutta tärkeä pointti on se, että ei kerää koria tuoteryhmien halvimmista (= huonoimmista) tuotteista. Esim. jos ostat koriin oliiveja, unohda ällöttävät halpisoliivit (vieläkö jotain hirveitä Figaro-oliiveja edes myydään?). Laadukkaat ja hyvänmakuiset ruuat mieluisampia. Mieluummin vähän ja hyvää kuin paljon halpismerkkejä.

Toisaalta taas paljon näki koreja joihin laitettiin kaikkea "outoa" mitä ihmiset ei tule käyttäneeksi/osaa käyttää. 

Vierailija
33/38 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetä, rusinoita, keksejä, omenia

Mieti että omena meni joskus herkusta.

Vierailija
34/38 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdys sana opas

Vierailija
35/38 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahjaksi tarkoitetun herkkukorin voi koota monella tapaa. Korin teemana voi olla esimerkiksi juustot tai lahjansaajalle mieluisan maan herkut. Yleensä koriin kuuluu ainakin jotain jouluista, kuten glögiä, pipareita tai joululeipä. Mukaan kannattaa valita ruokia, jotka säilyvät ainakin jonkin aikaa lämpimässä.

Näin. Ja ottakaa huomioon allergiat :) Pähkinäallerginen ei arvosta hienoa pähkinä-mantelikokoelmaa eikä keliaakikko pipareita ja kakkuja jollei niitä ole tehty hänelle sopivaan jauhoon. Ja alkoholilahjoissa myös syytä tuntea saajan historia. 

Vierailija
36/38 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään glögiä, joulupiparia ja konvehteja, niitä (itse etukäteen ostettuja) tulee syötyä ihan riittävästi jo ennen joulua ja aattona, joulun jälkeen ne tulevat korvista.

Itse tykkäsin korista, jossa olisi pitkään säilyviä herkkuja, kuten lempikarkkeja, popparihyllyltä löytyviä leipätikkuja ja hyviä keksejä (ei pipareita), kahvia sekä vaikka viinipullo, kuohari tai siideri.

Hierontaöljy pariskunnan koriin olisi kiva lisä.

Muuten samaa mieltä mut tuosta hierontaöljystä lähtee vähän sellaiset fibat että... ehkä mieluummin ei sitä. Tulee mieleen joku pervojuttu. Ehkä mä sit oon pervo kun tollasia kuvittelen ;)

Vierailija
37/38 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kahvia, kun kaikki tuntuvat juovan jotain erikoiskahvia.

Vierailija
38/38 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielioppi.

Yhdyssanat punakynäalleviivattuna.

Vinkki: yhdyssanassa voi olla 3 sanaa tai vieläkin useampi.