Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakohtaiset talvikokemukset Teutonian Fun System -vaunuista

02.11.2006 |

Monet ovat kyselleet, että miten kyseiset vaunut käyttäytyvät talviolosuhteissa.

Nyt on tullut siis vähän kokemusta, kun eteläiseen Suomeenkin lunta saatiin. Siis yllättäen lumella on kulkenut jopa paremmin kuin muuten. Eli meillä on paljon mukulakivikatuja ja lumi onkin siloittanut ne tosi ajokelpoisiksi. Vähän upottavammassa lumessakin sujui hyvin, kun nämä ovat niin kevyet, että ovat raskaampia vaunuja kevyemmät työntää.

Ainoa huono on varmaankin syvä sohjo, missä pikkupyörät eivät kulje hyvin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta I' coo-Panther keskustelusta inspiroiduin, kun kerroit, että esikoisesi mahtui Funeihin...

Kävin katsastelemassa Funit ja mieli tekisi kovasti. Tarvetta ei oikeesti ole, mutta ne kääntyvät pyörät kyllä kiehtoisi... Niin sopiiko todella isompikin lapsi kyytiin. Ne näyttivät vaan kovin pieniltä. Entä mahtuuko isompi lapsi istumaan kuomun alla? Joissain merkeissä kuomu jää niin alas, ettei edes 1,5v mahdu alle, mutta Teutonioissahan on ollu korkeempi kuomu.

Sitten tuosta lumesta viellä sellainen kysymys, että nyt kun sitä tulee ja tulee lisää, niin vieläkö ne kulkee? Me ei asuta ihan kaupungissa ja ihan varmasti tämänkin lumimyräkän jälkeen menee pari päivää, ennen kuin aura käy kotitien avaamassa. Mistraleilla ollaan kyllä pärjätty helposti.

T: rattaisiin kilahtanut MrsH

Vierailija
2/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tämä häviäisi minnekään kauas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt piti käydä kokeilemassa 2v6kk vanhaa tytsiä sinne ni mahtui ihan hyvin istumaan....eli minun mielestä matuisi tuo isompikin istumaan rattaissa....

mekin ollaan liikuttu tuolla lumessa ja jossain missä on ollut lumi " sohjoa" olen lukinnut pyörät niin johan mennään ihan hyvin

suosittelen rattaita ainakin itse olen tykännyt kun menee niin pieneen tilaan kasattuna yms....

Vierailija
4/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin etupyörät ei ollut lukittuna ja aika hankalaa oli työntää. Sitten lukitsin pyörät ja paremmin kulki. Meidän Emmaljungat olisivat kyllä kelistä selvinneet paremmin, mutta kyllä Teutonioillakin eteenpäin päästiin ja eivät jääneet jumittamaan pahasti. Ja auraamatonta tietä mentiin, missä 15 cm ainakin märkää lunta.

Joten ihan pitkälle vaunulenkille en kyllä noilla tässä kelissä lähtisi tai valitsisin jyhkeämmät rattaat, mutta veikkaampa, että kaupungissa päästiin paremmin liikkeelle, kuin monet esim. Gracoilla tai vastaavilla.

Meidän 4-vuotias ei kyllä enää vaunuissa istuskele, mutta oli muistaakseni 3,5, kun vaunut hankin ja silloin kokeilin istumaan ja mahtui kyllä hyvin kuomun alle ja pitkäkseenkin. Pojalla oli silloin pituutta varmaan 98 cm. Vaunut ovat hämäävän pienen näköiset ja sivuttain kapeat, mutta istuimen pituus on kyllä aika hyvä.

Jos nyt ihan maalla siis asut, niin en ostaisi näitä ainoiksi rattaiksi. Mutta voisin suositella, jos autoilet paljon ja haluat kaupungissakin käyttää hyviä rattaita (ei mitään matkiksia). Ja sitten rinnalle hankkisin käytettynä vaikka Emmaljungan Ceroxit, Edget taikka Cannon Onet.

Jos siis asut kaupungissa suht koht aurattujen katujen varrella, niin pärjäät varmasti vain näillä rattailla (siis Fun Systemeillä).

Plussaa tosiaan pyörivät eturenkaat, käännettävä istuinosa, nätit kuosit, iso istuintila, kevyet, vievät melko vähän tilaa auton kontissa (vrt. Emmaljungat) ja mukavat työntää. Renkaita useat eri vaihtoehdot, mutta meillä on ihan peruskumit ja niillä on selvitty.

Vierailija
5/5 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli parin päivän nettitauko, mutta kiitos näin jälkikäteen.