Paras kirja jonka olet lukenut?
Eli suositelkaa parhaita kirjoja joita olette lukeneet tai mitä voisitte lukea uudestaan monta kertaa :) Yritän löytää luettavaa syyslomalle, joten apu olisi aivan ihanaa!
Kommentit (773)
Itse luen juuri kirjaa nimeltä "Sapiens, ihmisen lyhyt historia" ja olen kyllä tykännyt.
Muutamia suosituksia:
Amy Tan - Ilon ja onnen tarinat
Siri Hustvedt - Kesä ilman miehiä
Peter Høeg - Lumen taju
Ja vielä yksi suosikki ei-fiktion puolelta:
Vivi-ann Sjögren - Andalusian karkea suola
Okalinnut, Edenistä itään ja Potterit tuli ekana mieleen. Muita: Taru sormusten herrasta, Dragonlance-sarja, Oman elämänsä sankari, Ystäväni Owen Meany, Anna-sarja.
Noita lempikirjoja on paljon. Mä tykkään rentoutua kirjan parissa, joten pääosin lempparit on kevyttä lukemista.
Vanha kunnon pankkikirja missä oli vielä katetta, aikaa, ennen holkereita, ahoja, lipposia, ja niinistöjä.
Pidän nopeatempoisia kirjoista. Pitkät maisema ja henkilökuvaukset pitkästyttävät. Tähän kategoriaan on haastavaa löytää luettavaa. Viimeisin löytöni Andy Weirin Operaatio Ave Maria oli todella hyvä kirja. Suosittelen!
Samoin , hyvän elämän ohjekirja RAAMATTU.
Peter Hoegin Lumen taju. 👍
John Irvingin Garpin maailma ja Oman elämänsä sankari. 👍
Vankileirien saaristo. Tarviiko perustella?
Raamattu, erityisesti Uusi testamentti.
Paras ja paras!??? Miten tätä jaksetaan jankuttaa? Olen lukenut kymmeniä hyviä ja parhaita kirjoja. Olisi aivan älytöntä nimetä niistä joku parhaaksi kirjaksi. Mitä järkeä siinä olisi?
Adam Silveran They both die at the end. Enpä ole varmaan ikinä itkenyt niin paljon kirjaa lukiessa. Kaunis ja koskettava, mutta kuitenkin myös kiinnostava. Luin koko kirjan päivässä ja en saanut sitä mielestäni varmaan kuukauteen.
Paras kirja on epäilemättä jokin lukuisista ammattiin liittyvistä, yksi omistani tai sitten jonkun osaavan kollegan. Jalokivistä, koruista.
Sitten Grishamit ovat hyvää ajanviihdettä, eilen juuri kassiin tipahti uusin, The Boys from Biloxi.
Vierailija kirjoitti:
Paras ja paras!??? Miten tätä jaksetaan jankuttaa? Olen lukenut kymmeniä hyviä ja parhaita kirjoja. Olisi aivan älytöntä nimetä niistä joku parhaaksi kirjaksi. Mitä järkeä siinä olisi?
Vauva palstan lukemista ei lasketa kirjan lukemiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösilöitä taas palsta täynnä.
Eivät lue koskaan yhtään mitään.
Tuskin edes osaavat lukea kunnolla.Ne muutamat jotka alootuksern vastasivat, tietävät taatusti mitä suosittelevat: Koska lukevat paljon, ja myös ymmärtävät lukemansa.
Mikä ihmeen änkyrä sinä olet? Mistä sinä tiedät, mitä ihmiset lukevat? Tuo sinun agressiivinen tyylisi kyllä kertoo sinusta paljon.
Se on makuasia, mikä kenenkin mielestä on "paras" kirja.
Vastaavia mahtuu joka ketjuun, ne kannattaa vaan ohittaa.
Donna Tartt: The Secret History
Maeve Binchyt
Peter Hõeg: Lumen taju
Kultahattu
Waltarit
Virpi Hämeen-anttilat
Sirpa Kähköset
Mma Ramotswet