Kokemuksia seksuaaliterapeutista?
Haluttomuus ongelmana tässä muutamassa ketjussa. Oletteko käyneet yhdessä terapiassa? Itsellä harkinnassa. Ootteko saaneet apua?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaaliterapeutiksi voi nykyisin ryhtyä kuka hyvänsä parin vuoden monimuotokoulutuksella eli en suosittele sellaista seksuaaliterapeuttia, jolta puuttuu terapia-alan pohjakoulutus kokonaan. Kyse on ihmiselämän intiimimmeistä asioista, jolloin pitäisi ymmärtää psyyken ja vuorovaikutuksen toimintoja laaja-alaisesti. Lisäksi monilla on seksuaalisuuteen liittyviä traumoja, pelkoja ja muita vaikeita asioita, joihin kevyellä koulutuksella ei mielestäni saisi lainkaan kajota.
Lähes koskaan seksuaalisuudessa ja seksuaaliterapiassa on kyse yksinomaan seksistä ja teknisistä ongelmista. Sellaista paria en ainakaan itse ole koskaan tavannut. Siksi pidän nykyistä seksuaaliterapeuttien koulutusmallia epäeettisenä ja vahingollisena enkä pysty suosittelemaan sitä kenellekään. En myöskään itse menisi.
Muuten samaa mieltä, mutta kyllä toisinaan kyse on ihan seksistä ja teknisistä asioista. Esim orgasmi voi jäädä puuttumaan epäsopivuuden takia (liian pieni penis naisen emättimeen nähden) tai vääränlaisen kosketuksen takia.
Jäin vielä miettimään tätä. Todellako nykyisessä seksuaaliterapiassa annetaan tuon kaltaista neuvontaa? Kuulostaa hurjalta. Vääränkokoiset penikset ja vääränlaiset kosketukset. Oletko itse seksuaaliterapeutti?
Vierailija kirjoitti:
Seksuaaliterapeutin homma on yhtä höpö-höpöä kuin somevaikuttajan tai sisällöntuottajan homma. Täysiä pellejä.
Seksuaaliterapiakoulutuksia on monenlaisia, koska nimikettä ei ole suojattu. Kuka tahansa voi nimittää itsensä seksuaaliterapeutiksi. Kaikki seksuaaliterapeutit eivät ole pikakoulutettuja, vaan pääsyvaatimukset koulutukseen voivat olla hyvinkin korkeat sisältäen psykoterapeutin, perheterapeutin tai psykologin opinnot ja useamman vuoden työkokemuksen työtodistuksineen ja suosituksineen.
Koska nimike ei ole suojattu, voi kuka tahansa myös kouluttaa seksuaaliterapeutteja, mikä on osa ongelmaa. Käytännössä asiakas voi ainoastaan tarkastella mikä pohjakoulutus terapeutilla on ennen kun hän on opiskellut seksuaaliterapeutiksi. Joissakin asioissa ja ongelmissa seksuaaliterapian opinnoista on hyötyä, joskus traumaterapiaopinnot kattavat niistä suuren osan. Traumojen seksualisoituminen tuottaa merkittävän osan elämää häiritsevistä parafilioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaaliterapeutin homma on yhtä höpö-höpöä kuin somevaikuttajan tai sisällöntuottajan homma. Täysiä pellejä.
Seksuaaliterapiakoulutuksia on monenlaisia, koska nimikettä ei ole suojattu. Kuka tahansa voi nimittää itsensä seksuaaliterapeutiksi. Kaikki seksuaaliterapeutit eivät ole pikakoulutettuja, vaan pääsyvaatimukset koulutukseen voivat olla hyvinkin korkeat sisältäen psykoterapeutin, perheterapeutin tai psykologin opinnot ja useamman vuoden työkokemuksen työtodistuksineen ja suosituksineen.
Koska nimike ei ole suojattu, voi kuka tahansa myös kouluttaa seksuaaliterapeutteja, mikä on osa ongelmaa. Käytännössä asiakas voi ainoastaan tarkastella mikä pohjakoulutus terapeutilla on ennen kun hän on opiskellut seksuaaliterapeutiksi. Joissakin asioissa ja ongelmissa seksuaaliterapian opinnoista on hyötyä, joskus traumaterapiaopinnot kattavat niistä suuren osan. Traumojen seksualisoituminen tuottaa merkittävän osan elämää häiritsevistä parafilioista.
Erityisesti sexpon kouluttamia kannattaa välttää. Heillä on usein todella kapea ja vääristynyt koulutus taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaaliterapeutiksi voi nykyisin ryhtyä kuka hyvänsä parin vuoden monimuotokoulutuksella eli en suosittele sellaista seksuaaliterapeuttia, jolta puuttuu terapia-alan pohjakoulutus kokonaan. Kyse on ihmiselämän intiimimmeistä asioista, jolloin pitäisi ymmärtää psyyken ja vuorovaikutuksen toimintoja laaja-alaisesti. Lisäksi monilla on seksuaalisuuteen liittyviä traumoja, pelkoja ja muita vaikeita asioita, joihin kevyellä koulutuksella ei mielestäni saisi lainkaan kajota.
Lähes koskaan seksuaalisuudessa ja seksuaaliterapiassa on kyse yksinomaan seksistä ja teknisistä ongelmista. Sellaista paria en ainakaan itse ole koskaan tavannut. Siksi pidän nykyistä seksuaaliterapeuttien koulutusmallia epäeettisenä ja vahingollisena enkä pysty suosittelemaan sitä kenellekään. En myöskään itse menisi.
Muuten samaa mieltä, mutta kyllä toisinaan kyse on ihan seksistä ja teknisistä asioista. Esim orgasmi voi jäädä puuttumaan epäsopivuuden takia (liian pieni penis naisen emättimeen nähden) tai vääränlaisen kosketuksen takia.
Tekniset asiat pari osaa käsitellä keskenään (sitten kun suhde on kunnossa), siihen ei tarvita terapeuttia. Muutenkaan en ole koskaan törmännyt kahteen mainitsemaasi ongelmaan käytännön työssä.
Nykyisen kaltainen seksuaaliterapia on turhaa ja jopa vahingollista, sen sijaan lääkäriä tarvitaan seksuaalisten ongelmien ratkaisuissa useinkin, parispykoterapia ei lääketieteellisten ongelmien suhteen auta kuten ei muutamien muidenkaan, biologiaan liittyvien mielenterveysongelmien suhteen.
Olennainen osa ammattilaisuutta on sekin, että ymmärtää milloin oma ammattitaito ei riitä.
Nii, et varmaankaan ole törmännyt noihin koko ongelmiin, koska naisia syyllistetään niin, ettei niistä saa sanoa. Ne ovat kuitenkin sitä todellisuutta, että liian pieni penis ei tuota nautintoa. Et välttämättä ole itse avoin kuulemaan esim sitä, että pieni penis ei ole riittävä jollekin naiselle, joten et sitten osaa kysyä asiasta etkä huomioida sitä, jos nainen ei saa orgasmia. vieläkään nainen ei saa nykyaikana etsiä omaa nautintoaan ja tätä myös seks terapeutit vahvistavat valheillaan, mm "koolla ei ole väliä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin vielä miettimään tätä. Todellako nykyisessä seksuaaliterapiassa annetaan tuon kaltaista neuvontaa? Kuulostaa hurjalta. Vääränkokoiset penikset ja vääränlaiset kosketukset. Oletko itse seksuaaliterapeutti?
Valitettavast ei anneta. Moni seks terapeutti vähättelee koko ongelmaa. Esim jos nainen tarvitsee panoa emättimen pohjaan asti ja miehellä lyhyt penis niin seks terapetin vastaus on luultavasti että suuseksillä hoidellaan nainen. En vain ymmärrä, että miten suuseksi täyttää pohjaan naimisen tarpeen. Seksuaaliterapian tarkoitus on varmistaa pillun saanti miehelle ja nainen joutuu sitten tyytymään muuhun seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä "hurjaa" siinä on ymmärtää, että kaikki eivät sovi fyysisesti yhteen????
Väljäpilluiset naiset täällä kaipaa isompaa terapiaa
Vierailija kirjoitti:
tiukkkuus tai väljyys ei vaikuta siihen jos penis on liian lyhyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiukkkuus tai väljyys ei vaikuta siihen jos penis on liian lyhyt[/
Kyllä se penis voi yhtälailla aivan liian
pitkäkin olla. Koita nyt jo rauhoittua.
Itsekehu tuossa vaan haisee ! Ja pahalle
haiseekin ! 😞